[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:32

Goeiemorgen!

Tiwi1969 nog gefeliciteerd!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:35

ik ga straks lekker naar mijn dikkie dik toe,haar lekker in het zonnetje zetten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:45

Daar is het lekker weer voor. Helaas zit ik al vanaf 7 uur op het werk, tot 16 uur. Aangezien de nacht bijzonder kort was en dit de laatste dag van mijn 51-urige werkweek is, lig ik knock-out als ik thuis komt. :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:46

51-urige werkweek?! :oo

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:49

Paulien nog geen veulentje zie ik, ze was gister zo onrustig, heb zelf mijn laptop even mee naar bed genomen om nog wat langer te kunnen kijken. Had verwacht dat het er nu wel zou zijn, maar ze houdt het spannend.

Heb net nog wat foto's gemaakt van het jonge spul hier (veulen + jaarlingen), heb ook een filmpje gemaakt van de jaarling, moet even kijken hoe duidelijk het is, maar misschien post ik het hier wel even zodat jullie ook kunnen zien wat ze doet met haar achterbenen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:52

hoe deed ze de bochtjes?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:00

Goedemorgen, wat een heerlijk weer..

Geen veultjes vannacht?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:03

Melk stroomt toch wel heel serieus.. Zou me niet geheel verbazen als ik haar straks buiten zet dat ze gaat

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:05

misschien zoekt ze toch een plekje naast haar vriendinnetje?

highlight heeft steeds haar staart omhoog (alsof ze hengstig is maar dan zonder plas) iemand ervaring?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:07

essiesilly schreef:
hoe deed ze de bochtjes?

Goed, even een quote van mezelf van vrijdagavond.

Al_Zawraa schreef:
Heb net nog even gekeken wat ze doet met krappe bochtjes, maar dat is geen enkel probleem. Ook de achterbenen gekruist neerzetten corrigeerd ze direct, sterker nog je kan ze eigenlijk niet eens in die houding zetten. :+ Haar staart is ook totaal niet slap, als je die pakt trekt ze direct bij je vandaan. Dus deze tekenen vertoont ze in ieder geval niet, hoop dat het misschien toch gewoon zwakte in de achterhand is..
Had eerlijk gezegt ook niet verwacht dat er iets uit deze proefjes zou komen, aangezien dat toch de vrij normale handelingen zijn, en het me nog nooit was opgevallen dat ze daarbij iets raars deed. Maar ben wel erg blij dat er echt niets uitkomt, normaal let je er toch minder duidelijk op dan nu.

En 1 van gister.

Al_Zawraa schreef:
Heb net wat balkjes met de jaarling gelopen, en daarbij tilde ze wel gewoon haar achterbenen op. Na een minuut of 10 balkjes lopen, een rondje draf door het land gedaan en daarbij sleepte ze ook veel minder/vrijwel niet. Ga dit nu gewoon regelmatig doen, en dan hopen dat het weer bijtrekt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:08

ok, sorry overheen gelezen :)
maar fijn das beter nieuws iedergeval!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:09

Ach het topic gaat ook zo snel, dan heb je het al snel dat je ergens overheen leest.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:11

Ben benieuwd wanneer paulien gaat, succes!!

Peeps mag zo lekker in de zon naar buiten :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:13

_Noor schreef:
51-urige werkweek?! :oo

Ja, eens in de 4 weken heb ik dat. Wij draaien dagen van 8.5 uur, en iedere 4 weken moet ik een weekenddienst draaien. Maar, daartegenover staat wel dat ik iedere maandag vrij ben. :) Werk dus 3 weken van 4 dagen (34 uur) en 1 week van 6 dagen (51 uur).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:17

Dan ben je wel verrot na die week.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:17

Mogge
Heb je je camera trouwens al aan de praat gekregen, Neonlight?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:26

Jeetje, dat is dan wel een flinke week idd! Wat voor werk doe je?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:33

Ik werk bij ASML, wij maken lithografische machines voor de chipindustrie. Nadat de machines ge-assembleert zijn test ik ze en stem ik de verschillende modules op elkaar af. Hier gaat ongeveer 3 maanden in zitten per machine. Ik doe voornamelijk het laatste stuk van de machine, de eindqualificatie.

En na zo'n werkweek ben ik best wel verrot, om 6:30 beginnen is verdomd vroeg. In het weekend dan wel om 7 uur, maar dan moeten ze niet de klok verzetten. :+
Gelukkig volgende week avonddienst, uitslapen!!! Dan werk ik van 15:00 tot 00:00.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:33

Goedemorgen! Ik kom ook weer even binnenvallen. Wat gaan jullie snel zeg!

