[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:43

marrlinde: Ik hoop voor je dat die snel komt :))

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:46

ik hoop ook dat het snel komt! :))

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:57

Vandaag Ramaylla 320 dagen dracht!

Haar uier is iets gegroeit weer.

Shanaya heeft godzijdank nog erg weinig uier en weinig kans op een vroeg veulen (iig niet binnen de komende 10 dagen)
over 10 dagen mogen de hechtingen weer uit haar vulva, hopelijk is dan het flapje dat vandaag gehecht is weer genezen... Ze had even ruzie met haar dochter en die sloeg uit onmacht van zich af (was in een hoek gedrukt) en raakte shanaya vol op de vulva die dus helemaal aan gort ligt nu... Komt dat bekend voor? begin 2007 moest shanaya ook al hechtingen in haar vulva ivm een trap van een ander paard...
Dit keer echt haar eigen schuld; ze is steeds maar aan het dreigen naar andere paarden en woest gillen en slaan met haar voorbenen, vandaag dus ook weer dikke ruzie: eerst met haar vriendin en daarna dus met dochterlief.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:02

Amandake; En, hoe is de nieuwe merrie haf?? Super dat je er eentje op neemt!
Tass; dat is nogal een eind rijden!
PVD; thanx, ik hoop het ook. Ze heeft er gelukkig niet veel last van.
Haflinger-27; wow, dat zijn er nogal wat.......weinig slaap de volgende maand ;-)
Saffier; wat sneu! Gaan de lammetjes wel goed?
BG; ja, erg he de landerijen nu. Bij ons ook. Het water lkan nog niet weg door de ondergrond die nog bevroren is. Welke Hoefsmid heb je nu dan? Beviel de andere niet meer?
Sunny44; welkom! foto's!
marrlinde; spannend!! zal het de eerste worden?
Sa; gefeliciteerd met de mijlpaal, maar jeetje, voor de 2e keer de vulva aan gort! Dat is idd duimen dat ze er met de bevalling geen last van heeft........

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:05

Oh oh ooh...

Maar das toch wel even schrikken zeg..
Misschien voelt Shanaya zich wel prettig, lekker dicht..
Ze zou het haast denken zo voor de 2e keer..

Ik hoop dat het snel goed is met de merrie, verder is de schade beperkt gebleven???

marrlinde

nou het ging toch om het veulen van SA of mijn veulen? dan zal het die van mij wel worden... :P als het bij haar nog wel ff duurt? ;)

potverdikkie

ShamalArabs schreef:
Vandaag Ramaylla 320 dagen dracht!

Haar uier is iets gegroeit weer.

Shanaya heeft godzijdank nog erg weinig uier en weinig kans op een vroeg veulen (iig niet binnen de komende 10 dagen)
over 10 dagen mogen de hechtingen weer uit haar vulva, hopelijk is dan het flapje dat vandaag gehecht is weer genezen... Ze had even ruzie met haar dochter en die sloeg uit onmacht van zich af (was in een hoek gedrukt) en raakte shanaya vol op de vulva die dus helemaal aan gort ligt nu... Komt dat bekend voor? begin 2007 moest shanaya ook al hechtingen in haar vulva ivm een trap van een ander paard...
Dit keer echt haar eigen schuld; ze is steeds maar aan het dreigen naar andere paarden en woest gillen en slaan met haar voorbenen, vandaag dus ook weer dikke ruzie: eerst met haar vriendin en daarna dus met dochterlief.

auwie, ga spontaan zelf met mijn benen gekruist staan! Arme shanaya!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:08

SA: mooie mijlpaal!
auwa! klinkt erg pijnlijk! hopelijk niet té snel een veulen dan :oo

hier is de angelsound binnen :D heb een eerste poging ondernomen op mn eigen hart, dat was al lastig genoeg te vinden :+ (wat kunnen die borsten toch in weg zitten he :+ )
vervolgens was ik zo stom, uit de gedachte: als ze eten, staan ze stil en kijken ze niet op of om, de paarden éérst te voeren en dan met de angelsound aan de slag te gaan 8)7
complete katastrofe dus: behalve oorverdovend gekruch en gekauw was er niet veel te horen :+ := :roll:
nochtans waren net nu alle drie de beebs flink actief en ik denk dan maar zo: als dat ding een baby van 12 weken kan horen (hik, schoppen en hartslag) dan moet het toch een veulen van 9 maand oud ook "horen" als het zo fiks tekeergaat dat de hele buik van links naar rechts schommelt en trilt ;)
Dus morgen een nieuwe poging, ditmaal vóór de voedering :+
Zou het ook wel bij de dwerggeiten willen proberen, maar die stinken zo :o die typische geur krijg ik vast nooit meer uit dat ding uit :+ (met dank aan mijn bok :roll: )
maar ik ga wel op zoek naar een chinchilla-slachtoffer :+ :D

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:12

SA: Gefeliciteerd! Arme Shanaya. :(:)

Frenia: Hahaha, tja. Ik zou het ook gedaan kunnen hebben. :') Ben benieuwd of het wel lukt voor het eten!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:12

Marrlinde; Dunya is nog eerder volgens mij dan SA...
Frenia; ik ben benieuwd!! Haha, biks maakt veel herrie!!! Nu het veulen nog....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:15

pippalex schreef:
Oh oh ooh...

