[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:48

Jeeetje wat een dikkerd haha

Had eigenlijk wel verwacht dat ze bij tweelingdracht dikker zouden zijn... ben best benieuwd hoe 2 veulens dan in de buik liggen? Vind 1 veulen al krap eigenlijk haha
Uiteraard in later stadium dan hè niet als 2 vruchtjes ofzo haha
Laatst bijgewerkt door ZiekieLove op 24-04-16 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:49

Nuja Jolanda, stel dat ze van de 1e dek drachrig is, zit je al aaan 29juni als datum. Pak da nog dat ze korter draagt en het voor half juni iss, moet ze missschien ook nietvmeer zo lang he...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:13

Knolselder schreef:
Nuja Jolanda, stel dat ze van de 1e dek drachrig is, zit je al aaan 29juni als datum. Pak da nog dat ze korter draagt en het voor half juni iss, moet ze missschien ook nietvmeer zo lang he...

ja daar heb ik ook al aan gedacht, pff en we hebben nog een vakantie gepland, durf haast niet meer weg :o

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:30

Wat een klus om bij te lezen van vrijdag tot nu met zo een babyboom :P

Gefeliciteerd Kiki, Lisanne, Marije, Manda en tanjaatjuhh!!

Prachtige kleine wondertjes stuk voor stuk!

Marije: super leuke verrassing zeg! Na al die ellende verdien jij wel zo'n cadeautje! Geniet ervan :)

Na een heel weekend weidepalen zetten (de hoekpalen staan er *\o/* ) blij om eindelijk mn bedje in te kunnen kruipen, maar ik wilde toch nog eventjes een Furioso en Imperiosa-update plaatsen.

Imperiosa is nu officieel over tijd. Ze zit nu al op 344 dagen en het ziet er nog niet naar uit dat het voor direct zal zijn. Haar banden zijn precies terug minder slap, maar ze is wel EINDELIJK begonnen aan haar uier :D
Afbeelding
Haar buik begint nu ook eindelijk voorbij haar billen te groeien :+
Afbeelding
Afbeelding
En dan haar uier. Het is weinig, maar het is een begin :j
Afbeelding

Kleine Furioso is intussen al niet zo heel klein meer. Hij is nu 4 weken oud :D
Afbeelding
Afbeelding
En hij is zo'n eigenwijs kereltje. Dat zie je ook gewoon aan zijn ogen :P
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:23

Mooie foto's Crines en hij is idd groot geworden :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:23

Tweeling veulentjes zijn vrijwel altijd kleiner.
Hoe ze liggen wisselt, naast elkaar, achter elkaar of zelfs boven elkaar.
Een werkgever van mij had een veulen waarbij het koppie maar niet kwam. Uiteindelijk gaan voelen, zaten er losse knobbels op de kop.
Dat waren dus de voetjes van een tweede veulentje. Diertje was 45 cm hoog en woog 20 kg. Zeer klein dus, voor een draver.
Bijzondere was dat zij het had overleefd. Ze moesten haar optillen om te drinken de eerste maand

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:34

Gisteren heeft m'n dochter nog even met Mickey een muts gepast :D
Afbeelding

Kleine hondje komt ook weer ff kijken of alles oke is met haar paardenkind
Afbeelding

Brutale Pielemosie
Afbeelding

Samen met mama ff middagdutje doen

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:57

Wat een babyboom gisteren, het was dan ook een mooie dag om te verjaren :P

En toch ook veel merries die overtijd zijn.. Dag 374 hier, nu moet ze er nog maar een dagje bijdoen, dan heeft ze het record verbroken :P nu een gedeelde eerste plaats :D

Fotsy ze gaat ineens toch echt hard he, ik ben zoooo benieuwd :)

Crines wat heeft die Furioso toch een knappe koppie <3 . En wat is Imperiosa rond, hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten!

