[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:58

Farada: gefeliciteerd met je mijlpaal. eind is in zicht!!

Thirza: ja ze staan nu nog met zn tweetjes. Straks weer met zn drietjes! (De falabella heet geloof ik sarina, maar we noemen haar altijd 'kleine pony' haha)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:36

farada: gefeliciteerd met je mijlpaal, voor jou nog maar eventjes geduld!

Vanmorgen nog lekker even gereden met sjanty en foto's gemaakt.

Sjanty, 259 dagen dracht (mijlpaal gemist Haha! 255 was driekwart van de dracht Knipoog )

Afbeelding

Afbeelding

en haar uier(tje)

Afbeelding

Is al meer dan het was, kun je je voorstellen?

Creamer, vandaag op precies 200 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Wordt ook langzaam aan dikker

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:43

kitzbi vandaag 255 dagen dracht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is haar uiertje van vandaag

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:26

Ach wat een lief theezakje Kitzbi. Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Haha!

Nog geen nieuws van Muzefee?

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:50

wat leuk dat alles al opschiet. Nog even en ze komen allemaal achter elkaar.
Muzefee: Ik duim voor je dat alles goed gaat.

Ik zit met iets: Me paard stond altijd met een ander pony maar die pony was heel dominant. hapte naar haar zodat zij bij de brokken kon van mijn pony ( Ze staan 24/7 op wei) of gewoon als die er langs wou. Nou is die eigenaar weg gegaan bij ons omdat ze het luxer wou. Mijn paard heeft toen een maand alleen gestaan en werd met de dag kwaaier, en vond niets meer goed. Maar toch stond ze zielig in de wei voor zich uit te kijken. Nu zijn er nieuwe mensen met nieuwe pony`s 1 shet en 1 oude pony. Maar nu is zij de dominante. eerst dreigde ze naar allebij, oke dat is naar normaal ze wil de kudde lijder zijn. nu is het bij de oude pony ove en doet er heel lief tegen maar kan nog steeds niet met de shet over weg. ze hapt naar hem en dreigt. Ik vind dit niet zoon fijn beeld. Ze was altijd heel lief en onschuldig.

Zou dit komen door de hormonen omdat ze zwanger is? En zal ze na de zwangerschap weer normaal gaan doen? Ik hoop het zo wand mis me liefe onschuldige meid. Normaal kon je bij haar in de wei knuffelen, nu loopt ze weg:(

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:26

Peetorlan: Wat heerlijk! lekker genieten8 Knipoog

Lucy1: ziet er goed uit he! Ja

Sue: Dat loopt er al aardig tegenaan bij jouw! Tietjes zullen binnenkort wel beginnen te groeien Haha!

Odessa: piet Hamer ROFL

Farada: wordt ook binnenkort spannend bij jouw! Hyper!

Jennyk: Die laatste foto vind ik erg leuk!

Kitzbi: Je merrie ziet er heel goed uit. Van achteren gezien is ze het dikste he!

Sjanne dark: hmm ik vind het moeilijk te zeggen of het door de hormonen komen. Meestal als je wat paarden (ponies) bijelkaar doet gaat het na een tijdje wel goed. Soms is het ook zo dat het gewoon niet klikt! Wel zie ik hier thuis in de wei dat de merries die drachtig zijn wat meer voor hunzelf opkomen dan wanneer ze niet drachtig waren. Dus het zouden ook hormonen kunnen zijn. He, hier heb je niet zoveel aan he! Bloos De tijd zal het uitwijzen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:35

nou piet heeft toch gelijk, het hoost hier echt, ik twijfelde nog even om ze binnen te zetten, maar ze staan lekker onder hun afdak te eten en anders midden in de bak met hun kont in de wind. dat komt wel goed.
maar we hebben aan de andere kant van ons huis een oude peren boom en de takken vallen er gewoon af zo waait het, ik kan zelf ook helemaal "in de wind gaan hangen" dus ik heb mezelf toenet maar even uitgewaaid Tong uitsteken woei woei

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:41

Ja klopt aan de zijkant zie je weinig haha.
Kitzbi heb wel meer een bolle buik als vorig jaar

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:42

zo weer een boel bijgelezen Haha!
Iedereen met Mijlpalen Gefeliciteerd
Zag ook een paare mooie buiken voorbij komen ...
Ik hou het voorlopig ff bij meelezen ( heb t nog al druk )

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:43

gefeliciteerd cindybijl!
mooi filmpje Lucy..
Muzefee lijkt me erg frusterend
spannend Farada_Arabs dat gaat al opschieten
kitzibi zit al 10 dagen verder in de dracht als die van mij! leuk om te zien. ze ziet er gezond uit! al een lekker buikje..

