[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:54

Gut ik dacht met 3 pagina's dat er toch wel een veulentje zou zijn bij iemand.
Maar nee hoor

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:54

Met zijn alle vol spanning voor AZ-beeb :D

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:57

Jeetje ik zit ook al de hele tijd te wachten op een new Born baby! Hoop dat het nu echt niet meer lang op zich laat wachten AZ!

Ushi zit vandaag op 295 dagen en ze heeft al flink volle uiers ik zal er vandaag eens een foto van maken! Sowieso denk ik dat ushi niet 340 dagen gaat voldragen. Bij haar vorige veulentjes is ze alleen wel al 1,5 week voor de bevalling gaan kegelen dus zodra ze gaat kegelen ga ik gewoon naast haar slapen. Hopen dat ze het dit keer niet 1,5 week doet haha!

Het komt allemaal aardig dichtbij! En hier zijn ook al zoveel paardjes bijna op het einde van hun dracht! Spannend!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:09

oef 295 dagen en al volle uiers? hier gelukkig nog niet, ik ben er nog niet helemaal klaar voor, zoals Romy (Ymor) dat zo mooi zei :)
Hier zitten we vandaag op 279 dagen vanaf laatste dek (of 289 vanaf eerste dek) dus word nu wel echt heel erg spannend :=

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:10

Wow nog steeds niks damm.

Ik heb gister een lang gesprek.op stal gehad in verband met het klef gedrag van beide paarden.
Ik wil ze uit mekaar hebben maar ben bang voor te veel stress voor dessy nu.
De afspraak is gemaakt dat zodra het veulen erlangs staat ze uitmekaar gaan om te verhinderen dat ze het uit stres erlangs gooit.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:10

Pretty mooie fotos's van je drachtige merrie's en nikita begint te vorderen.

Murosch ik zie een uiertje beginnen hoor

En velen al bijna 300 dagen of er over oh wat wordt het spannend voor velen al.

Hier nog geen uier, merrie maakt zich heel langzaam klaar met banden, kling wel al opmerkelijk gezwollen maar deze morgen terug wat gekrompen en dan is uier smorgens beetje meer dan savond maar niks opmerkelijks, zitten vandaag op 305 dagen nog 15 en dan zitten we in de veilige zone

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:04

Zo ben ik weer... heel wat pagina's bijgelezen en dan denk je nou mooi lees ik zo veulen nieuws over aziza, maar helaas nog niet :P

Heb de hele carnaval gewerkt dus bijna alle avonden rond 6 uur pas thuis, alles weer doen en weer gaan werken..

Wel heel wat dikke buiken en uiers voorbij zien komen!

Luna van jou snap ik het inderdaad ook echt niet dat je die merrie nog een keer gepland gaat dekken.. Ving het nogal egoistisch dat je alleen aan je eigen denkt en niet aan de merrie terwijl ze al zoveel tekenen geeft dat ze het niet meer aan kan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:05

Vandaag een nieuwe mijlpaal! <3 270 dagen drachtig!

Afbeelding

Het veulen heeft de grootte van een Duitse herder. Hij meet 68,60cm en weegt 26 tot 30 kg. Rond de 9e maand kunnen de beentjes niet meer terug in de baarmoeder en raken ze het uiteinde van de baarmoederhoorn.

AZ ik ben zo benieuwd of het veulen dan vandaag geboren gaat worden :))

Geweldig filmpje van Cookie <3

Leuk hengstje voorbij zien komen, is hij een schimmeltje?

Ook mooie dikke buiken en beginnende uiers voorbij zien komen, leuk leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:13

Hahaha wat heb ik weer slecht geslapen... het is mijn paard niet eens maar heb zeker 12 X gekeken of er al veulen nieuws was Wbt AZ.

Wat een leuk hengstje inowa. Ben gek op welshjes.. als ik ooooooit rijk wordt en een eigen stalling heb, komt er zéker een welshje... En een Arabier en een Fries en een paint en En en en en.... Hahahha

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:28

Ennnn nog nie....
Misschien moet je er een muts en wanten en een das voorhouden,
ps wel twee paar wanten he anders komt ie nog niet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:34

AZ hou de staart omhoog, misschien ziet beeb dan de zon schijnen :')

Robyn gaaf! Daar zijn wij ook ongeveer (al zou mijn mini veulen niet het formaat van een duitse herder hebben, hoop ik :') )

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:35

Robynn, hij is idd schimmel.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:45

Hij is leuk :))
Ben zelf niet zo van de schimmeltjes, maar voor hem maak ik graag een uitzondering :D

Linda, leuk! Nee ik hoop ook niet dat jouw mini veulen nu de afmetingen heeft van een herder hihi _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:46

tot zn witte hoofd weg is en dan geef je er niks meer om :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:47

