[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:34

Cynthia ze draagt idd niet lang he (wel lekker met het waken, dat dan weer wel). Dan kun je nu nog even goed broeden op je hengstenkeuze.

Kiki zaterdag is ook al bijna, spannend!!

GA oh jee, soms blijft de t&t ook achter en staan ze plots voor de deur, maar niet tof als ze het zo lang vasthouden daar..

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:44

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:02

Nou, de hengstenhouder heeft erachteraan gebeld. Ze hebben het nog niet verwerkt omdat het gisteren Koningsdag was. Heb dit echt nog nooit gehad, maar waarschijnlijk is het dus niet op tijd hier. Ik kan het ook niet even zelf ophalen, want de hengstenhouder woont tegen de Zwitserse grens :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:06

Muronia, heerlijk is dat! De eerste keer 341 dagen, daarna 326, 326 en 319. Zo’n verademing na haar moeder die vaak voor de 350+ ging :=

Spannend Nobel!

GA, dat is bijzonder. Hopelijk is het nog op tijd!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:30

Hallo allemaal, net terug van dracht scan. Er was een heel klein vruchtje te zien, waarschijnlijk van de 2e keer insemineren. Zou dan 14 dgn zijn. D'arts raadt aan maandag weer te scannen, omdat het nu nog zo klein is.. wat zouden jullie doen?
Of gewoon de volgende controle scan afwachten?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:34

Desi. Idd weer scannen. Mocht het niet of amper groeien kan je er beter optijd bij zijn. Heb ik ook een keer gehad. Bleek een cycte te zijn.

Nigrante ei af *\o/*
Liezella is gewoon een raar paard met weer mega ei :') 7.5 maandag was het 4.groeit wel snel. Morgen weer scannen of we nog een keer moeten insimineren

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:17

Nou mijn gevoel zat er naast. Wainonia niet drachtig, wel een ei van 4,2 maar toont nog niet hengstig. Zodra ze nu hengstig toont, laat ik een swab nemen bij haar. Dat is denk ik ook het laatste dat ik kan doen. Ze was nu mooi schoon binnen, geen vocht.

Veronia... is wel drachtig!! Er is een baby Lion King (Löwenkönig) in de maak <3
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:22

Gefeliciteerd Claudia! Wat fijn dat er in iedergeval 1 drachtig is. Nu duimen dat wainonia ook uiteindelijk drachtig word

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:22

Muronia. Gefeliciteerd met de dracht. Jammer van wainonia. Idd swab nemen zou je nog kunnen doen. Meer zou ik ook niet meer weten

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:33

Fijn Muronia dat er in ieder geval eentje drachtig is! Jammer van Wainonia, je hebt al zoveel geprobeerd de afgelopen jaren dat het een raadsel blijft waarom ze niet drachtig wil worden...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:38

Muronia, balen van Wainonia, maar fijn dat Veronia wel drachtig is.

Desi, voor nu gefeliciteerd! Ik zou idd maandag weer even opnieuw scannen.

AM, kijk dat is top. Nu hopen dat ze gelijk in 1x drachtig is
Liezella houd het nog even spannend,

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:51

Ik moet even wennen aan het idee, heel stom maar ik had het net andersom verwacht! Maar ik ben natuurlijk heel blij dat Veronia drachtig is. Kan ik me daar mooi op verheugen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:57

Desi_2409 schreef:
Hallo allemaal, net terug van dracht scan. Er was een heel klein vruchtje te zien, waarschijnlijk van de 2e keer insemineren. Zou dan 14 dgn zijn. D'arts raadt aan maandag weer te scannen, omdat het nu nog zo klein is.. wat zouden jullie doen?
Of gewoon de volgende controle scan afwachten?

Je scant toch pas op 16 tot 18 dagen na de laatste inseminatie geteld? :+
Hopelijk is ze alsnog mooi drachtig de volgrndr scan. Idd even scannen weer

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:58

Gefeliciteerd met de dracht van Veronia en hopelijk wordt Wainonia gauw hengstig en kan je verder met je plannen.

Maandag heb ik Happy opgehaald met haar medicatie. Vanmorgen wezen scannen en er was alweer activiteit op de eierstokken, dus ze blijft mooi in cyclus. Zondag weer terug en hopelijk dan groen licht om te gaan dekken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:59

Na de ei sprong zelfs, dat kan nog wel 2 dagen na de laatste inseminatie zijn. Ik zou dus nog eens scannen.
Juist om dit soort dingen is eerder scannen onnodig, het geeft alleen maar twijfel..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:01

Spannend Suffie! Wat voor medicatie?

Gefeliciteerd Muronia, nu de andere nog!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:06

Vulina schreef:
Spannend Suffie! Wat voor ?

sulfadimethoxin + trimethoprim over het voer voor 7 dgn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:14

Claudia gefeliciteerd met Veronia!! Super leuk! Sowieso 1 baby :D Balen van Wainonia. Swab is een goed idee. Is een test op cushing misschien een idee? Zeg maar wat hoor. Mijn 17 jarige merrie destijds was daardoor onvruchtbaar, wel hengstig, of zelfs even dragend. Maar toch altijd verliezen. Mocht je dat al getest hebben zou ik het ook niet meer weten... Gun het je zo!
Ja ze was nog best hengstig gister. Wel met een iets bozer hoofd lol. Vanochtend ging ook nog wel redelijk met schouwen. Morgen ochtend maar weer zien. Zou fijn zijn als we nu ook op het wachtbankje mogen :j Ja klopt! Nu een positiever gevoel dan de dekking ervoor

Suffie fijn dat er activiteit is! Hopelijk krijg je zondag goed nieuws

Desi_2409 waarom scannen jullie zo vroeg? Ik scan tussen de 16 en 18 (soms iets later als het niet uitkomt) maar eigenlijk niet eerder.
Hoop dat ze bij de volgende scan netjes drachtig is!

Amhorses super van Nigrante. Nu op het wachtbankje. Wow ik vind een ei van 7.5 echt wel heel erg groot!! Nigrante ziet er prachtig uit. En pfff Liezella is wel een beetje een slettebakje op stal hoor :P

Goldenarrow wat vervelend dat het sperma verzenden zo lang duurt. Is dit diepvries? Anders zou ik het ook nog spannend vinden of het nog wel leeft :=
Mooie hengst!!

Nobel01 spannend!! Ik duim!

Cynthia je hebt maar een bijzondere merrie :+ Op al die vrije, dure dagen.
Golden Daim vind ik heel mooi!!

LovejouuulB welkom! Gave combinatie vind ik het. Het veulen van dit jaar is ook super goed gelukt

Zilver had vanochtend nog wel wat interesse in hem. Hoop eigenlijk dat we nu klaar zijn.
Aangezien ik niet gescand heb en geen idee heb hoeveel eitjes ze had. Met hoeveel dagen raden jullie aan om te scannen na laatste dekking? Ivm evt tweelingdracht? Dat moet rond de 16 dagen meende ik?
Meneer is knap
Afbeelding
Mevrouw ook :j
Afbeelding

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:47

Kabayo schreef:
Claudia gefeliciteerd met Veronia!! Super leuk! Sowieso 1 baby :D Balen van Wainonia. Swab is een goed idee. Is een test op cushing misschien een idee? Zeg maar wat hoor. Mijn 17 jarige merrie destijds was daardoor onvruchtbaar, wel hengstig, of zelfs even dragend. Maar toch altijd verliezen. Mocht je dat al getest hebben zou ik het ook niet meer weten... Gun het je zo!
Ja ze was nog best hengstig gister. Wel met een iets bozer hoofd lol. Vanochtend ging ook nog wel redelijk met schouwen. Morgen ochtend maar weer zien. Zou fijn zijn als we nu ook op het wachtbankje mogen :j Ja klopt! Nu een positiever gevoel dan de dekking ervoor

Suffie fijn dat er activiteit is! Hopelijk krijg je zondag goed nieuws

Desi_2409 waarom scannen jullie zo vroeg? Ik scan tussen de 16 en 18 (soms iets later als het niet uitkomt) maar eigenlijk niet eerder.
Hoop dat ze bij de volgende scan netjes drachtig is!

Amhorses super van Nigrante. Nu op het wachtbankje. Wow ik vind een ei van 7.5 echt wel heel erg groot!! Nigrante ziet er prachtig uit. En pfff Liezella is wel een beetje een slettebakje op stal hoor :P

Goldenarrow wat vervelend dat het sperma verzenden zo lang duurt. Is dit diepvries? Anders zou ik het ook nog spannend vinden of het nog wel leeft :=
Mooie hengst!!

Nobel01 spannend!! Ik duim!

Cynthia je hebt maar een bijzondere merrie :+ Op al die vrije, dure dagen.
Golden Daim vind ik heel mooi!!