Vandaag voor ons een kleine mijlpaal 245 dagen Haha!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:28

Hier is het ook vreselijk aan het waaien; de veulens (eeh jaarlingen) schrokken ze van het wapperende lint dat ze er aan de andere kant overheen sprongen, gelukkig een andere wei in die leeg was. Toen heb ik iedereen maar gauw binnengezet voordat er ongelukken gebeuren!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:39

Nóg geen nieuws, maar het komt vanavond, for sure. Knipoog Vanmiddag toch maar even naar de kliniek gebeld, bleek dat ze vanochtend is geopereerd. DA heeft misschien wel gebeld, maar toen was Tjebbe niet in huis. De assistente/telefoniste kon er niks over zeggen, DA was op pad, dus Tjebbe heeft als het goed is tussen 3 en 4 weer gebeld en heeft dan als het goed is ook nieuws. Lachen Ik ga na het eten weer heen, dus vanavond kan ik jullie éindelijk nieuws brengen! Jullie moeten ook veel geduld hebben. Ach gut

Dus, vanavond meer!! En nog steeds bedankt voor het duimen. *LOL*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:01

Danielle is vandaag 315 dgn dragend en volgens mij groeit dat veulen in de lengte ipv in de breedte. Danielle ligt heel veel en heeft nu duidelijk last van de kleine Winser. Net maar weer binnen foto's gemaakt, want buiten waai je weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een van deze kant voor het zoek de verschillen effect :wink:
Vandaag:
Afbeelding

23 januari:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G78VAGRK.jpg

19 december:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUSR6WDP.jpg

Het uier lijkt nog nergens op, wel heel veel zucht voor het uier, maar dat is normaal.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:06

mooie buikjes weer.....
hier gaat alles rustig verder...

vandaag op stage te horen gekregen dat 1 van de teckelpups(het nestje van 8 )vanacht overleden is.....en 1 die iets te zwak is....die gaat waarschijnlijk ook dood.

met de rest van de pups gaat het super.....de laatste 2 a 3 weken van mijn stage valt precies in het lammerseizoen.....dus heel veel schapen lammetjes komen er dan ( ongeveer tussen de 400 en 600 lammeren,ligt aan de hoeveelheid lammeren per schaap)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:22

jeetje wat veel lammetjes joh! en schapen lammeren helemaal niet zo makkelijk, of is dat een ander soort (ken een soort en die moet je er altijd echt uit trekken) weet jij hoe dat komt? worden die schaapjes dan te groot gefokt of?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:24

ik heb geen idee....ik denk dat het aan het ras ligt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:38

We gingen gistere de paarden voeren. Rebecca maar even uit de stal gehaald en je zag echt zo mooi dat ze echt "last" (breed gaan lopen) van der buik begint te krijgen. En ik had het veulentje zien bewegen/voelen bewegen! Echt heel leuk allemaal Tong uitsteken

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:16

Nieuws! Eindelijk. Knipoog

De operatie is goed verlopen, de hele onsteking is weg gehaald, zat een boel etter in, volgens zeggen. Ach gut Er zit nu een speciaal ijzer onder met een plaat (of die plaat komt er nog onder?!!) en er zit een klein gipsje om de hoef. Morgen gaan ze kijken hoe ze er voor staat. Stalbaas houdt er rekening mee dat ze al mee naar huis kan, maar ik houdt er rekening mee dat ze er nog een week blijft. Er is niet over pijnstilling gepraat, maar neem aan dat ze wel wat toegedient krijgt. Ja Verder weet ik weinig, maar dit is voorlopig genoeg. Ja Het gaat goed! Go jij! Go jij!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:20

ah goed nieuws muzefee! Zal wel een lange revalidatie zijn!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:26

Verwacht het wel. Ja IK wel, stalbaas denkt andere dingen, maar als de DA het even haarfijn uitlegd komt het wel goed. Knipoog Tjebbe is nogal eens wat warrig (wordt ook al ouder). Maar de zorg voor de merrie komt zeker goed!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:31

toch al goed nieuws om te beginnen he muzefee

lucy: leuk filmpje!

zag nog wat mensen met een mijlpaal: gefeli!

Angel is morgen 290 dagen ver, geen echte mijlpaal dus Knipoog maar goed, tis niet lang meer tot die mega dikke 300 Haha! en nog 45 dagen tot de uitgerekende datum
en Tinkerbell bijna 260, ook geen echte mijlpaal dus, vandaag nog 79 dagen tot de uitgerekende datum

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:32

Heaven (m'n pony(veulen)) is weer een gekke gewoonte rijker. Nagelbijten / Gniffelen

Ik was d'r vanavond aan het poetsen, eerst met gewone borstel, hele lichaam gepoetst, niks aan het handje. Pak ik een zachte borstel, met van dat geitenhaar. Ik poets haar d'r een stukje mee. Nadat ik 'm heb weggelegd aai ik haar over d'r rug, vertrekt ze helemaal en wil ze wegrennen. Nagelbijten / Gniffelen (nu stond ze vast, dus weg komen lukte niet Clown ) En ze bleef dit maar doen, héél vreemd! Tjebbe kon d'r daar ook niet aaien. Verward Vind het erg vreemd, toen ik een kwartier later kwam deed ze nog steeds zo en ook alsof ze bang was dat ik d'r ging aaien, terwijl ze normaal aandacht tekort komt (vind zij). Scheve mond Is ze nou enorm kietelig? Clown Ik wil niet dat het vertrouwen weg is. Bloos! Zondag ben ik er pas weer, dus dan even zien of ze het vergeten is. Ach gut

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:36

hej wat leuk allemaal die dikke buikjes ik zet zaterdag ook even mijn shetlander op die heeft ook enorme buik is 1 mei uitgerekdn Haha! Knipoog Bloos Vingers aflikken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:13

Wat een mooie buikjes allemaal!

Valt me eigenlijk nu pas op dat Angel en Puzzel bijna even ver drachtig zijn. *LOL*

Goed nieuws voor Muzefee! Go jij! Go jij!

En verder weet ik het al niet meer. Clown Wat een weer vandaag zeg! Bloos!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:28

Muzefee wat een goed nieuws!!! Go jij! Go jij!