[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:20

5 mei Is de datum

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:26

Precies een maand na peeps.
Kitzbi is vast wel drachtig, laatste keer dat je foto's postte was er wel verandering in de buik te zien :)
Hoop dat ze gewoon drachtig is voor je,

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:27

Groot gelijk dat je ze binnen haalt.
Zeker nu nog niet duidelijk is of het besmettelijk is.

Hier eentje op 290 dagen.
Nog 1 maand en 3 weken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:52

Snoevie schreef:
ik wil ook zo graag Ravina op een camera hebben zodat jullie ook kunnen kijken,en ik haar vanaf mijn werk in de gaten kan houden,maar ik heb geen idee wat voor camera ik daarvoor moet hebben

Volgens mij heb ik deze http://www.bewakingscamera.nl/draadloze ... -set-plus/?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:56

als je vanaf je werk wilt kijken heb je een ip camera nodig, waar ej op afstand op in kunt loggen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:03

Onley, wat vervelend!
Mok is volgens mij niet besmettelijk, tenzij het door mijten wordt veroorzaakt. Dat CPL wat jij noemt, wordt veroorzaakt door slecht functionerende lymfevaten, komt meeste voor bij Shires, Clydesdales, Belgische trekpaarden en volgens mij ook Tinkers. CPL is niet besmettelijk (een van de gevolgen kan zijn dat vaker infecties zijn en ook last van mijten, daardoor kan de jouwe wel weer mok krijgen, maar CPL op zich is net besmettelijk).

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:14

Snoevie schreef:
ik wil ook zo graag Ravina op een camera hebben zodat jullie ook kunnen kijken,en ik haar vanaf mijn werk in de gaten kan houden,maar ik heb geen idee wat voor camera ik daarvoor moet hebben

Volgens mij heb ik deze http://www.bewakingscamera.nl/draadloze ... -set-plus/? , maar dan met 30 leds ipv 40.

V.w.b. camera's hadden deze 2 bij onze Kijkshop.
http://www.mijnalbum.nl/Album=N8TQCUEP
Gamma, Praxis enz verkopen ook dat soort camera's.

Dit was het verkooptopic van de set die ik van draaakje heb overgenomen
draaakje @ [EA-TK-AP] Complete bewakings camera set, voor drachtige merrie(s)

Hier is nog een camera topic waar je misschien iets aan hebt
V.w.b. camera's hadden ze vandaag deze 2 bij onze Kijkshop.
http://www.mijnalbum.nl/Album=N8TQCUEP
Gamma, Praxis enz verkopen ook dat soort camera's.

Ik vond nog een Iris-camera foto van Mira ;)
Afbeelding

Moet nog iets van 12 blz bijlezen...

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:16

Steffi_H schreef:
kalicha schreef:
Goedenmorgen..... poehh dames jullie kletsen mooi door hier :D

AZ dat wordt spannend de komende dagen, succes met waken.. heb je wel slim gepland trouwens alle maal zo kosrt op elkaar, dan ben je er mooi in 1 keer vanaf.

Volgens mij bedoel je SA? Al_Zawraa heeft namelijk maar 1 merrie drachtig :)

Ahh jij bent in ieder geval een stuk wakkerder dan wat is ben.. idd ik bedoelde dus SA, dank je... :o?

Only das mooi balen die moek, hopen dat je jou paardjes er vrij van kan houden, klinkt vrij heftig dat het op zo een groot deel van het been zit en dat er zoveel tegelijk er last van hebben. hopen maar dat er iets uit de kweek komt en dat er snel een behandelplan gemaakt kan worden.. Verstandig dat je ze naar binnen haalt!

Oh en zou t bijna vergeten, maar hier de foto's van Ka, ze zit nu op de 231. geloof dat het niet een overdreven dikke toeter is!!
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er weer even van tussen, het voer is op, ben er vanmiddag weer...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:40

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:58

YSR1971 schreef:
Onley, wat vervelend!
Mok is volgens mij niet besmettelijk, tenzij het door mijten wordt veroorzaakt. Dat CPL wat jij noemt, wordt veroorzaakt door slecht functionerende lymfevaten, komt meeste voor bij Shires, Clydesdales, Belgische trekpaarden en volgens mij ook Tinkers. CPL is niet besmettelijk (een van de gevolgen kan zijn dat vaker infecties zijn en ook last van mijten, daardoor kan de jouwe wel weer mok krijgen, maar CPL op zich is net besmettelijk).

ik vind het maar raar dat 4 van de 6 paarden het opeens hebben
en niet zo zuinig met echt op alle 4 de benen tot knie hoogte en bij 1 zo erg verwaarloosd (volgend de DA)
dat die zelfs ervan walgde :') (zo erg stinkt het en het paard kan zijn been nog niet eens bewegen)

maja mijn merrie staat nauwelijk in die blubzooi waar die anderen wel altijd in staan
en enkel die 1ne haf blijft een raadsel dat die het nog niet heeft %)

maar goed hopelijk gauw de uitslag ervan

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:07

Ik hoop dat jouw merrie en Adana het niet krijgen (als het idd besmettelijk is en daar lijkt het wel op met 4 slachtoffers). Alleen de merrie en Adana en de Haf (Adana's achtervolgobject toch?) hebben het niet? Voor alle zekerheid echt apart houden van de groep! Wel erg vreemd dat de andere eigenaren het niet gezien hebben bij hun paarden, je ziet ze toch elke dag neem ik aan.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:09

