[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:55

mees is beetje boos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:55

Eyecatcher schreef:
Ook vond ik dit toppic niet meer gezellig (daar maak ik geen geheim van)

Goed dat je daar geen geheim van maakt maar het is wel handiger als je verteld waarom je het niet meer gezellig vindt.

Beterschap. Ach gut

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:57

er kwamen te veel pennies en er werd veeeel te veel gevraagd, mensen nemen niet de tijd om even bij te lezen en als er gevraagd word of er liever geen details bekend gemaakt kunnen worden, word het toch gedaan..... Het begon weer een beetje te lijken op vorig jaar toen die merrie Releste moest bevallen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:01

Eyecatcher schreef:
er kwamen te veel pennies en er werd veeeel te veel gevraagd, mensen nemen niet de tijd om even bij te lezen en als er gevraagd word of er liever geen details bekend gemaakt kunnen worden, word het toch gedaan..... Het begon weer een beetje te lijken op vorig jaar toen die merrie Releste moest bevallen

Hihi ik zie nu pas wie je bent en dat je je naam verandert hebt Haha!

Ik snap wat je bedoelt en dat gebeurd volgens mij elk jaar weer. Ik ga er vanuit dat iedereen het goed bedoel en niet dit soort dingen vraagt om het topic te verpesten.
Doordat wij ineens zoveel gaan posten zoals vanavond komt het topic boven in de "actieve onderwerpen" lijst en dan worden mensen nieuwsgierig en komen kijken.
Logisch dat ze dan niet gelijk snappen dat ze eerst op pagina 1 moeten kijken.

Dat er veel gevraagd wordt vind ik persoonlijk niet erg, dat maakt het topic juist leerzaam.
Als ik kijk wat ik hier de afgelopen jaren al geleerd heb over drachtige merries en geboortes vind ik dat niet verkeerd.

En het wordt na verloop van tijd vanzelf weer "normaal". De nieuwelingen snappen de bedoeling van het topic en anderen hebben het na een keer weer gezien.

Gaat best goedkomen. Knipoog

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:02

ThePast03 schreef:
Eyecatcher schreef:

Hihi ik zie nu pas wie je bent en dat je je naam verandert hebt Haha!

Ik snap wat je bedoelt en dat gebeurd volgens mij elk jaar weer. Ik ga er vanuit dat iedereen het goed bedoel en niet dit soort dingen vraagt om het topic te verpesten.
Doordat wij ineens zoveel gaan posten zoals vanavond komt het topic boven in de "actieve onderwerpen" lijst en dan worden mensen nieuwsgierig.

Dat er veel gevraagd wordt vind ik persoonlijk niet erg, dat maakt het topic juist leerzaam.
Als ik kijk wat ik hier de afgelopen jaren al geleerd heb over drachtige merries en geboortes vind ik dat niet verkeerd.

En het wordt na verloop van tijd vanzelf weer "normaal". De nieuwelingen snappen de bedoeling van het topic en anderen hebben het na een keer weer gezien.

Gaat best goedkomen. Knipoog

maar het gebeurd wel.... er zijn er vorig jaar heel veel opgestapt.

eigenlijk moeten we dit in het kletstoppic doen......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:06

Eyecatcher schreef:

Tja nieuwelingen kan ik dat niet kwalijk nemen, iemand die hier al een paar dagen aanwezig is en blijft vragen om dingen die op pagina 1 staat wel. Maar die laatste wordt echt wel terecht gewezen hier in dit topic Haha!
Zelf heb ik er ook nooit zo'n probleem mee om een nieuweling eea uit te leggen of om een paar keer een link neer te zetten.

Weet niet of dit in het kletstopic hoort, het gaat toch over dit topic?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:09

ThePast03 schreef:
Eyecatcher schreef:

Tja nieuwelingen kan ik dat niet kwalijk nemen, iemand die hier al een paar dagen aanwezig is en blijft vragen om dingen die op pagina 1 staat wel. Maar die laatste wordt echt wel terecht gewezen hier in dit topic Haha!
Zelf heb ik er ook nooit zo'n probleem mee om een nieuweling eea uit te leggen of om een paar keer een link neer te zetten.

