Muronia schreef:Jee wat oliebol Corina, dat maakt je dan even mooi onzeker. Ik duim voor je dat je vanavond een betere scan te zien krijgt!
Busymissy de Regumate gaat over mijn andere merrie, niet de jonge. Bij Wainonia wachten we nu eerst tot 11 mei of ze drachtig is, dan bloed afnemen en als daaruit blijkt dat ze te weinig hormonen aanmaakt, krijgt ze Regumate.
Morgenochtend weer met Veronia naar Klijndijk. Ze is sinds gisteravond in gedrag ook hengstig, dus ik hoop dat we morgen kunnen insemineren. Als het ei 4 cm of groter is, dan wil ik dat sowieso morgen omdat mijn gevoel echt zegt dat ze snel ovuleert. Nu liever 1 keer vaker insemineren als ik er naast zit dan toch te laat zijn.
Mijn voorkeur is wel een keer insemineren. Je moet ze niet onnodig vuil maken door meerdere keren te insemineren. Dit keer bleef mijn ei helaas hangen en durfde niet te gokken dat het nog net kon met het sperma. En omdat ze zo mooi hengstig was toch het ei toch maar eraf gespoten en nog een keer geïnsemineerd. Gelukkig nu bij 18 dagen mooi drachtig. Maar het heeft niet mijn voorkeur. Andere jaren gewoon een keer geïnsemineerd.