[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:05

Giolli hoe is het nu met je merre? Slobber speciaal voor merries zou ik zo niet weten, maar denk dat je met gewone slobber ook wel goed zit! Als ze echt problemen met de brok heeft zou je merrie muesli kunnen proberen van SanEqui.

Faline wat een leuke merries heb je! Vooral Valki heeft erg gave aftekeningen <3

Sioux heeft ook al mooie buik voor 209 dagen! :)

Kyara, overbeschermende merries kunnen twee kanten op. Of ze laten je er echt nooit bij of met heel consequent handelen en boven haar blijven staan kan je straks alles. Zoals Neon al aanhaalde eerst alleen de aandacht naar je merrie later pas naar het veulen.

Lisch, was je merrie dichtgezet dat ze nu al is opengeknipt? Hoelang van te voren moet dat normaal dan?

PascaleFjord, als je je merrie niet op gewicht krijgt zou ik toch eens ander krachtvoer proberen. Lucernebrok is heel fijn maar niet echt een dikmaker. Probeer eens een Seniorenslobber (Bijv. van Subli of Masters) zul je zien dat ze zo weer op gewicht is!

Amber die van jou is goed bol! Opzich wel leuk als je je kort voorsteld ;) Maar je bent van harte welkom hoor!

Bij Joto ook al erg spannend met olifanten uiers... hihi

Naranga Welkom! Aparte combinatie maar komt vast wat leuks uit.

Jeetje nog niet een veulen voor Kitzbi... arme merrie en baasje!

Princeps ook nog niet een veulentje... zit ze echt al op 350 dagen???

Manueel, ben zo benieuwd naar jouw veulen. Echt een te gave combinatie.

Hier zitten we nu op 271 dagen, duurt dus nog eventjes. Het dipje is hier in ieder geval weer voorbij.
Merrie is topfit en heeft mega veel energie dus maar weer aan het rijden geslagen en dat gaat erg fijn ondanks 6 weken rust!

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:06

Ll ik moet ook nog tot 8 juni en fab droeg vorig jaar bijna 1 maand over dus toen heb ik wat gewacht zeg :P

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:07

Dustinlover schreef:
Ll ik moet ook nog tot 8 juni en fab droeg vorig jaar bijna 1 maand over dus toen heb ik wat gewacht zeg :P

Hopen dat ze dat dit jaar niet weer doet zeg!!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:09

Naranga schreef:
Hallo dames, mag ik mij hier ook toevoegen?
Ik begon wel erg te twijfelen over mijn merrie de laatste tijd, ze kreeg zo'n typisch buikje terwijl ze verder niet dik is dus heb haar maar eens laten opvoelen vanmiddag, de da was er toch.
En jawel, duidelijk drachtig (niet geheel volgens plan, maar goed) hij kon beide voorbenen en ook de neus al makkelijk voelen
Geen idee hoe ver ze is, ik en da gokken een (ruime?) maand of 7 dus ergens eind juni/begin juli. Dat hoop ik tenminste, later hoeft het van mij niet te worden. En wie weet is ze al een stukje verder, lastig hoor als je geen idee hebt wanneer ze gedekt is...

Nog iemand die geen dekdatum en daarmee dus ook geen uitgetelde datum weet.
Mijn paard is ook gissen, wanneer t komt :=
Met opvoelen en scannen kan de DA niet meer doen dan gissen.
Toen mijn merrie opgevoelt werd, 1.5 maand geleden, had ik haar 9 maanden. Ze was toen dus volgens de DA minimaal 9 maanden drachtig.
Meer kon hij er niet over zeggen.

Heeft iemand nog nieuws over Kitzbi?

Voor Melody word het nou ook spannend!

Polink's uier is een stuk voller dan vanmiddag! Wij gaan dus ook om 12 uur weer terug om haar nog te 'controleren' voor het slapen gaan :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:14

Mooie buik van Rosa voorbij zien komen. En wat een super lieve ruin!
Spannend voor Melody en Kitzbi!! Ben zo benieuwd :D

Hoe doen jullie dat trouwens als het weideseizoen begint en het veulen is er al. Zet je die samen met moeders bij andere paarden of hou je ze samen apart van de groep? Ik sta op een pensionstal en wij hebben 3 stukken land, nu mag ik Marit en veulen gescheiden houden maar de staleigenaresse ziet liever dat ze samen na een maand de groep in gaan. Groep bestaat (nu nog) maar uit 3 andere merries. Ben erg benieuwd hoe jullie dat gaan doen!
Laatst bijgewerkt door Christadk op 15-03-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:14

Tja, ik weet dat het minimaal 6 maanden is, ze zijn de 3e week van september verhuisd en daarna alleen nog 2-3x kort (onder toezicht) samen geweest in de paddock, dus het is voor half september gebeurd. Maar de dierenarts vond het veulen wel al ver voor 6 maanden en ik denk zelf dat het die laatste keer is geweest dat ze zijn uitgebroken, maar goed op dat moment noteer je de datum niet... |o
Maar goed, ook met een uitgerekende datum zegt het niet altijd wat... en jij zit nu minimaal op 10,5 maand, dus iig in de buurt :) Ik heb nog even te gaan

Het veulen van mijn nu ruin stond vorig jaar gewoon bij de groep (2 merries zonder veulen) dat ging prima. Merrie en veulen zijn toen geloof ik na een halve week gewoon met de andere 2 het land op gegaan, belandde direct in de sloot, wist ie dat ook gelijk :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:19

Jastie; Mijn merrie en veulen gaan gewoon met de groep samen het land op. De groep bestaat uit nog 4 andere merrie's. Waarvan er 2 zo ie zo bekend zijn met veulens.

