Oeh, wat wordt het spannend voor een aantal van jullie Ik kan mij goed voorstellen dat sommigen toe zijn aan een nacht lekker doorslapen, maar met zulke overdragende merries kom je daar gewoon niet aan toe. Valt me op dat er dit jaar veel merries in ons midden zijn met placentitis of lijkend daarop. Blijft een bijzonder iets. Bij de koeien heb ik het nog nooit meegemaakt in ieder geval, net zoals een redbag die heb ik ook nog nooit gezien bij de koeien en we hadden toch gemiddeld 130 kalveren per jaar.
Meelezen doe ik hier nog zeker, dat jonge grut is gewoon genieten. Zelf heb ik de afgelopen week weinig tijd doorgebracht bij de paarden vanwege de verhuizing, maar vandaag kreeg ik te horen dat de stallen al volgende week maandag worden geplaatst i.p.v. pas eind mei/begin juni En het mooiste nieuws van vandaag; Lara is vanmorgen drachtig gescand, weer gedekt op onze trouwdag en dus weer uitgerekend voor 21 maart
Dat zegt niets Esther, die eerste melk is zo plakkerig dat het snel opdroogt als hars. Ga er maar vanuit dat het nu doorzet
Ow spannend iedereen! Veel succes vannacht. Lucy is weer rustig na een heel onrustige middag dus ik verwacht weinig vannacht.
Mijn zus heeft nog een birthalarm te huur mocht iemand nog interesse hebben (hipposupport).
Setteli
Geplaatst: 08-05-17 22:02
Spannend, wordt inderdaad wel weer tijd voor een paar veulentjes
Even wat anders. Jullie weten nog wel eens wat Jazzy heeft naast de wond/litteken regelmatig een zweetplek. Ik dacht eerst dat ze in de mest had gelegen. Maar het is altijd dezelfde plek en vorm. Ook niet de gehele dag door. Ik ga de DA ook nog wel vragen of het iets te betekenen heeft , maar misschien weten jullie iets.
Op het litteken zelf zit wat zand van de paddock en nog een mooi hechtdraadje die ik net heb afgeknipt
Fotsy
Geplaatst: 08-05-17 22:10
Melk/hars klinkt veelbelovend
Gefeliciteerd met de dracht suffie ik lees dbt 2018 nog maar heel af en toe Leuk de stallen dan al
Setteli eigenaardige vlek, lijkt bloeduitstorting of blauwe plek ofzo, is logisch dat het naast de wonde is dan want zoiets verschuift naar een plek waar de meeste plaats is, zoals oogkassen, liezen, ik doe maar gokje dus ben wel benieuwd wat je da zal zeggen. Is het wel echt nat?
Ik weet niet beter dan dat dit beschadigd weefsel is van een zenuw. Mijn merrie (Lara) heeft een ontsteking gehad aan haar hals en als ze begint te zweten is het altijd als eerste daar, heel lokaal op 1 plek. Soms zelfs alleen maar daar.
Heb even verder gezocht en schijnt inderdaad met een beschadigde zenuw te maken die de zweetklier overprikkeld. Ik ga m'n dierenarts nog even navragen. Schijnt wel nodig te zijn om die plek goed schoon te houden, omdat anders de huid en de haren kunnen worden aangetast.
xPenny
Geplaatst: 08-05-17 22:27
Carmuh schreef:
Komen weer interessante dingen voorbij....precies waarom dit topic zo fijn is!
Hoop merries die het spannend maken, kom maar op met die veulentjes!!
Hier nog steeds in dubio welke hengst het gaat worden...pfff
Ohhh echt spannend dus vannacht! Zul je zien, die zijn jullie allemaal voor de gek aan het houden morgen als jij denkt even rustig te ontbijten floepen ze er allemaal uit! Ik zeg 2 binnen de 24u