[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:46

ik denk dat we dat allemaal wel hebben Marieke :D

Cynthia ik kan pas scannen na het seizoen,hier doen ze enkel uitwendige scan en dat is pas betrouwbaar na 5 maanden dracht hebben we verleden jaar ondervonden. Inwendig scannen,daar zijn deze kleintjes te klein voor.. Tenminste in deze regio,in Nederland wordt dat wel regelmatiger gedaan lees ik. Maar als ze al niet hengstig meer worden na een goeie hengstigheid en dekking,dan ben ik toch al vrij zeker van een dracht :)

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:52

Dat maakt het wel nog wat spannender. Maar inderdaad, als ze niet hengstig worden, heb je ook al wel wat zekerheid.
Laat je ze altijd wel scannen, of vertrouw je op het niet hengstig worden?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:06

Verleden jaar hebben we voor het eerst gescand,toen heeft de dierenartspraktijk hier in de buurt zo een scan-apparaatje aangeschaft,wat was ik blij dat ik de eerste was die het mocht uitproberen!
Dus inderdaad,ook dit jaar laat ik alles weer scannen,ik vind het zo fijn dat het kan nu! En ik haaaaat gokken of een dame drachtig is of niet.. ;)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:54

Cynthia GEFELICITEERD!!! in 1x raak!!

Hoop nog in spanning!! succes!!

Wij gaan morgen scannen!!! Ben zoooo benieuwd!!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:05

Spannend BL :)

Nou gisteren weer met de veearts aan de telefoon gezeten.. Ze zegt dat ze niet kan geloven dat Empty vuil van binnen moet zijn omdat de laatste keer toen ze haar gingen scannen dat zo niet was.. Aangezien dat Coco(mijn hengst) alleen dekt als ze hengstig zijn als die erbij staat, heeft ze me ook het advies gegeven van joh gooi hem erbij, hengsten weten als de beste wanneer ze hengstig zijn. Dus ze blijven nu een maand lang bij elkaar staan en eind juni gaan we weer een keer scannen om te kijken of ze drachtig is..

Nou hoop ik maar dat Coco het beter ziet als ik haha :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:48

als het een ervaren hengst is,dan zal ie dat inderdaad wel weten! Hoop dat het werkt,dat zul je dan zien eind juni!

Spannend BL,succes hoor!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:23

cynthia: gefeliciteerd!

dl:je hengst heeft er vast een neus voor haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:18

Ik hoop het. Hij heeft vorig jaar als 2 jarige bij 2 merries gelopen dus dan moet die het nu toch ook doen :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:52

Gefeliciteerd allemaal.

Ik meld mij af in dit topic.
Wij hebben de hengstigheid gemist door het overlijden van mijn hond ( 14 jaar geworden )
We vinden het jammer maar omdat onze hond is weg gevallen en zo,n leegte in mijn gezin is gekomen heb ik op moederdag een pup gekregen waar ik nu onwijs druk mee ben.

Ik wens jullie veel goeds en gezonde mooie veulens in 2013 en natuurlijk blijf ik meelezen :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:05

Maseike, veel geluk en plezier met je nieuwe hond.

Jorina is vannochtend gescand. Follikel was weg, dus op 8 juni scannen op dracht!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:30

dus dan toch geen veulen voor Mon? Het is toch nog niet te laat op het seizoen?
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze en prima zo. :) Geniet maar van je pup!

Goed zo bij Jorina,en nu de ellendige wachtdagen in :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:05

Geniet va je pup Maseike.. Voelt Mon der eigen nu wel weer happy?

Ben benieuwd Marieke! 8 juni is mijn grote merrie uitgeteld :P Dus ik zit nu al helemaal smachten haha :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:23

Mon is happy, ze staat lekker op het land en ze ziet veulens maar boeit haar nu weinig omdat ze druk aan het rellen is met der grote reuze zoon :)

Pretty klopt zou idd nog kunnen hoor.
Maar er ging nu ook veel geld in dit pup zitten en dit vonden wij belangrijker voor gezin dan een veulen die je toch weer zou verkopen.

En Mon is eerder op de wei dan ik want die trekt mij vanaf stal zo mee naar de wei :)
Daarna kan ik nog een rot schop krijgen ook hahaha.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:30

<3 Heerlijke merrie :D

Je hebt gelijk hoor,hondje is echt deel van het gezin en een veulen voor de verkoop niet. Zou bij mij dan ook primeren als ik moest kiezen waar ik het meest geluk uithaal :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:33

Je hebt groot gelijk Maseike.. Al moet ik wel zeggen dat een 2e girlie ook wel leuk is haha :P Maar snap je keuze.. Wat voor hond heb je gekregen?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:11

Geen Girlie 2 :(
Kan je het dan niet voor ons doen? ;)

Grapje, ik begrijp het heel goed! Plaats je nog een foto van Pup?

