[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:03

Shires <3
Stiekem altijd zwak puntje geweest bij mij.

BusyMissy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:20

Ze is echt knap CP, ook ik heb een zwak voor shires. Alleen de hengsten die vroeger voor de Heineken kar liepen vond ik wel erg imponerend, die waren op zijn zachtst gezegd niet zo vriendelijk.
Groeit ze nog denk je?

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:14

Wauw die shire is knap! <3 Voelt denk ik wel bijzonder om haar meteen naar de hh te brengen zo haha

Mijn merrie vandaag opgehaald, bleek woensdag voor het laatst geïnsimineerd te zijn. Vind 't beetje vreemd dat we vandaag pas te horen kregen dat we haar op konden halen, of ligt dat aan mij? Maar ach, blij dat ze weer terug is en nu kan het wachten beginnen...

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:21

cp112 schreef:
Hier zojuist mijn knappe shire dame bij de verkoper opgehaald en gelijk bij de hengstenhouder afgeleverd :') ze was goed hengstig dus hopelijk pakt het in 1x.

Ze staat bij homozygoot Diamond. Merrie zelf is tegen de 1.80
[ [url=m/1ACMhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0x6LDV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Door welke hengst is ze gedekt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:53

BusyMissy schreef:
Ze is echt knap CP, ook ik heb een zwak voor shires. Alleen de hengsten die vroeger voor de Heineken kar liepen vond ik wel erg imponerend, die waren op zijn zachtst gezegd niet zo vriendelijk.
Groeit ze nog denk je?

Dat hoop ik niet dat ze nog groeit hahaha. Ze is 9 dus nee ze is gelukkig klaar met groeien :D

Ze is overigens 1/4 clydesdale maar gewoon opgenomen bij de Shire Society in Ierland. In september gaat ze hier in NL naar de keuring.

Laylah2002 schreef:
cp112 schreef:
Hier zojuist mijn knappe shire dame bij de verkoper opgehaald en gelijk bij de hengstenhouder afgeleverd :') ze was goed hengstig dus hopelijk pakt het in 1x.

Ze staat bij homozygoot Diamond. Merrie zelf is tegen de 1.80
[ [url=m/1ACMhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0x6LDV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Door welke hengst is ze gedekt?

Zie mn bericht :') het staat er bij :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:04

ZonnetjeX schreef:
Wauw die shire is knap! <3 Voelt denk ik wel bijzonder om haar meteen naar de hh te brengen zo haha

Mijn merrie vandaag opgehaald, bleek woensdag voor het laatst geïnsimineerd te zijn. Vind 't beetje vreemd dat we vandaag pas te horen kregen dat we haar op konden halen, of ligt dat aan mij? Maar ach, blij dat ze weer terug is en nu kan het wachten beginnen...

Woensdag dekken, vrijdag checken op ei sprong, zaterdag op vocht, klopt mooi :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:06

Ik geloof dat onze Gribaldi ook drachtig is, van Don Cremello Dus Bois :) Ze heeft altijd een cyste die lijkt op een dracht, maar er waren er nu 2. Volgende week even checken op groei :)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:06

Oeps overheen gekeken :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:14

Oh Tinniie dat is geen zekerheid, yugh. op naar maandag dan maar en duimen draaien dat ze drachtig is.

fokfanaat ook begonnen met het dekseizoen, leuk!

Dat lijkt mij een prima bedrag zo Thornforest. Hopelijk lukt het gewoon komende ronde :j

Heb je al iets gehoord inmiddels ZonnetjeX?

Sanne96 ja dat wachten duurt zooo lang he!

AndreaB gefeliciteerd!!

Faline welkom, succes met dekken merrie 3 en hopelijk komt het goed met het vruchtje van merrie 2 en is merrie 1 gewoon drachtig van 1 veulentje.

Fotsy ja het is krapjes zitten hier op dat bankje :D

ajesca123 nou hopen dat ze je fopt met haar hengstig zijn dan! En duimen dat de andere ook drachtig is.

Evelien ah gets dat is ook al geen duidelijkheid. Nou, hopelijk zien ze woensdag wel iets bij beide!

Mirjam en Evelien, ik zie ook allemaal dingen die waarschijnlijk niks voorstellen. Nogmaals, wachten duurt gewoon lang!

Cynthia omg _O-

Faline geen ervaring met afknijpen 2de vruchtje hier.

cp112 wat een stoer dier!!

Och Zonnetje dat is gek, zo lang niks gehoord na afloop.. Scheelt wel dat je een paar dagen minder lang hoeft te wachten op het scannen :P

Ah, Vulina, dat zou mooi zijn!

Ennn... ik wacht vrolijk verder. We zitten al op dag 6 na de KI, dat schiet op :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:32

Oh Evelien jij ook onduidelijkheid, erg he :P

En ook Faline weer van de partij :) allemaal champagne-combinaties?