Weet niet of dit in het kletstopic hoort, het gaat toch over dit topic?

ja het gaat over dit toppic maar niet over de merries hihih......
Opzich heb ik ook geen problemen met nieuwelingen, en meestal zeg ik lees eerst pagina 1 eens door, maar sommige zijn daar gewoon veeeeeeel te lui voor en doen het dus niet, en heb dan liever dat die vertrekken en ons met rust laten. Heb er vandaag echt aan zitten denken om niet meer terug te komen hier, maar na 4 jaar laat je het niet makkelijk los. Ik kijk het gewoon nog even aan en ga anders even in overleg met een mod of er een andere mogelijkheid is. Wat ik bedoel zet ik hier nog niet neer maar wil het wel prive tegen je zeggen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:14

Eyecatcher schreef:
ja het gaat over dit toppic maar niet over de merries hihih......
Opzich heb ik ook geen problemen met nieuwelingen, en meestal zeg ik lees eerst pagina 1 eens door, maar sommige zijn daar gewoon veeeeeeel te lui voor en doen het dus niet, en heb dan liever dat die vertrekken en ons met rust laten. Heb er vandaag echt aan zitten denken om niet meer terug te komen hier, maar na 4 jaar laat je het niet makkelijk los. Ik kijk het gewoon nog even aan en ga anders even in overleg met een mod of er een andere mogelijkheid is. Wat ik bedoel zet ik hier nog niet neer maar wil het wel prive tegen je zeggen....

Weet je, zelf vind ik het nog minder moeite om een url te kopieëren die ik toch in beeld heb dan te typen: kijk maar op pagina 1
Persoonlijk ben ik nog geen mensen tegengekomen die er echt te lui voor zijn, meestal kunnen ze het niet zo snel vinden (heb ik ook vaak last van Haha!) of hebben ze zoals vanavond de verkeerde Sassy te pakken. Is ook niet zo eenvoudig als er meerdere Sassy's in de lijst staan. Knipoog
Toen ik hier begon zullen mensen mij misschien ook wel een zeur gevonden hebben, kan me zo niet herinneren of ik veel gevraagd heb. De beroemde pagina 1 was toen in ieder geval nog niet Haha!

Ons met rust laten vind ik persoonlijk een beetje eng klinken? Wie zijn ons?
Ik ga er nog steeds vanuit dat dit een openbaar forum is waar iedereen gewoon mee kan praten in de diverse topics.
Als mensen echt blijven zeuren zijn er genoeg mensen hier die ingrijpen.
Vanavond was gewoon een geval apart, gelukkig komt zoiets niet vaak voor en denk ook niet dat je dat als schrikbeeld voor de toekomst moet zien.

Ben wel benieuwd wat er dan nog meer meespeelt, mag je me pben.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:16

@eyecatcher.. Het is toch een openbaarforum? Correct me if I am wrong. Maar dit is toch een heel leerzaam topic. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit topic bezoeken om inlichtingen of een bepaalde voorstelling van een bevalling te krijgen. Als men weet hoe het in mekaar zit dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer elke dag in het topic komen of dat het maar voor 1 seizoen doen. Het hele bokt draait om Paarden en veelal voorlichting en/of vragen over bepaalde kwesties. Ook bevallingen en drachtige merries vallen daaronder. En als het topic niet openbaar bedoeld is .. dan moet het ergens anders geplaats worden toch??!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:26

Whiz schreef:
@eyecatcher.. Het is toch een openbaarforum? Correct me if I am wrong. Maar dit is toch een heel leerzaam topic. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit topic bezoeken om inlichtingen of een bepaalde voorstelling van een bevalling te krijgen. Als men weet hoe het in mekaar zit dan kan ik me voorstellen dat ze niet meer elke dag in het topic komen of dat het maar voor 1 seizoen doen. Het hele bokt draait om Paarden en veelal voorlichting en/of vragen over bepaalde kwesties. Ook bevallingen en drachtige merries vallen daaronder. En als het topic niet openbaar bedoeld is .. dan moet het ergens anders geplaats worden toch??!

