[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:43

Melissa1996 schreef:
xYaartje schreef:
Waarom voelt het alsof ik de enige ben hier in het topic die in de Achterhoek woont? Zijn vast toch meer Achterhoekse fokkers :D ?

floripori17 heel veel sterkte komende tijd! Duimen draaien hard voor je!

Zal vanavond/morgen even een bijleespost maken want jullie gaan hard :D .

Ik ben noordbrabant (bij den bosch) ook nog niet tegen gekomen :P

Hier Noord-Brabant :P Maar dan wel meer het oosten van Noord-Brabant (bij Boxmeer)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:43

Ik fok voor eigen gebruik, mijn merrie is nu bijna 17 jaar en die wil ik graag een fijn pensioen geven tegen de tijd dat dit veulen oud genoeg is om aan de slag te gaan.
Het eerste plan was om haar dochter ook te dekken, omdat we graag twee rijponys willen zodat mijn vriend ook mee kan op ritjes. Maar die is niet drachtig geworden ondanks 3 rondes proberen. Dus hebben we een veulentje gekocht zodat ze samen op kunnen groeien en het aangekochte veulen wordt sowieso groot genoeg wordt voor mijn vriend en anderen die eventueel mee op pad willen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:52

Buikjes van Mona, Desi en Quinn in het zonnetje :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Symke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:02

Wat veel Friezen hier!

Ons veulen is v eigen gebruik ongeacht kleur en geslacht. Is haar eerste dus vind het extra spannend , zeker met die enge verhalen......

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:44

Floripori: sterkte!! Duim voor je dat het allemaal goed komt!!

Hier veulen voor verkoop...maar pas als ie een jaar of 5 is , daarvoor ga ik er lekker mee aan de slag!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:46

Als Sterre merrietje krijgt wil ik die aanhouden. Rest is voor verkoop.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:04

Boston heeft 1 klein drupje hars aan haar rechter speen. Ben benieuwd morgen *\%/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:28

Fryslan boppe!

Ik hou dit veulen. Maar ik overweeg wel mijn merrie weer te dekken. Afhankelijk of het een hengstje of een merrie is. Ik heb maar 3 stallen, kan niet alles houden. Voor een hengstje heb ik wel al opfok geregeld (afvinken!).

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:40

Kayley95 schreef:
Boston heeft 1 klein drupje hars aan haar rechter speen. Ben benieuwd morgen *\%/*

spannend!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:46

Sterkte Floripori, hopelijk slaat de medicatie aan.

Hier nog een vraagje, vorig jaar heb ik Sarona laten enten voor WNV, op 15 maart en 6 april. Kreeg vandaag een herinnering van de DA dat ze weer die enting moet hebben, maar dat is toch voor 6 april neem ik aan? Influenza en Corona entingen gaan uit van de laatste bij de basisenting, neem aan dat dat ook zo voor WNV is?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:55

Wat een nachtmerrie floripori hopelijk krijg je als nog een gezond veulentje.

Hier was vanmorgen wat opgedroogd melk op haar benen maar niks bij gekomen vandaag en niks aan de uier. Ga straks even een ph test doen

Dieyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:47

Zo ik ben weer bijgelezen, beetje druk gehad de laatste dagen. Wat gaat dit topic hard :o

Sterkte voor iedereen waar de dracht niet is geëindigd zoals gehoopt of niet vlekkeloos verloopt.

En gefeliciteerd met de nieuwe veulens **\O/**

Hier nog wat veulenspam

Afbeelding
Drie dagen & drie jaar oud <3

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:21

mooney schreef:
Hier ook omgeving betuwe, zag dat al eerder langs komen. Ik voer breed and grow van vitalbix.

Mijn merrie zit ook in de veilige zone (322 dagen) nu, ze heeft sinds gisteren een enorme puntbuik maar uier doet nog te weinig.
[ [url=m/nZPdo0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/37UvIB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dat gaat de goede kant op!

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:22

floripori17 schreef:
Nou dames, da geweest. Bedankt voor alle lieve berichten!

