Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:36

Mijn DA van vroeger vertelde met het opvoelen altijd op welk "hoorn" de merrie drachtig was, en het gezegde ding dat rechts een hengst werdt en links een merrie. Uietraard klopte dit vaak wel en ook vaak niet Knipoog .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:41

In het begin van de dracht wisselt het 'veulentje' ook meerdere keren per uur van baarmoederhoorn Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:44

Hmm, dus het lag er gewoon aan op welke dag hij toevallig opvoelde!! Haha!! Dat wist hij toen vast nog niet?! Dit was overigens 15 jaar geleden, en verder een SUPER arts!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:46

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:46

En later in de dracht Schijnheilig .... geldt het dan wel Schijnheilig ??
Lee's bobbel zat nl. heel duidelijk rechts Scheve mond ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:48

Gaaf, Marije!
Dit verklaart trouwens wel waarom ik eerst wel beweging voelde (wat ik vroeg vond, maar het was overduidelijk geen darmactie) en nu veel minder. Veulie zit nu "opgesloten" in de baarmoeder!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:20

gisteren had Lady een soort plaat aan de ene kant van d'r buik zitten. Ik duwde ertegen toen ik achter d'r stond (gelukkig heeft lady nog nooit getrapt in d'r leven) en toen zag ik het aan de andere kant te voorschijn komen. Zou het het veulentje kunnen zijn? Ze wordt wel al dikker, ja duh...5 maandjes alweer

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:37

Hele gave site marijer! Haha! Ik voel nog steeds niets, al word de buik wel al super dik!! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:23

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:45

jeddah schreef:
Mijn DA van vroeger vertelde met het opvoelen altijd op welk "hoorn" de merrie drachtig was, en het gezegde ding dat rechts een hengst werdt en links een merrie. Uietraard klopte dit vaak wel en ook vaak niet Knipoog .

Afbeelding
Fixation is dus waar de navelstreng vast zit. Het "veulentje" kan dus wel links en rechts heen en weer zwemmen Knipoog

Groot verschil is er bij maidenmerries, 67% is de fixation rechts.
Waarschijnlijk doordat de linker baarmoederhoorn smaller en nauwer is.
Na eerdere veulens zie je dat links ook vaker voorkomt, zeker bij zogende merries (60%).

(overigens is dit allemaal gejat uit Ultrasonic imaging and animal reproduction: Horses book 2)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:10

gaaf! vooral die plaatjes, weten we meteen hoe het eruit ziet! Nou, ik heb 2 foto's van lowara's buik, maar de kwaliteit is superslecht helaas Boos! maar ja, je ziet haarvuik..daar gaat het om! vandaag genomen tijdens springconcours (ik was derde Haha!) en ze is nu 86 dagen drachtig (ruim 6 maanden dus)

Afbeelding
foto van achteren, duidelijk de "skippybal"te zien Haha!

Afbeelding
en haar buik vanaf de zijkant. mm hij lijkt hier niet zo groot.. maar ze heeft echt al een flinke toeter in "real live" Verward mm vaag.

Nou ja, beter iets dan niets toch?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:17

jeddah schreef:
Vanaf welke maand kan je ook alweer het veulen zien bewegen?? Ik weet het allemaal niet meer Verward !!

[image]

mijn verzorg merrie zit op 6/7 maanden en vanmiddag heb ik het veulen gevoeld!! dat was echt gaaf het geeft egt een kick(vooral omdat het mijn veulen word!!!! Haha! )

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:18

zo...je ziet het al wel hoor, vooral op de tweede foto

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:03

ik heb besloten om taia niet te laten opvoelen
ik heb gehoord dat dat bij een merrie die zo jong is een groot risico is.
ik leez gewoon zoveel mogelijk info over wat er allemaal gebeurt tijdens de dracht en als ze een bepaald aantal maanden is wat ik dan beter wel of niet meer kan doen met dr.
dus heeft iemand nog tips?
ALS ze drachtig zou zijn is ze nu minimaal 4,5 maand drachtig.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:12

pril85 schreef:
ik heb besloten om taia niet te laten opvoelen
ik heb gehoord dat dat bij een merrie die zo jong is een groot risico is.
ik leez gewoon zoveel mogelijk info over wat er allemaal gebeurt tijdens de dracht en als ze een bepaald aantal maanden is wat ik dan beter wel of niet meer kan doen met dr.
dus heeft iemand nog tips?
ALS ze drachtig zou zijn is ze nu minimaal 4,5 maand drachtig.

Ik denk dat je het dan beter wel zeker kan weten. En waarom zou opvoelen een groot risico zijn??? Stel dat ze drachtig dan kan je haar voeding erop aanpassen, want zeker voor zo'n jonge merrie is het gewoon heel belangrijk dat ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, dat kun je alleen bepalen als je zekerheid hebt, op niks af zextra te gaan zitten voeren is ook niet goed.

