[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:23

probeerde net iets te slapen, gaat ze schuren tegen de wand. Leek net of ze heel zwaar ademde, maar alles nu weer rustig. Banden zijn gewoon hard, maar ik durf niet weg te gaan hier. Uier lijkt minder.

toch proberen wat slaap te pakken

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:36

Kaarsje brandt hier Setteli! Hopelijk gaat de uier terug wat slinken en houdt ze het veulen nog enkele weken binnen...

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 05:48

Nu hopen dat ze gewoon 4 weken lang melk geeft.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:03

Ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen Setteli :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:24

Kan toch niet laten even binnen te vallen nu,ben dit jaar meelezen.

settelt we duimen voor jouw veulen. Helaas doet het me een beetje denken aan mijn merrie vorig jaar,die ook veel te vroeg begon te uieren en uiteindelijk melk had. Het veulen is uiteindelijk gestorven in de buik en in stuitligging eraf gemoeten. Dit bleek een placentitis of ontsteking van de baarmoeder te zijn. Daar is wel wat tegen te doen!! Met inderdaad zware AB en regumate kunnen ze het eventueel nog tegen proberen te houden. Deze merrie van mij is weer drachtig en vertoonde weer vroege tekenen van uier en staat nu al twee maanden aan de AB en regumate en alle tekenen zijn intussen weer weg.
Ik zou aandringen op placenta onderzoek,dit,kan door echo bijvoorbeeld of gewoon als voorzorg!
Sterkte en we duimen dat het allemaal niks mag zijn. :(:)

uiltje ook sterkte met de abortus,ken er helaas ook al alles van,doorheen de jaren. Leer steeds weer bij.

En succes aan al de rest met hun prachtige drachtige merries!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:22

Nacht goed doorgekomen. Ben uiteindelijk om 4 uur naar huis gegaan, ik was steenkoud. Jazzy stond rustig te slapen en had het idee dat de uier geslonken was. Mijn vriend heeft ze net om 7 uur gevoerd en nog steeds alles rustig. Als de kinderen zo naar school gaan ga ik er naartoe om ze buiten te zetten. Ik heb 1 afspraak op m'n werk die ik door laat gaan. Daarna weer checken en proberen wat slaap te krijgen.
DA ga ik ook bellen om even langs te komen, ze moeten toch geënt worden, dan kan dat in 1 keer.

Ik zal hem/haar (weet niet welke komt) ook even het verhaal van de ontsteking meegeven. Had jouw merrie daarbij ook koorts? Jazzy nl niet, netjes 37,4. Ik ga straks nog even opmeten

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:25

Gelukkig Setteli!

Hopelijk valt het allemaal mee en draagt ze het veulen lang genoeg!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:26

Setteli, hoe gaat het met je en je merrie?

Dank jullie wel voor het medeleven. Het is zuur maar schouders eronder en door gaan. Mag mezelf niks verwijten, maar dat achtelijke bijgeloof. Ik ben opgegroeid in de drafsport. Ik zei vorig jaar al, de letter J. Dit jaar krijgen we een Jan doedel. Nou dit was hem. En natuurlijk de merrie waar ik het meest op "gepogt" heb.

Pretty, elke dag blijven we leren. Daarom zijn deze topics interessant.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:12

Zo goed te horen dat de rust weer is terug gekeerd bij je merrie Setteli.
Hoop dat het voor de rest allemaal goed gaat komen.
Duimen draaien hier nog steeds hoor.

LysJac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:21

Fenia ik vind Grá Fíor Gypsy Cobs - Love & Passion for Quality ook wel erg leuk.

Uiltje001 verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte!

Setteli, allemachtig zeg, ik heb zoiets nog nooit gezien (ben ook niet erg ervaren hoor)
ik ga voor jullie duimen!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:21

Voorpret is inderdaad genieten!

Mella heeft al een aardig uiertje! En wat fijn dat ze van de diarree af is!

Veulen van Mawiyah mag ook wel eens gaan komen nu!

Dan vind ik 'Love, Passion & Quality' het meest aanspreken, frenia!

Ze is nog steeds zo mooi slank, Ponyparadijs, maar je ziet wel dat er wat in zit! Die foto met veulen is hilarisch!

Fab schiet ook al op!

Wat een heftig nachtje voor jou, Setteli! Hopelijk blijft ze nu rustig en houdt ze het veulen nog even binnen!

Dat is ook geen leuk nieuws, uiltje, gelukkig geen rhino!

Ik voel het veulen ook maar weinig hoor, crazy_funky, af en toe zie ik het bewegen, maar het is volgens mij geen wilde :D

Hier beginnen de voortekenen ook steeds duidelijk te worden. Vannacht kon ik niet slapen, dus nog maar even gaan checken. Ik werd raar aangekeken ('Baas, normaal kom je toch niet om deze tijd 8)7 ).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:23

Setteli mijn merrie had ook geen koorts. De uier was soms heel erg wisselend,dan ineens minder,dan weer meer,uiteindelijk dacht ik dat ze gewoon eerder gepakt had doordat ze ook meerdere cycli gedekt werd. Maar het veulen was duidelijk nog wat te vroeg geboren en na sectie bleek de nageboorte helemaal aangetast en zo ook al het veulen. (door de ontsteking)
Mijn merrie was ongeveer even ver drachtig als die van jou toen ze uiteindelijk beviel.Dat uier maken,meer en minder,heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd.