het is idd een openbaar forum. maar deze hebben we gemaakt om puur alleen een bevalling... we hebben een kletstoppic waar alles word besproken en daar worden ook de foto's geplaatst van de veulens......
*edit* en dat is ook allemaal te lezen op pagina 1

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:33

Eyecatcher schreef:
het is idd een openbaar forum. maar deze hebben we gemaakt om puur alleen een bevalling... we hebben een kletstoppic waar alles word besproken en daar worden ook de foto's geplaatst van de veulens......
*edit* en dat is ook allemaal te lezen op pagina 1

Maar vragen over bevallingen en over wat er gebeurd op een cam hebben hier altijd bij gehoord.
Is maar goed ook, anders had ik hier niet zoveel geleerd. Knipoog

Ik hoop niet dat dit een topic gaat worden waar je dit soort vragen niet meer mag stellen want dat vond ik nu juist ook een van de leuke dingen en super interessant.
En laten we wel wezen: Alleen een topic met updates of: vruchtblaas zichtbaar wordt ook heel snel supersaai.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:36

het is zo gegaan omdat er te veel offtopic ging en als dat zo door ging mochten we niet meer in kraamstal, en dit hoort gewoon in kraamstal, daarom vraag ik ook altijd vriendelijk of ze willen verhuizen naar het kletstoppic, ik wil namelijk niet dat wij ons toppic niet meer in kraamstal mogen hebben en ik hoop dat mensen hier aan mee willen werken.
Zoniet jammerdan maar dan zoek ik wel wat anders....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:40

Eyecatcher schreef:
het is zo gegaan omdat er te veel offtopic ging en als dat zo door ging mochten we niet meer in kraamstal, en dit hoort gewoon in kraamstal, daarom vraag ik ook altijd vriendelijk of ze willen verhuizen naar het kletstoppic, ik wil namelijk niet dat wij ons toppic niet meer in kraamstal mogen hebben en ik hoop dat mensen hier aan mee willen werken.
Zoniet jammerdan maar dan zoek ik wel wat anders....

Voor zover ik me kan herinneren is dat gezegd toen het compleet offtopic ging hier en bijna niet meer over de merrie's maar over de dagelijkse bezigheden van iedereen Haha!
Kan me nog iets herinneren met foto's van huisdieren en dat soort dingen. Bloos

Vragen om linken naar cams, vragen over tweelingdracht nav de gebeurtenis van vanavond is allemaal netjes on topic in dit topic toch?

Waar moet je anders hier nog over praten dan?
Ik probeer het te begrijpen, maar begrijp het dus niet.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:40

haha laat maar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:42

Eyecatcher schreef:
haha laat maar

Ok, ik vind het jammer dat ik je niet begrijp en ik hoop voor jou dat je je plekje weer vind in dit topic en het weer gezellig gaat vinden. Knipoog

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:43

we zullen zien hoe het af gaat lopen.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:45

Eyecatcher schreef:

Bedoel je dat je probeert om dit een soort "besloten" forum te maken?

In dat geval zal ik niet meer meeposten, besloten forums op een openbaar forum vind ik echt belachelijk. Bovendien is niets besloten op het internet. Knipoog

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:45

ThePast03 schreef:
Eyecatcher schreef:

Bedoel je dat je probeert om dit een soort "besloten" forum te maken?

In dat geval zal ik niet meer meeposten, besloten forums op een openbaar forum vind ik echt belachelijk. Bovendien is niets besloten op het internet. Knipoog

nee dat bedoel ik niet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:46

Eyecatcher schreef:
nee dat bedoel ik niet

Ok, eventueel vervolg dan nu maar in het kletstopic want nu gaan we inderdaad veel te veel offtopic Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:07

Sassy lijkt nog behoorlijk last te hebben van naweeën.
Of gewoon pijn van het hele gebeuren, dat kan natuurlijk ook.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:33

Extremely disappointed.....and angry!!!
« Thread Started on Today at 7:53pm »

--------------------------------------------------------------------------------
This email was sent to me by the owner of mare that has been the talk of the message board and the chat room today.....