Maar een vraagje. Vanaf wanneer wist je dat er een kans op drachtigheid was? Ik ken het verhaal er achter niet maar het klinkt alsof dit een domme fout is die makkelijk voorkomen had kunnen worden....Sorry als het een beetje cru klinkt.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:21

ik wist het vanaf dat ik haar kocht, ze stond samen met dr moeder,vader en nog 2 andere merries in de wei.
de boer zei dat ze heel waarschijnlijk door de vader is gedekt.
ze doen daar verder niets mee, ze verkopen elke keer als er een veueln geboren word, het veulen.
maar omdat het zolang duurde voordat het paspoort er was van taia kon ik haar daar niet weghalen.
in het begin dacht ik: nee ze kan niet dragend zijn, is te jong en het is vast niet aangeslagen.
maar later begon ik toch te twijfelen, had mensen om raad gevraagt hoe en wat ik nou moest doen.
toen toch maar laten opvoelen, toen ik vandaag hoorden dat het ook fout kan gaan als ze een te jonge merrie, zoals taia, gaan opvoelen.
en aangezien ik geen risico's wil lopen om mn merrie te beschadigen of wat dan ook, heb ik het afgezegt.

maar nu ik jou verhaal dan weer lees, zit ik toch weer te twijfelen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:22

Pril85, waarom vraag je het niet gewoon aan je arts? Die zal vast wel weten of het meer risico met zich meebrengt. Opvoelen is altijd een risico, als het fout gaat kan de merrie zelfs overlijden, maar dat gebeurd gelukkig erg, erg weinig!

Ik ga wel met Miss Sol mee, als je weet dat ze drachtig is, dan kan je haar alle extra's geven die ze nodig heeft.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:36

Ja, ik ga hem morgen even opbellen en vraag hoe het nou zit, en wat hij mij aanraad.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:22

laat even weten wat ie gezegt heeft. Ik duim met je mee dat er niks inzit.
En wat betrefd risico's, je kan bij elk dingetje wel een risico bedenken, niet over nadenken, mijn ervaring is dat het dan juist gebeurd.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:45

ok ik zal hier wel even neerzetten wat ie gezegt heeft
ja idd als je echt bij alles gaat kijken wat er mis kan gaan, dan schrik je je echt kapot!
maargoed jullie horen het morge Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:23

pril85 schreef:
ok ik zal hier wel even neerzetten wat ie gezegt heeft
ja idd als je echt bij alles gaat kijken wat er mis kan gaan, dan schrik je je echt kapot!
maargoed jullie horen het morge Lachen

fijn Lachen

Vanmiddag weer even bij vreya geweest... En onder de buik gevoeld. Ik heb echt wat duwtjes gegeven, en dat vond ze niet echt leuk! En dat te bedenken dat ze nog maar 5 maand is Scheve mond Het is haar eerste veulen, dus het zal wel erg gevoelig liggen... Meer mensen met een gevoelige merrie? Verder gedraagd ze zich normaal, ook met andere paarden! Als je achter haar staat zie je echt aan beide kanten wel 7 cm uitsteken!! Ze is echt super dik al!! Echt zo leuk om te zien!! Haha! Ik ga morgen weer foto's maken Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:00

tjeee ik ben 1 weekendje weg geweest en Hinke is een feeks geworden. Waldfee heeft het helemaal gehad dat haar beste vriendin (het is nooit zo erg wederzijds geweest)haar negeerd en dus steigerd ze tegen hinke op en dreigt steeds door de kont toe te draaien, normaal doet Hinke altijd of ze niets ziet maar ze gaat nu echt in de aanval.
Ze slaat ook onwisj van zich af. net toen ik besloot alles uit elkaar te halen werd het rustig en dat is het nu alweer een paar uur maar wat een trutten bij elkaar zeg pfiieeeeh

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:28

vrijalover: lady vind het ook niet echt leuk meer met de singel, hand over d'r buik enz. en ze is ook "nog maar" 5 maanden...en vrij gevoelig. Dit is haar5e veulen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:54

WIIIIIIIIII!!!!!! EIN_DE_LIJK heb ik mijn lieve kleine veullie weullie zien én voelen boksen in de buik. Haha! Haha! Haha! Haha!
Vanta was aan het eten en ik stond zoals gewoonlijk weer naar der buik te gapen. Ik dacht wat te zien maar ging er maar van uit dat het overmatige darmactiviteit was, totdat de buik wel héél hard bewoog en heus trilde en er iets tegen m'n hand stompte toen ik ging voelen. Haha!
Het leeft, LEEFT! *LOL*

Baby trapte trouwens veel lager dan waar de rode stip van Macy zit, daarom dat ik eerst aan darmactiviteit dacht. (want je ziet daar sowieso wel een hoop beweging)
Maar ik ben er 100% zeker van dat het veullie weullie was. Haha!

Afbeelding

Ik ben zo blijijijijijijijijijijijijij!!!!! Lalalalalaaaaaaa. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:15

Haha, goedzo Loolapelooza!! OK dan! (Gefeliciteerd? Knipoog)

Vanaf wanneer gaan al die hormonen enzo opspelen? Het viel me vandaag op dat Ivanka echt een k*twijf is naar de koeien toe, viel me van het weekend ook al op. Ze liep los op de koeienplaats en normaal staat ze er altijd rustig tussen zegmaar. En vandaag ging ze echt met dr oren in dr nek naar dat beest toe en wilde ze haar tanden erin zetten. Ik heb haar even bestraffend toegesproken (hielp wel, want ze staakte de aanval Haha!).
En ik rijd ook bij een groepje van 6 kalveren in de wei en die hebben een grote wei waarvan ik maar een klein stukje in beslag neem, maar bij het uitstappen neem ik heel de wei wel in beslag zegmaar. En dan trekt ze ook echt naar die kalveren toe en als ze daar is, dan legt ze dr oren plat in dr nek en dreigt ze echt enorm!
Heel raar, ben ik helemaal niet van dr gewend Ach gut