Placentitis of tweelingdracht... Ik verwacht zelf geen tweelingdracht. Maar goed. Nu voor Bell medicatie poeder. Twee maal daags twee lepels. We gaan geen leuke tijd tegemoet helaas.

Dus ik blijf voorlopig ook nog een beetje afwezig. Sorry hiervoor. Het wil niet helemaal lukken dit jaar..

Hè wat k.. zeg

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:28

Moordrecht zuid holland hier!
Zal een groter paard ook sneller overdragen?
En rekenen jullie op 335 dagen de uitgerekende datum of 340 dagen?
En dan vanaf de dag van (laatste) inseminatie?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:02

Ik reken met 340 dagen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:11

340dgn vanaf laatste inseminatie.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:49

Dank voor jullie complimenten over mijn merrie. Ze is mijn grote liefde. <3

Sterkte floripori. Hopelijk slaat de kuur aan. :knuffel:

Veel Friezen hier!
Kabayo schreef:
JoSav ah een Wâldpyk. Voor mijn werk rijdt ik vandaag daar wel de hele dag haha. Grappig zo dichtbij. Helemaal uit Limburg. Vond je friesland zo mooi? :D Denk dat Limburg mooier is met de bergen en dallen. Echt verliefd daarop!

Heb ook wel heimwee hoor. Eigenlijk vooral heel erg sinds ik zelf een DB / mini me heb gehad :+ Mis de taal, de cultuur, het overal kunnen wandelen.
Al heb ik hier ook wel lieve mensen om me heen. Ben er ook voor de liefde heen verhuisd. :D

Ketly schreef:
Wat zijn jullie plannen straks met de veulens? Houden jullie het veulen? Of is dit afhankelijk van kleur/geslacht? Hebben jullie als geïnteresseerden voor het veulen? Of komt het sowieso te koop? Ben wel erg benieuwd met wat voor redenen er allemaal gefokt wordt :D

Ik fok momenteel voor de verkoop. Heb twee voor de fokkerij zeer waardevolle merries en heb er spijt van dat ik met mijn oudere merrie nog maar 1 veulen heb gefokt. Verkopen is niet zo mijn ding, maar daar moet ik me maar overheen zetten. Dan had ik niet een zeldzaam ras moeten nemen en dan ook nog een merrie van zo’n kwaliteit. :o :+

Ik fok uit liefde voor het ras en behoud van het traditionele type. :j
Ik heb al enkele geïnteresseerden uit binnen- en buitenland met voorkeuren voor bijvoorbeeld geslacht, maar gun mensen ook wel de kans rustig te komen kennismaken. Tekes kiezen hun mens vaak zelf. <3

Mooie buiken en mooie veulens gespot!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:57

Neonlight schreef:
Sterkte Floripori, hopelijk slaat de medicatie aan.

Hier nog een vraagje, vorig jaar heb ik Sarona laten enten voor WNV, op 15 maart en 6 april. Kreeg vandaag een herinnering van de DA dat ze weer die enting moet hebben, maar dat is toch voor 6 april neem ik aan? Influenza en Corona entingen gaan uit van de laatste bij de basisenting, neem aan dat dat ook zo voor WNV is?

Je kunt de datum van april aanhouden. WNV is een jaarlijkse vaccinatie.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:11

Gefeliciteerd Dieyar! *\o/*
Gefeliciteerd Tinniie! Wat een heerlijk bekkie weer <3

Heel veel sterkte JennyK :knuffel:

Jessica, ze is echt heel knap! <3

Heel veel sterkte Floripori :knuffel:

Fi was vorige week 9 maanden drachtig, dus met enige vertraging hier alsnog de foto update

Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:33

Oh nee Flori, dit is niet het nieuws wat je wilt horen. -O-
Hopelijk slaat het aan en loopt er straks gezond en wel een veulentje bij.

Hier uit Zeeland. Nog niemand voorbij zien komen van hier. :P
Bij ons voeren ze Vente Optibreed.

