[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:10

Hihi Linda, toch eens tijd voor een echte telefoon O:)
Ik ben erg blij met days left inderdaad. 218 dagen vandaag!! *\o/*

Wat bitchyness betreft merkte ik vorig jaar niets bij Roos en dit jaar weer niets. Maar die heeft zelf ook een lekker steady, eenvoudig karakter. Merkte ik tot dit jaar na een flinke veulenhengstigheid ook nooit een hengstigheid aan.
Lies vorig jaar ook geen opvallend gedrag gezien, maar dit jaar zoooooo hormonaal :o Vorig jaar een hengstveulen, dus erg benieuwd wat er nu uit komt.

En hier dus een hengstveulen en een merrieveulen gehad dit jaar, maar het was juist het merrieveulen dat het meest nieuwsgierig/ondernemend was en overal bovenop klom :+

Uier aanraken ben ik afgelopen jaar wel mee begonnen met mijn maidens. Gewoon af en toe even voorzichtig aankomen met voortgang foto's maken, vlak voor die tijd melk testen gedaan.
Toen de veulens er eenmaal waren was het geen probleem. Met name Lies (helemaal in love met haar kleine de eerste week nog wel O:) ) bleef super braaf staan, terwijl het veulen -zoals het een echte man betaamd- nogal wat moeite had met de juiste plek te vinden hahaha

Faline, jouw slanke dames beginnen ook te groeien! Zo benieuwd naar jouw Bolero'tje vooral! :):)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:10

Buikjes zijn mooi duidelijk Faline ... mooi <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:55

Gisteren had ik hem al op facebook gedeeld, maar zou hem hier ook even plaatsen.
Dit weekend even m'n gratische skills opgegraven en m'n Stal Rooskamp-kerstkaartje afgemaakt:
Afbeelding
http://www.stalrooskamp.nl/wp-content/u ... 00x576.jpg en in het groot is hij stiekem veel mooier O:)

Namens ons, fijne feestdagen allemaal!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:14

Ja Faline buikjes bij die slanke dennen :)

Aniek.... WAT ZEG JIJ DAAR????? Tijd voor een échte telefoon?? :wow: jij durft!!
Hihi, nee sorry, ooit wel geprobeerd over te stappen op Android, maar eenmaal gewend aan iphone is overstappen echt een hell!! :o

Mooi kaartje Aniek!! Tof gedaan!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:19

Faline, mooie strakke buikjes hoor! Ik blijf er bij dat de grotere onder ons eleganter drachtig zijn dan de mini's :D

AniekR, Mooie kerst kaart, echt leuk gedaan!

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:27

Ook van ons, en deze mama in spé;
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:36

Hihi ik lees wel dat lady het ideaalbeeld is van een humeurige bitchy merrie. Gelukkig vind ze kriebelen bij het uier het einde :D en als ze geen last heeft van hormonen is ze gewoon lief :)

Aniek en Vulina leuke kerstkaarten!! Leuk gemaakt zeg. Amanda heeft deze voor mij gemaakt. Namens ons fijne feestdagen en een gelukkig , gezond , en vele gezonde veulentjes in 2017!
Afbeelding

Faline ik zie buikjes!! :D

Ik heb hier een Samsung en gebruik my day. En deze site voor de dagen die ik gehad heb
http://www.kalender-365.nl/bereken/20-0 ... -2016.html

Lady morgen alweer 6 maanden drachtig.. Gaat hard hoor. Bijna alweer zomer :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:38

Wat komen er een mooie kaarten voorbij... ik ben niet zo creatief, maar wens jullie ook fijne dagen hoor :o :D

Hinte, haha EENS!! Die grote zijn mooier zwanger dan die kleine dikke propjes!!
Ik zie geen eens verandering in buiken, ze waren vanaf dag 100 gewoon al dik!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:50

linda2008 schreef:
Aniek.... WAT ZEG JIJ DAAR????? Tijd voor een échte telefoon?? :wow: jij durft!!
Hihi, nee sorry, ooit wel geprobeerd over te stappen op Android, maar eenmaal gewend aan iphone is overstappen echt een hell!! :o

Mooi kaartje Aniek!! Tof gedaan!

Hihi sorry, IT-grapje :o

Maar thanks!
En nog twee mooie kaartjes hier!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:50

Mooie buikjes Faline!

Wat leuk al die kerstkaarten. Ik moet eigenlijk ook echt even aan de gang daarmee :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:14

Jeetje wat Is iedereen creatief!