Set_Elkol schreef:
tot zn witte hoofd weg is en dan geef je er niks meer om :P

Zal dat het zijn? :') Wat ken je me toch goed _O-

Ik ben inderdaad gek op witte hoofdjes <3

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:48

Ik vind het zo jammer dat Luna elke keer terecht gewezen moet worden door anderen, in een ander topic en hier nu ook.
Ja de merrie loopt op het eind en heeft het al wat zwaarder. En ja ze ziet er niet altijd even fit uit. Als ze de aangeboden tips ter harte neemt dan komt de merrie er wel. Nu kun je ook weinig oordelen op een merrie (shetlander) die vol in de vacht, dik in de rui. Geen bespiering door geen training en waarschijnlijk ook krap aan nooit gehad te hebben. Ik wil haar straks eens zien in zomervacht en dan oordelen.
Ja diaree is niet leuk, maar wat als ze nu net veranderd is van voer???? Dat was in de tijd van de voerwisseling. van gras naar hooi.
Koliek!!!! Ja elk paard kan dit krijgen. Het is sneu dat Luna dit nu net ook krijgt/ heeft gekregen.
Mager van de zomer.... Oke dan zal ze echt even moeten kijken naar voer wat wel goed gaat vullen. at ze even hiervoor ook al melden.... Zorgen dat ze nu genoeg brok en vitamine en mineralen krijgt. Geef desnoods opfokbrok Sara. Misschien helpt haar dat ook. Zowiezo als straks het veulen er is goed bijvoeren. Heel erg belangrijk bij deze merrie.

Helaas weet Sara niet de datum wanneer ze nu exact uitgerekend is. Dat is erg vervelend, maar niets aan te doen.

Ik vind dat we haar alleen maar tips kunnen geven waar ze iets aan heeft. Wie zijn wij om haar te verbieden om nog eens een veulen bij Luna te fokken. Dit veulen zal geen vol papier krijgen en het volgende veulen wel. Wat is er nu leuker om uit je merrie die je al jaren hebt en welke ze als kleine meisje al in haar bezit heeft een eigen veulen aanhouden... mits merrie. Dan kan ze daar mooi mee verder en kan Luna heerlijk genieten van haar pensioen. Alhoewel 17 ook niet onnozel oud is. Mijn shet van nu 21 heeft er vorig jaar ook nog 1 gehad. En die van mijn schoonvader zelfs op haar 25e nog.

Er zijn er genoeg mensen waarvan ik ook denk, fokken met die merrie/ hengst??? Waarom? ik zie daar geen meerwaarde in. Maar he'. het is niet mijn dier en ook niet mijn geld die erachteraan gaat.

Sara is nog een jonge meid die serieus stamboek wil fokken. Geef haar de ruimte om zelf uit te zoeken wat ze wil en hoe ze het wil. Ik kan het alleen maar toejuichen dat ze serieus er mee bezig is. Oke nog erg zoekende, maar is niet iedereen zo begonnen?

Ik vind met alles zo.... heb je niets nuttigs te melden, houd dan je mond!
Er bestaat kritiek en onderuit halen en kritiek om op te bouwen....
Onderbouw je mening. Of nuanceer je mening. Draag tips aan. Maar doe niet botweg wat zeggen.

Zo vandaag heb ik mijn hengst weer getraind voor de HK. Knapperd is het. Wordt straks weer verliefd op hem.... o nee het gaat over in houden van en dan heel veel. Verliefd was ik al hahahaha.

Flirtje staat nu ook steeds vaker lekker te dutten in de zon. Heerlijk gezicht. Ze heeft trouwens wel een rustig veulen. Weer niet gevoeld net...
Ook begint ze nog maar net te verharen en uiertje zie ik nog niets van. :+ Ben benieuwd wanneer dat gaat veranderen. Ze moet nog een kleine twee maanden.

AZ wilde vannacht ook wel bij de kachel zitten denk ik. Daarom is het veulen er nog niet. :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:48

Grappig Robynn hé,het is al echt af nu en moet alleen nog groeien!

Welkom terug Rowan,hoe gaat het met de dikke buikjes?

Fotsy ineens zal die uier beginnen,was hier ook zo. En dan wordt het veel leuker om elke morgen en avond te kijken natuurlijk :P Al duurt het dan vaak wel nog een poosje..

Lovelyn zo dat is ook wat als ze zo lang van te voren kegelen,ik zou echt gek worden! :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:07

Rowan, welkom terug haha sorry was ik vergeten :o

Mathilda, fijn dat Kid het zo goed doet :j Kan me voorstellen dat je weer helemaal in de wolken bent, hij is ook echt heel gaaf!

Ik wil toch even kort reageren op je berichtje want ik weet dat ik daar ook mee bedoeld word. Ik heb inderdaad commentaar op Sara haar manier van werken, dit echter enkel en alleen omdat zij de gegeven tips niet ten harte neemt.
Daarnaast zal ik nooit iemand iets verbieden of verplichten, maar ik denk wel dat ik vrij ben om mijn mening er over te geven en mijn mening blijft dat ik het niet kan begrijpen waarom zij de merrie nogmaals laat dekken terwijl ze zo een leuke, andere, gezonde, jonge merrie heeft staan...
Of het volgende veulen van deze merrie vol papier gaat krijgen moet nog blijken. Merrie moet immers nog wel vet.gekeurd worden.

