Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ligt er ook maar net aan wanneer de Pasen valt.
Dan gooit ze met haar hoofd en oren zijn verdwenen (denk aan die geweldige foto van Jill van CL)
Vulina schreef:Nog geen veulens erbij dus, jammer!
4 van mijn merries merk ik geen verschil qua gedrag. De eerst uitgerekende (302 dagen nu) is nogal nerveus. Ze schrikt van elke beweging en flipt dan ook gelijk helemaal. Stagiaire was al om foto's voor haar enkel geweest door haar, en ik had een halve hersenschudding. En dat terwijl het gewoonlijk echt een SUPER lieve merrie is!
(en een normale bevalling.)
Aan beschuit ofzo doen we niet mee. R12312 schreef:kappiegirl schreef:Hebben jullie ook van die zure merrie's? Mijn Kyowa is echt zo boos op de hele wereld behalve op mij mijn jongste dochter en de buurman.. Ze heeft gister bijna haar tanden in mijn man gezet en in mijn zoon alleen omdat ze langs haar stal liepen, zit nu serieus te denken om een NoGo zone te maken voor andere in de stal want vind opsluiten met een luik eigenlijk niet zo tof word ze nog bozer van denk ik...Iemand een idee of ik haar iets kan geven hier voor dat haar gedrag weer wat normaler gaat worden? Ze moet nog minimaal tot half Juni...
..
Enige wat ik zou geven is een gruwelijke klap voor der harses als ze bijt
Geaa schreef:Hier vandaag een leuke mijlpijl;
Vandaag 200 dagen drachtig!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575C6188
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 0496_o.jpg
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1559_o.jpg

Vientje schreef:Hoe doen mensen dat trouwens wbt late veulens en opfok? pinda kan tegen december pas gespeend worden, maar wil hem/haar toch wel erg graag ergens in Friesland oid in een opfok plaatsen. Maar weet niet eens of dat kan qua inscharen dan nog
Er zijn gewoon zoveel mensen die nu al gezegd hebben dat ze sowieso het veulen willen komen bekijken. Het lijkt me makkelijker om ze dan maar allemaal tegelijk te laten komen
Dusja dan heb ik ook geboortekaartjes nodig om hen uit te nodigen natuurlijk
Gelukkig heeft mijn vader een drukkerij En er komen hier ook suikerboontjes of andere snoepjes
_Patrick_ schreef:Wij hadden de 1e veulen ook beschuit met muisjes

Crines schreef:Azmay: wat vind je er dan zo ongunstig aan Azmay? Dat ik mn hand te hoog hou? (dat is een momentopname, zijn namelijk foto's van toen ik hem net had en toen dook hij vaak veel te diep en ver achter de teugel).
Geaa schreef:Vientje schreef:Hoe doen mensen dat trouwens wbt late veulens en opfok? pinda kan tegen december pas gespeend worden, maar wil hem/haar toch wel erg graag ergens in Friesland oid in een opfok plaatsen. Maar weet niet eens of dat kan qua inscharen dan nog
Interessant, ik ben ook wel erg benieuwd hierna.
Als alles goed gaat ben ik ook 'laat' in het seizoen en met inscharen.
Dat steek ik echt niet onder stoelen of banken. Hij is dan ook maar liefst 1m70 en heeft net een hele zware periode achter de rug (ziekte van Lyme). Op deze foto' was hij 4 jaar oud. Een jonge hengst van 4 die dan ook nog eens reusachtig groot is (volgens de rasstandaarden) is nu eenmaal nog niet op zijn top. PRE's zijn nu eenmaal sowieso al laatbloeiers en beginnen maar goed uit te zwaren op 8 jaar. Hij heeft dus nog wel wat tijd. Ik ben er dan ook heel gerust in dat dit lelijke eendje ooit weer heel mooi wordt