[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:09

Fijn dat je pony's aan het opknappen zijn, stal_HD, droes is echt zo kl*te :(:)

Ik heb Fi dr baby ook nog helemaal niet zien bewegen. Dais dr baby's waren ook geen schoppers. TiSento één keer gezien, een paar dagen voordat hij geboren werd en Fiore rond dag 280, LaVie ook rond die tijd, maar die zag je wel vaker lichtjes bewegen als Dais gedraafd had.

Kabayo, Lady heeft echt een groeispurt gemaakt de laatste maand!

Ik heb ook wel wat namen, maar nog geen eentje die er echt heel erg uitspringt (ok, twee misschien voor een merrie :o maar dan moet het inderdaad ook nog passen). De naam die ik in eerste instantie voor LaVie in gedachten had, paste ook totaal niet :D
Maar voor een hengst heb ik helemaal nog niets waar ik heel enthousiast van word.

Chantalll

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:10

Doen we Silly ! Hou ik je aan haha.

Hier hou ik ook nu de normale aantal drachtdagen aan tot openingstijd.

Alhoewel haar moeder standaard 3 weken te vroeg smeet en er kerngezonde veulens uit torperteerde.

Wij hebben hier in totaal 58 schapen. De tweede lichting is net gedekt ... ram gaat er morgen bij weg.

De ouwe wijven *1ste lichting* 38 stuks komen nieuwjaarsdag naar binnen, kontjes eruit scheren en dan vanaf eind januari LOS ! Altijd leuk. Wij hebben geen raszuivere schapen. Mix van wat rassen gedaan tot nu we heel tevreden zijn met wat we hebben. Als we btw enters aankopen wat ieder jaar nogal eens gebeurt kopen we altijd Swifters.

Heb er zoveel zin in <3
Ontzettend druk jaar volgend jaar met de pony's en veulens en pony's van anderen met keuringen en Shows ... ik kanniet wachten !

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:38

AndreaB schreef:
Tiana zit vandaag op 199 dagen! Ze begint al echt een lekker buikje te krijgen nu :D We hebben overigens nog steeds geen bewegingen gevoeld. Duidt een rustig veulen niet op een merrie?

Hoeveel dagen houden jullie aan bij het berekenen van de uitgerekende datum? 340?
Als ik van de inseminatiedatum een maandje aftrek dan kom ik uit op 4 mei, maar met 340 dagen is het 10 mei. Maar ik zag geloof ik ook 320 en 330 dagen voorbij komen :')

Verder zijn we een beetje aan het kwakkelen. Begin dit jaar ging het me steeds meer opvallen dat Tiana met aansingelen boos wordt (voorheen was dit niet). De zadelmaker in februari laten komen en het zadel moest een beetje opgevuld worden. Begin augustus ging ze ineens kreupel/kort lopen onder het zadel, weekje rust en in september herhaalde dit zich weer. Half september had ik toevallig (en gelukkig) al een afspraak staan met een andere zadelmaker (het zat me niet lekker, want de boze blikken hielden aan) en toen werd mijn zadel volledig afgekeurd voor haar. An sich lag hij niet heel slecht, maar ze gaf zo duidelijk aan dat dit het niet was. Bij het uittesten van een ander zadel ging ze van kreupel naar weer lekker ruim. Destijds toch maar besloten om een nieuw zadel aan te laten meten en ze loopt echt een heel stuk beter onder ons nieuwe zadel, maar de helse blikken blijven :(
Nu viel het mijn vriend laatst op dat het niet zozeer met aansingelen te maken heeft, maar dat als je er gewoon je hand oplegt ze ook boos wordt. Als ik mijn hand bij haar uier neerleg geeft ze ook duidelijk aan er niet blij van te worden, terwijl ze het schoonmaken van haar uier zonder problemen toe laat.
Vanmiddag komt er een masseur voor haar om te kijken of die nog iets van blokkades kan vinden. Het was eigenlijk het plan om haar zo lang mogelijk door te trainen, maar ik begin nu toch steeds meer te twijfelen om haar vast op rust te zetten. Hoewel ze het in de training juist super goed doet.

Vorige week is ze ook nog eens uit gegleden in het land waardoor ze donderdag 'kreupel' liep. Straks voordat de masseur er is eens kijken hoe het daarmee is.

hey Andrea, je verhaal is herkenbaar, mijn merrie is ook heel gevoelig op buik en flanken, ook narrig met aansingelen, en aanraken. Mag ik vragen welke zadelmaker je hebt?
succes met de masseur, die is hier ook geweest, en mijn merrie heeft veel spanning in hals en rug, dat masseren heeft wel geholpen toen.
Verder ben ik ook overgestapt op ander voer (Havens) wat beter zou zijn voor paarden met maagproblemen.. ik weet niet zeker of ze daar last van heeft, maar de symptomen zijn er wel. Door dat voer leek het wel beter te gaan.
Nu is ze over op de Probreed, en we rijden niet zo vaak, dus ze is vrij rustig nu.
succes met je paardje, hoop dat ze gauw weer goed loopt!

