Leuk een bonte haf, ze lijkt wel heel donker is dat normaal voor een haf?
Ondertussen ben ik wel heel nieuwsgierig naar de buurman van Jenny
En arme Cyp is aan het oefenen om ruin te worden
May haar spenen glommen vanavond heel hard en er zitten steeds wel harsjes maar nog in de speen zegmaar Maar ik zet de wekker wel een paar keer om te kijken hoe het gaat
Vanacht geboren! Charly Brown: Vaillant x Argus hengstveulen na dik een week overtijd. Alles lijkt gezond gelukkig, zal straks de eerste foto's plaatsen!
@Pretty: leuke foto's! @Tjolieke: ik begrijp je ook hoor, je moet gewoon het paardje houden wa thet best geschikt is waarvoor je! @Pauk: Leuk, een vriendje, iws een goed uitvlucht om wa minder tijd te hebben @Maseike: Cyp wordt al een echte hengst @trutje: al veulennieuws? MoieIdylle: geveuliciteerd, kom maar op met die foto's!
NoireIdylle Gefeliciteerd! wat een leuke aftekening heeft hij op zijn hoofdje zeg! Mooie zwarte merrie ook trouwens!
Verder leuke foto's voorbij zien komen! Wat worden ze allemaal al groot zeg! Jenny stoer staat Rock erop zeg! Blijft een lekker ding!! Ga hem zeker missen!
NoireIdylle; wat een supermooi ventje, gefeliciteerd! maseike; stoere vent! Proud; wat heeft ze een lief koppie, mooie bles en trutje; kun je al stoppen met waken, of komen er nog een paar nachtjes bij?
@neon en trutje; ik heb ook nog nooit eerder meegemaakt dat een haf veulen zo gek verhaarde. In de vlekken kijk je vooral op haar donkere "vel" maar daar groeien piepkleine donkervoskleurige haartjes in (dus de haarkleur is niet zo donker als het lijkt). Maar het blijft een maf gezicht.
@tjolieke, ha ha ik begrijp je helemaal en ik geef je groot gelijk. Het moet jouw rijpaard worden waar jij mee uit de voeten kunt!
@noire idylle, gefeliciteerd!!! Prachtig veulen en mams mag er ook zeker zijn! Ik heb Vaillant zien lopen op de hengstenshow bij Eurocommerce (tenminste als ik de goede voor me heb, tis toch een For Pleasure?) Ik vond het een super mooie hengst
Verder een hoop mooi, leuke en schattige foto's gezien. Herinnert mij eraan dat ik ook nodig nieuwe Cezanne foto's moet maken
@neon, je Yakult tip heeft geholpen, de diarree bij Cezanne lijkt weg te zijn gelukkig.
Nog even een vraagje, met welke leeftijd gaan jullie de veulens spenen ongeveer??
TJolieke: Wat een mooi veulenspul.. prachtig! Ik snap de keuze ook hoor, je weet zelf wat je zoekt en wie daar het beste aan voldoet
Shirefan: Spannend, hoop dat Jane dan toch iig drachtig is! Krijgen we nog dikke eigenwijze donder-foto’s?
Zwetende veulens: Chello heefte r niet echt last van, hij is zijn veulenhaar er in rap tempo uit aan eht gooien. Het tinkerveulentje heeft wel nog een enorm pak haar en die zweet zich dan ook ik weet niet wat als ze een sprintje getrokken heeft
Trutje: Goldy weer drachtig, proficiat!
Verschillende veulens hun eerste nacht buiten doorgebracht! Vonden ze wel lekker zeker! Bij mijn buurman worden de veulens buiten geboren en blijven ook meteen 24/7 buiten, regen of niet. Daar kunnen ze verbazingwekkend goed tegen, als ze maar goed drinken blijven ze warm genoeg. Alleen vorig jaar is Brisco een week of zo overdag binnen gegaan omdat het boven de 30 graden was toen hij werd geboren (eind juli)
Marlijn: Blossom ook drachtig
Amandake: Amanda wil idd gewoon alle ogen op zich gericht weten volgend jaar als hekkensluiter Al verbetering te zien aan het oogje van Golden May? Leuke hengst, zie dat maanoog en hoe het daaronder gezoomd doorloopt, heel gaaf!
Pretty: Horatio ziet er goed uit ook in evenwicht he? Niet echt overbouwd, is hij dat wel al geweest? Chello groeit echt eerst achter en dan groeit ie voor weer bij
Neon: Gaaf ventje hoor!
Silkie: Da’s idd donker voor een haf? Ze verhaart wel leuk
Hier gaat het goed, chello heeft een erg mooi kleurtje, zijn hoofdje is nu helemaal verhaard en ik vind hem erg knap Mama hes en Frannie gaan wrs verhuizen, dat is minder leuk. Het veulen van Wallona had een eerste premie op de Centrale keuring in veghel, hij was 3e van alle springgefokte hengstveulens en 7e van alle springgefokte veulens van de dag. Heb foto’s gemaakt, hoop dat ze goed gelukt zijn!
Bar, fijn om te horen! Heeft het nog lang geduurd? Wat zei je DA ervan? Lekker goedkoop medicijn voor dit soort gevallen, goedkoper als de dingen die de DA meestal gebruikt.
Hier nog geen veulentje helaas, maar ze is ook nog niet aan haar uitgetelde datum Wel ga ik nu haar moeder wegbrengen naar de hengst, dus tot straks maar weer
@ NoireIdylle van harte gefellie! mooie bles en mama mag er anders ook wel wezen.
Ik heb na half 12 zo,n 6 weken vakantie dus ik ga het er lekker van nemen! Vrijdag mannetje 2 weken vakantie dus ik zal weinig op bokt zijn. Dus dan hebben jullie ook een beetje rust