[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:06

Sparky, is ze wel echt engstig? Pris gaf bij ons ook zo'n raar beeld en deed net alsof, ze was toch hartstikke drachtig.

Tinniie gefeliciteerd met deel 1.

Hier Ebby maar even goed gewassen, bah droog zaad stinkt -O- Ze zat echt helemaal onder, twee derde van haar linkerkant was plakkerig :r

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:25

Woogy schreef:
Sparky, is ze wel echt engstig? Pris gaf bij ons ook zo'n raar beeld en deed net alsof, ze was toch hartstikke drachtig

Ja dat is dus de vraag, zou wel raar zijn omdat ze vorig weekend toen een rijp eitje had en de HH bij het insemineren ook aangaf dat de baarmoeder mooi hengstig aanvoelde. Ik hoop dat ze ons fopt, misschien ook omdat het mooi weer is?

En anders is ze deze keer of enorm lang hengstig of heeeeeeeeel snel opnieuw hengstig.. we gaan het meemaken, over 17 mei de 18 dagen scan

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:52

Bedankt voor de complimentjes over mijn jonge hengst!
Lisa, de plannen met hem zijn nog niet heel concreet. In principe mag hij in ieder geval nog lekker een jaartje opgroeien en plezier maken. Volgend jaar kijken we wel eens verder. Ik ben al dolblij met het feit dat hij Aziza nog 1 laatste keer drachtig heeft gekregen <3

Wat fijn dat het dekken gelukt is, hoe hebben jullie het uiteindelijk aangepakt?

Sparky, ik had ook een merrie die de hele dracht met regelmatig hengstig toonde. Heb haar zelfs eens nogmaals laten scannen omdat ze weer hengstig leek, de DA vond dat ik me aanstelde, totdat hij de merrie zag :+ Toen zei hij direct: ja, die lijkt toch wel echt hengstig. Maar gelukkig was ze altijd daarna nog netjes drachtig. Ik hoop dat het bij jouw merrie ook zoiets is.

Tinnie, gefeliciteerd met de eerste! Ik ga nog even duimen voor Jade, hopelijk was het gewoon nog te vroeg om het te zien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:56

Gefeliciteerd Tinnie! *\o/* Nu Jade nog.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:09

Gefeliciteerd Tinnie met nummer 1

Al zwaara, prachtige hengst heb je! Komen vast knappe kindjes van.

Sparky, mijn merrie was donderdags pas aan de beurt voor de 18 dagen scan maar de zondag ervoor dacht ik ook dat ze hengstig was. Ik stond haar te poetsen en ze liet steeds wat pis lopen. Die maandag kwam de da voor 2 andere merries te scannen en heb ik gevraagd of ze de mijne ook wilde doen, toen bleek ze dus mooi drachtig. Er is dus nog hoop!

Woogy, hahaha een misser van Jesse. Dat zal een plakkerig tafereel geweest zijn.

Angelpam, spijtig dat je merrie positief is op wffs. Wel dapper dat je hebt getest. Welke bloedlijn zit er bij haar in? Hopelijk kom je er met van Olst goed uit.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:23

SparkYY_8 schreef:
Nou, de moed zakt me hier even in mn schoenen.. daisy had vorig weekend een mooi groot ei en is maandag geinsemineerd en tref haar vandaag kneiter hengstig aan in de wei...

Hoe kan dat nou weer... -O-

Hier precies hetzelfde met mijn merrie -O-
Maandagavond geinsemineerd, dinsdagochtend ei eraf.....vandaag gewoon nog steeds hengstig... :(

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:56

Merrie kan gewoon hengstig zijn als ei al is gesprongen.

Tinniie Gefeliciteerd, duimen voor Jade

Bij het NRPS worden nu alle hengsten getest op wffs. Formidable zit daar dus ook bij. Ik vind het top dat ze het doen. Kan kwpn nog wat van leren....

Wild was vanmiddag koliekerig. Nu Gelukkig weer goed, hopen dat het vruchtje nog veilig binnen zit :roll:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:18

Vulina : wat een knappe merrie!!!! Snap dat je daarvoor kiest als je al 2 jaar op rij betaalt voor niks om het zo maar te zeggen.

Pretty : hoop dat de merrie het pakt! heeft de merrie al eerder veulens gehad?

Woogy : Welsh heeft dat ook niet, maar dekgeld is ook een schijntje :P

Ciocco : Spannend! Wat voor merrie heb je?

Woogy : Lastige pony!!! Idd met praam proberen? Als het goed gebruikt wordt is het zo gedaan

Vulina : Is het dekken vandaag gelukt?

Angelpam : wat ontzettend sneu, maar wel goed dat je dat nu weet! Beter andere hengst zoeken dan volgend jaar ziek veulen...

Al_Zawraa : Leuke hengst! Wel extreem hoofd lijkt me, zorgt dat niet voor problemen?

Woogy : hahahah oepsie, ach ze zeggen altijd dat het goed voor het haar is toch :') :') :')

Sparky : Wat balen zeg!!!

Tiniie : Wat een geluk! Gefeliciteerd!

AM : fijn dat het beter lijkt te gaan!

Hier nog geen nieuws verder. Pony niet geïnteresseerd in de hengst en reageert totaal niet. Niet trappen, niet kijken of neuzen. Alleen maar wat wiebelig zenuwachtig doen omdat de hengst natuurlijk wel graag wil *D
We wachten nog even af of ze hengstig wordt (ze toont eigenlijk nooit) en anders laat ik de DA even controleren en evt hengstig spuiten :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:28

Oh ze is op temptation weiland duidelijk nog niet bezweken voor haar verleider nynkster

Amai goed van het nrps

Begrijp je wel angelspam als het maar eenmalig en voor jezelf is. Want kan me voorstellen dat veulens die nu drager zijn ook minder makkelijk zullen verkopen.

koliekerig das ook altijd vervelend

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:43

Het is even geleden dat ik hier gereageerd heb. Gelukkig zie ik al hele goede berichten van al drachtige merries!

Ik volg het verhaal rond het wffs ook mee. Wat balen als je merrie positief is getest. Wel een goede zaak dat het nu uitgezocht wordt.

Morgenochtend gaan we Fleur insemineren. Mijn man mag morgenvroeg het kwakje op gaan halen :') Ik kan helaas niet veel meer door complicaties in de zwangerschap. Hopen dat ze net als vorig jaar ineens drachtig is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:10

Sparky: ik heb 1 van mijn merries ook eens opnieuw laten scannen omdat ze ineens hengstig leek. Hartstikke drachtig en baby groeide enorm. Misschien dat ze dit beeld geeft omdat er iets in haar lichaam aan het veranderen is. Geduld is een schone zaak :)

Roma: super fijn dat Aziza toch nog 1 keer een baby kan krijgen. Ik duim voor je meid!

Jeannaa: hopelijk geen al te erge complicaties rondom je eigen dracht?

Wat WFFS betreft: ik denk vooral dat fokkers even moeten wennen aan het idee dat, een kern gezond paard een drager kan zijn. Terwijl als er met verstand wordt gefokt, er geen lijders geboren hoeven te worden.

We hebben Ebba uiteindelijk een stok erop gedraaid. Jesse liep al drie dagen met de wiggelroede om haar heen, maar zodra er fysiek contact was werd er enkel gekrijst en gesteigerd door mevrouw. Stok erop en ze gaf ineens een compleet ander beeld. Ze stond direct sloten te piesen, staart zowat op haar rug en braaf in de houding staan |o Enfin, morgen hopelijk iets makkelijker...al twijfel ik daar flink van :))

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:07

Woogy schreef:
Sparky: ik heb 1 van mijn merries ook eens opnieuw laten scannen omdat ze ineens hengstig leek. Hartstikke drachtig en baby groeide enorm. Misschien dat ze dit beeld geeft omdat er iets in haar lichaam aan het veranderen is. Geduld is een schone zaak :)

Woogy het mogelijke embryo is toch nog helemaal niet ingenesteld in de baarmoederwand, dus het lichaam zelf kan dan nog niet aan het veranderen zijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:37

Bij mij ging het om later in de dracht.

Het moment dat een dekking succsesvol is geweest kan er wel degelijk binnen een paar dagen al een gedragsverandering optreden

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:53

En aan de hand waarvan treedt de gedragsverandering dan op?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:00

Hormoonaanmaak, de een reageert daar heftiger op dan de ander.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:05

Idd ik merk ook al direct na eisprong en bij bevrucht celletje gedragsverandering op. Merrie maakt ook hormonen van zodra ei bevrucht is en aan het delen is want zo maakt ze de baarmoeder klaar voor ontvangst.

Maiden merrie ken ik nog niet voldoende om er iets van te zeggen. Die is altijd lief tegen me en bitch tegen de andere paarden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:33

Woogy, wat bedoel.je met de stok er op? Praam?
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn maiden zal reageren. Ze heeft nog nooit een hengst of ruin van dichtbij gezien.

Wij hebben Smarti vrijdag laten scannen, maar er was geen activiteit. Veearts heeft nu hengstig gespoten omdat ze kennelijk niet hengstig toont. Morgen of overmorgen maar richting de hengst dus.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:55

Woogy, zo ging het hier ook.. Zonder praam drama, en met praam zo gewillig als wat. Daarna mooi drachtig.

Na 4 dagen begint het lichaam al met hormoon aanmaak, dus verschil in gedrag kan zeker wel. Ik heb een merrie die heeft binnen een week bij dracht overal appeltjes op de vacht staan :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:28

Juval: de stok erop is voor ons een praam ja :)

Vulina: vind het heel stom, maar nou was Pris ook al zo stom aan het doen en moest zij ook een stok erop :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:44

Ik heb dat hier met spook. Die word net een ballon als ze net drachtig is. Daarna laat ik haar vaak nog een keer scannen omdat ze ineens da haar buik kwijt is maar zat tot nu toe nog altijd een veulentje in. Vandaag 1e merrie op 19 dagen ofzo(was 11 dagen hengstig) maar wacht even tot woensdag de 16e dan kan ik er 2 laten scannen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:54

Spannend Rowan, welke heb je dan gedekt? Nog geen nieuwe Harleys erbij?

Vulina: bleef jouw merrie zo lastig met dekken? Wij hebben stille hoop dat als ze eenmaal begrijpt wat de bedoeling is, dat ze het normaal gaat doen

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:16

Fleur krijgt ook een praam op. DA hoeft van mij geen extra risico te lopen. Met het veulen aan de voet is ze wat geïrriteerder en gezien ze niet in een opvoelbox ofzo staat vind ik het wel best zo. Vanmorgen geïnsemineerd en ei afgespoten. Dinsdag nog eens scannen en hopelijk allemaal goed dan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:04

Nee woogy helaas niet. Zit erop te wachten. Kleine empty heeft alarm om gezien die zo sneaky is om zomaar ine3ns te gaan. Ze hebben alle 3 al best wat uier maar hoop toch dat empty eerst gaat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:33

Zo flauw he..elke keer als je het over Empty hebt, wil ik heel flauw 'zo empty is ze niet...'zeggen :') en dan vooral zelf heel hard lachen :D

Lading Jesses nummer 2 zit in de Ebba. Mensen wat een heftig dier, terwijl Jesse heel braaf de tijd nam om te snuffelen dit keer voor hij sprong.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:50

Nynkster, Kas heeft inderdaad een vrij extreem hoofd, maar op de foto was hij natuurlijk ook flink wakker en aan het showen, waardoor ook zijn hoofd wat extremer lijkt (door de openstaande neusvleugels bijv). Hij heeft er zelf totaal geen last van hoor dat hij zo'n chique hoofdje heeft, maar extremer hoeft het van mij ook zeker niet.

Ben benieuwd of je merrie uit zichzelf hengstig wordt.

jeannaa, alles goed verlopen met insemineren vandaag?

Lisa, wat een gedoe met dekken met Ebba, ik hoop dat ze het 'spelletje' toch snel gaat snappen. Dat zou voor jullie en de hengst wel zo makkelijk zijn :x

Ik heb bij Aziza ook vaker gehad dat ik 3 dagen na het insemineren al wist dat ze drachtig was. Alleen na alle tegenslag van de laatste jaren, waarbij ik ook wel eens dacht dat ze zich drachtig gedroeg en dat niet zo was, durf ik het niet meer te zeggen. :+

Juval, ik ben benieuwd hoe jouw merrie de hengst vind, mijn jonge merrie (hoeft niet per se gedekt te worden ofzo) vond de hengst toch wel eng toen hij dichtbij kwam.

Woogy schreef:
Zo flauw he..elke keer als je het over Empty hebt, wil ik heel flauw 'zo empty is ze niet...'zeggen :') en dan vooral zelf heel hard lachen :D

Ik heb een beetje hetzelfde Lisa, ik denk elke keer 'zo zou ik een fokmerrie toch nooit durven noemen'. Met mijn geluk zou ze waarschijnlijk haar naam eer aan gaan doen _O-