Sommigen schieten al echt op! leuk en spannend hoor.

Ik wil ook eens rondkijken voor een 3G/4G camera. wifi op stal is zeer onstabiel helaas. Een gewone cam hebben we wel, maar ik wil graag op mn foon mee kunnen kijken.

Schapen heb ik geen verstand van. Koeien wel, gister nog een kalf geboren! altijd mooi.

wij houden 340 dagen aan, vandaag is Lucy 196 dagen, bijna weer een mijlpaaltje.

Droes hebben we hier gelukkig nooit gehad.. ff afkloppen. We gaan nu nog wel regelmatig met Lucy en de andere pony op stap naar de ponyclub.. misschien wel een risico wat we beter niet kunnen nemen.

Iedereen heer ook alvast heel fijne kerstdagen! ik ga ook eens kijken of we kunnen knutselen met leuke achtergrondjes en mutsen... wat voor app/site gebruiken jullie daarvoor?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:10

Mooie en creatieve kerst kaarten komen er voor bij!

Wat schiet het voor een aantal mensen al op, minder dan 100 dagen, spannend......

Mijn dames (laat ik het afkloppen) houden zich netjes schoon.
Nu hebben ze ook voor het eerst een enorme wei tot hun beschikking dus geen modder.

AndreaB, Hopelijk kan de masseur wat voor haar betekenen!

MarijeR, Nog maar een week voor de 1ste veilig is, spannend.....

Kabayo, Mooie strakke buik hoor!

pretty, Ik heb al gezeurd :+ hier hangt de camera al terwijl het nog heeeeeel lang duurt
Jeetje wat een gedoe is dat geweest zeg, met de droes.

stal_HD, Vervelend die onzekerheid! Hier wordt Gipsy eind januari ook nog een keer gescand.
Ideaal de scanner komt fjjn aan huis.

Icecrystal, Spannend.... En Lenthe schiet ook al op ( leuke naam trouwens :D

linda2008, Ik zou ook uitwendig laten scannen als ik jou was.

Namen pffff, merrie namen heb ik er 3 maar nu nog voor een hengstje.
Ik kom niet verder dan Lodewijk := en dan even voor de beeld vorming, voor een mini shetje :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:24

oh spannend wie het eerst 2017 veulen gaat hebben, ice of marijer,
ice ziet er altijd zo netjes uit, staat onder deken?

succes met de masseur andreaB, hopelijk is ze er nu vanaf

brrrr droes, nog nooit gehad (klopt af), nog nooit van dichtbij gezien en hoop het nooit mee te maken, paarden zijn toch zo gevoelig, breekbaar en fragiel, ze zien er nochtans zo sterk uit
veel beterschap stal hd

ik zou ook niet opvoelen linda, ik denk dat het meer risico gaat geven dan verwacht en al zeker bij zo een minie, is uitwendig scannen geen optie?

marijer die naam is GEWELDIG :+

hinte jij bent al voorbereid dan, amai,
hier hangen ze nog omhoog maar alle kabels zijn uit dus deze vakantie is geen kijken of alles nog werkt
jeetje Lodewijk _/-\o_ :') je kan altijd Karel de Grote ook nog nemen of Alexander de veroveraar ;)

kabayo leuke naam en al zeker als er een verhaal aan vast hangt, wordt een knap veulen, met zo een mama kan het ook niet anders :P

cynthia al genezen?

ik reken 345 voor Flo en 335 voor Elsa ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:32

Hmmm.. Ik ben vandaag niet misselijk, wel duizelig, dus ben nog thuis gebleven en heb vanmorgen de huisarts gebeld om te vragen of die misselijkheid en duizeligheid kan komen door de medicijnen die ik heb gekregen voor mijn maag. Ik moest langskomen...ok...
Hij heeft even gekeken en alles voelt rustiger dan vorige week, maar de kans is klein dat het door de medicijnen komt, blijkbaar nog steeds ziekjes. Ik mag wel stoppen met de medicijnen, dus die heb ik vandaag niet meer ingenomen en nu kijken hoe het gaat. Zondag was ik ook niet misselijk en gisteren weer heel erg, dus even aankijken.
Ik word al duizelijk als ik mijn scherm snel naar beneden scroll :')
Gelukkig ben ik er ook verkouden bij geworden -O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:41

Beterschap Cynthia, ik zit nu ook al voor dag 2 thuis.
Zaterdag avond keelpijn, zondag voelde ik mij niet 100% fit en gisteren werd ik wakker en dacht bleghhh.
Ik ben in ieder geval goed verkouden, alles zit potdicht haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:45

Cynth beterschap.