Iedereen Gefeliciteerd met de veulens! Heb lekkere beebs voorbij zien komen..

Zilver word met de dag dikker. Haar uier begint zich nu ook echt te vormen. Tis al 1 bol zonder tussenschotje. En haar buik begint naar beneden te zakken. Morgen is ze 320 dagen. En heb zon gevoel dat ze eerder te vroeg dan te laat bevalt. Morgen kan ik mn birth alarm ophalen.
Alleen balen want mn versterker voor de camera is nog steeds niet binnen. Moet uit China/Japan komen en dat gaat nu niet zo goed ivm die chaos daar. Als t er volgende week nog niet is zal ik het ergens anders moeten bestellen want ik kan er eigenlijk niet langer op wachten. Had m 3 weken geleden al draaiend willen hebben...

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:34

Wouw dames dames wat gaan jullie snel zeg ben wel even bezig geweest om me zelf weet bij te lezen :j
Ben al een weekje aan het waken en dat maakt me eerlijk gezegt wel een beetje gaar :O
maar het is het eerste veulen van Jolene en ik wil het echt niet missen :D
Slaap in de zadel kamer dat is ongeveer 4 meter van haar stal verwijderd.
Van de week ging het alarm af ik er heen, stond ze alweer kijkt ze me heel verbaast aan , zo van wat doe jij hier????
Sinds een paar dagen vind ze longeren of buiten ritjes niet meer leuk dus wandelen we lekker met af en toe wat lekkere graas momenten die ze wel erg kan waarderen.
Ze schuurt nu alleen wel met haar bips en haar banden beginnen wat slapper te worden maar ze eet echt voor 2!
Normaal is ze een trage eter maar nu is het echt een schrokop geworden hahahahaha.

Iedereen met een veulentje van harte gefeliciteerd met het mooie spul echt heel leuk om de foto's te zien zeg!!!! +:)+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:38

Naat, camera hebben we aan de praat gekregen, maar dat was niet simpel. Hulp gehad van Bascom, en uiteindelijk hebben die gezegd dat ik hem maar op een Vista computer moest installeren. -O- Erg mooi, in de informatie op internet staat dus helemaal niets, maar het blijkt dus te zijn dat die camera's alleen compatible zijn met Windows2000, WindowsXP of Windows Vista. En alles wordt nu met Windows7 geleverd. :7
Nu hadden wij nog 1 Windows Vista laptop, dus daar moest het maar op geinstalleerd worden. Maar die laptop is een oudje en is ook aan vervanging langzamerhand toe. Dat zou betekenen dat we nooit meer die camera dan konden gebruiken. -O-

Het probleem was eigenlijk dat Windows7 zijn eigen drivers ging gebruiken, en niet de bijgeleverde drivers. En die drivers waren dus net niet goed. Maar uiteindelijk in die drivers zitten hacken (lang leven al die computerfreaks hier op het werk *\o/* ) en nu werkt het dus toch.
Moet alleen nog op een ander systeem aan de praat, want de bedoeling was eigenlijk om een netbookje te kopen en die op stal neer te zetten. En alle netbookjes die je koopt draaien dus ook op Windows7. :+

En dan nog uitvinden hoe we het op ustream moeten uitzenden. :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:56

Grr, zit bericht te typen, is het weer weg........
Voor het broadcasten heb je het gratis progje van Ustream nodig, Ustream Producer. Dat lukt zelfs met mijn MacBookje, dus gaat het jou ook absoluut lukken!

Hmmm, kan Paulien niet op de Ustream App op de Iphone volgen, jammer.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:58

Spannend bij Paulien!

Net even Kwal onthaard, die staat nu lekker in de wei. Nu al dat haar bij haar buik weg is, kan ik met trots zeggen dat haar uiers heel iets groter zijn, ze zijn bij Kwal altijd helemaal verschrompeld en nu worden het theezakjes :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:41

ik heb IP camera s dus geen ustream

net highlight buiten gezet en m n hond was aan het blaffen... volgens mij was baby toot het daar niet mee eens die ging heel hard schoppen! haha zo leuk om te zien :D deze is echt druk in de buik!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:53

Nou heb net Noah verkocht ze hebben hem gelijk mee genomen...
Hij zal over een jaartje in de sport worden uit gebracht.. als alles goed gaat natuurlijk :)

Ik zal hem missen mijn topper