How in the world could you breed this mare, with her history of twins and problem pregnancies?

You claim to always "put the best interests of the mare" first, but clearly in this situation you DID NOT. WHY, WHY, WHY, did you not take her to the clinic, you STUPID, IGNORANT woman.

You should NEVER, EVER be allowed to have the privilege of owning, much less breeding another horse again.

I usually don't do this type of thing, but watching that disaster on camera (you know it was on the whole time) has be just livid.

People like you should not own horses.

I am in awe that anyone....ANYONE....would be so cruel and judgemental....and to do it during such a stressful time for the cam owner. The owner ALSO got phone calls...most of them were supportive - except for this same person (who I do have the phone number for and have tried to call).

The Mare Stare family was created out of love and support and I thought out of respect....this is not respectful...it is sad.

There are so many things that went on behind the scenes that you viewers are unaware of. I have told you before you can not see everything..you do not know everything that is going on.

I do not have to explain here, but I will anyway - the cam was left on by the owner because she was so tied up with trying to save her mare and the foal(s) that she didn't even think about the cams....she did what she should have done - she concentrated on the foaling.

We love the viewers, we need our viewers, but most of you do not have horses - don't get me wrong, this is fine and we are glad to be able to offer you the opportunity to see what goes on during a foaling...but please, please, please.....watch and learn and ask questions - never assume anything.

Today you had the opportunity to see what goes on when the cams are turned off. How many of you have wanted that cam back on.....you wanted to know what was going on.....so now you know. It's not a perfect world...there is saddness, there is pain and there is death - it's all part of the foaling process.

Until you are there....you have no idea what it's like. Ask Deidre, Saddlebredlover who came to our home to witness in person the miracle of birth - she was there when Cocoa delivered. Deidre was supposed to foal her out...but the worst possible thing happened and the foal was too large, and the back foot came first and the head was down and the neck was twisted....

We had to hold Cocoa down and hear her gasp with pain everytime the vet tried to reposition the foal...we felt the foal die....we watched Cocoa endless paw and bite the foal to try to wake it up...we watched her go through her grieving period....you were spared from that experience, but Deidre was there...she chose to stay...now she knows, like you, what happens when the cams go off.

So you chose to sit and watch today...that is fine - I hope you learned, but for anyone to criticize what happened or what didn't happen....you have no right.

I have implemented a zero tolerance on negative posting. If you choose to criticize a cam owner - by email, phone, posting, chatroom - regardless - you will be warned and if it continues, you will be banned. I have tried endlessly to tell the viewers that this is a GIFT - it is not a right....

I spoke with the owner of the mare personally. She is not angry with Mare Stare, but she is appalled that this could go on....and rightly so.

Let's get back to being the supportive family that we can be.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit hebben ze gekregen van iemand die naar sassy aan het kijken was..... Ik hoop dat de eigenaresse van Sassy ooit nog merries op de cam wil zetten voor ons en degene die dit heeft gedaan moet hier voor boeten vind ik!!! Dit is gewoon afschuwelijk.. Geen worden voor..... Er zijn ook een aantal mensen geweest in dit toppic die hebben uitgesproken dat ze haar nooit moest laten dekken... maar dit is te erg voor woorden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:39

Ik ben een van degene die vind dat ze deze merrie, met deze historie, nooit meer als fokmerrie hadden moeten gebruiken. En eerlijk is eerlijk als je de berichten las leek de eigenaar het zelfs wel leuk te vinden om een tweeling te fokken.
Voor mij onbegrijpelijk en onverantwoord. En het is maar goed dat jullie niet konden horen wat ik hier vanavond in huis allemaal heb gezegd Knipoog

Ik vind dat je dit soort dingen gewoon in dit topic kan bespreken, de eigenaar leest toch niet mee vanuit Amerika. Maar om een eigenaar zo'n email te sturen gaat alles te buiten natuurlijk en daar heb ik geen goed woord voor over.
Boeten zal de afzender niet. Waarvoor? Ook in Amerika is er vrijheid van meningsuiting, zelfs als die zo grof en ongemanierd is als deze.

