S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn + RA klein op 355) (merrie) - geboren 21 januari na 360 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Na'ïl Ibn Tawfiq (one who attains his desires; a winner - son of tawfiq) - [KS-ITP] S.A. Na'ïl Ibn Tawfiq in de sneeuw Helaas overleden op 18-02-2013
S.A. Emira Arabia x ZK Kuray (merrie) - verworpen op 321 dagen dracht (navelstreng blokkade) - 23 januari - merrieveulen - S.A. Malakeh Hazineh (angel to be grieved)
Njadien x ZK Kuray - (merrie) - geboren 2 maart na 357 dagen dracht - merrieveulen klik
4 van 5 goed gegokt tot nu toe
peach2001
Geplaatst: 02-03-13 04:35
Darmpek is er bijna af, al dik 30 cm sowieso. ze kan zelf drinken etc. dus wij gaan lekker slapen
Cynthia82
Geplaatst: 02-03-13 05:32
Gefeliciteerd SA!!! Wat een heerlijk blesje
gblover
Geplaatst: 02-03-13 07:11
SA proficiat. . Mooie bles. Heb je al een naam? Ben blij voor jullie dat het weer zo vlot ging.
Deze week hebben we Floor laten openzetten. 3 weekjes vooruit. Haar banden nu al heel slap, maar uier weer minder vol. ik gok dat ze er nog een tijdje gaat overdoen tot ik voor werk op reis moet (13 tem 19 maart. Ik vermoed dat ik het weer ga missen zoals vorig jaar. Omze ski vakantie staat daarom al vast nog een week later. Dan zou ze al over 360 dagen moeten dragen, maar je weet nooit.
En dichtzetten is idd omdat sommige merrie's luchtzuigen.. Vaak nadat ze een veulen hebben gehad en toen iets 'uitgescheurd' zijn. Als ik de mijne niet dicht laat zetten, kan ze haar vruchtje niet vasthouden.. Wij spoelen haar dan eerst een keer en daarna insemineren en daarna gelijk dichtzetten.
Persoonlijk vind ik het sneu dat veel merries onnodig worden dicht gezet, lijkt me niet heel prettig.
Pony's buik wordt steeds puntiger en de kleine is ontzettend druk aan het rollen en gek doen, waardoor moeders op haar beurt ook steeds gekker doet, gisteren heerlijk door de paddock aan het rennen en gooien met d'r hoofd
haha nee ze heet Ba'Kara. maar ooit om iemand te jennen begon ik haar Pony(poownie) te noemen. Zij vond namelijk als een paardenras klein uitviel het nog steeds paarden waren, en ik liep de hele dag alles knappe pony's te noemen(toen nog niet om te jennen). Dus extra accent op de o en 8 jaar later heeft ze geen flauw idee wie Ba'Kara is als ik haar op die manier roep
Hier nog niks, de uier is wel weer in beweging! Gisteren heel hard verschoten, zie ik ineens haar buik paar minuten van links naar rechts, van boven naar onder, paar beentjes dat je zo kon herkennen... Arme whinny!
Ik vond t dichtzitten ook niets maar anders had ik geen veulen gehad.
Tjinta
Geplaatst: 02-03-13 10:51
SA van harte gefeliciteerd, fijn dat er een gezond merrietje bij jullie geboren is!! Lekker vlot. Hopelijk herstelt Njadien ook weer vlotjes.
Woogie hier wordt in principe ook niet dichtgezet, en al helemaal niet als het niet noodzakelijk is. Maar Tenna zoog lucht mee tijdens de inseminaties en dan is de kans heel groot dat het niet goed gaat. Het jaar ervoor is ze gust gebleven dus grote kans dat dat gelegen heeft aan het feit dat er lucht mee kwam. Van deze ene inseminatie was ze direct drachtig.
En zo heel vervelend is dat niet hoor. Dichtzetten niet, gaat onder plaatselijke verdoving. En openhalen gaat ook onder verdoving of tijdens een wee. Heb beiden zelf meegemaakt.. bij de geboorte van mijn zoons. Dichtnaaien en knippen en beiden zelfs zonder verdoving.