LovejouuulB welkom! Gave combinatie vind ik het. Het veulen van dit jaar is ook super goed gelukt

Zilver had vanochtend nog wel wat interesse in hem. Hoop eigenlijk dat we nu klaar zijn.
Aangezien ik niet gescand heb en geen idee heb hoeveel eitjes ze had. Met hoeveel dagen raden jullie aan om te scannen na laatste dekking? Ivm evt tweelingdracht? Dat moet rond de 16 dagen meende ik?
Meneer is knap
[ [url=m/UtFSy3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mevrouw ook :j
[ [url=m/ErazaM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Idd 16de dag. Fijn dat het toch allemaal gelukt is Kabayo!
Ik ga straks even een bijleespost maken. Heb even onder een steen gelegen, koningsdag en dat soort dingen. Je kent het wel haha.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:56

Muronia: he wat jammer dat Waionia niet drachtig is! Hopelijk komt er iets uit de swb waar je iets mee kunt! Wel gefeliciteerd met Veronia, dat is tenminste 1!

am: heb je liezella gezegd dat pasen al voorbij is :+

kabayo: heerlijk paardje is Perry!

cynthia: duur paard heb jij!

goldenarrow: dat schiet ook niet op zo! Wel een mooie hengst!

Hier maandag 18 dagen scan voor Picture en scan voor Sjanty om te kijken hoever zij in de cyclus is. Ik ben benieuwd, vorig jaar zolang bezig geweest met Picture

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:12

wij hebben inderdaad te vroeg gescand, we hebben 16 dgn na de eerste inseminatie gerekend, lekker dom, maar dat zei de da zelf. Misschien ook ivm tweelingdracht? geen idee maar we gaan maandag maar weer

@Muronia gefeliciteerd, knappe hengst ook, hopelijk Wainonia de volgende ronde ook

AM horses Liezella lijkt goed getimed, ga je haar nu ook scannen of gewoon over 2 dagen nog een keer insemineren? En een ei van 7.5 jemig, wist niet dat ze zo groot konden worden.

Golden Arrow, vindt de 3e keus ook een knappe man hoor. als het nu niet lukt, ga je dan met deze verder of dan toch met 1 van de anderen?

Nobel succes morgen!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:23

Liezella wordt morgen ochtend nog een keer gescand of we moeten insimineren. Vorige keer had ze ook zo'n groot ei. Ik weet niet of dit nu zo positief is. Volgens mij komt de dierenarts dit ook niet dagelijks tegen.

Ik was zelf niet bij het scannen. White Dream moest ook dekken.
Nigrante is heel mooi gegaan dus hebben we wel vertrouwen in.
Odilia vondt ik ook niet heel mooi gaan dus durf ik geen uitspraken over te doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:34

AM wat apart dat ze weer zo'n groot ei heeft! Nigrante lijkt goed in ieder geval.

Desi dat is een beetje het vervelende bij zo'n vroege scan, blijft het nog wat twijfelachtig. Gewoon maandag opnieuw scannen en dan hopelijk een duidelijke vrucht.

Jennyk succes voor maandag!

Elina dat is een hele goede. Als we toch gaan voor swab dan laat ik ook meteen cushing testen. Als er maar een antwoord komt op de vraag waarom het bij haar wel pakt maar niet plakt. Hmmm nog steeds interesse? Ik snap dat je hoopt dat het nu toch klaar is. Ik hoop met je mee. Wij moesten 2 jaar geleden bij Veroon scannen op 15 dagen na de laatste inseminatie toen ze een dubbele eisprong had.

GA jemig wat slecht, en wat nu??

Suffie fijn dat ze er weer is en dat haar cyclus niet verstoord is.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:19

Nobel: Succes morgen, ik duim voor je!

GA: Wat *** , hopen dat het dan nog op tijd bij je is!

Desi: Voorzichtig gefeliciteerd! Ik zou niet kunnen wachten persoonlijk, mocht het er vanaf gaan als nog ben je er wel op tijd bij.

AM: Be heel benieuwd of het allemaal gelukt is!

Muronia: Ahh nee. Jammer van Wainonia. Wel gefeliciteerd met Veronia! *\o/*

Suffie: Succes!

Waarom duurt wachten zo lang? -O- Ik wil er nu al laten scannen en kijken van hoe en wat haha. Maar dat wil ik haar gewoon echt niet aan doen. Op de kliniek word ze straks al helemaal binnenste buiten gekeerd en dan moet ze ook nog gelijk geïnsemineerd worden straks. Maar jullie scan verhaaltjes ect maakt dat ik er weer super veel zin in heb. :P

Wat zijn jullie ervaringen met na de dracht ( een jaar geleden dus) weer opnieuw dekken? Mijn staleigenaresse zei dat het juist dan meestal sneller raak is. Maar dit lijkt mij fabel toch?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:26

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt