[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:15

Even een Gipsy spam :o
Ze is nu 168 dagen drachtig ( eerst zien eind volgende maand, vertrouwen is weg na Trees)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:27

Ik zou op die merrie geen oudere hengst gebruiken. Ik zou er, op basis van de foto's, een hengst bij doen, die met de schoft omhoog beweegt, veel front maakt/heeft en buiging in de gewrichten door geeft met een atletisch gebouwd lichaam/exterieur. Gezien haar sport/keurings prestaties, stokmaat en afstamming is ze niet erg atletisch aangelegd. ZZZ zijn of 'kunnen' zit ook een erg groot verschil tussen...

Hinte, die ziet er in ieder geval mooi drachtig uit!

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:06

Ik snap dat je wat minder vertrouwen hebt na Trees, Hinte maar ik vind Gipsy er toch echt heel drachtig uit zien :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:23

ik vind ze ook vooral mooi, echt prachtig en die kleur :~

op het zicht vind ik het moeilijk te zien en met zoveel haar :D , zit vast nog goed hoor, ik zie precies wel dat ze kont schuurt, das voor mij een teken, doen ze hier ook en is dat er daar vanachter vanalles aan het veranderen is.
coupe pleeborstel here we come <<) heb speciaal borstels overal gehangen (nog steeds mijn dank voor pretty met de tip), die borstel van twee jaar geleden heeft het zelfs niet overleeft bij Flo maar wil nu wel vermijden dat ze hetzelfde voorheeft dan toen, zag er niet uit :=

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:35

hinte schreef:
Ze is nu 168 dagen drachtig ( eerst zien eind volgende maand, vertrouwen is weg na Trees)

Ze ziet er wel goed drachtig uit hoor!
En ze loopt precies een dag voor op Nina, die is nu 167 dagen, dus nog even en dan zitten ze precies op de helft! (170 dagen)
Nina heeft trouwens nog minder een buikje dan Gipsy als ik het zo zie. :j

Ff wat anders nog, iemand hier bekend met de voerbakken van BR? Daar zitten van die stopjes in, daar zijn wij een aantal van kwijt, dus nu zit je met gaatjes in de voerbakken waar de brok ed door valt. Ben op zoek naar van die stopjes om het weer dicht te maken, maar van BR zelf kan ik niks vinden. Op agradi wel andere gevonden maar ik weet niet of die passen, staat ook geen maat bij.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:45

borstels ophangen voor coupe pleeborstel, wat een goede tip :j

Hinte, tja ziet er wel mooi (drachtig) uit, maar ik kan me je twijfels goed voorstellen. (en ik heb het zelf bij mijn merries stiekem ook momenteel := )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:40

Faline schreef:
hinte schreef:

Ze ziet er wel goed drachtig uit hoor!
En ze loopt precies een dag voor op Nina, die is nu 167 dagen, dus nog even en dan zitten ze precies op de helft! (170 dagen)
Nina heeft trouwens nog minder een buikje dan Gipsy als ik het zo zie. :j

Ff wat anders nog, iemand hier bekend met de voerbakken van BR? Daar zitten van die stopjes in, daar zijn wij een aantal van kwijt, dus nu zit je met gaatjes in de voerbakken waar de brok ed door valt. Ben op zoek naar van die stopjes om het weer dicht te maken, maar van BR zelf kan ik niks vinden. Op agradi wel andere gevonden maar ik weet niet of die passen, staat ook geen maat bij.

Ducktape :Y)

Mooie hengsten maar de cremello zou ook mijn voorkeur hebben. Zelf wil ik mijn warmbloed merrie met een pony hengst van du bois dekken misschien.. eerst maar eens kijken wat ik volgend jaar dek want dat zal ook niet heel weinig zijn. Den ik :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:05

Ja ik heb al een mooie nakomeling gezien van cremello du bois uit een warmbloed en nog goed aan de maat ook! Die pony's hebben toch wel meer kwaliteit dan de gemiddelde gekleurde wambloed, vind ik. Maar een pony op je kwpn merrie moet je maar net willen natuurlijk.

