Luna was 5 dagen na bevalling ook al hengstig. Heb toch 1 duidelijke merrie zonder hengst in de buurt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
inkepink schreef:wat cystes betreft, waar ik eerder werkte en ook voor onze eigen ouwe folie had ik samen met de dierenarts alle cystes in kaart gebracht (baarmoeder getekend en daar op aangegeven en dat in de merriemap gestopt) , zodat we bij het scannen vrij zeker konden zijn of naar een cyste keken of naar een 18dgn vruchtjeWerkte altijd best heel goed.
Hier nog 8dagen duimen draaien voor de eerste scan. Hoop zo dat uk drachtig is en ik haar weer uit belgie kan ophalen, mis dat maffe beest.
Crines schreef:Ik heb geen ervaring met cystes, daarbij kan ik dus niet helpen helaas. Maar de cyste is toch veel verkleind als ik het zo hoor. Dat is alvast goed nieuws dan toch?
Tussen 5dagen en verschillende maanden dus om de hengstigheid na bevalling te zien![]()
Ik zal maar geduldig wachten tot mijn hengst erbij kan zeker? Dan worden ze misschien wel spontaan hengstig
linda2008 schreef:Woogy, bij mijn merries (in ieder geval bij 1, de ander is te nieuw om goed te oordelen) merk, zie en ruik je niks van hengstigheid... Hengst rook het gelukkig wel
Tweede keer dekken (derde dag hengstigheid) deden ze wel braaf piesen voor (lees; over) de hengst zn neus
inowa schreef:Crines schreef:Ik heb geen ervaring met cystes, daarbij kan ik dus niet helpen helaas. Maar de cyste is toch veel verkleind als ik het zo hoor. Dat is alvast goed nieuws dan toch?
Tussen 5dagen en verschillende maanden dus om de hengstigheid na bevalling te zien![]()
Ik zal maar geduldig wachten tot mijn hengst erbij kan zeker? Dan worden ze misschien wel spontaan hengstig
Welke datum is je veulen geboren?
Wanneer het veulen 30 dagen oud is (maand dus) zal je merrie waarschijnlijk weer hengstig worden (als de cyclus regelmatig is) en de veulenhengstigheid dus niet meegerekend.
Ik zou ze gewoon elke dag schouwen als dat kan.
Woogy schreef:Crines, erg benieuwd of het PRE stamboek ook met premies etc werkt?