kimwilliam schreef:Helaas waren dr eieren er nog.
Ze heeft diezelfde ochtend een hormoon prik gehad en is in de avond weer geinsemineerd.
Nu moet ik er alleen deze ochtend nog een prik geven zodat de baarmoeder samenspand zodat overige vocht wat erin zat eruit gaat. Zelf vindt ik dit er tegenstrijdig in m'n hoofd ivm zo kort op inseminatie.
Zijn jullie hier bekend mee?
Ja, ik heb dat vorig jaar ook moeten doen; soms maakt de baarmoeder wat veel vocht aan als reactie op het insemineren. Dan kun je met een injectie met (ik denk) oxytocine zorgen dat ze dat teveel aan vocht goed kwijtraken. Dat moet juist nu, zodat de baarmoeder goed is als het bevruchte ei daar aankomt over een aantal dagen. Het goede zaad is nu al de baarmoeder uit en ergens in de eileiders op zoek naar het ei. Sperma dat nu nog in de baarmoeder zit, is niet goed en moet er dus ook uit.
nu hopen dat het ei eraf is en je kunt aftellen.
De pour on is echt letterlijk over de rug doen en dat wordt opgenomen door het bloed. Eigenlijk is het gewoon een zondag middag alles laten binnen staan en dan iedereen tegelijk behandelen. Dus opzich valt het reuze mee. Hetgeen niet drachtig is wordt dan nog eens ingespoten door de veearts. Handige is van die 2 middelen dat het meteen een ontworming is
Het grootste werk is als je mok paarden hebt. Dan moet je echt om de dag wassen, drogen en insmeren. Dat vergt wel veel werk.
Die was vanaf veulen al zo wijs. Beetje oude ziel in een jong lichaam kwa geest leek het. Nooit speels geweest of "kinds" zeg maar. Fysiek was ze ook gewoon al heel mooi uitgegroeid en uitgezwaard met 2j. In overleg met de veearts besloten om een poging te wagen als ze netjes hengstig werd en ze was meteen drachtig. Tijdens de dracht niks geleden ook, geen fysiek ongemak of last en ze zag er top uit.
. Dit is al de 2de cyclus dat we proberen dus ik ga haar eerst eens laten scannen om te zien wat er loos is vanbinnen.

alleen...........
.... vanavond en morgen ochtend nog maar weer stevig praten met dr denk ik .....