Hier had Jade vandaag ook totaal nog geen interesse in Mo op dag 18.

Met zn allen op het wachtbankje :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:15

Een klant van ons rijd die homozygoot diamond. Ken de hengst wel.

Cassio wezen scannen vanavond maar de hengstigheid zetten niet door dus hengstig gespoten.
Maandag weer scannen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:20

Zijn toch al veel mensen druk aan het dekken zeg. Leuke fase weer!
Wat een ruig dier cp. En een veulen tje daarvan, suuuper schattig!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:21

baudyh schreef:

Cassio wezen scannen vanavond maar de hengstigheid zetten niet door dus hengstig gespoten.
Maandag weer scannen

Kirsten toevallig? :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:12

cp112 schreef:
baudyh schreef:

Maandag weer scannen

Kirsten toevallig? :)

Ja klopt. Kirsten had zelf ook een nakomeling van hem die heeft hier vorige zomer in de wei gelopen. Maar die is inmiddels verkocht.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:44

Cp. Prachtige merrie <3

Vulina. Dat klinkt positief!

Ik zag ook heel wat onzekere scans voorbij komen. Zo rot als je niet weet, hoe het ervoor staat. Duimen dat het in elk geval positief is!

Maandag wordt Esmeralda gescand. Ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Ze verandert niks van gedrag, daar is niks aan te peilen. Wel vind ik haar er weer mooier uitzien, zal het gras wel zijn of toch ook dracht? We zullen zien :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:53

Tinniie schreef:
Oh Evelien jij ook onduidelijkheid, erg he :P

En ook Faline weer van de partij :) allemaal champagne-combinaties?

Hier had Jade vandaag ook totaal nog geen interesse in Mo op dag 18.

Met zn allen op het wachtbankje :D

Ja, drie keer champie x champie dit jaar. Heb nog heel hard zitten twijfelen of ik niet voor wat een wat meer gevestigde bloedlijn wilde gaan met een kwpn en welsh hengst, maar linksom of rechtsom kom je toch weer op hetzelfde uit als het uiteindelijke doel een homozygoot champie is. :j
Morgenochtend gaat Auri naar Maymoun (waar Nina ook drachtig van is) om te dekken :D

Wat heb jij in de planning dit jaar? :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:53

Dank je AMH, het zou met deze wel erg bijzonder zijn dat het lukt. Ze is zo moeilijk drachtig te krijgen! Dus best heel erg blij mee! Nu nog een weekje wachten of het goed zit..

Niet raar bedoeld hoor Faline, maar kijk je dan alleen naar kleur? Niet naar andere verbeterpunten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:58

Duimen dat ze mooi drachtig is Vulina.

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:59

Spannend Tinnie! Hoop weer op het wachtbankje..

Ik heb ook geen pakket gedaan, hoop gewoon heel erg dat ze in 1x drachtig is :+
Daarnaast is het ook wat lastig aangezien ze geïnsemineerd/gescand is bij de hengstenhouder en alleen de controlescans hier thuis dus doe het bij 2 verschillende dierenartsen.

Hoeveel kost het hele proces dan bij jou Vulina? Als klanten hun paard komen brengen als die hengstig is? Blijven ze dan ook tot de 40 dagen scan?

Wat fijn dat het in 1x raak is Andrea!

Welkom Faline! Ik heb je vorige topics elk jaar wel gevolgd, leuk dat je dit jaar er 3 tegelijk doet!

Fotsy, we gaan dinsdagochtend weer terug! Ging eerst proberen of ze misschien naar mij toe konden komen maar dan konden ze op z’n vroegst pas vrijdag.. Zo lang kan ik niet wachten hoor :Y) dus nu nog maar 2 dagen wachten!

Pfoe dat is niet leuk Evelien! Hopelijk kan ze de volgende keer wel gewoon wat vinden.. Zou anders wel heel erg balen zijn!

Ik vind het lastig om van gedrag het af te lezen, merk niet zoveel verschil bij Bel.. moet zeggen dat ze wel wat ronder eruit ziet, telt dat ook? :+ zullen wel de grasjes zijn..

Ah Cynthia ze wil gewoon wat andere standjes proberen! _O- misschien is deze wel veel succesvoller.. Kinky pony heb je hoor haha

Knappe merrie cp! Wat een gigant zeg..

Gefeliciteerd Vulina! Ook al 1 met een cyste! Heeft ze die altijd al gehad? Hoe snel kunnen die cystes eigenlijk ontstaan?
Wel fijn als je haar nu drachtig krijgt dan!

Ik heb hetzelfde idee AMH! Pff wat een onduidelijkheid...

Nou hier dus ook nog even wachten.. Dinsdag weten we hopelijk meer :roll:

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:05

Cynthia, oh die Fiore, die voelt zich duidelijk thuis! ;)

Super dat Auri naar de hengst kan Faline! Op 18 dagen weet ik niet. Mijn DA doet het liever iets vroeger omdat ze dan nog niet “tegen” elkaar zitten? Op 18 dagen zou het moeilijker zijn.

