[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:13

Tadaaa ! (grapje)
(geluid niet te hard want ik schreeuw nogal in de microfoon)

Hier zie je hoe het drupt, de ene keer wat sneller als de andere keer, dit was gemiddelde snelheid ;)
Afbeelding
Afbeelding
vond het wel een mooie foto.
Afbeelding

(hoe kleintje hieruit gaat drinken is een raadsel, maar we hebben gezien dat de spenen nogal van vorm kunnen veranderen :) )

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

@jufmim : wat een speciaal kleurtje !! mooi ding !

Amandake

WOW die Syl !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:14

Wauw Draakje, da's de moeite!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:18

Maya, ik wist dat jij idd een Tinker had, dus wel te vergelijken. ;)
Kijk, als mijn merrie af zou vallen krijgt ze er sowieso bij natuurlijk.

Sylke, dat moet toch opschieten zou je zeggen..

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:18

Jufmim,
Gefeliciteerd, wat een mooi veulen.

En ikke? Ik wacht nog even....

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:24

Gefeliciteerd met de veulens!!!!
Mooie foto's voorbij zien komen!

Mijn merrie is nu 342 dagen drachtig en heeft nu al 12 dagen hars. De harsjes zijn nu ook een cm lang en de banden zijn slap maar het uier is nog niet gevuld. Ze is een maiden..

We wachten in spanning af!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:26

Jufmim, wat een mooi kleurtje!!!

Maya, fijn dat je vanavond in ieder geval wel komt. :D

Net terug van Neon, geen verandering, linkeruier was nog steeds theezak, rechts meer gevuld en hard, maar ook niet echt supervol. Melktest gaf nu 11 aan.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:31

draakje: wow zeg je zou toch zeggen dat ze je echt niet lang meer laat wachten!

neon: ah al weer een lichte stijging!

maya: ja als ze elke 10 dagen zo door gaat komen we snel in de buurt :D

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:37

Jufmim gefeliciteerd, aparte kleur mooi hoor!
Hiboune gefeliciteerd!!
En degenen met een veulen die ik vergeten ben, ook gefeliciteerd!!
Draakje ziet er goed uit, ze heeft wel enorme spenen of lijkt dat maar zo?

Nou de hars is inmiddels veranderd in melk, gisteravond een druppel afgehaald, kwam snel weer nieuw, vandaag spoot er tijdens het lopen ook een straaltje melk uit, het kan nou nooit echt lang meer duren, ik hoop dit weekend.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:38

Iedereen weer gefeliciteerd met de veulens!
Ook een moederloos veulen, sterkte :(:)
Draakje, dat ziet er goed uit!

Dit is Jade, geboren 10 april uit Vikarien's Jerusha en Vechtzicht's Hero.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:53

Toptoys van harte ! Erg mooi veulen :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:08

Danea gefeli! :)
jufmim ook super!! :D
Careano , wat erg!! heel veel sterkte!! :(:)
hiboune gefeliciteerd!! :)

draakje, was een makkelijke bevalling zeker :)) allen mar 2 eitjes.. nou laat ze je nog 11 maande wachten om ze uit te broede :+ hahah nee, ik denk niet dat het nog lang duurt bij jou! :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:23

Toptoys, wat een lieffie, mooi hoofdje hoor!
het bruine ei is er een met een dubbele dooier, heeft onze kip denk ik voor passen gedaan ;) vond het wel grappig.
ik hoop om vanavond, maar na afgelopen weken durf ik niets meer te voorspellen :)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:25

@draakje: wow dat ziet er echt super goed uit zeg! zal nu toch niet lang meer duren denk ik?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:30

Toptoys, wat een mooierd zeg! Kan ook al lekker draven! Schimmeltje, of niet?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:50

Careano, wat afschuwelijk!
Sterkte, en succes met je veulen, als ik een pleegmoeder weet, hoor je het gelijk!

draakje, jeeminee!!!!

Iedereen met veulen, van harte!!

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:56

Neonlight schreef:
Toptoys, wat een mooierd zeg! Kan ook al lekker draven! Schimmeltje, of niet?

Ja, ze wordt wit. Wel jammer, dat muisgrijze is best leuk zo. Zeker met die aftekeningen.

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:02

Heb even geen tijd om dit bij te lezen hoor, ben hier al 3 dagen niet geweest.:( Sammie en Suus zijn inmiddels al over de 320 dagen heen, dus ze mogen ook in dat leuke lijstje dr bij.:) (zie onderschrift) Careano echt heel veel sterkte!!! En iedereen met een veulen er bij gefeliciteerd!!! En sterkte iedereen waarbij de merrie overtijd is en je zo lang moet wachten...

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:05

Jenny: Creamer doet ook goed voort. Heel verschil in uier. Voor mij wel een raar zicht, zo een witte uier! :o

Iedereen met een nieuw veulentje, van hart gefeliciteerd.