Maar das toch wel even schrikken zeg..
Misschien voelt Shanaya zich wel prettig, lekker dicht..
Ze zou het haast denken zo voor de 2e keer..

Ik hoop dat het snel goed is met de merrie, verder is de schade beperkt gebleven???

Gelukkig van binnen nu niets kapot, alleen de buitenkant. Wel schaafwonden in de vulva, maar geen gaten oid in het geboortekanaal...
Als je achter haar staat is de linkerkant kapot en gehecht, ze is uitgescheurd naar boven toe en daar zitten ook 2 hechtingen in, de rechterzijde is nog heel, dus echt dichtgezet is ze niet, alleen de linkerzijde is dus kapot. ik zal morgen even een foto maken ;)

Ze zit gelukkig nu pas op 307 dagen, op 316 heeft ze al eens geveulend, maar ik verwacht dat dit keer zeker niet!

Ze had wel een heftige reactie op het roesje, normaal hebben ze daar niets van (behalve even duf zijn dan) en ze kreeg maar een beetje ivm het veulen. Het zweet liep nu letterlijk in stralen van haar af en ze ademde heel benauwd. Gelukkig trok ze snel weer bij, alleen toen ik de deken erna eraf haalde schrok ik even van haar buik, die heeft ze in die paar uur echt enorm laten zakken (ze droeg heel hoog). Dat zal ook allemaal wel bijwerking van het roesje zijn denk ik...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:56

Oh, SA, dat klinkt echt eng :| Wat moet je schrikken als je je merrie vind, helemaal kapot van achteren:|

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:21

he bah, dat is schrikken SA!

Frenia: Spannend! Je zou wel denken dat het moet werken :j Kun je het geluid ook opnemen?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:23

Jeetje, SA. Dat klinkt niet fijn.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:39

SA : kapotte vulva oeioei dat moet pijn doen :(:)
Frenia : wanhopig op zoek naar slachtoffers om baby's te horen haha _O-

Maaike is vanmiddag om 15 uur aangekomen.....in een trailer waar plastieke zakken inlagen :? ...daar stond ze dus op te trappelen...helemaal onder de modder ,manen deels afgeknipt om de knopen eruit te halen ,een staart waar ze op strapte...erg hèèl erg.
Ze is superlief , mooi ,niet groot...iets van 1.46 hoog...de foto's heb ik genomen toen mijn dochter de staart al had geknipt en de manen al deels had uitgeborsteld...dus verder was ze nog niet volledig gepoetst ,maar zo heb je toch een indruk.....morgen foto's na de metamorfose :P
Ze is vandaag 192 dagen drachtig , dus voor op de lijst Maaike x Sultan : 11/06/2009

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zou ik met de manen doen ? het voorste stuk op gelijke hoogte afknippen zoals de rest ?
Toen ik haar enkele maanden terug gezien had ,had ze manen tot bijna op haar knieen _-:( nu dus niet meer.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:42

mooie haf zeg! ik zou de manen op de gelijke hoogte knippen, maar dan wel met een beetje natuurlijk effect zegmaar ;) als het dan gaat groeien weer is het mooier denk ik ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:45

Amandake: Wat een leuke dame. Wat zonde dat er dan zo weinig naar omgekeken werd. Gelukkig heeft ze nu jullie gevonden +:)+

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:48

trouwens wel raar amandake, dat de vorige eigenaar van de ene op de andere dag geen zin meer in ze had...

volgens mij heb je dan nooit echt van je paarden gehouden.. ;)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:54

amandake wat een mooie haf zeg!
Heeft hij nu voor alle paarden een plekje gevonden?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:57

Hij heeft een prachtige Jeep gekocht...tja wat voor de ene primair is ,is voor de andere overbodige luxe .
Hij sprak vandaag over een hengst en een merrie weg te brengen voor "de kop" ...ik begrijp het niet en mag er niet te lang bij stilstaan of ik haal ze allemaal op....ik heb helaas geen plaats , er lopen er 11 rond bij hem !!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:59

amandake: adverteert hij ook voor de verkoop van zn paarden? via marktplaats of wat dan ook?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:59

Haflingertje : ik denk dat hij er nu nog een 8 tal heeft ,die tegen half Februari weg moeten zijn ,want dan gaat hij zijn Jeep ophalen en moet hij geld hebben om die te betalen.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:01

ja Cindybijl op kapaza.be ....maar breng mij aub niet in diskrediet als je in contact moest komen met hem.
Ik haat zijn manier van handelen nu ,maar hij blijft wel een kennis die ik regelmatig zie.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:04

verder graag via PB als het over de verkoop en/of verhandelen van de paarden gaat ;-)

Ik ga nu een paar uur in de stal bij Kyra zitten tot ze plast ,ze deed hengstig naar Romabel vandaag dus ga ik mijn wee-foal-checker gebruiken....wish me luck ;-)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:10

succes! ben heel benieuwd!