Erg mooi gedaan.
Helaas kan ik dat niet. Maar ook namens mij en Harmony hele fijne feestdagen en een gezond, veulenvol en vruchtbaar 2017 :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:16

Hahaha, echte telefoon!
Ik ben van iphone over gestapt op samsung, weet niet of het perse een verbetering is (en ik werk in de IT :P)

Leuke kerstkaarten, ik doe niet aan van die kaarten haha ben niet zo creatief. Ik stuur wel echte kaarten :)

Wens jullie wel fijne dagen natuurlijk!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:27

Ik ben juist na jaaaaaren Samsung naar IPhone overgestapt en ik ben er blij mee :j
Die Samsungs werden me echt te groot en qua software niet vernieuwend meer.

Thanks voor de beterschapswensen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:28

Leuke kerstkaarten. Jullie ook allemaal fijne dagen!

Ik kan nu echt gaan aftellen bij de eerste merrie. Spook hoeft nog maar 98 dagen! :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:32

wat leuke kerstkaartjes, zo creatief dat jullie zijn
alleszins allemaal prettige feesten en een goed gezond eindejaar en prachtige veulentjes in 2017.

knappe buikjes faline, het blijft toch speciaal die champagnekes

linda ik zweer ook bij iphone :o

vind ook wel de grotere paarden mooier zwanger, die kleintjes lijken dan nog zo korte pootjes te hebben met die buik en al dat haar :')
al zijn de veulens dan wel weer schattiger <3

het begint toch echt best wel dichter te komen allemaal *\o/*

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

@Faline, mooie buikjes!

@Aniek, mooie kerstkaart!

@Cynthia, Nog gefeliciteerd met LaVie, dat ze Gouden bokt merrieveulen is geworden! :) Ben door alle drukte, dieren, kleine enzo helemaal vergeten om Trigger op te geven voor de bokt hengstveulenverkiezing :(, en vergeten te stemmen :oo :?.
Maar ja volgend jaar dan maar weer!

@Pretty, we gaan duimen voor merrie's dit keer voor jou! :P

Wil iedereen ook fijne kerstdagen en een gelukkig 2017 wensen!

Las net in inmemoriam over Qui Que, wat erg zeg, had de tranen in mijn ogen, echt verschrikkelijk..

Hier gaat met de dames alles goed :), Belle moet nog 89 tot 340, Biscuit 91 dagen tot 340, Hope 103 tot 340 en Bibi 127 tot 340 :).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:05

MaritB schreef:
Hahaha, echte telefoon!
Ik ben van iphone over gestapt op samsung, weet niet of het perse een verbetering is (en ik werk in de IT :P)

Nee het is met name een beetje een voorkeur/vooroordeel. Wat je in de fotografie ook erg sterk hebt tussen Canon- en Nikon-fotografen bijvoorbeeld.
Op de studie had ik altijd van die jochies met hun MacBooks, want die waren veel beter en zo geweldig en liepen nooit vast. En dan deden die veels te duren MacBooks het een keer niet, maar dan liepen ze vooral niet vast. Er was altijd een andere oorzaak voor :r
Wij hebben voortdurend mensen die dan weer van alles hebben dat niet werkt en dan is het; 'gebruikt u Apple?' Ja.' 'Toevallig een update gedaan.' 'Eh - ja.' :') Maar wel een reden om hier altijd grapjes over te maken...
Verder hebben ze best mooie producten hoor, maar vind het veels te duur voor wat je ervoor krijgt. Betaald een beetje voor het merkje. Pas als ik echt op grafisch vlak iets zou doen, zou ik inderdaad wel een Mac computer willen hebben.

DL aftellen is begonnen, onder de 100 dagen! *\o/* Is dat de eerste hier eigenlijk?

En het topic van SofieHavan is inderdaad erg heftig. In DBT2016 al naar boven gekomen. Wat een verschrikkelijke pech heeft die gehad!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:14

War betreft een aftel app voor iPhone, ik gebruik dreamdays of zoiets

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:37

AniekR schreef:
Op de studie had ik altijd van die jochies met hun MacBooks, want die waren veel beter en zo geweldig en liepen nooit vast. En dan deden die veels te duren MacBooks het een keer niet, maar dan liepen ze vooral niet vast. Er was altijd een andere oorzaak voor :r
Betaald een beetje voor het merkje. Pas als ik echt op grafisch vlak iets zou doen, zou ik inderdaad wel een Mac computer willen hebben.

Mijn vriend heeft idd een Mac aangeschaft voor fotobewerking na fotoshoots

Cynthia beterschap!

Leuke kerstkaarten!

Over bitchy merries en gedrag bij aanraken etc. Dit soort gedrag is op te lossen. Mocht er iemand serieuze problemen ervaren en er (op een paardvriendelijke wijze) vanaf willen, kijk dan eens op DL-paardencoaching.nl

Merrieveulen of hengstveulen. Ik denk dat ik dit komend veulen (of een andere pony) weg moet doen tzt. Maar als ik het zou aanhouden maakt het me niet zoveel uit, wel lichte voorkeur voor een hengstje

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:40

O en over minder knappe kleine dikke paardjes.. Dolly is te dik, heeft een dikke teddyvacht en ik krijg haar nit schoon (is een schimmel).
Je wil er niks wits naast houden want ze is gewoon geel dan.
Dus niet echt een fotomodel op dit moment

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:24

Hahaha leuk Diane zo'n witte :')
Hier zijn de bonte ook vooral geel/bruin/zwart.
En mijn hengst (papa in spé) is momenteel redelijk schoon maar omdat hij perlino bont is, lijkt hij alsnog vieze vlekken te hebben :')

DL is niet de eerste, Marije en Ice gaan volgens mij al in januari :):)
Wel leuk Rowan onder 100, nu kun je echt gaan aftellen.

Aniek, ik ben echt een leek op technisch gebied. Ik heb een iphone van de zaak dus liever een gratis iphone dan een betaalde android ;) en inmiddels ben ik er ook gewoon te veel aan gewend geraakt en ben ik dus niet handig genoeg om android onder de knie te krijgen :')
Zo heb ik ook zitten denken om ooit een mooie camera aan te schaffen, ik heb geen fotograaf-plannen maar om in ieder geval zelf mooie foto's van de paardjes te kunnen maken. Maarja... leg mij maar eens uit wat ik moet hebben en hoe het werkt :? Ik snap er niks van!! Haha!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:22

Tiana zit vandaag op 199 dagen! Ze begint al echt een lekker buikje te krijgen nu :D We hebben overigens nog steeds geen bewegingen gevoeld. Duidt een rustig veulen niet op een merrie?

Hoeveel dagen houden jullie aan bij het berekenen van de uitgerekende datum? 340?
Als ik van de inseminatiedatum een maandje aftrek dan kom ik uit op 4 mei, maar met 340 dagen is het 10 mei. Maar ik zag geloof ik ook 320 en 330 dagen voorbij komen :')

Verder zijn we een beetje aan het kwakkelen. Begin dit jaar ging het me steeds meer opvallen dat Tiana met aansingelen boos wordt (voorheen was dit niet). De zadelmaker in februari laten komen en het zadel moest een beetje opgevuld worden. Begin augustus ging ze ineens kreupel/kort lopen onder het zadel, weekje rust en in september herhaalde dit zich weer. Half september had ik toevallig (en gelukkig) al een afspraak staan met een andere zadelmaker (het zat me niet lekker, want de boze blikken hielden aan) en toen werd mijn zadel volledig afgekeurd voor haar. An sich lag hij niet heel slecht, maar ze gaf zo duidelijk aan dat dit het niet was. Bij het uittesten van een ander zadel ging ze van kreupel naar weer lekker ruim. Destijds toch maar besloten om een nieuw zadel aan te laten meten en ze loopt echt een heel stuk beter onder ons nieuwe zadel, maar de helse blikken blijven :(
Nu viel het mijn vriend laatst op dat het niet zozeer met aansingelen te maken heeft, maar dat als je er gewoon je hand oplegt ze ook boos wordt. Als ik mijn hand bij haar uier neerleg geeft ze ook duidelijk aan er niet blij van te worden, terwijl ze het schoonmaken van haar uier zonder problemen toe laat.
Vanmiddag komt er een masseur voor haar om te kijken of die nog iets van blokkades kan vinden. Het was eigenlijk het plan om haar zo lang mogelijk door te trainen, maar ik begin nu toch steeds meer te twijfelen om haar vast op rust te zetten. Hoewel ze het in de training juist super goed doet.

Vorige week is ze ook nog eens uit gegleden in het land waardoor ze donderdag 'kreupel' liep. Straks voordat de masseur er is eens kijken hoe het daarmee is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:25

Bij mini's word vaak 320 dagen aangehouden ondat die over het algemeen iets korter dragen. Ik hou bij mijn ene mini 330 aan omdat zij 1x eerder een veulen heeft gehad (op dag 331) en bij mijn maiden reken ik maar gewoon 340 dagen...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:43

Ik tel altijd 340 dagen bij de inseminatie/eisprong datum op.
Ik ga uit van 340, behalve bij Jade tel ik maar 330 omdat ze tot hiertoe altijd eerder bevallen is (325,326,328)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:02

Hier tel ik 340 dagen.
Andrea, lastige. Was ze al drachtig toen het gedrag begon of ervoor al?
Hier is de merrie ook wel gevoelig op de buik. Bijzonder genoeg gaat het aansingelen nu beter dan eerder.