Verder is het niet zo dat een eigenaar de cam alleen online zet voor ons plezier, zo'n eigenaar heeft er zelf ook baat bij. Het is vaak genoeg gebeurd dat een eigenaar op tijd bij zijn merrie was omdat een barncammer hem waarschuwde.
Ook hier vanuit het topic is al verschillende keren naar Amerika gebeld, en zelfs naar heel wat bewoners in een plaats in Duitsland om de merriehouder maar te pakken te krijgen die achteraf op de bank lag te slapen en door de telefoon heen sliep Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:40

haha ik wilde het net vertalen... je was me voor.
\

edit: niet dus.. las niet.. goed..
Laatst bijgewerkt door Whiz op 17-03-07 03:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:41

ThePast03 schreef:
Ik ben een van degene die vind dat ze deze merrie, met deze historie, nooit meer als fokmerrie hadden moeten gebruiken. En eerlijk is eerlijk als je de berichten las leek de eigenaar het zelfs wel leuk te vinden om een tweeling te fokken.
Voor mij onbegrijpelijk en onverantwoord. En het is maar goed dat jullie niet konden horen wat ik hier vanavond in huis allemaal heb gezegd Knipoog

Ik vind dat je dit soort dingen gewoon in dit topic kan bespreken, de eigenaar leest toch niet mee vanuit Amerika. Maar om een eigenaar zo'n email te sturen gaat alles te buiten natuurlijk en daar heb ik geen goed woord voor over.
Boeten zal de afzender niet. Waarvoor? Ook in Amerika is er vrijheid van meningsuiting, zelfs als die zo grof en ongemanierd is als deze.

Verder is het niet zo dat een eigenaar de cam alleen online zet voor ons plezier, zo'n eigenaar heeft er zelf ook baat bij. Het is vaak genoeg gebeurd dat een eigenaar op tijd bij zijn merrie was omdat een barncammer hem waarschuwde.
Ook hier vanuit het topic is al verschillende keren naar Amerika gebeld, en zelfs naar heel wat bewoners in een plaats in Duitsland om de merriehouder maar te pakken te krijgen die achteraf op de bank lag te slapen en door de telefoon heen sliep Haha!

ja maar het is al een aantal keer voorgekomen dat een eigenaar de paarden van internet heeft gehaald door het vele commentaar.... en dat moeten we proberen te voorkomen...... op dit forum maakt het niet uit, maar op het forum van america wel... ik kan er met de pet niet bij dat je zo'n mail durft te sturen naar de eigenaar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 03:47

Eyecatcher schreef:
ja maar het is al een aantal keer voorgekomen dat een eigenaar de paarden van internet heeft gehaald door het vele commentaar.... en dat moeten we proberen te voorkomen...... op dit forum maakt het niet uit, maar op het forum van america wel... ik kan er met de pet niet bij dat je zo'n mail durft te sturen naar de eigenaar

Ik zou niet weten hoe ik moet voorkomen dat mensen in Amerika commentaar leveren Knipoog
Dat zoeken ze daar maar lekker zelf uit Haha!

Als de merrie eigenaar hier mee zou lezen en posten zou ik haar gewoon eerlijk vragen waarom ze deze merrie heeft gedekt en of ze niet enorm bang zou zijn voor de risico's die een tweelingdracht met zich meebrengt. Dat zou ze kunnen zien als commentaar maar ook als belangstelling en dat laatste is het feitelijk gewoon omdat ik het echt niet begrijp waarom ze dit gedaan heeft.

Om zo'n mail te sturen is weinig lef voor nodig, wat dat betreft is internet lekker anoniem. Lef had de afzender gehad als hij of zij dat recht is haar gezicht had durven zeggen.
Maar het heeft ook zo weinig zin en het is zo nutteloos om dit soort dingen te zeggen als de merrie al drachtig is en er geen weg terug is.
Dan is het belangrijk dat de merrie er gezond uitkomt en dat lijkt tot nu toe het geval. )