Ik heb dus wel de dekbon van de hengstenhouder gehad, maar nog niet een geboortebericht van het stamboek (nf) wat ik dus moet terug sturen als het veulen er is. Ligt dit aan het stamboek en doen ze daar niet aan of ben ik te ongeduldig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jennyk schreef:Een vraagje die volgens mij neon wel kan beantwoorden:
Ik heb dus wel de dekbon van de hengstenhouder gehad, maar nog niet een geboortebericht van het stamboek (nf) wat ik dus moet terug sturen als het veulen er is. Ligt dit aan het stamboek en doen ze daar niet aan of ben ik te ongeduldig
yfande schreef:Misschien maak ik me nu onsterfelijk belachelijk![]()
maar goed, ik wil het weten,
kan het zijn dat bij Yf, nu bijna 7 maand drachtig, zich de uiers gaan ontwikkelen ?
de "leidingen"![]()
noem ik het maar die naar de uiers gaan worden wat voller en
voelen wat zachter aan, ok.......brand me maar af![]()
Neonlight schreef:Hoeveel vellen het bij het New Foreststamboek zijn weet ik niet, maar de dekbon is tevens het geboortebewijs die je op moet sturen. Als het goed is kun je daar alles op invullen. Ik ga straks thuis nog eens nakijken.
Nicole288 schreef:Probleem met een potstal kan ook zijn dat de merrie door de buikpijn in de stal gaat graven/schrapen en dan ligt de vieze onderlaag bovenop. Ik ben verder wel fan van oppottenmaar met de bevalling liever een schone laag stro (als ze hier niet buiten zouden bevallen, want dat vinden we nog het aller schoonste)
Nicole288 schreef:Marije: Zijn mini's handiger met opstaan? Omdat ze niet zulke lange stelten hoeven uit te vouwen
Neonlight schreef:Hoeveel vellen het bij het New Foreststamboek zijn weet ik niet, maar de dekbon is tevens het geboortebewijs die je op moet sturen. Als het goed is kun je daar alles op invullen. Ik ga straks thuis nog eens nakijken.Hoop dat ik nog een nederlands deel van het foreststamboek heb liggen, de laatste jaren heb ik namelijk belgische dekbonnen gehad.
Bij de NAS is in ieder geval de dekbon ook tevens het geboortebewijs wat opgestuurd moet worden.
Maar als ik het goed begrijp heb jij je dekbonnen binnen van Jurrius? Dan ligt het in ieder geval niet bij het stamboek dat Gemma en ik (2 verschillende hengstenhouders namelijk) ze nog niet binnen hebben.