[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:00

Ik zie geen brilletje maar dat wil niks zeggen.
Ik zou het even afwachten.
Gefeliciteerd.
Waarom konden jullie niet erbij zijn als ik vragen mag

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:12

Gefeliciteerd Rebecca! Heerlijk ook al buiten nu :)
Ik denk onley dat het alarm geen alarm gaf ;)

Ik lees iets over iemand z'n pleegvader. Hopelijk gaat het daar beter mee. Lees op telefoon dus kan niet goed terug lezen.

En knuffelfoto's van veulentjes <3

Ja krimpie ziet er echt top uit. Glimt erover :) gister uit de wei liep ze iets beter, maar daarna op t iets ongelijke pad gelijk weer erg gevoelig. Even paar dagen aankijken nog. Weet nou wel waarom ze op ijzers staat. Tis wel een pieperd..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:18

Gefeliciteerd Rebecca! Ik denk ook dat het een schimmel is, gezien de hele donkere benen, hals en hoofd.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:20

Gefeliciteerd! Super lief!!

Iemand hier ervaring met een drachtige merrie die tegen het einde aan loopt en ineens hele dunne mest heeft?

rebecc54

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:26

We zijn er inderdaad niet bijgeweest omdat het alarm niet is afgegaan. Maar het veulen is gezond en dat is het belangrijkste.
Vader is dezelfde zwartbruine kleur en moeder is een vliegenschimmel. Waarschijnlijk heterozygoot. Maar we gaan zien of ze schimmel wordt of niet. Beide is goed :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:41

Wauw hoop blz erbij en weer een aantal geboren veulens!! Van harte!!!

Ook weer merries die onrustig zijn en tegen t einde lopen! Ik hoop voor jullie een goede en voorspoedige bevalling van je merrie!

Rockey, bij jou nog geen veulen joh?!?! Woooow! Ik liet toen dat filmpje zien dat ze zo melk spoot, aan de mensen die bij mij waren en ik zei nog... Nou die heeft vanacht een veulen en als ik dat zo zie bij mijn merrie, denk ik dat het nog wel Ff gaat duren. Maar die is inmiddels 9 dagen oud hahaha! Hoop voor jou en je paard dat het snel komt!!

Setteli, gefeliciteerd met de mijlpaal van 320 dagen. Klinkt al goed spannend!

Ik denk dat het veulentje toch ook gaat schimmelen.

Hier gaat het heel goed met Cookie.
groeit enorm hard En is een dondersteen. We hadden ergens een lek in het stroomdraad en meneertje wandelde er dus steeds vrolijk tussendoor... Nu is dat Opgelost En denkt ie wel twee keer na. :\ Haha verder is hij echt brutaal. Als hij bij mama drinkt, en zijn broekspieren mama's voorbenen raken, gaat ie bokken en schoppen. (Tegen haar voor benen dus..) Vind ik toch niet zo heel prettig maar mama corrigeerd hem niet..
Mijn merrie was een heleboel afgevallen na de bevalling. Ze was zoooo met Cookie bezig, dat ze vergat te eten en te rusten Maar dat gaat gelukkig nu heel erg goed. Ze komt langzaam weer wat aan.
vd week heb ik mama even afgespoten en Cookie danste mee in de nevel. *\%/* En kwam zelf nog even brutaal kijken wat ik nu in mm hand had en ging in de straal staan. Volgens mij word hij net zown waterrat als zijn moeder want hij zit ook al in de waterbak te pruttelen hahahaha.

Nog een practisch vraagje, wanneer moet je het stamboek benaderen om het veulen te laten registeren enzo?
En hoe gaat dat precies in zn werk?

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-15 09:58, in het totaal 4 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:45

gefeliciteerd Rebecc, gezien de kleurschakering die ze al heeft, denk ik ook schimmel maar zal afwachten worden.

mijn mooie meid wordt groot, gisteren nog een keertje ontwormd en ze was deze morgen in haar nopjes
Afbeelding

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:59

proficiat
ja inderdaad de natuur kan het zelf

hier gisteren de mest met wat olie erwat uitgehaald
dan nog wat extra olie op gedaan om beter te glijden
van de morgen kwam de veearts sowieso om bloed te nemen van het veulen.
ze heeft nog eens gevoeld en er zat nog een beetje in maar niet om mij zorgen om te maken

hierjuist gezien op camera heeft hij goed gepoept. Zal een opluchting zijn voor hem :)

straks gaan ze buiten als het wat warmer is en zal dan wat foto's nemen :)

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:00

Net een heel verhaal getypt, nu weg |(

Smooi, wat een leuke foto's!

Rebecc54, gefeliciteerd! Gelukkig is alles goed gegaan. Ik heb ook geen ervaring met schimmels. De vader van de mijne is schimmel en moeder donkerbruin. Ben ook benieuwd hoe en wanneer je het kunt zien.

Rockey, nog niets... Mijne had laatst ook van de natte hopen. Nu weer normale mest.

Fotsy, die wordt ook al groot!

Diane_basje, fijn dat de bloedwaardes goed zijn!!!

Euforie, wat een leuke foto's!!

Hier alles rustig. Zoals ze er nu uitziet, denk ik dat het nog wel een week kan duren. Ze voelt zich prima. Haar eetlust is terug en e vreet weer als een dijkwerker :D

Gisteren een paar fotootjes gemaakt van mijn andere merrie tijdens het rijden :)

[RIJ-ITP] Feranka (Zizi Top x Houston) thuis aan het werk
Laatst bijgewerkt door Stal_Wiza op 15-05-15 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:02

Euforie, als het goed is heb je van de hengstenhouder een geboortebewijs gekregen, dat was bij ons tenminste zo. Dat vul je in en stuur je binnen 14 dagen nadat het veulen geboren is, ingevuld en wel naar het stamboek. Deze nemen dan vanzelf contact met je op om te komen schetsen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:03

Rebecca gefeliciteerd met je mooie veulen, wel een fijne verrassing als het er al droog naast loopt :D

mijn dames staan allebei onder de camera, alleen heb ik dus voor de tweede stal net helemaal goed ontvangst, die zit net iets te ver, dus vannacht nog een keer gaan kijken want ik was glowy "kwijt" , ze was nét buiten het bereik van de camera gaan liggen, dus ik ga ze vanavond omruilen, glowy is een heel klein ( 84cm.) vosje en die kan dus zich helemaal verstoppen achter het tussendeurtje, dus dan zet ik glowy naar de voorste stal zodat ik haar goed kan zien, en Joanna is zwart en een stuk groter, die zie ik dan wel denk ik in de achterste stal, voor de zekerheid krijgt Joanna het alarm om, Joanna heeft vannacht voor zover ik kon zien, maar een keer platgelegen, en glowy veel vaker, ik ga ook even zien of ik iets meer bereik kan krijgen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:12

Hij is leuk Euforie! Grappig met dat water, zijn broertje is hetzelfde, die heeft na 2 dagen ook al kennis gemaakt met de waterstraal.
Geboortebewijs ligt hier voor mijn neus in envelop, gaat dadelijk op de post. Moet inderdaad binnen 14 dagen opgestuurd worden naar het stamboek.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:15

@ euforie
Ik heb een dekbewijs van de hengsthouder ontvangen die moest ik binnen 8 dagen na de geboorte opsturen naar het stamboek. Dus ik zou wel opletten dat je er niet te lang mee wacht, dan zijn er bij sommige stamboeken (ik weet het van kwpn en zangersheide) extra kosten aan verbonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:27

Oei, goed dat ik het nu nog vraag dan! Zal de dekbon gelijk eens opzoeken. Wist niet dat dat binnen 14 dagen moest namelijk. :=
Dank jullie wel!! :j

Wat grappig neonlight, jong geleerd is oud gedaan he?! Zolang ze het zelf aanbieden maak ik er gebruik van hoor hahaha! :))

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:29

Rebecc, proficiat, *\o/* *\o/* *\o/* , wat een mooi veulen. Heerlijk genieten ervan hoor!!

Sorry rest doe ik later

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:30

Stoer veulen euforie met die waterslang :)
Stal wiza leuke merrie feranka en fijn dat je weer lekker kan gaan starten straks. Er mogen inderdaad alleen wel wat kilootjes af _/-\o_ maar komt vast goed als ze weer volop in training staat :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:33

Gefeliciteerd met het veulen!

Wat een leuke andere veulentjes zie ik voorbij komen!

Luna staat sinds gisteren weer bij de kudde. Geen ruzie, lekker rustig. Jep ben een tevreden baas.
Voor ieder die zijn twijfels had, voor luna was dit dus echt de beste keuze om haar hier te houden. Ik zeg niet dat dit in alle gevallen het beste is, zeker niet. Maar ken mijn merrie door en door en ben er voor 90% zeker van dat ze het op een kliniek niet had gehaald.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:37

Luna2006 schreef:
Gefeliciteerd met het veulen!

Wat een leuke andere veulentjes zie ik voorbij komen!

Luna staat sinds gisteren weer bij de kudde. Geen ruzie, lekker rustig. Jep ben een tevreden baas.
Voor ieder die zijn twijfels had, voor luna was dit dus echt de beste keuze om haar hier te houden. Ik zeg niet dat dit in alle gevallen het beste is, zeker niet. Maar ken mijn merrie door en door en ben er voor 90% zeker van dat ze het op een kliniek niet had gehaald.

Gelukkig! fijn dat het zo goed gaat met haar :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:39

Wat een goed nieuws weer van Luna! Hoe is het met de wond, zijn de hechtingen er al uit?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:49

Gefeliciteerd met de veulentjes!!

Wat super fijn Luna!

Inowa aagje heeft nog niet echt haast met de uier hihi

Bah lees net een vreselijk bericht op facebook over een (paar weken oud) veulentje dat is overleden van een bokker, ben er naar van ;(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:52

Manda ook ik ben er naar van... Was het 1e veulentje wat mijn hengst heeft voortgebracht :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:57

ik denk dat iedereen daar enorm van geschrokken is... Ik ben ook een soort van "in shock" door dat bericht ;( Waarom nou toch?! vraag ik me steeds maar af...
En zo worden we weer met onze neusjes op de feiten gedrukt, die kleintjes zijn zo vreselijk kwetsbaar! We moeten genieten van ieder moment dat het goed gaat... Y;(

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:09

Rebecc54 gefeliciteerd!

En verder een hoop leuke veulenfoto's! Hier moeten we nog even wat geduld hebben

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:23

Rebecc gefeliciteerd

Getsie vreugde en verdriet liggen soms zo dicht bij elkaar.

Hier vanmiddag de dierenarts voor Aura even langs.
Ze toont ineens abnormaal hengstig op mijn ruin dus ik wil haar toch even op laten voelen.. Anders zit ik straks te wachten voor niks

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:07

Keresa Dat is niet mis die klap Beterschap
Manda gefeliciteerd met het veulen van Pjoter
Quincy21 Gefeliciteerd
Tinniie Gefeliciteerd
Rebecc54 Gefeliciteerd

Ik zie weer een hoop mooie veulens voorbij komen ook spannende uierfoto's.
En een schattig veulen met een kind.

Dora is vandaag 321 dagen drachtig en begint ook een leuk uier te krijgen.
Afbeelding

Gisterenavond toch maar het geboortealarm uit de kast gepakt en alles passend gemaakt voor haar.
Ze staat veel te stampen met haar achterbeentjes.
Afbeelding

Maandag ook nog de dierenarts erbij gehad omdat ze toch weer erg aan het schuren is voornamelijk op een schouder deze is ook ontvelt en er zit een plakkaat vocht onder. Dit moet ik nu weer insmeren met hydrocortidermlotion.
Hij was Dora aan het nakijken toen Donna ineens de stal in kwam vanuit de paddock. Hij vroeg toen gelijk wanneer zij uitgerekend was want zij wordt wel erg zwaar. Hij heeft haar ook even nagekeken maar vond dat ze er zelf wel goed uitziet niet vet alleen heel zwaar van de dracht.
Afbeelding