Ductape plakt om een of andere vage reden niet aan die bakken. Maar heb al aantal goede tips gehad ondertussen :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:15

Faline kan je ook niet helpen helaas. Een kurk misschien??

Hinte je merrie ziet er zo wel drachtig uit, Maar snap je twijfels wel. Qua aantal dagen en omvang loopt ze een beetje gelijk op met gaya.

Linda niet twijfelen hoor er zit vast nog wel wat in die buikjes van je merries.

Kabayo ik heb geen verstand van grote paarden dus kan je niet helpen. Maar ik denk een tip van een jongere hengst gebruiken niet verkeerd is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:18

Ja faline lijkt mij ook gaaf. Ik wil graag een opvolger fokken voor mijn merrie.. Ze word pas 12 maar eer het veulen er is dan is ze 13 en eer dat die 3 jaar is dan is ze 16 als het dan al een merrie is (normaal gezien haar ritueel moet het een hengst worden en zijn we dus nog 1 jaar of meer verder). Ik wil dan ook geen hele grote. Mijn merrie is 1.63 en gezien ik toch bijna niet rij mag het ook gerust een e pony/klein paard worden als ik af en toe maar een buitenritje kan maken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:54

Faline schreef:
Ja ik heb al een mooie nakomeling gezien van cremello du bois uit een warmbloed en nog goed aan de maat ook! Die pony's hebben toch wel meer kwaliteit dan de gemiddelde gekleurde wambloed, vind ik. Maar een pony op je kwpn merrie moet je maar net willen natuurlijk.

Ductape plakt om een of andere vage reden niet aan die bakken. Maar heb al aantal goede tips gehad ondertussen :D

Vorig jaar heeft mijn Jazzy (1.69) een hengstveulen gekregen van Don Cremello. Is nu 1,5 jaar en ongeveer 1.55.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:08

Hinte knappe pony is Gipsy. <3 <3
Ze lijkt natuurlijk op mijn Karin. :D
Het zit vast nog wel goed maar ik snap volledig dat je gaat twijfelen hoor. :(:)

Haha Fotsy simpele tip,afgekeken van bij de koeien. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:15

Cremello heeft ook erg de voorkeur bij mij hoor <3
Stand foto van de merrie die ik wil kopen, ben er eigenlijks al over uit
Afbeelding

Zal mij nu ik thuis zit even verdiepen in de andere hengsten :)

Pony hengst zet ik er niet op. Wil vergrotend fokken, dan nog liever gewoon een bruine dan een pony met kleurtje. Merrie is maar 163

Hinte wat een lieve knappe dikzak :D zo lief met al dat haar

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:05

Ik vind Gipsy echt zo'n knappe én schattige pony <3

Dankzij Mooney heb ik eindelijk een prefix/stalnaam gevonden waar ik écht heel blij mee ben!
Ik was gisteren aan het googlen op Madeliefje (Daisy) en zag dat de Latijnse naam Bellis Perennis (eeuwige schoonheid) betekent. Waarop Mooney zei dat ze Bellis of Belides (boomnimf die in een madelief verandert) wilde noemen, maar dat ze dacht dat het te simpel/hard zou zijn.
Ik ben gaan googlen op Belides en vond dit:

De officiele verklaring voor de botanisch naam ‘Bellis perennis’, is erg voor de hand liggend: ‘Bellis’ stamt van de Latijnse wortel ‘bellus’, ‘mooi’, en ‘perennis’ betekent letterlijk ‘doorheen de jaren’, eeuwig. ‘De eeuwig mooie’ dus. Er bestaan echter nog alternatieve verklaringen, zo zou ‘perennis’ ook ‘doorheen het jaar’, ‘het hele jaar lang’ kunnen betekenen, en slaat dan natuurlijk op het feit dat het madeliefje vrijwel het hele jaar door in bloei kan worden gevonden. En voor de herkomst van ‘Bellis’ wordt wel verwezen naar de mythe van Belides, een boomnimf:
Op een dag danste Belides met Ephigeus, die haar geliefde was. Het oog van Vertumnus, de god van de boomgaarden, viel op haar, en om aan zijn onwelkome avances te ontsnappen veranderde de nimf zich in een madeliefje…

