Pauk schreef:ik heb er maar 1tje die er ziek van wordt en dat is m'n wedstrijdpaard en die is niet gedekt dit jaar.
Marije gaat het snel fout als ze er iets niet lekker van zouden worden?
En als er eentje nou niet drachtig is (wat ik gok) kan ik die dan nu laten enten en vervolgens gelijk weer laten dekken?
Ik weet het niet. Maar in de eerste weken is zo'n vruchtje zo in ontwikkeling (niet zozeer de groei maar ontwikkeling van organen e.d.) dat ik me voor kan stellen dat bv hoge koorts van de merrie daar wel invloed op zou kunnen hebben.
En mocht je nu net de pech hebben dat de merrie deze keer wel op de enting reageert...
De kans is natuurlijk wel klein als ze nooit last heeft van de enting.
Bij mijn merries weet ik dat er een aantal echt flinke koorts krijgen van bepaalde entstof dus die ent ik niet vroeg in de dracht.
Al scheelt het ook wel als ze alleen de influenza enting krijgen en niet de combi met tetanus. En dat hoor ik van meer mensen dus misschien zou dat ook nog een optie zijn? Een losse influenza enting zodat een nieuwe basisenting niet nodig is. Sowieso doen veel DA tegenwoordig niet meer ieder jaar de combi maar om en om de influenza en influenza/tetanus.
Jennyk, nog gefeliciteerd met je veulens van dit jaar. Heb af en toe wel wat bijgelezen in de kraamstal maar het DBT van 2011 kon ik niet bijhouden 
Kelcy succes vrijdag.