Hinte en Marije, tja uitwendig scannen vind ik allemaal leuk, maar al 3 jaar lang kan ik niemand in de buurt vinden die dat kan/doet, dus ik heb dat een beetje opgegeven...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:45

Jij ook beterschap! Ik vind het een hele aparte gewaarwording om na 25 jaar ineens ziek te zijn.
Verkouden, keelontsteking, dat soort dingen zijn me bekend (maar dan werk ik gewoon door), maar dit is weer nieuw voor me :)

Zo zei ik 1,5 uur geleden dat ik nog geen hengstennaam heb, en zo verzin ik er net eentje die ik zó leuk vind, dat ik heel erg hoop dat Fi een zwarte hengst krijgt (smokey mag ook) :D !!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:46

hahaha we hebben je gewoon op weg geholpen ;) of je bent ineens net iets dieper gaan nadenken nu je toch ziek bent. Is dat ziek zijn misschien nog ergens goed voor ;) :P haha

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:56

Waar woon je Linda?
Ik weet iemand die volgens mij in een heel groot gebied komt.
En als hij het kan combineren met een groot bedrijf kost het ook niet veel.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:58

Beterschap Cynthia!

Linda, van buitenaf scannen kan toch iedere DA met een scan apparaat? Is hetzelfde apparaat voor inwendig scannen alleen doe je er gel op en ipv inwendig scannen leg je het voor het uier. Beetje heen en weer bewegen om het beste beeld te vinden en als de merrie heel veel haar heeft voor het uier zou je van te voren wat haar weg kunnen scheren. Of extra gel gebruiken op de plek waar je scant.
Niets moeilijks aan :D hier ook wel eens een da gehad die dacht dat het niet kon en die was zo verbaasd dat ie alle merries wilde doen om te oefenen haha.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:01

Beterschap Cynt en Ivy :(:). Het heerst echt heel erg volgens mij. Mijn halve werk zit ziek thuis en je hoort veel mensen snotteren.

Ik ben nu al heel benieuwd wat voor creatieve naam je hebt bedacht Cynthia! :D Volgens mij voor het eerst dat je echt hoopt op een hengstje. Ze zouden het je ook niet makkelijk maken als je weer zo'n mooie merrie krijgt als Lavie of Fiore ;) .

Die namen :+ Lodewijk.. En de naam van MarijeR is helemaal geweldig

Ik ben ook wel benieuwd welk programma jullie gebruiken voor al die creatieve kerstkaarten.

Fotsy; Ice staat inderdaad altijd onder een 0- grams regendeken in de winter. Ze heeft heel snel last van huidproblemen als ik haar zonder deken laat staan. Ik denk door haar roze huidje, lijkt toch extra gevoelig. Met een deken op heeft ze er in elk geval een stuk minder last van!

Ik heb zelf een Zmodo camera van Hypostore. Wel prijzig maar ben er erg tevreden over! :j

Ice ligt inderdaad heel ongemakkelijke Marije, ze begint nu echt wel last te krijgen van haar dikke buik volgens mij. Handig om te weten over dat uitwendig scannen. Dat is zeker voor de echt kleine mini's echt een uitkomst!

Hier van het weekend vast de paddock veulenproef gemaakt. Het begint nu toch wel erg dichtbij te komen :o .

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 20-12-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:01

Das weer vervelend natuurlijk Linda een da vinden die uitwendig kan scannen, geen kliniek in de buurt bij jou?

Veel beterschap ook ivy

Oh een leuke naam spannend Cynthia toch nog iets goed aan thuis zitten.

Ziet er goed uit voor ice haar beebje.
Ja dubbel creme en champagnes zouden toch huidgvoeliger zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:18

linda2008 schreef:
hahaha we hebben je gewoon op weg geholpen ;) of je bent ineens net iets dieper gaan nadenken nu je toch ziek bent. Is dat ziek zijn misschien nog ergens goed voor ;) :P haha

Ik stond mijn bord af te spoelen en dacht aan wat Marije had gezegd, dat ze altijd iets met de naam van vader en moeder wilde. Bij Ti, Fi (en Vie, maar dat mocht niet) had ik 'Sublime's' ervoor staan en toen dacht ik aan de naam van de hengst en ineens had ik het! :D

Icecrystal schreef:
Ik ben nu al heel benieuwd wat voor creatieve naam je hebt bedacht Cynthia! :D Volgens mij voor het eerst dat je echt hoopt op een hengstje. Ze zouden het je ook niet makkelijk maken als je weer zo'n mooie merrie krijgt als Lavie of Fiore ;) .

Klopt :) Bij Ti en Fi hoopte ik op een valkmerrie. Vie maakte me niet heel veel uit, want als dat een hengstje was, had ik altijd nog kans op een merrie bij Fi. Maar aangezien Vie zo mijn schatje is, hoop ik echt niet op een (valk/palo) merrie bij Fi, want dan heb ik een hele lastige keus te maken! :o
Nu alleen nog altijd een stalnaam -O-

Aparte paddock zo zonder zand :)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:30

Iemand anders nog een geniale naam met een L voor een hengstje :o

Heb je daar nu worteldoek op de bodem liggen?

Marije, Wij hebben hier een grote (paarden) kliniek in de buurt maar merk ook daar dat ze niet graag uitwendig scannen.
Er is 1 da die het aan geboden heeft maar vraag je het vervolgens aan de balie of telefonisch dan wordt er gezegd dat ze dat nooit doen.
Ik ben blij dat ik iemand gevonden heb die het aan huis doet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:31

MarijeR schreef:
Linda, van buitenaf scannen kan toch iedere DA met een scan apparaat? Is hetzelfde apparaat voor inwendig scannen alleen doe je er gel op en ipv inwendig scannen leg je het voor het uier. Beetje heen en weer bewegen om het beste beeld te vinden en als de merrie heel veel haar heeft voor het uier zou je van te voren wat haar weg kunnen scheren. Of extra gel gebruiken op de plek waar je scant.
Niets moeilijks aan :D hier ook wel eens een da gehad die dacht dat het niet kon en die was zo verbaasd dat ie alle merries wilde doen om te oefenen haha.

ik ga vanavond gelijk bellen ;) :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:35

Nee er ligt tapijt in de paddock :D. Lieve Ice eet zand en stond daardoor afgelopen jaar in de kliniek in Utrecht met zandkoliek. Vandaar deze oplossing.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:11

Netjes gedaan Icecrystal.

Cynthia pas op dat je geen maagzweer hebt door alle stress van de voorbije tijd. Dat werkt zich uit. Ik heb het ook voorgehad en nog nooit zo lang moeten uitzieken als toen en nu blijft het een gevoelige plek. Beterschap. :(:)

Ja Hinte het is ook gewoon leuk om je paarden te bekijken vanop de camera!
Ik kan niet wachten tot de onze er weer hangt. We bergen hem na het seizoen op om hem een beetje te sparen voor ongedierte en dergelijke. En omdat de duiven er niet op zouden kakken. :')

Chantall de jonkies worden hier in januari gedekt en de oude wijven die moeten meestal vanaf kerstmis lammeren. Ook kruisingen trouwens al heeft hij nu wat baggerbonte aangeschaft en die moeten voorlopig nog zuiver blijven. Anders al swifter,blue du maine,zwartbles,... door elkaar gekruist.
Hij heeft ongeveer 30 ooien.

Ik reken gewoon 340 dagen maar hou rekening dat het vanaf 320 al ontzettend spannend wordt hier,de meesten veulenen hier tussen de 320 en 330 dagen,uitzonderingen daargelaten.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:23

Niet alleen de eerste veulens komen al snel dichterbij, maar ook dit topic gaat als een speer! Hou het bijna niet bij :+

Maar namens mij ook allemaal alvast hele fijne feestdagen en een spetterend 2017! :D

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:47

Fotsy schreef:
Mag ik juist eens vragen noisy wat kabayo's merrie daar mee te maken heeft? :? Ik heb alleen maar gezegd dat ik denk dat ze een merrie gaat krijgen net als wat ze gependeld had. _/-\o_

En of je merrie nu bitchy of lief is heeft niks te maken met het accepteren van het voelen aan de uier, die merrie liet dit voor ze drachtig was ook niet toe. Je hebt zo van die zure mzerie's waar je zelfs nog niet eens hun achterbenen mag poetsen of de praam nodig hebt voor de hoefsmid := welwaar,ik zou er misschien ook niet meer mee fokken dan, zoiets kunnen ze best doorgeven ook aan hun veulens

Ik zat te slapen denk ik. Mijn verhaal doelde op de vraag van het aanraken van het uier, niet op het pendelen :o

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:59

De masseuse is vanmiddag geweest en tiaan dr linker borstspier doet zeer wat doorwerkt naar de hals en naar de singelplek. In januari hebben we twee vervolg behandelingen gepland, dus ik hoop dat ons probleem hiermee opgelost wordt :)

Ik heb sinds september een nieuwe zadelmaker en dat is zin-tuig. Hele fijne meid!

Heeft er ook iemand ervaring met een camera die met een kabel verbonden wordt aan een scherm ipv via wifi/internet?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:06

Ik heb keurig bijgelezen, maar eerst maar even reageren op alle kerstwensen

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:04

Jullie hebben mij geïnspireerd om creatief te zijn haha en is gelukt dus ook van mij :

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:21

Gave foto! :D