Mopjemop, mooie Mickey, je kan ook echt alles met hem doen he :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:14

Jeetje Tinnie, maar het zal er toch een keer uit moeten komen. Eentje waar precies veel werk inzit. Ik ben benieuwd

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:28

ZiekieLove schreef:
Jeeetje wat een dikkerd haha

Had eigenlijk wel verwacht dat ze bij tweelingdracht dikker zouden zijn... ben best benieuwd hoe 2 veulens dan in de buik liggen? Vind 1 veulen al krap eigenlijk haha
Uiteraard in later stadium dan hè niet als 2 vruchtjes ofzo haha

Ik heb eens een tweeling gehad en merrie was op 6 maanden echt al enorm. Merrie had er vanaf 7 maanden ook al last van. Terwijl de andere paarden kwamen aangelopen, kwam zij er rustig achteraan gewandeld, terwijl ze normaal mee zou rennen. Op 8 maanden zijn ze dan afgekomen. Eén was dubbel zo groot als het andere.

Jeetje Tinnie, alsof 11 maanden nog niet lang genoeg is :wow: Nog geen tekenen van naderende bevalling?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:35

Nog meer veulentjes *\o/* en een verrassingsveulen voor Marije. Prachtig allemaal.
Die kleine stippel is ook geweldig. Mijn droom is nog altijd om een keer een mooie Buckskin snowflake te fokken/bezitten. Ooit een plaatje van gezien en ik was op slag verliefd <3
Mopjemop, Mickey is nu al bomproof. Wat een heerlijk mannetje

Nou Tinne, Cheyenne neemt er haar tijd voor pfff

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:44

Wat een scheetjes hierboven. Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met mutsen training :D
Imperiosa heeft nu ook echt een skippyballen buikje.
Wij zitten nu op 331 dagen.
Gisteren zag mevrouw er zo uit:
Afbeelding
Ook aardig skippybal van achteren gezien

en de tietjes
Afbeelding
Begint nu van achteren meer te vullen en er staat best veel druk op. Geen slappe theezakjes meer.

Nouks vindt het ook niet leuk meer als ik aan haar buik zit want dan wordt de kleine actief en gaat ze me heel streng aan staan kijken. Ze heeft nu het liefste een poetsbeurt met de zachte wollen handschoen. De diva :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:52

Fotsy hmm dat is wel raar dat hij niet gelijk ging verkleuren.. heb je het nog met een andere strip geprobeerd daarna? Misschien zat er niet genoeg op..

Neonlight dat zou zonde zijn als ze niet meer drachtig is...

Crines mooie foto's, hij is echt mooi zwart! En dat koppie spreekt boekdelen <3

Mopjemop je hebt straks een bombrief paard volgens mij haha

Tinniie pff wat een lange dracht zeg.. Daar MOET wel iets speciaals uitkomen :9

C2012 heeft die tweeling het overleefd?

Ik heb verder (gelukkig) geen ervaring met tweelingdracht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:02

Bianca, dat kan niet als ze met 8 maanden al geboren worden :)

Vaak gaat het rond de 8 maanden mis, omdat ze dan zo groot zijn dat er geen ruimte meer is.

Daisy dr moeder heeft ooit een gezonde tweeling gehad. Ik heb er alleen een foto van gezien, vond het heel bijzonder!

Tinniie, op naar het record dan maar! Die ene dag maakt ook niet meer uit :Z

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:07

Oh ja natuurlijk :+ volgens mij slaap ik nog half haha..

Lijkt me inderdaad heel bijzonder een tweeling en dan levend eruit. Maar toch wel eng, het idee dat ze er 2 zou krijgen!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:17

Wat ik ook wel vreemd vond aan de tweeling is dat ze nog nergens haar hadden, terwijl normaal de haargroei al bezig is, dus ze stonden toch wel achter.

Het probleem met tweelingen bij een paard is dat een veulen de gehele baarmoederwand nodig heeft voor zijn placenta. Als het er dan twee zijn, is er vaak eentje die veel meer contactplaats heeft dan de andere, waardoor de andere niet genoeg voeding krijgt en dus daarom achter zit en vaak sneller afsterft dan de andere. De kleine zat bij mij nog volledig in de vliezen, terwijl de grote bloot lag met verbinding van de navelstreng naar de vruchtvliezen. En net die was een merrietje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:27

Hier gelukkig ook nog nooit te maken gehad met tweelingdracht.
Dag 313 (uier zegt klaar, nu merrie en inhoud nog). Deze uier had ze vorig jaar met bevallen ook. Alleen waren we toen twee weken later.
Ph zit nog op 6.5. Vorig jaar harste ze mooi dus ik wacht voorlopig op dalende ph en hars. Gok dat het gewoon weer zo netjes gaat.

