Setteli mijn merrie had ook geen koorts. De uier was soms heel erg wisselend,dan ineens minder,dan weer meer,uiteindelijk dacht ik dat ze gewoon eerder gepakt had doordat ze ook meerdere cycli gedekt werd. Maar het veulen was duidelijk nog wat te vroeg geboren en na sectie bleek de nageboorte helemaal aangetast en zo ook al het veulen. (door de ontsteking)
Mijn merrie was ongeveer even ver drachtig als die van jou toen ze uiteindelijk beviel.Dat uier maken,meer en minder,heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd.
Ik vertel niet graag horrorverhalen hier, maar net omdat je aan zoiets soms nog iets kunt doen,laat ik het weten! Het kan nog goedkomen,het kan evengoed niks zijn,maar liever toch gewaarschuwd.
Mijn DA vond het geen gevaar om terug te dekken en kijk,toch ook dit jaar weer vermoedens van placentitis.(we hebben ze gescand en niks gezien maar toch preventief aan de AB en regumate gezien haar geschiedenis,kon het begin zijn) Gelukkig lijkt het onder controle nu (de merrie is pas half juni uitgerekend)
Uiltje het is net altijd diegene waar je het meest naar uitkeek..Maar idd,er valt niks aan te doen en je moet er van bijleren.
Laatst bijgewerkt door pretty op 26-03-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt