[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:59

bijten is hier een mep. Maar naar mensen nog wel lief en haar weidengenootje moet altijd even goed kijken wat haar bui is. Hij heeft het als man ook zo zwaar.

Maar kan je geen pas op boordje bij haar stal hangen dat ze er met een boogje omheen moeten lopen?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:11

Zou ook een bordje doen idd :j

Hier ook een dame met moodswings, en een nog steeds heel actief rondstuiterend Pinda'tje :D <3 Miep was uiterst knorrig gisteren. Ook ineens gevoelig op de buik. En vreetbuien :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:11

Dat bijten ken ik, en dat is ook de enige keer dat ik een knal heb uitgedeeld. Ik bukte om een borstel uit de kist te pakken en ze greep me precies bij mijn stukje boven mijn broekriem. Deed écht gruwelijk veel pijn dus ik draai om en met mijn vuist vol op der neus. Ze schrok zich natuurlijk kapot, maar daarna en in de dracht daarna nooit meer gedaan. Moet zeggen dat ik niet snel een klap uitdeel en deze dus gewoon gelijk goed was... arm ding haha.

Voor degene die het vroegen, ze is nu op 21 april uitgerekend (1e dekdatum en heeft week bij de hengst gelopen) dus ik verwacht dat het geen Pasen gaat worden. Wellicht Koningsdag dus :) Maar ligt er ook maar net aan wanneer de Pasen valt.

Mooi uier heeft Jade hoor!!! Spannend nog 4 dg tot haar officiele tijd. Maar misschien zelfs wel eerder :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:42

Fien heeft ook totaal niks geen gedragscode veranderingen. Ze is naar mij toe nog steeds even lief.

Sommige merries schieten lekker op zeg.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:52

Zuur is zeker herkenbaar hier. Eerst vond ze poetsen heerlijk maar nu moet ze er niks meer van hebben. Vooral rossen :roll: Dan gooit ze met haar hoofd en oren zijn verdwenen (denk aan die geweldige foto van Jill van CL) _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:56

Vulina schreef:
Nog geen veulens erbij dus, jammer!

4 van mijn merries merk ik geen verschil qua gedrag. De eerst uitgerekende (302 dagen nu) is nogal nerveus. Ze schrikt van elke beweging en flipt dan ook gelijk helemaal. Stagiaire was al om foto's voor haar enkel geweest door haar, en ik had een halve hersenschudding. En dat terwijl het gewoonlijk echt een SUPER lieve merrie is!

Dat had Nikita vorig jaar ook,normaal zo relax en toen zo paniekerig steeds. Dit jaar is het wel beter,dus ik hoop op een merrieveulentje. :P (en een normale bevalling.)

Welkom Cesaer!

Spannend Woogy,die uier is er gewoon klaar voor,de rest ook,dus hup!

Venthe krijgt nu wel een mooi rond buikje en ze ziet er nog steeds evengoed uit!

Ik heb ook nog een veulen gehad op Koninginnedag en die heette dan uiteraard Maxima. :P

Spannend Tinnie,die uier is al heel wat!

Tjoepkes of neuzekes kun je hier zelfs gewoon in de Colruyt kopen. Ik hoef ze niet,veel te zoet en te plakkerig,maar de andere helft van het bed lust ze wel. :Y)
Ik loop de hele dag met een idioot vrolijk gezicht als er een veulen levend en wel geboren is. :') Aan beschuit ofzo doen we niet mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:30

R12312 schreef:
kappiegirl schreef:
Hebben jullie ook van die zure merrie's? Mijn Kyowa is echt zo boos op de hele wereld behalve op mij mijn jongste dochter en de buurman.. Ze heeft gister bijna haar tanden in mijn man gezet en in mijn zoon alleen omdat ze langs haar stal liepen, zit nu serieus te denken om een NoGo zone te maken voor andere in de stal want vind opsluiten met een luik eigenlijk niet zo tof word ze nog bozer van denk ik...Iemand een idee of ik haar iets kan geven hier voor dat haar gedrag weer wat normaler gaat worden? Ze moet nog minimaal tot half Juni...
..