Ik had in het verleden bijna 4 jaar terug een camera hangen die je kon in bellen met je mobiel.
Was toen op de markt via kpn.
Slecht verbinding en einde van de maand door het in bellen via je mobiel een leuke kosten plaatje.
Wij hebben nu een bedrijf camera en je ziet echt alles.
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:26

YSR1971 schreef:
Ik hoop dat jouw merrie en Adana het niet krijgen (als het idd besmettelijk is en daar lijkt het wel op met 4 slachtoffers). Alleen de merrie en Adana en de Haf (Adana's achtervolgobject toch?) hebben het niet? Voor alle zekerheid echt apart houden van de groep! Wel erg vreemd dat de andere eigenaren het niet gezien hebben bij hun paarden, je ziet ze toch elke dag neem ik aan.

haha ja Adana's achtervolg object die heeft het indd niet nee
tja die 1ne met die mok tot in de knieën die word wel behandeld en iedere dag gewassen
dus naar die word wel gekeken
naar die andere 3 niet :n
en vooral naar doe jaarling niet merrietje is nog nooit gepoetst sinds dat ze hier is kan niet fatsoelijk een het halster/touw meelopen
of loopt echt zo langzaam dat je haar vooruit moet trekken of ze sleept je over het erf heen (gewoon geen grijntje respect)

en die andere 2 worden wel gepoetst maar die vetlokken worden nooit nagekeken (paarden zijn stront verwend)

dus een dillema en mijne blijven gewoon lekker appart tot ze weten wat het is en het fatsoenlijk behandeld word.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:44

Wat een ellende! Zo zie je maar steedsl je hebt paardenmensen en mensen met paarden... Hopelijk worden nu ogen geopend...Wat sneu voor die dieren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:51

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:11

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:17

fokfanaat schreef:
onley, hebben die eigenaren van die paarden, wel actie ondernomen toen het begon, het is bij jullie zo te zien behoorlijk nat, en als je er niets aan doet wordt mok steeds erger,

http://www.kieskeurig.nl/webcam/eminent ... ra/200792/

deze heb ik.

Dat is een IP camera toch, FF? Algemene opmerking: wel opletten als je gebruik van MareStare wilt maken, IPcamera's werken niet met MareStare.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:18

Maseike schreef:
Ik had in het verleden bijna 4 jaar terug een camera hangen die je kon in bellen met je mobiel.
Slecht verbinding en einde van de maand door het in bellen via je mobiel een leuke kosten plaatje.

Dat was de Iriscamera toch? Heb ik ook nog, maar ik word niet blij van een foonrekening van 400 euro.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:20

ik wil ook wel een goktopic maken maar het is zoo simpel bij mij,word zowiezo een schimmel.
enige wat te gokken valt is of het een hengst of merrie word..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:28

ja is IP, heb er ook een halsteralarm om, dus heb marestare ook niet nodig, was wel leuk geweest, maar ala.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:28

Onley, wat rot van die mokgevallen op stal zeg. Ja, wel lekker makkelijk om de kootholtes maar te vergeten met dat natte weer en nat weiland. Hopelijk is het inderdaad geen besmettelijke toestand.

Gisteren voor het eerst weer op Bridie gereden. Ze was pittig en had voor mijn gevoel totaal geen hinder van de 20/30 kilo die er nu onder hangt. Zelfs niet met mijn dikke kont er nog bovenop. Ze loopt net zo makkelijk! Ik hoop dat ik haar door kan rijden tot maand 10 (of iets langer). Ze is nu 9 maanden onderweg.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:53

@inowa: en de datum kunnen ze evt ook nog raden....

Ik heb ook een goktopic en daar kunnen ze alleen de datum, het geslacht en bont of effen gokken want de kleur staat al vast....

Ben al wel naar stal geweest maar heb mn dikkiedik nog niet gezien.... Vandaag weer voor de 1e keer in 2 weken gereden op mijn 4 jarige. Vanavond balkjesles filmen op stal en daarna gaat Chennai even aan de longe met het zadel op (als ze die nog past) en is het de bedoeling dat als het een beetje zo'n weer blijft we weer wat bosritjes kunnen gaan doen want dat kan ik dus niet met de 4 jarige (overigens word die in juni 5).

@Onley: Balen van de paardjes met mok....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:35

En de datum is ook nog een gok toch Inowa?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:39

ja maar welke datum is ook vrij duidelijk als je afgaat op voorgaande jaren..

maar ga eens kijken wat ik er van kan maken strakjes

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:02

KootMiraDrum schreef:
Maseike schreef:

Dat was de Iriscamera toch? Heb ik ook nog, maar ik word niet blij van een foonrekening van 400 euro.

Klopt en dat was toen ook maar eenmalig :P