Naranga; Minimaal 10.5 maand inderdaad. Word echt spannend nou!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:22

Ik moet zelf ook nog even zien wat ik met mijn merrie en veulen doe tzt. We zijn nieuw op deze stal en even kijken hoe de merrie groep straks is op het land, zijn er denk ik 6-8, dus toch wat groter. Helaas geen andere veulens op deze stal dit jaar.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:22

Frekja staat op dit moment met 1 andere merrie op het land.
Daar blijft ze mee staan als het veulen er is. Frekja is wel erg beschermend naar het veulen toe, maar deze merrie kent ze al van jongs af aan (nu zo'n 15 a 16 jaar kennen ze elkaar) dus dat gaat wel goed.
Wil Frekja sowiezo niet in een grote groep hebben, dat wordt dan knokken.
Wil ze wel redelijk snel weer op het land hebben. Al is het maar voor een uurtje.
Verder heeft Frekja een stal met uitloop.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:23

Hier gaan ze eerst gescheiden het land in, merries zijn eigenlijk wel vrij beschermend en we willen niet dat andere veulens door een merrie gepakt worden of door de draden gaan. :) Zodra de veulens goed uit de voeten kunnen en de merries weer wat meer bezig zijn met eten komen ze in paartjes of groepjes bij elkaar. Zijn een aantal die samen kunnen, dus worden groepjes. :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:24

Bij ons op stal is Pol ook de enige die een veulen krijgt. Wel staan er 2 "jongere" paarden van 6 en 8 die wel van spelen houden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:24

Marit staat nu ook met deze merries op het land maar 2 gaan er weg en er komen 2 nieuwe merries voor terug. Ik kijk wel hoe het gaat tzt, mocht het toch niet goed gaan in de groep gaan ze maar lekker apart. Helaas geen andere veulentjes op stal..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:28

Hier in totaal 6 (geloof ik :+ ), waarvan het paard ab-so-luut niet bij een ander kan. Wel sneu voor het veulen, maar die merrie is niet enorm vriendelijk. :n Verder zal Heaven waarschijnlijk met een andere jonge pony komen te staan en misschien uiteindelijk nog met een andere. Dan blijven er nog 2 over (moeder en dochter) die mooi bij elkaar kunnen. :j De rest die niet drachtig is kan op den duur er ook bij, of die blijven apart, dat zien we dan wel weer. :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:28

Charisma: Komen er dan wel nog foto updates? 4 dagen kan ze nog wel volmaken, banden kunnen al wel een tijdje slapper lijken, voor het zover is.

Melody wisselt gewoon af met dan wel, dan niet melkdruppels? Dat lijkt me ook spannend, hier doen ze daar gelukkig niet aan, als er hars of melk is, dan duurde het nooit langer dan 2 dagen voor er ook een veulen was. Maar vorig jaar had Poon dan ook ineens weer niets aan de uier voor ze beviel, daar wachten we dus ook niet meer op :)

Even verderop klinkt het bij jou al echt spannend!!

Karola, dat moet ook frustrerend zijn, als je zo ver weg bent al je merrie moet bevallen!
Zou het haar eerste veulen worden?

D_B: Rosa heeft al een mega buik! Wat een schattig stel zijn ze zo samen :)

Wat een heerlijk tevreden koppie heeft Heaven, lekker zo in het zonnetje.

Kitzbi maakt het spannend zeg, nog geen nieuws?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:34

Ja nicole,als ze melkdruppies heeft zijn dr hieraan kleiner en zijn er geen druppels dan zijn ze voller,en serieus zowat om de dag.Dus tja wat moet ik daar van zeggen...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:35

Kitzbi is nog steeds onrustig smste petra

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:40

Spannend wel leuk weer veulentjes.

Bij mij duurt het nog ongeveer 3 weken Anzaliek zit op 309 dagen en Misty op 297 dagen, anzaliek haar uier gebint wat te komen maar Misty heeft nog niks maar het is ook haar eerste veulen.

Succes met waken iedereen.

_karola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:43

Nicole288: Ja het is ons eerste veulen. We hebben ook nog een haflinger, paarden
zijn officeel van mijn zus maar vindt het zeker jammer dat ik er niet bij ben.
Ze gaat proberen foto's te maken, ben erg benieuwd wat er uit komt deze combinatie
gaat zeker een verassing worden!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:56

Hier uiteindelijk met 2 andere merrie's erbij. Hyper en lekker speelse shet die zelf ooit een veulen heeft gehad en een oudere nakomeling van de merrie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:56

Ben benieuwd of Kitzbi gaat vanavond/vannacht.. Denk haast van wel..

Foss: Komt ook al aardig in de buurt dan :)

Karola: Frustrerend dat je er niet bij kan zijn denk ik...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:00

Nou ik ga er nu heen..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:00

dwyne olivia is 12 april uitgeteld maar omdat ze altijd nogal vroeg een veulen krijgt knippen we haar uit voorzorg van een beetje in! ze was dichtgezet ivm luchtzuigen..

heb net de singel maar om gedaan! denk nog niet dat het gaat komen maar slappe banden, uier staat strak en komt wat troebel wittig vloeibaar hars af kan het nog geen melk noemen!
ze zit nu op 310 dagen! maar nu kan ze ons iniedergeval niet verrassen :')

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:01

Succes!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:01

Succes! Haha

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:03

Foss: Komt ook al aardig in de buurt dan :)
Ja het begin is er, heb even nagekeken wanneer ze haar vorige veulens kreeg 2 jaar geleden precies op de uitgerekende datum een merrie en 3 jaar geleden op 333 dagen een hengstveulen ben benieuwd wat ze dit jaar gaat doen.