[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:58

:O Had je ook bijna een OCD-tje? Haha

Ik moet ook weer heen met mijn voet, tis inmiddels meer dan 7 maand geleden dat ik mn enkelbanden kapot had (thanks horsie!) Maar het blijft dik, blauw en echt zeer doen.

Ohja! Heb ook even een gat in mn scheenbeen.. Wou de auto deur dicht doen..Maar vergat mn been.. Hoezo haast..

Dames.. Ik wil buik foto's!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:15

Joto waar blijven jou buikfoto's dan.
Mijne wordt op 200 dagen gefotografeerd en dat is aankomende week.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:29

Als het niet regend en nog een beetje licht is maak ik vanavond weer foto's van Casa (220 dagen :P)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:44

zo ik ben klaar met de paardjes :+
Ga zometeen ff boodschappen doen en dan sinterklaas inkopen doen voor de kleine meid. :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:06

geen sinterklaas hier, wil nog wel even gedichtje schrijven bij de choco die ik voor stalgenootje heb gekocht, die doet tal 2 dagen in de week overdag even luchten. gaan vanavond maar even naar de film. morgenavond naar de schoonouders.
Ben **schaam** vorige week de 28 weken foto's vergeten te maken! Heb ze wel van de week gemaakt maar nog niet van toestel afgehaald, gaat lekker zeg pfff

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:34

Wij zijn over de helft! 172 dagen vandaag. :D

Ik zal ook snel weer eens foto's maken. Het is er nog niet echt weer voor geweest..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:31

pff zit op mn werk ,moet nog een half uurtje!Heb het echt gehad!
Dalijk ff trainen en dan lekker wassen en vlechten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:28

kyrkelover schreef:
@ gem: ben jij trouwens ook alweer die vrouw die over die hackney pony begon. Zo ja zou je even een mail willen sturen hoe het daar tegenwoordig mee gaat.

Ik heb helaas geen enkel idee....
Die vrouw heeft de merrie toch weten te verkopen, en voor haar was daarmee de kous af. Verder helaas geen info meer van haar gehad. Het veulen zal inmiddels geboren zijn. Ben stiekem toch benieuwd en denk er af en toe wel even aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:13

Ik ga morgen naar Ermelo, jonge hengstenkeuring van het New Forest stamboek (sorry Gem :+ ). Kijken of ik daar al een nieuwe date voor Neon zie, een hengst die in duitsland dit najaar is goedgekeurd en waar ik al een oogje op had komt ook.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:50

Pavo schijnt t goede voer te hebben morgen even advies inwinnen!

Kl. Ik ken het heb precies hetzelfde gehad!
Ïk had me toch een blauwe poot hihi
Wordt snel beter èn volgende week loop je alweer vlot rond!

Ben later nog wel aan me enkelbanden geopereerd om ze in te korten..
Dat was pas rot!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:52

Ze in laten korten laat ik zowiezo niet doen.
Arts zegt dat banden zowiezo weer uitrekken.
Heb namelijk in mijn hele lichaam slappe banden waardoor ik minimaal 1 keer per dag door mijn enkels ga.
En mijn schouders doen het ook niet naar behoren.
Dit stukje heb ik opgelopen toen alle 3 mijn enkelbanden gescheurd waren, dit is later nog een keer gebeurt.
Althans toen is er eentje afgescheurd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:59

Neonlight schreef:
Ik ga morgen naar Ermelo, jonge hengstenkeuring van het New Forest stamboek (sorry Gem :+ ). Kijken of ik daar al een nieuwe date voor Neon zie, een hengst die in duitsland dit najaar is goedgekeurd en waar ik al een oogje op had komt ook.

Ja wrijf het er nog maar eens in Neon :( ;) :D .

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:10

Zo mijn meissie staat weer schoon en ingevlochten in dr stalletje.
Hopen dat we morgen weer wat verder gaan komen in de puntjes,al betwijfel ik het,heb dr vandaag niet kunnen rijden door het weer.En meestal is ze na een dag stil hondsvervelend!

Leuk he hengsten kijken,ik wil zoiezo dit jaar naar de showdag van het NRPS ergens in januari.
En de dalhoeve in wamel heeft ook altijd leuke hengsten,1 van hun hengsten is nu aangewezen voor 2e bezichtiging UB40 x KrackC ben wel benieuwd wat voor iets dat is...