Sanne, hier wordt ze dan weer die plakkerige stalker die mij geen seconde alleen kan laten, ook inderdaad, zoals Mirjam zegt, veel met de andere drachtige merrie samen staan (niet dat dat ooit anders geweest is, maar :+ )

Cp112, das een hele knappe zeg! Hopen dat het van de eerste keer prijs is!

Super Vulina! Wordt dan een mooie e-pony veronderstel ik? Leuk!

Dat gezegde van geduld is een schone deugd gaat wel op in dit topic he Murosch :P

Ja Tinniie, ‘k vind het echt verschrikkelijk… Tis geen ja, geen neen, tis gewoon “misschien” ugh.. :=

Baudyh, hopelijk pakt de spuit en zie je morgen al wat vooruitgang

Succes met scannen AMH! Duimen zijn gedraaid!

Dankjewel Salatiga, ik hoop het ook. Jij succes met scannen dinsdag, wij moeten woensdag..

Dames zijn ondertussen nog steeds hun ouwe, trouwe zelf. Ik durf geen uitspraken meer doen… Ik wacht gewoon tot woensdag, dan zien we het vanzelf.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:28

Evelien, de merrie geeft grote veulens, ze is zelf 1.67 maar heeft al een paar 1.70 nakomelingen. Zou dus zomaar een paard kunnen worden..
Woensdag is het zomaar! Succes :j

Salatiga, ja, altijd al gehad. Het lijkt ook niet of dat de oorzaak is.. ze had er eerst 1, ter grootte van een 18 dagen dracht. Dat werden er 2, soort van in 8 vorm. Nu ouds dat 1 wat grotere geworden. Toch blijkt het verwarrend voor de drachtigheidsscans.
Jij succes dinsdag!!
Oh en de merrie begeleiding doen we alleen met volledige stalling hier thuis. Ik wil geen constante wisselingen op stal (ook ivm bv gevaar voor rhino). Mensen brengen hun paard en halen drachtig op. Eerlijk gezegd, de meesten laten ze hier volledig staan tot afspenen..

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:58

Hallo dames
Sorry lag er even uit
Manlief was omver gelopen door onze 2 jarige dus in de lappenmand
En mijn zoontje van 7 maandjes was ziek.
Dus had mijn handen vol hier

Dolce heeft wel de dierenarts nodig gehad maar gelukkig alleen kramp koliek dus met wat pijnmedicatie was ze er snel weer bovenop

Er zijn zoveel berichten dat het een onmogelijke opgave word om op iedereen te reageren sorry daarvoor!

Dus even in het algemeen.
Voor alle nieuwe mensen. Welkom
Voor alle wachtbankjes (wij tot dinsdag, dus nog even geduld) succes
En voor iedereen die al goed nieuws heeft gefeliciteerd!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:26

Vulina schreef:
Dank je AMH, het zou met deze wel erg bijzonder zijn dat het lukt. Ze is zo moeilijk drachtig te krijgen! Dus best heel erg blij mee! Nu nog een weekje wachten of het goed zit..

Niet raar bedoeld hoor Faline, maar kijk je dan alleen naar kleur? Niet naar andere verbeterpunten?

Ik begrijp je vraag hoor!
Voor zover mogelijk probeer ik wel een hengst te vinden met de juiste kwaliteiten. Ik zou bijvoorbeeld nooit een gangenpaard of een quarters op mijn sportponys vanwege de kleur. Ik hou wel graag een bepaald doel voor ogen.
Met dit kleurtje wel extra lastig omdat het nog zo zeldzaam is.
Mijn uiteindelijke doel is door te fokken naar de gevestigde lijnen van het welsh en nrps. :j

Hopelijk vanochtend een mooi veulen gemaakt; *\o/*
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:14

Fiore heeft het juiste standje gevonden en heeft zojuist seks gehad! *\o/*

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:26

Nou ik ben nog iets extra positief, de hele merriekudde is hengstig (héél erg) en bel die heeft niks! De hele groep stond te flirten met een machoruin over het draadje en bel was lekker op een afstand aan het vreten haha :+
Of ze is drachtig of ze heeft gewoon wat andere prioriteiten...

Goh wat apart zeg Vulina, lastig inderdaad met scannen! Moet je elke keer extra wachten om het toch zeker te weten.. Pfoe dat is best een lange tijd dat de merrie dan bij jullie staat! Hoeveel kost stalling per maand eigenlijk?
Zal wel een heel stuk goedkoper zijn dan hier in de randstad..

Whoehoe nog wat seksende paarden! :')
Hopelijk zijn de veulens verwekt nu! Wat is eigenlijk de functie van dat zwarte riempje bij de hengst? Of is daar gewoon het touw aan verbonden? Kan het niet zo goed zien..