Tiana zit vandaag op 199 dagen! Ze begint al echt een lekker buikje te krijgen nu

We hebben overigens nog steeds geen bewegingen gevoeld. Duidt een rustig veulen niet op een merrie?
Hoeveel dagen houden jullie aan bij het berekenen van de uitgerekende datum? 340?
Als ik van de inseminatiedatum een maandje aftrek dan kom ik uit op 4 mei, maar met 340 dagen is het 10 mei. Maar ik zag geloof ik ook 320 en 330 dagen voorbij komen

Verder zijn we een beetje aan het kwakkelen. Begin dit jaar ging het me steeds meer opvallen dat Tiana met aansingelen boos wordt (voorheen was dit niet). De zadelmaker in februari laten komen en het zadel moest een beetje opgevuld worden. Begin augustus ging ze ineens kreupel/kort lopen onder het zadel, weekje rust en in september herhaalde dit zich weer. Half september had ik toevallig (en gelukkig) al een afspraak staan met een andere zadelmaker (het zat me niet lekker, want de boze blikken hielden aan) en toen werd mijn zadel volledig afgekeurd voor haar. An sich lag hij niet heel slecht, maar ze gaf zo duidelijk aan dat dit het niet was. Bij het uittesten van een ander zadel ging ze van kreupel naar weer lekker ruim. Destijds toch maar besloten om een nieuw zadel aan te laten meten en ze loopt echt een heel stuk beter onder ons nieuwe zadel, maar de helse blikken blijven
Nu viel het mijn vriend laatst op dat het niet zozeer met aansingelen te maken heeft, maar dat als je er gewoon je hand oplegt ze ook boos wordt. Als ik mijn hand bij haar uier neerleg geeft ze ook duidelijk aan er niet blij van te worden, terwijl ze het schoonmaken van haar uier zonder problemen toe laat.
Vanmiddag komt er een masseur voor haar om te kijken of die nog iets van blokkades kan vinden. Het was eigenlijk het plan om haar zo lang mogelijk door te trainen, maar ik begin nu toch steeds meer te twijfelen om haar vast op rust te zetten. Hoewel ze het in de training juist super goed doet.
Vorige week is ze ook nog eens uit gegleden in het land waardoor ze donderdag 'kreupel' liep. Straks voordat de masseur er is eens kijken hoe het daarmee is.