Afbeelding

Afbeelding
Foto buiten zaterdag, helaas hier weer slecht weer

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:32

C2012 schreef:
Wat ik ook wel vreemd vond aan de tweeling is dat ze nog nergens haar hadden, terwijl normaal de haargroei al bezig is, dus ze stonden toch wel achter.

Het probleem met tweelingen bij een paard is dat een veulen de gehele baarmoederwand nodig heeft voor zijn placenta. Als het er dan twee zijn, is er vaak eentje die veel meer contactplaats heeft dan de andere, waardoor de andere niet genoeg voeding krijgt en dus daarom achter zit en vaak sneller afsterft dan de andere. De kleine zat bij mij nog volledig in de vliezen, terwijl de grote bloot lag met verbinding van de navelstreng naar de vruchtvliezen. En net die was een merrietje.

Dat ook ja, was ik even vergeten. Vroeg he ;)

En Bianca, volgens mij wist de eigenaar het niet. Dus dat scheelt dan een hoop stress alle voorafgaande maanden.

Cemlys, wat een heerlijk buikje heeft ze :)
Hier was het gisteren ook heel slecht, maar die foto's die ik gisteren plaatste zien er heel lenteachtig uit :+

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:39

Over tweelingdrachten heb ik ook nog wel een bijzonder verhaal wat wél goed kwam vorig jaar!
Een hoogdrachtige merrie van een vriend van ons beviel nadat ze 2 weken ervoor bijna verdronken was in de sloot (eruit getakeld door de brandweer) van een kerngezonde tweeling hengstveulens. De zwartbonte was ietsjes kleiner dan de bruinbonte, maar het zijn nu 2 even grote, gezonde jaarlingen. Bijzonder toch?

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:42

Dat is een mooie tweeling idd

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:48

Wauw Bellarose, wat een prachtig gezicht. Mooi getekend ook. Niet dat ik het ooit zou willen meemaken hoor.
Heb je een foto van hoe ze nu zijn?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:54

Bij tweeling dracht zou je daar met geluk de andere embryo kunnen overplaatsen in een merrie?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:57

Cynthia82 ja dat is ook wel zo ja.. als je het niet weet heb je de onrust er niet van!

Bellarosa wauw dat is zeker een mooie tweeling! <3 Ik ben ook benieuwd naar hoe ze nu zijn!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:57

Ja daar is eens een topic van geweest hier op bokt (bokker VDS?), dat zat nog een beetje anders,
Tweeling werd overgeplaatst in 2 draagmoeders, dus er waren 3 mama's in het spel. Vond ik ook wel bijzonder :)
Ik ga is even zoeken..

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:00

Jeetje alweer een heleboel veulentjes geboren dit weekend ! Gefeliciteerd iedereen *\o/*

Hier nog steeds niks -O-

Azara word wel moe nu, ik kan het zien in haar manier van doen, ze komt niet meer zo gauw naar ons toe lopen, hoofd laat ze veel hangen maar ze is wel heel knuffelig <3 Tietjes zijn aan de jojo nu. Nog niet extreem vol maar de tepels verschillen nu van grootte ... Maar verwacht het nu direct nog steeds niet :') Ze zit nu op 344 dagen :o

Dolly was wel iets anders kwa gedrag gisteren. Ze heeft eigenlijk bijna de hele dag op de zelfde plek gestaan, kwam naar mij toe om gekriebeld te worden. Dit is verandering omdat ze nu nog maar 2 weekjes bij ons is en tot nu toe niet uitzichzelf naar ons toe kwam. Plus gisteravond contracteerde ze haar buik aardig :\

En vanmorgen stond iedereen weer rustig te grazen .. |o