Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eyecatcher schreef:Ook vond ik dit toppic niet meer gezellig (daar maak ik geen geheim van)
Eyecatcher schreef:er kwamen te veel pennies en er werd veeeel te veel gevraagd, mensen nemen niet de tijd om even bij te lezen en als er gevraagd word of er liever geen details bekend gemaakt kunnen worden, word het toch gedaan..... Het begon weer een beetje te lijken op vorig jaar toen die merrie Releste moest bevallen
ThePast03 schreef:Eyecatcher schreef:er kwamen te veel pennies en er werd veeeel te veel gevraagd, mensen nemen niet de tijd om even bij te lezen en als er gevraagd word of er liever geen details bekend gemaakt kunnen worden, word het toch gedaan..... Het begon weer een beetje te lijken op vorig jaar toen die merrie Releste moest bevallen
Hihi ik zie nu pas wie je bent en dat je je naam verandert hebt
Ik snap wat je bedoelt en dat gebeurd volgens mij elk jaar weer. Ik ga er vanuit dat iedereen het goed bedoel en niet dit soort dingen vraagt om het topic te verpesten.
Doordat wij ineens zoveel gaan posten zoals vanavond komt het topic boven in de "actieve onderwerpen" lijst en dan worden mensen nieuwsgierig.
Dat er veel gevraagd wordt vind ik persoonlijk niet erg, dat maakt het topic juist leerzaam.
Als ik kijk wat ik hier de afgelopen jaren al geleerd heb over drachtige merries en geboortes vind ik dat niet verkeerd.
En het wordt na verloop van tijd vanzelf weer "normaal". De nieuwelingen snappen de bedoeling van het topic en anderen hebben het na een keer weer gezien.
Gaat best goedkomen.
Eyecatcher schreef:maar het gebeurd wel.... er zijn er vorig jaar heel veel opgestapt.
eigenlijk moeten we dit in het kletstoppic doen......
ThePast03 schreef:Eyecatcher schreef:maar het gebeurd wel.... er zijn er vorig jaar heel veel opgestapt.
eigenlijk moeten we dit in het kletstoppic doen......
Tja nieuwelingen kan ik dat niet kwalijk nemen, iemand die hier al een paar dagen aanwezig is en blijft vragen om dingen die op pagina 1 staat wel. Maar die laatste wordt echt wel terecht gewezen hier in dit topic
Zelf heb ik er ook nooit zo'n probleem mee om een nieuweling eea uit te leggen of om een paar keer een link neer te zetten.
Weet niet of dit in het kletstopic hoort, het gaat toch over dit topic?
Eyecatcher schreef:ja het gaat over dit toppic maar niet over de merries hihih......
Opzich heb ik ook geen problemen met nieuwelingen, en meestal zeg ik lees eerst pagina 1 eens door, maar sommige zijn daar gewoon veeeeeeel te lui voor en doen het dus niet, en heb dan liever dat die vertrekken en ons met rust laten. Heb er vandaag echt aan zitten denken om niet meer terug te komen hier, maar na 4 jaar laat je het niet makkelijk los. Ik kijk het gewoon nog even aan en ga anders even in overleg met een mod of er een andere mogelijkheid is. Wat ik bedoel zet ik hier nog niet neer maar wil het wel prive tegen je zeggen....
Whiz schreef:@eyecatcher.. Het is toch een openbaarforum? Correct me if I am wrong. Maar dit is toch een heel leerzaam topic. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit topic bezoeken om inlichtingen of een bepaalde voorstelling van een bevalling te krijgen. Als men weet hoe het in mekaar zit dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer elke dag in het topic komen of dat het maar voor 1 seizoen doen. Het hele bokt draait om Paarden en veelal voorlichting en/of vragen over bepaalde kwesties. Ook bevallingen en drachtige merries vallen daaronder. En als het topic niet openbaar bedoeld is .. dan moet het ergens anders geplaats worden toch??!
Eyecatcher schreef:het is idd een openbaar forum. maar deze hebben we gemaakt om puur alleen een bevalling... we hebben een kletstoppic waar alles word besproken en daar worden ook de foto's geplaatst van de veulens......
*edit* en dat is ook allemaal te lezen op pagina 1
Eyecatcher schreef:het is zo gegaan omdat er te veel offtopic ging en als dat zo door ging mochten we niet meer in kraamstal, en dit hoort gewoon in kraamstal, daarom vraag ik ook altijd vriendelijk of ze willen verhuizen naar het kletstoppic, ik wil namelijk niet dat wij ons toppic niet meer in kraamstal mogen hebben en ik hoop dat mensen hier aan mee willen werken.
Zoniet jammerdan maar dan zoek ik wel wat anders....
Eyecatcher schreef:haha laat maar
Eyecatcher schreef:we zullen zien hoe het af gaat lopen.....
ThePast03 schreef:Eyecatcher schreef:we zullen zien hoe het af gaat lopen.....
Bedoel je dat je probeert om dit een soort "besloten" forum te maken?
In dat geval zal ik niet meer meeposten, besloten forums op een openbaar forum vind ik echt belachelijk. Bovendien is niets besloten op het internet.
Eyecatcher schreef:nee dat bedoel ik niet
ThePast03 schreef:Ik ben een van degene die vind dat ze deze merrie, met deze historie, nooit meer als fokmerrie hadden moeten gebruiken. En eerlijk is eerlijk als je de berichten las leek de eigenaar het zelfs wel leuk te vinden om een tweeling te fokken.
Voor mij onbegrijpelijk en onverantwoord. En het is maar goed dat jullie niet konden horen wat ik hier vanavond in huis allemaal heb gezegd
Ik vind dat je dit soort dingen gewoon in dit topic kan bespreken, de eigenaar leest toch niet mee vanuit Amerika. Maar om een eigenaar zo'n email te sturen gaat alles te buiten natuurlijk en daar heb ik geen goed woord voor over.
Boeten zal de afzender niet. Waarvoor? Ook in Amerika is er vrijheid van meningsuiting, zelfs als die zo grof en ongemanierd is als deze.
Verder is het niet zo dat een eigenaar de cam alleen online zet voor ons plezier, zo'n eigenaar heeft er zelf ook baat bij. Het is vaak genoeg gebeurd dat een eigenaar op tijd bij zijn merrie was omdat een barncammer hem waarschuwde.
Ook hier vanuit het topic is al verschillende keren naar Amerika gebeld, en zelfs naar heel wat bewoners in een plaats in Duitsland om de merriehouder maar te pakken te krijgen die achteraf op de bank lag te slapen en door de telefoon heen sliep
Eyecatcher schreef:ja maar het is al een aantal keer voorgekomen dat een eigenaar de paarden van internet heeft gehaald door het vele commentaar.... en dat moeten we proberen te voorkomen...... op dit forum maakt het niet uit, maar op het forum van america wel... ik kan er met de pet niet bij dat je zo'n mail durft te sturen naar de eigenaar