Dus ik heel de middag 'Belides' in mij hoofd herhalen (met de eventuele namen voor het veulen erachter) en dat is hem! Ik heb het WPCV gemaild en deze prefix is nog vrij (dus van mij! :D), dus morgen gaat mijn aanvraagformulier op de post en dan is het wachten op het certificaat van het CPR *\o/*

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:37

Cynthia, tof dat je eruit bent! En dit vind ik mooier en duidelijker dan de eerdere namen, dus goede keuze!

De rijpaardkeuzes bemoei ik mij niet mee, haha.

hinte, ziet er goed uit, leuke merrie ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:42

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:32

De lijst op pagina 1 is aangepast, bedankt voor het verzamelen +:)+
Ik heb het nieuwe lijstje net ingevoegd in wat er al stond, als iedereen even zou willen kijken of zijn merrie er goed in staat? Heb je nog een wijziging, dan graag een PBtje :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:49

Aah wat is Gipsy een schatje zeg!

Mooie naam Cynthia.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:56

Mooi hoor Cynth!!

Nicole thanks!! Mijn update ook al doorgegeven en doorgevoerd, super! :D

Ik heb 1 hengstennaam en 1 merrienaam die ik echt leuk vind! Alleen wilde ik eigenlijk namen met een H, van papa Habaldi. Maar de merrienaam is met een V... wel jammer maar het is al moeilijk genoeg dus ik hou die naam toch maar hoog op mijn lijstje. Verder nog wel enkele leuke namen maar erg overtuigd ben ik nog niet. Misschien eerst maar eens afwachten wat er geboren word :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:17

Hoi hoi,

Wat een leuk topic! Ik volg mee!
Mijn merrie Jetje (La Margneta Aura) is dit jaar gedekt door de knappe arabische hengst Yanour Hayati, ze is 16 april 2017 uitgerekend. Dit jaar was echt een pech jaar voor ons, Jet heeft een ongeluk gehad en daardoor ook enorm veel medicatie binnen gekregen waardoor ik enorm hoop dat het veulentje daar niet onder geleden heeft, ze was toen net over de 4 maanden dracht heen.

Afbeelding x Afbeelding

Momenteel zit mw op 220 dagen dracht:
Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:38

welkom Michelle. Ik hoop dat alles goed is met het veulentje in haar buik.

Bedankt Nicole _/-\o_

Fijn Cynthia dat je eruit bent! Ik heb er nog niet eens verder over nagedacht hier. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:20

Bedankt nicole

Leuke naam Cynthia klinkt chique

Welkom Michelle hopelijk gaat alles goed met de kleine.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:39

Afbeelding

Leuk, heb er ook 1 gemaakt :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:43

Pretty, helemaal nog niet over nagedacht? :wow: haha knap hoor, ik vind het al vanaf de eerste maand leuk om namen te bekijken en op te schrijven enzo.
Maar in het begin kom je heeeeel veel leuke namen tegen, alles schrijf je op, maar als je dan écht gaat bedenken hoe het zou klinken als dat veulen die naam heeft ofzo, dan valt echt 98 procent gelijk af :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:53

:D :D Als je al jaren fokt,word je vanzelf relaxer met die namen.
Helemaal al als het lijstje met merrieveulennamen ligt te verstoffen. :')
Ik vind dat ik maar een naam kan geven wanneer ik het veulen zie,dan pas kan ik beslissen wat bij hem past of niet.

(schrijf ik nog vanzelf "hem",valt me nu in. Gewoonte :') )