Ik vertel niet graag horrorverhalen hier, maar net omdat je aan zoiets soms nog iets kunt doen,laat ik het weten! Het kan nog goedkomen,het kan evengoed niks zijn,maar liever toch gewaarschuwd.

Mijn DA vond het geen gevaar om terug te dekken en kijk,toch ook dit jaar weer vermoedens van placentitis.(we hebben ze gescand en niks gezien maar toch preventief aan de AB en regumate gezien haar geschiedenis,kon het begin zijn) Gelukkig lijkt het onder controle nu (de merrie is pas half juni uitgerekend)

Uiltje het is net altijd diegene waar je het meest naar uitkeek..Maar idd,er valt niks aan te doen en je moet er van bijleren. :(:)
Laatst bijgewerkt door pretty op 26-03-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:24

wat een nare berichten :(

Heb destijds op ene fokkerij gewerkt waar een merrie ook ineens ruim een maand van te voren stond te melken en een uur later hing er een staartje uit. Veearts erbij geprobeerd het veulen te draaien, toen kwamen ze erachter dat het veulen vergroeid was. Uiteindelijk het veulen opgezaagd maar nooit eruit kunnen halen omdat de banden te strak waren. We zijn toen merrie en veulen verloren.

Sorry voor het doem scenario, maar hoop dat alles echt goed komt met Jazzy :(

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:28

Mijn had indd ook geen koorts, maar die gaf duidelijk aan ruim een maand van te voren dat haar veulen in nood zat. Hij is uiteindelijk net over 320 dagen geboren en had een flinke onderontwikkeling en heeft longproblemen gehad maar hij heeft het gered. Placenta was al deels afgestorven toen het afkwam.

Pretty, heb je haar gespoeld voor het dekken en een interne AB gegeven? Wij hebben pas 2 jaar later weer gedekt en die dracht ging zonder problemen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:32

Veulen kan inderdaad onderontwikkeld zijn doordat hij lange tijd niet genoeg voedingsstoffen ed binnen kreeg.

Nee,heb geen advies gehad om te spoelen ed. Ze werd gespoeld na de bevalling en de nageboorte kwam ook heel vlot af dus ze vonden geen extra maatregelen nodig ivm herdekken.
Weet nu wel dat ik na deze keer wel ga bezien hoe of wat. Als dit niet goed afloopt ga ik haar sowiezo niet meer,of niet meteen meer dekken.
Heb er wel vertrouwen in dat ze het deze keer tot een goed eind brengt,ik was er iig heel vroeg bij dit keer,ze had pas minimale uierontwikkeling welke begon in januari al,aan veulen of vruchtwater was niks te zien op de scan :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:39

Dat ze niets zien zegt ook niet alles, bij maylla zagen ze ook niets. Echter wel overduidelijk toen de placenta afkwam. Zij heeft geen dikke puslagen ertussen gekregen, het liet gewoon los en stierf af. Ze zien ook maar een klein deel van de placenta natuurlijk, en als die net op normale dikte zit...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:42

Daarom dat ze dan mijn merrie toch aan de AB gezet hebben en aan de Regumate vanaf toen.
En de uierontwikkeling die ze had,is meteen afgenomen,nog eens teruggekeerd later,maar nu al lange tijd weggebleven dus ik duim en hoop voor het beste. :)
En hoop dat er bij Setteli haar merrie ook kan ingegrepen worden uit voorzorg! Het kan best zijn dat ze gewoon lang van te voren melk ed verliest zonder dat er iets aan de hand is,maar met hetgeen ik geleerd heb nu zou ik ingrijpen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:43

ja, ik zou ook ingegrepen hebben indd.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:43

mijn merrie heeft een aantal jaren geleden 9wkn te vroeg haar veulen gegeven, ingevolge merrie-rhino ...

Sterke, hopen op een goede afloop!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:47

uiltje sterkte met het verlies

Setteli wat vreemd dat ze nu al melk geeft, hopelijk blijft het nog een tijdje zitten.
Mijn merrie is nu 272 dagen drachtig maar heeft ook al iets uier terwijl het haar eerste veulen word. Een paar pagina´s terug een foto geplaatst, even zoeken dit is een foto van vorige week http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2uyo ... zKT0GlgXMw

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:49

dit vind ik persoonlijk nog niet alarmerend paardjes123,maar het is niet verkeerd het goed op te volgen allemaal. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:57

dat is ene mooie uier in wording :)
Je merrie heeft ook wat grote spenen van zichzelf denk ik?

dit was Pony met 280 dagen
Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:06

Ik hou het in de gaten, maar inderdaad niet alarmerend als ik zo van de ervaren fokkers hoor. Woogy ik heb nooit zo opgelet of grote spenen van zichzelf heeft :o . Bij die van jou zien ze er wel heel anders uit

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:07

Pony heeft van zichzelf echt grote spenen zodra de uier zich dus van achteraf vult lijkt het gelijk enorm :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:32

En dan lachen de meeste mensen als je steeds bijhoudt hoe het uier vordert.
met de mededeling dat het heus wel komt als het klaar is.

nou ik blijf het ook in de gaten houden hoor,garcia zit gelukkig veilig met nog een 5 weken te gaan.
uier mag zich rustig nu wat gaan ontwikkelen langzaamaan