Dan kriebelt het wel om nog en keer te dekken met haar,maar aan de andere kant in de sport is er nog zoveel meer uit te halen....lastig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:27

Hengsten kijken is altijd leuk, alleen in dit geval komt het voor sommige mensen in verband met sinterklaasverplichtingen slecht uit (Gem :(:) ). Wel jammer, zijn er best veel die daarmee in de problemen komen. En helaas kan ik dit jaar dus niet met Gem onze visies over de hengsten op de tribune uitwisselen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:28

ahhhh Gem :(:) ...

Maar waarschijnlijk komen er nog zat shows aan voor komend jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:37

Dit is de voorkeuring van de jonge hengsten, die is maar eenmalig. Zijn altijd 75-80 hengsten aangemeld, en je krijgt daarmee ook een leuk beeld over nafok van een bepaalde hengst. Deze dag is, vind ik, waardevoller als de hengstenkeuring. Daar komen alleen de al goedgekeurde hengsten (die je dus ieder jaar ziet) en de geselecteerde hengsten van morgen, die krijgen dan hun laatste bezichtiging en eventueel hun goedkeuring. Het vrijspringen en vrij bewegen zie je enkel op de voorkeuring, net zoals bewegen op harde bodem.
Shows of zo zijn er verder niet van de foresters, zijn wel hengstenshows maar die zijn bij de hengstenhouders, en dan krijg je dus ook niet een enorme collectie dieren zoals morgen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:40

Dat is wel mooi jah...NRPS heeft altijd en hengstenshow dag,komen echt heel veel goedgekeurde hengsten zodat je ze kan bekijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:43

Ja, dat weet ik, helaas heeft het NF stamboek dat niet.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:47

Is wel jammer jah!Ben ff mn computer aan het opschonen,kwam een kort filmpje van Reflection (van afgelopen zomer)tegen,camera was kapot dus kon ineens geen fotos maken dus maar ff gefilmpt!Ga ff kijken of ik hem kan uploaden,wat is eht toch een lekker dier!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:53

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:58

Ik neem morgen ook enkel mijn oude fototoestel mee, kan daar binnen geen foto's mee maken, maar wel filmen, wil ik ook doen van de meest interessante hengsten. Kwaliteit zal ook niet zo goed zijn dan, maar vriendlief is er niet zo blij mee als ik de SLR of de goede filmcamera meeneem. En eigenlijk voel ik er ook niet zo veel voor om daar de hele dag voorzichtig mee te zijn, aangezien ik overal naar toe loop en niet echt op 1 plaats blijf zitten.

Damn, bedenk me nu ineens dat ik niet alleen Gem zal missen voor de besprekingen op de tribune, maar ook voor de rookpauze's buiten. :(

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:00

Is best leuk hoor,heb op 2 hengstenshows ook de dieren waarvan ik dacht dat is een leuke voor Melo,gefilmd!Heb je nog wat beeldmateriaal om terug te kijken als je twijfeld!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:08

Ik ga vaak de hengstenhouder ook nog een bezoekje brengen om de hengst van keuze nogmaals goed te bezichtigen. Heb je dan vaak wat meer tijd voor en je kunt hem dan op je gemak goed exterieurmatig bekijken. Heb met Gem zo ook al een gezellig dagje gehad vorig jaar. Bovendien ook wel leuk om met de hengstenhouder over het fokken te praten, en zijn visie er op.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:26

Hier gaat het nog steeds lekker behalve het weer :(
Bonnie vanmorgen even snel op de foto gezet via de telefoon (237 dagen drachtig). Ze begint echt een lekkere bolle buik te krijgen.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:26

Neonlight schreef:
Damn, bedenk me nu ineens dat ik niet alleen Gem zal missen voor debesprekingen op de tribune, maar ook voor de rookpauze's buiten. :(

Ben blij dat je me toch een beetje zal missen :7 :D .
Ja...... ik mis eigenlijk wel een hoop (stomme sint).... ik wil een uitgebreid verslag, Maaike!! De Burley Phantom's en Justice'jes moet je even voor me onthouden (o.a. beenderwerk en lengte van de rug), de Sulaatik'jes, en natuurlijk de NF-forum pony's (Naomi en Carien en ??) :list:

Maarreee dat dagje hengsten kijken, hoewel nog zonder datum, staat!
Laatst bijgewerkt door Gem op 05-12-09 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt