Babyboom hier, ff niet bijlezen en hoppa de veulens komen allemaal gefeliciteerd met de veulentjes
Hier nog steeds niet Beau houdt me flink voor de gek. De banden zijn slap en het uier is bijna volledig gevuld, de spenen waren gisterenavond ook ineens gevuld .... maar helaas ze laat me nog steeds wachten
Beau is ook enorm narrig naar andere paarden, ze wil ook niet meer samen in de wei. Nu is ze altijd al wat narrig, maar nu is het wel extreem. Ook naar vreemde mensen is ze nu niet zo vriendelijk.
Beau is vandaag 346 dagen .... nog ff en ik ga dreigen met de BBQ
Ik zal als ik er binnenkort ben eens een foto maken! Ja was wel echt bijzonder, hij belde ons op dat Donna een veulen had maar weer was gaan liggen en nog weeën had, tegen de tijd dat we er waren was de 2e net geboren.
Inowa, wat vervelend. Hoop dat het niks ernstigs is
pretty
Geplaatst: 25-04-16 10:25
Vergeef me mensen,ik ben diagonaal bijgelezen maar pik graag weer in vanaf hier.
Succes Inowa,goed dat je er de DA bijgehaald hebt.
Hier ook nog niks. De uier lijkt nagenoeg gevuld maar die laatste duw moet er nog bij. Gisteren deed ik een melktest bij Clio en die was al 6.5. Straks haalt ze Vera nog in. Lisa krijgt 's morgens ook al een mooi uier.
Aan de andere kant,met dit weer wachten ze gerust nog maar een poos bah...
Hier is ook de DA vanmorgen geweest. Neon was al een paar uur enorm onrustig. Liggen, draaien, rollen, met haar hoofd schudden. En niet willen eten. Vorig jaar had ze op koningsdag koliekverschijnselen, dit jaar kiest ze gelukkig een iets goedkopere dag uit. Veulen ligt dus te klieren. Ligt nog hoog, maar net met het snuitje in de bekken en hij duwt zijn been in de bekken. Daarmee krijgt Neon dus weeën, en daar heeft ze last van. DA hoefde maar 10/15 cm erin en dan had ie al een beentje te pakken. Ze heeft pijnstilling gekregen nu en buscopan, dus hopelijk zakt het allemaal en gaat het veulen normaal doen. Ze is voorlopig nog niet aan de tijd, dat is zeker, veulen lag nog te hoog.
fokfanaat
Geplaatst: 25-04-16 11:14
Luna2006 schreef:
Bij tweeling dracht zou je daar met geluk de andere embryo kunnen overplaatsen in een merrie?
ja dat kan wel, maar dat is al met 10 dagen, dus dan weet je nog niet dat het er 2 zijn, Rhea had dat vorig jaar, 2 gespoelde embyo's.
Als je ze met een dag of 16 met scannen ziet is het te laat om te spoelen, kun je alleen nog kiezen voor wegknijpen.
Gefeliciteerd allen met een veulen! Dat van die tweeling is ook bijzonder zeg, hoor je niet vaak.
Even tussendoor nog een vraag. Mijn merrie staat nu op stal, nu 12 dagen overtijd. De bedoeling was, dat ze als ze bevallen is om haar (afgezien van het weer) na aantal dagen of een week weer naar de wei zouden brengen.
Nu kreeg ik gister te horen van iemand die elk jaar meerdere veulens heeft, en een opfokstal heeft, dat merrie+veulen minimaal 2 weken nog op stal moesten staan.
Lijkt mij een beetje klets, aangezien ze in de wei apart zouden komen te staan van anderen, en grote schuilstal zouden hebben. Maar vroeg me af hoe jullie daarover denken!
jolandje
Geplaatst: 25-04-16 11:30
oei marous, sterkte met ysabella's beentje, hoop dat het snel beter gaat
ja snertweer is het hier ook
de dames blijven vandaag maar eens in de paddock staan met een plak hooi, eens zien of ze dan nog zo raar doen
tweelingdracht, vind het heel interessant en prachtig als het goed gaat, maar ik hoop het echt niet mee te maken hoor, 1 veulen per keer is prima
bubblee, hier gaan merries met veulens zo snel mogelijk de wei weer op, zowel merrie als veulen willen wel graag de benen strekken en is goed voor de ontwikkeling van het veulen, en helemaal met schuilstal geen enkel probleem, mocht het heel koud of nat zijn kun je het veulen tijdelijk een dekentje op doen
Laatst bijgewerkt door jolandje op 25-04-16 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Inowa hopelijk komt het snel goed met het beentje.