Natuurlijk is zij zoekende, dat ben ik zelf ook... Daar is ook niets mis mee, en nee er is ook niets mis met fouten maken, en nee zij kan er (waarschijnlijk) ook niets aan doen dat de merrie koliek krijgt enz. Maar ik vind persoonlijk met alle tekenen die de merrie geeft dat je wel na moet blijven denken over wat het beste is voor de merrie. en ik heb zo mijn twijfels of dat nu gebeurd....

en over de uitgerekende datum, de dierenarts heeft haar wel degelijk een datum gegeven met scannen. Luna zou 1 april uitgerekend zijn uit mijn hoofd. Eerst was het nog 1 april, en toen stond de merrie ineens op "springen" en dat is inmiddels alweer heel wat weken terug... haar verhaal veranderd zo vreselijk vaak, dat ze voor mij niet meer geloofwaardig over komt. Sorry! Maar je hebt wel gelijk dat je dan beter niets kan zeggen! Daar doe ik ook vreselijk mijn best voor. Soms kan ik het echter niet laten :o ik zal beter mijn best gaan doen

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:32

Spannend AZ , zal toch vandaag wel komen denk ik :o

Hier gaat alles goed met onze merrie,
is pas 13 april uitgerekend, maar zag het veulen vanochtend toch flink heen en weer bewegen :')

ze is al aardig dik :)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:43

Ik lees al een week mee op dit topic en reageer nu zo'n beetje voor het eerst haha.
Mijn merrie is vandaag 30 weken drachtig. Voor mij erg spannend want het wordt voor mij mijn eerste gefokte veulen.

Leuk om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:04

Nog steeds niets AZ?

Mathilda, geen idee wat er in andere topics over die merrie is gezegd, ik ben niet iemand die oude berichten van mensen na gaat spitten en reageer op foto's en berichten van de eigenaar in dit topic.
En sorry in jouw hele verhaal met alle redenen om te blijven fokken met deze merrie mis ik iets. Namelijk het welzijn van de merrie.
Na wat er in dit topic is geplaatst over de merrie, vraag ik mij heel erg af of je de merrie wel zo'n plezier doet om te dekken en opnieuw drachtig te zijn en te zogen als ze al moeite genoeg heeft met zichzelf en deze dracht. Zelfs met wintervacht, rui en hoogdrachtig zie ik hier echt geen gezonde merrie in.
En gezondheid zou imo voor gaan op emotionele redenen om nog een veulen eruit te willen.
Dan zou ik zeggen, laat haar eerst maar eens bevallen, zogen, zoveel mogelijk opknappen en geef haar een jaar rust en kijk dan verder. Wie weet hoe ze opknapt van een zomer op een goede wei.
Misschien staat er dan in 2016 een gezonde merrie en dan is 19 jaar echt geen probleem om opnieuw te laten dekken.
Vraag me sowieso af of een merrie zo wel drachtig wordt (zeker als daar eerder al zoveel problemen mee waren) en of een hengstenhouder een merrie zo laat dekken...

Zelf heb ik nu ook een merrie staan die best wat ingeleverd heeft en die laat ik misschien ook een jaar overslaan als ik denk dat ze dat nodig heeft. Puur voor het welzijn van de merrie. Jammer? Ja, voor mij wel, voor de merrie beter.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:14

linda2008 schreef:

:')

Een half uurtje geleden was Ik de bak aan het uitmesten en spoot de melk er echt uit bij Aziza. Dat heb Ik nog niet gezien gisteren, toen drupte het wel flink Door, maar spoot Nog niet. Ook was ze onrustig, waar ze eerst allemaal maar stond te eten en slapen, bleef ze nu rond lopen. Ik twijfelde om ze binnen te zetten, vind het alleen zo zonde om het hele spul binnen te zetten met dit mooie weer.

Maar inmiddels is de melk weer gestopt en staat ze weer rustig te eten :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:18

Al_Zawraa schreef:
linda2008 schreef:

:')

Een half uurtje geleden was Ik de bak aan het uitmesten en spoot de melk er echt uit bij Aziza. Dat heb Ik nog niet gezien gisteren, toen drupte het wel flink Door, maar spoot Nog niet. Ook was ze onrustig, waar ze eerst allemaal maar stond te eten en slapen, bleef ze nu rond lopen. Ik twijfelde om ze binnen te zetten, vind het alleen zo zonde om het hele spul binnen te zetten met dit mooie weer.

Maar inmiddels is de melk weer gestopt en staat ze weer rustig te eten :+

Je word gillend gek van die merrie _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:19

Klinkt toch als begin van weeën AZ! Af en toe melk eruit spuiten, onrustig lopen en daarna weer staan eten...
Zou zeggen uit de wind, in het zonnetje erbij zitten met een boek? :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:20

ik zou er gek van worden az ;)