Ik fok het veulentje voor mezelf. Als opvolger van Havanna. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:43

Floripori oh nee wat een stress! Wat vreselijk.. Hopelijk blijft alles goed gaan en blijven ze beide gezond :(:)

Cynthia wat is ze mooi rond <3 Ik zie dat je de zon al doorgestuurd had. Bedankt he! Super blij mee. Nu nog wat graden hier heen en dan helemaal tevreden {:}

JoSav snap ik. Ik vind Limburg prachtig. Maar ik kan friesland nog niet verlaten denk ik :+ Lieve mensen zijn goud waard <3

Ik reken uitgerekende dag gewoon precies 11 maand. Dus 29 april gedekt. 29 maart uitgerekend. Maar ik verwacht het veulen rond de 320 dagen als uitgerekende datum.

Mooney veilig *\o/*

Dieyar wat een geweldige lieve foto <3

Charmfaith ik ben benieuwd naar de melktest!

Kayley95 spannend *\o/*

Sanet netjes al een opfok geregeld!

Knolselder mooie buikjes :j Twijfel je nog? _O- Ze zien er heel tevreden uit

Tinkels gezellig zo in de buurt! Zal ik eens beter op je foto's letten. Misschien herken ik iets

Ketly ik wil een barock pinto merrie houden. Een hengst tot ongeveer 4 jaar. Proberen goed te keuren als dekhengst en dan weg. Stel je voor dat een merrie niet mooi getekend is overweeg ik evt verkoop... maar dat is afwachten

Ljongema telt mooi door!

Oke ik heb zo'n vreemd voorgevoel. Nog nooit eerder gehad. Maar dat het veulen zich vroeg gaat melden.... Ik ben gewoon zenuwachtig nu en onrustig in huis en vandaag op het werk. Ik snap het niet?
Dus zonet maar Zilver gecheckt... want ja dat gevoel..
Uier veel voller dan 2 dagen terug. Eigenlijk voller dan gisteren maar toen geen foto gemaakt omdat er geen verschil was. Linker foto is gepoetst met babydoekjes dus verkijk je er niet op
Afbeelding
Verder vond mijn moeder gister opvallen dat haar banden ineens vreselijk slap zijn geworden. Tevens de kling gecontroleerd. Deze lijkt anders als anders. Vooral langer. Ook spotte ik wat bloed aan/in de kling. Kan de bloedprop zijn. Ze is haar rustige zelf. Zoals altijd. Maar dat zegt bij haar niks
Ik heb zelfs melk kunnen testen. Dat is nog wel een 7
Afbeelding
Dit kan ook gewoon ontwikkelingen zijn, of een 10 dagen draai. Ik zeg ook niet dat het vanavond komt. Maar ik weet wel dat ze snel is en het er zo uit floept. Ik heb de camera aan en zal bij de laatste voerronde nog een check doen , melktestje en het alarm om doen. Wordt de eerste nacht waken! Dag 309 overigens. Tenzij eerste dekking dragend, dan dag 313. Het mooiste zou zijn langer in mama. Maar iedereen weet hoe snel ze bakt :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:09

Spannend voor sommige!! Leukleuk!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:15

Floripori. Dat is minder. Ze is gescand op de dikte van de placenta? Hopelijk houdt ze de kleine nog even lekker binnen

Tinkels. Bijna veilig *\o/*

Knolselder. Hele dikke buiken, ik ben benieuwd wie nu eerder gaat

Kayley. Spannend

Charmfaith. Ik ben benieuwd naar de test.

Dieyar. Knappe baby <3

Cynthia. Je ziet duidelijk verschil met vorige maand. Ze wordt goed dik

Mooney. Wordt nu langzaam aan spannend.

Kabayo. Ik ben benieuwd. Haar uier vindt ik ook voller lijken :j

Papa to be, vandaag meegenomen naar een werken aan de hand module van de opleiding. Hij was zo braaf <3
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:25

Oei oei Kabayo, ze maakt wel vaart. Ze had natuurlijk ook alleen maar een kinvlek te schilderen :=

Wat fijn dat White Dream zo makkelijke hengst is AM!

Hier zijn dit jaar, op 1 na, waarschijnlijk de veulens voor verkoop. Volgend jaar hoop ik op enkele mooie merrieveulens voor mijn hengstje.