Sneeuw in het noorden. Nu moet ik zeggen hier in het zuiden is het ook niet zo heel warm.
Tweelingen heel bijzonder. Maar ik vind 1 toch meer dan genoeg.
Fien is sinds gisteren avond zichzelf niet. Ze is heel boos en vooral op de buurvrouw. Vannacht was ze heel onrustig en dacht echt van nu gaat het gebeuren. Ik kan merken dat ze er een beetje klaar mee is. En dan is ze eigenlijk pas 10 mei uitgerekend.
Hier geen verdere ervaringen met tweelingdracht. Bo vorig jaar we drachtig gescant van een tweeling, maar helaas verdween het andere vruchtje nadat de da er eentje had weggeknepen.
Bo en Bryana hebben gisteren ook lekker even buiten gelopen, en gaan vanmiddag ook weer even naar buiten. Bo is het helemaal niet gewend om hele dagen binnen te staan, al lijkt ze het nu wel erg fijn te vinden hihi. Nu met dit slechte weer staan ze niet heel lang, maar als het straks weer beter is gaan ze gewoon weer lekker naar buiten. En straks ook gewoon weer 24/7
Zo eindelijk even weer tijd om bij te gaan lezen... We beginnen maar bij pagina 303. Tinniie ooh al 370 dagen moeten wachten. Dat lijkt me vreselijk. Ik heb 1 merrie gehad die beviel op dag 363. Vond ik al lang genoeg. KellyDV dat zijn heuse lange harsen hahaha. wat leuk ook om te zien. MarijeR Hier ook nogmaals van harte gefeliciteerd met je prachtige veulen. Cemlys dat ziet er ook al best vol uit. En knappe hengst. Linda leuke pippa. Ik denk wel dat ze zwart is hoor. Ze zal waarschijnlijk pikzwart worden later. Ziekielove dat klinkt ook al heel serieus, spannend hoor. EN gefeliciteerd. Een echte rode vos. Mooi hoor. Kiki1976 ze heeft ook best wel uier. Maar staat idd al een poosje zo. edit een bbq in het vooruitzicht??? Maar dan hoplijk niet van bo hahaha. L_isanne Baida maakt er ook maar een potje van. Noisy bah koliek is nooit leuk. gelukkig weer beter. Astriidj gelukkig is de diaree helemaal over bij je veulen. Azara waarschijnlijk waren die mugjes idd de boosdoenener. zijn ook vreselijke beesten. Nicole Jeetje wat een pech steeds. Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk knapt ze snel weer op. Tjinta nee niet derde hengstje op rij bij mij, maar deze merrie heeft nu drie hengsten en geen merrieveulen gegeven. Ik had graag eens een merrie gehad, maar ik wist al dat het een hengst was na aanleiding van afgelopen winter en de vorm van de buik hihi. Flirt had duidelijk een peervorm. En idd een hengst hihihi. Crines een heuse rodeo bij jou dus. hihihi Pretty ook al een leeggelopen uier. Hier nu op het moment ook bij chakira. Kelly hopelijk gaat alles goed. lees net de tocht naar de kliniek....edit heel veel sterkte gewenst. Wat ontzettend naar om mee te maken. Gelukkig staat mama weer. Gecondoleerd met het verlies van je veulentje. Chimello gefeliciteerd nog met je engeltje. Cubalibre de tijd vliegt idd voorbij. Jolanda je hebt bijna een rollade. Touwtjes erom en je kunt samen met kiki bbq-en. hihihi Chimello gefeliciteerd nog met je engeltje. Pol1 leuke foto's. je hebt een prachtig veulen ook. Kiki bo maakt het nu toch spannender??? Biancaatjee leuke merrie haha en die neus. clown. Woogy dat was zeker niet fijn als je zo heftig reageert op melk produkten. Goed dat je het weet. Caesar volgens mij krijgt jou veulen slagroom hahaha. Ze ziet er goed uit. Arianne sjirkje maakt het ook spannend nu. Tjinta dat uier ziet ook al behoorlijk vol. En heerlijk toch als alles goed gaat met het samenvoegen!! Tanjaattjuuh je moet niet zo snachts in het land lopen. hihihi zie je trouwens wel wat? Angelpam ook al harsjes bij de merrie. Spannend. Arianne gefeliciteerd met je hengstveulentje.
Net wat je zegt het leven en de dood liggen zo dicht op elkaar. Het is soms wel erg dubbel idd. Ik hoop ook op een voorspoedig herstel bij nicole en een super top veulentje voor delphi later in de toekomst. AniekR heeft al een planning van toekomstige dates gemaakt???? Inowa Ysabella kreupel. Hopelijk knapt ze snel weer op. Kelly je merrie ziet er super uit na zo'n horrible operatie. Ik duim met je mee voor een goed herstel. Grote wond maar dat gaat vast helemaal goed komen. Kiki Bo maakt grote sprongen. Ben benieuwd. Van harte gefeliciteerd. Een leuke bonte. En een merrie. Edit en idd best groot al. Dat dat in de merrie heeft gepast he'. Had ik ook bij flirtje. L_isanne ook gefeliciteerd met je hengstveulentje. Gelukkig ook alles goed gegaan. Mooi donkerbruin. Die weke koten ken ik. Ik heb er ook 1 gehad vorig jaar. Hij stond ook heel erg doorgezakt. Komt helemaal goed. Manda Pjotr ook papa geworden. Gefeliciteerd. edit mooi veulentje hoor. Annelies fre maakt reuze sprongen hihihi. MarijeR hahaha gefeliciteerd mooi kadootje als afsluiter. Tanjaatjuhh gefeliciteerd. mooi hoog op de benen. Linda ze beweegt lekker zeg. Bellarose je merrie nadert de bevaldag ook al mooi. C2012 dat is ook al een best vol uiertje. Met zo'n uiertje beviel flirtje. Fotsy niet veel voller in elk geval hihihi quincy21 ja een uier kan ook vlak voor de geboorte ineens vullen. Spannend hoor voor jou en je merrie. Biancatjee dat is vervelend als de camera niet wil doen wat jij wilt. Zeker frustrerend. Ik kan daar ook super sjaggerijnig van worden.. Neonlight jij bent ook al zo lang aan het wachten. Hopelijk wel drachtig en straks een super leuk veulen. Crines drukke dag gehad. En imperiosa maakt uiervorderingen. Leuk die baby roze dekentje bij pol1 en de roze muts bij mopjepop Tinniie dat is echt erg. Ja laat ze er dan nog maar een dag bij doen. Is dan ook wel weer leuk. Natascha mooie merrie. Leuk die vorderingen nu. En de karakters veranderen idd per merrie. De een wordt super boos als je aan de buik komt en de ander vind het heerlijk. Bellarose wat super dat er toch ook gezonde tweelingen zijn. Ik heb het ook 1x gezien bij onze buren. Deze zijn toch iets te vroeg geboren, maar helaas beiden ook overleden. Moratoetje ook al ongeduldig aan het wachten.. hihi ik ook. Maar ik heb er al 1. Inowa hopelijk helpt de AB. Beterschap. Neonlight dat is jammer dat het veulen er nog niet klaar voor is. Hopelijk houdt het zich nog even gedeisd dan.Anders is het zo sneu voor de mama in spe. Bubblee hier komen mijn merries met veulens vaak al binnen een halve week weer bij elkaar. Dit jaar zal het iets anders gaan gezien het weer. Flirtje zal niet gauw de schuilstal ingaan met een veulen en dan vind ik het nu wel heel erg nat en koud om ze buiten te hebben. Maar zodra het weer een beetje stabieler zal worden gaat zij wel naar het land bij gaya in. Chakira heeft tegen dan hopelijk ook een veulen. Trouwens nu loopt ze overdag bij onze buren onder de fruitbomen. Dus ze komen elke dag buiten, liefst zo lang mogelijk. Angelpam zal ze dan toch gaan vandaag of morgen?? Ik hoop met je mee.
Chakira staat inmiddels nu ook op stal. Ze had een vol uier, maar die is inmiddels ook weer afgenomen. Snachts geen tot 1x alarm. Maar overdag des te meer. Ze ligt dus wel graag plat. Betreft veulen van flirtje. Allemaal nog bedankt voor de felicitaties. Ondanks mijn kleine teleurstelling van het geslacht ben ik toch ook steeds blijer met hem. Hij is super gelukt. Mooi koppie mooie halslengte en enorme stelten en compact in de rug. Flirt zelf is namelijk iets lang in de rug. En hij heeft een heerlijk oprichting. Dus combi is geslaagd. Hij heeft ook een naam inmiddels. Ik zat toch te twijfelen om iets met prince te doen ivm zijn overlijdens dag, maar ik kwam er niet helemaal mee weg. Dus ik heb het bij de oorspronkelijke naam gehouden. HD Kids Just in Love. Roepnaam Justin
Ik heb een domme vraag Het is me nog niet gelukt om foto's te plaatsen, voor nu maakt dat nog niet uit, maar zou jullie wel graag veulen foto's laten zien als hij/zij er eenmaal is. Dus de vraag; hoe plaats je foto's