Toptoys: het is echt een prachtig veulentje.
Jufmin: Wat een leuk kleurtje.
Draaakje: het wachten wordt moeilijk zeker? Zal precies niet lang meer duren, maar ja, wie kan dat zeggen hé
PVD: Wel leuk dat je terug meepost. Voor iedereen een hele gerustelling gezien al je ervaring in de praktijk.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:24

Heeey PVD, ben je er dan weer!! Welkom terug!!!

Careano, veel sterkte, wat een drama zeg, bah..
Weet je waardoor je merrie je merrie het niet heeft gehaald, of heb ik daar over heen gelezen?
Ik hoop dat het met jullie veulentje helemaal goed gaat komen, en dat je er toch een klein beetje van kan genieten..

Verder iedereen die een beeb heeft gekregen, van harte!!

Donderdag is eindelijk het paard bij ons op stal bevallen van een knappe Cavalier zoon.. Het is een prachtig vosje geworden en heet Elinago.

Pipje schiet ook al aardig op, ik zou zeggen hars dr aan en t kan geboren worden, al heeft ze dat vorig jaar ook niet gedaan van te voren..

Net toen ik terug kwam van wandelen met de hondjes stond dr een vrouw met dr kleinkinderen Pip en Diesel te voeren.. Ik zei tegen ze, wilt u ze niet te veel geven, ze groeien tegen de klippen omhoog, en ik maar afvragen hoe dat kan..

Ach zeg ze, ze krijgen er elk maar 1, en toen ze weg liep zei ze, nou maar ze weten het al precies.. Grrr.. Dus dat betekend dat ze er steeds staan..

Denk dat ik er maar een bordje bij ga hangen, al heeft dat waarschijnlijk geen zin.. Pff..

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:29

draakje, is er al wat? vind het wel spannend!
@shetje14: nou, toch een geruststelling vindt ik altijd, de 320, laat maar komen :D

zat net foto's terug te kijken van 2 jaar geleden. dacht ik dat regina nooit zolang harste, zag ik dat ze 18 dagen voor de bevalling al harste! eerste jaar maar 4 dagen... :roll: worden lange nachten dit jaar denk ik :=

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:36

Bedankt allemaal.

Het is niet helemaal zeker waardoor ze is overleden, waarschijnlijk heeft ze inwendige bloedingen gehad. DA is 2x geweest toen ze nog leefde en heeft niets raars kunnen ontdekken. Wat wij en dierenarts denken is dat ze soort van van binnenuit is doodgebloed ;(
Het was echt een heel naar gezicht, ze had zo veel pijn joh en ze vocht echt voor haar leven. We hebben geschreeuwd, geduwd, alles eraan gedaan om haar overeind te houden, maar ze kon gewoon niet meer. Ze was echt op. Mijn moeder zei dag wijfie en ze ging ;( Zal het beeld nooit meer van mijn netvlies krijgen...

Veulen maakt het goed. Ze heet Emily Nevita (eerbetoon aan haar mams). Ze is erg levendig en heeft toch wat biest van mams wel gekregen, maar ze staat inmiddels in Friesland bij een veulencentrale die werken met een soort 'melktank'. Helaas is ze nu het eerste veulentje, dus ze is nog helemaal alleen daar in die grote box. Ze was tierig zat, bokkend die box door dus ik denk dat ze wel sterk is, maar we wachten het af....

Hier toch wat foto's van de kleine...
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop maar dat al jullie merries gezond en wel bevallen!!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:40

Nou hier ben ik weer, situatie was vannacht en vanochtend verbeterd nu zakt het iets af we duimen verder dat de antibiotica z'n werk doet! Ze blijft wel heel veel drinken zelf dus das een goed teken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:43

Poeh, ik had weer heel wat bij te lezen. Iedereen met een veulen, van harte gefeliciteerd! De merries hebben dus dankbaar gebruik gemaakt van het mooie weer.
@Careano: jij ontzettend veel sterkte met het verlies van je mooie merrie en de kleine die je nu moet verzorgen.

Dana begint nu ook flink uierontwikkeling te krijgen. Ze gaat sneller dan vorig jaar, maar toen droeg ze ruim 2 weken over.
Zo hebben we vorig jaar het veulen geprobeerd te lokken :P
Afbeelding

Mijn camera doet het sinds wij de babyfoon in huis hebben niet meer en ik baalde daar flink van. Had ik eindelijk de luxe om vanuit mijn bed te kijken, moet ik straks nog elk uur mijn bed uit. Ik had dus gisteren besloten om de oude camera maar weer te installeren, die is dus niet draadloos. Zet ik de tv aan krijg ik het beeld van de draadloze camera >;) >;) Gauw naar de slaapkamer gerend en ja hoor, ook daar beeld van de draadloze. Ik laat de oude cam dus maar aanstaan, want zo kan ik dus ook 's nachts supergoed naar Dana gluren terwijl ik lekker in bed kan blijven liggen :D

Ik zie net dat je het veulen naar de opvang hebt gebracht. Ze zal het daar heel goed gaan krijgen, maar het is (eigenlijk helemaal niet) te hopen dat ze snel een maatje krijgt om mee te kunnen ravotten. Succes en hopelijk mag ze uitgroeien tot een prachtige merrie. Mooi dat je haar naar moeders hebt vernoemd ;)