Enige wat ik zou geven is een gruwelijke klap voor der harses als ze bijt :D

Idd als ze het anders niet mag, dan nu ook niet. Heb ook zo n merrie gehad, elke keer bijten of trappen als je bij de buik kwam, of bij uier. Een keer klap op der kont verkocht en grapje was klaar. Sindsdien poeslief, of ze nu drachtig is of niet ;)

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:41

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:41

Prisjes druppelt melk!!!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:49

Spannend woogy :) :) :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:49

Dan kan het niet lang meer duren woogy.

Net even lekker gewandeld met fien. T is zulk mooi weer dat ik de deken maar even heb afgedaan en ze genoot er erg van. Als ze daarna weer terug in stal staat gaat er weer een kickbokser aan de slag.

Afbeelding

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:50

Ze weet het wel spannend te houden he Woogy!

Nou zeker weten AniekR! Weer een mijlpijl zo..

Vientje schreef:
Hoe doen mensen dat trouwens wbt late veulens en opfok? pinda kan tegen december pas gespeend worden, maar wil hem/haar toch wel erg graag ergens in Friesland oid in een opfok plaatsen. Maar weet niet eens of dat kan qua inscharen dan nog :\

Interessant, ik ben ook wel erg benieuwd hierna.
Als alles goed gaat ben ik ook 'laat' in het seizoen en met inscharen.

Ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen..

Bijzonder om te lezen hoe gedrag van merrie kan veranderen.
Neblima is juist nu (nog?) veel knuffeliger. Alleen als ik in stal kom, doe ik haar deken af.. Even knuffelen en dan keert ze mij de kont toe en mag ik vanaf daar poetsen / zadelen. Totdat ik met eten kom dan staat ze wel weer vooraan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:52

Spannend, Woogy!!!

Dais heeft in de laatste weken van haar dracht ook paniek. Als we dan aan het grazen zijn, kan ze zomaar ineens opkijken en wegrennen, omdat ze iets hoort. Terwijl ze normaal urenlang los op een grasveldje kan staan zonder omheining.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:55

Spannend Woogy! Die kleine komt er nu echt aan! *\o/*

Arme Pepper, ze is er echt helemaal klaar mee zo te horen.

Jill en Venthe zijn ineens wel goed opgeschoten hé :wow: :wow:

Neuzen lust ik ook niet, veel te zoet en 'geparfumeerd' van smaak vind ik.

Ik weet nu al dat ik een babyborrel geef als het veulen er is :o Er zijn gewoon zoveel mensen die nu al gezegd hebben dat ze sowieso het veulen willen komen bekijken. Het lijkt me makkelijker om ze dan maar allemaal tegelijk te laten komen :+ Dusja dan heb ik ook geboortekaartjes nodig om hen uit te nodigen natuurlijk O:) Gelukkig heeft mijn vader een drukkerij En er komen hier ook suikerboontjes of andere snoepjes :Y)

En wat betreft dekken voor 2017: Dat wordt mijn eigen goedgekeurde hengst Kinquillero :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-02-16 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 2de foto verwijderd op verzoek van eigenaar

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:58

Die tweede foto vind ik niet echt gunstig Crines, de eerste ziet hij er veel mooier op uit.

Spannend Woogy, ik zit hier ook met spanning mee te lezen de hele dag. Ik weet iig dat ik er bij 2 of 3 merrie's bij mag zijn dit jaar dus ik vind het allemaal geweldig *\o/*

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:59

AZ wat een prachtig mannetje!

CubaLibre, welke camera hebben jullie op stal?
Bijzonder om het zo in de gaten te houden en haar gedrag te zien!

_Patrick_ schreef:
Wij hadden de 1e veulen ook beschuit met muisjes

Denk dat wij dat hier ook gaan doen... Of lekkere cupcakes met glazuur en muisjes... Y)(^)

Venthe, wat een mooie merrie! Leuk dat ze haar buik zo aandachtig in de gaten houdt! :))

Kappiegirl, dat klinkt wel akkelig. Zou inderdaad een 'zone' ervan maken dan zijn mensen ook iets meer bewust dat ze moeten oppassen. Maar beperk je haar niet direct in haar vrijheid. Dat zou best nog meer actie reactie kunnen oproepen!