Mooie dag, 8 juni. Dan wordt Dais 17 :D

Sterkte met wachten...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:32

Allen die de merries al drachtig hebben; Gefeliciteerd, hopelijk een gezonde dracht met een mooi veulen volgend jaar!

DL, wat vervelend van Empty, maar ik had haar ook bij de hengst in gedaan, die ruiken precies wanneer ze erop moeten!
Hopelijk doet ze haar naam geen eer aan!

Venus is, volgens haar standaard routine, na een weekje bij de hengst te staan hengstig geworden en de 21e voor het eerst gedekt, als ze de rest ook volgens haar routine doet dan laat ze zich 7 á 8 dagen dekken en is (hopelijk) direct drachtig!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:42

DL, ik ben ook bloednieuwsgierig hoor.
Vriendlief wordt er al weer tureluurs van :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:11

Zal vanavond even foto plaatsen van de pup :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:36

Ben benieuwd naar jouw pup Maseike, ik geloof dat je een weloverwogen beslissing genomen hebt... toppie toch??
Mon is er dus allang gelukkig mee zo... fijn.

DL goed plan hengst erbij zetten. Lijkt me in ieder geval, ik heb er verder geen verstand van maar snap de logica.

BL en?? is er vandaag gescand??

Marieke spannend...... nu maar wachten tot de 8e maar de vooruitzichten zien er niet slecht uit..

Wij beginnen morgen of zaterdag wederom met scannen op follikel.
Leuk...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:41

Mijn merrie wordt pas 7 juni gescand :roll: lekker lang hengstig geweest, kon ook weinig anders verwachten van deze merrie := als ik zag hoe ze als 2jarige was toen ze hengstig was haha.
maar ik hoop heeeel hard op een positieve scan. al heb ik hem liever op 21 dagen. scan haar thuis wel nog eens rond 30 dagen.

Aan alle andere drachtige merries, gefeliciteerd, het aftellen kan beginnen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:45

Cemlys schreef:
Mijn merrie wordt pas 7 juni gescand :roll: lekker lang hengstig geweest, kon ook weinig anders verwachten van deze merrie := als ik zag hoe ze als 2jarige was toen ze hengstig was haha.
maar ik hoop heeeel hard op een positieve scan. al heb ik hem liever op 21 dagen. scan haar thuis wel nog eens rond 30 dagen.

Spannend!!
Kun je zelf niet scannen?
Zou wel makkelijk zijn ;-)
Mijn merrie zit vandaag op 25 dagen, maar helaas ivm ruk-werktijden heb ik geen tijd om d'r te laten scannen. Ben morgen ook pas om 16.30 vrij.
Maar wellicht dat Rutgers wel een uitzondering wil maken.....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:49

Nou empty staat sinds gisteren bij coco in de wei en kom ik net van vrienden af zit coco er boven op en empty me stom aan te kijken ofda ze wil zeggen wat nou! :P paar andere merries zijn ook hengstig en waren coco aan het uitdagen dus misschien denkt ze toch van nou dan ik ook maar hengstig.. Dus hoop zo erg dat dit de echte hengstigheid is :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:52

annastasia schreef:
Cemlys schreef:

Spannend!!
Kun je zelf niet scannen?
Zou wel makkelijk zijn ;-)
Mijn merrie zit vandaag op 25 dagen, maar helaas ivm ruk-werktijden heb ik geen tijd om d'r te laten scannen. Ben morgen ook pas om 16.30 vrij.
Maar wellicht dat Rutgers wel een uitzondering wil maken.....

Ik kan inderdaad zelf scannen, dat is het probleem niet, maar ze staat een endje hiervandaan om te dekken, en wil haar eigelijk drachtig ophalen, als ik haar nu al ophaal en ze blijkt niet drachtig dan kan ik weer het hele eind terug en anders gaat ze er gelijk weer bij. En een beetje krap in de tijd komende weken. dus vandaar de keus om het daar te laten doen. En hopelijk wil henk een uitzondering maken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:53

Even helemaal offtopic Anastasia, maar rij je de marathon mee in delfzijl? Ik wou hem graag meerijden, maar ja geen pony thuis die ervoor kan, of de andere merrie even in een noodtempo beleren haha.