Tinniie, spannend die dagen aftellen dat het vanaf dat moment mag komen!

Gave hengst Crines! Hoe groot is die?

Over hengstkeuze.. Eerst dit maar afwachten en wie weet.....

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:01

Azmay: wat vind je er dan zo ongunstig aan Azmay? Dat ik mn hand te hoog hou? (dat is een momentopname, zijn namelijk foto's van toen ik hem net had en toen dook hij vaak veel te diep en ver achter de teugel).

Gea: 1m70 :) Een joekel van een PRE ja :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:02

Crines schreef:
Azmay: wat vind je er dan zo ongunstig aan Azmay? Dat ik mn hand te hoog hou? (dat is een momentopname, zijn namelijk foto's van toen ik hem net had en toen dook hij vaak veel te diep en ver achter de teugel).

Ik weet niet of je hem extern wil gebruiken, zo niet maakt het natuurlijk allemaal niet uit. Maar door zijn houding ziet hij er nu wat iel en onderontwikkeld uit terwijl hij dat absoluut niet is op de eerste foto.
Als je hem dadelijk aan wil bieden voor het publiek is het slim om op te letten welke foto's er online komen namelijk. Het is maar een tip :o

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:05

Op de eerste foto vind ik hem ook meer aanspreken dan op de 2e, als ik eerlijk ben. Mooie hals zit erop!
Woogy, succes! Moet straks weg, dus ik hoop veeeel pagina's met felicitaties te kunnen lezen ;-)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:07

Kelly is helemaal uit haar hum.
Maar ja, hoe dikker kun je nog worden.
319 dagen vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:08

Geaa schreef:
Vientje schreef:
Hoe doen mensen dat trouwens wbt late veulens en opfok? pinda kan tegen december pas gespeend worden, maar wil hem/haar toch wel erg graag ergens in Friesland oid in een opfok plaatsen. Maar weet niet eens of dat kan qua inscharen dan nog :\

Interessant, ik ben ook wel erg benieuwd hierna.
Als alles goed gaat ben ik ook 'laat' in het seizoen en met inscharen.

wij hebben elk jaar wel een paar latere veulens. Die komen dan gewoon mooi bij elkaar. Zelf heb ik dit jaar ook 3 in maart/april en 2 in augustus..

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:09

Crines, inderdaad een joekel!
Vrouwke, lekker tonnetje rond zo van voren! Gelukkig schijnt het zonnetje wel lekker!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:09

Dubbel post...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:10

Ik vind hem op de eerste foto ook aansprekender dan op de tweede crines. Wat azmay zegt klopt wel tegenwoordig is alles terug te vinden op Internet.

Wow vrouwke die heeft zeker een skippybal ingeslikt.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:12

Sorry Azmay, maar dat vind ik echt flauwekul. Mensen zien hem toch tijdens het dekken dan? Dus als hij dan alsnog iel blijkt te zijn... Ik kan hier inderdaad de foto's uitkiezen waarop hij er het beste uit ziet, maar zo ben ik nu eenmaal niet. Zo ziet hij eruit (met korte manen nu dan wel) dus zo stel ik hem ook voor :)

Hij is nu eenmaal ook echt iel nog :') Dat steek ik echt niet onder stoelen of banken. Hij is dan ook maar liefst 1m70 en heeft net een hele zware periode achter de rug (ziekte van Lyme). Op deze foto' was hij 4 jaar oud. Een jonge hengst van 4 die dan ook nog eens reusachtig groot is (volgens de rasstandaarden) is nu eenmaal nog niet op zijn top. PRE's zijn nu eenmaal sowieso al laatbloeiers en beginnen maar goed uit te zwaren op 8 jaar. Hij heeft dus nog wel wat tijd. Ik ben er dan ook heel gerust in dat dit lelijke eendje ooit weer heel mooi wordt :)

Aangezien hij nu nog niet 100% terug de oude is en ook nog eens in de knoop ligt met zijn hormonen en puberteit, wordt hij in ieder geval nog niet extern aangeboden. Misschien maak ik wel eens een uitzondering als er iemand hem echt graag wil gebruiken, maar dat zien we dan wel weer. Zijn gezondheid gaat nu voor op alles :)