Ik woon in groningen, bijna tegen de grens van Drenthe aan

Wat een mooie foto's Jessica. Ik snap dat je zoveel reacties krijgt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Kom ik aan. Tjalleberd (naast Heerenveen). In friesland dus haha. Meer mensen van hier? Zal wel niet/weinig
*knip*
JoSav had het al gezegd. Maar ze is zo mooi
Hier weinig nieuws verder. Heel dik, veel zucht, uier hetzelfde. Nieuwsgierig hoor...
For_Que schreef:JoSav schreef:Veel merries komen echt al dichtbij de uitgerekende datum. Spannend!
Hier nog even wachten, maar wel een heel tevreden merrie.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vorige dracht had ze tot de bevalling weinig uier dus voor diegenen die het nodig hebben: geen wanhoop?
En wauw Sanet, mini buik!
Wow wat een mooie merrie! En die kleur❤️
Kabayo schreef:Kom ik aan. Tjalleberd (naast Heerenveen). In friesland dus haha. Meer mensen van hier? Zal wel niet/weinig
Sanet wow. Bijna 300 dagen en zo strak? Wil je haar niet lekker aan de kant zetten met dat aantal dagen?
Evalien86 schreef:Ik geef roosje ook breed and grow.. Ben er tevreden over. Fijne ingrediënten.
Roosje heeft vandaag wat dunne kakkies gelegd zag ik.. Omdat ik wat onzeker ben zou ik graag van jullie horen of ik hier extra op moet letten of dat het vaker voorkomt bij (hoog) drachtig merries.. Heb er een foto bij gedaan voor de liefhebbers haha..
We hebben gister een rondje gedaan en heeft ze paar hapjes gras mee gegraaid maar verder kan ik niks anders bedenken. Er lagen ook 2 normale mesthopen.
[ [url=m/b96bJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
xYaartje schreef:suffie, hij blijft er inderdaad bij lopen. Voor zowel Frodo als de kudde beter. Zet Frodo apart zit hij volledig in de stress omdat hij ineens alleen staat dan, heeft ook weer effect op zijn kudde en de kudde is dan ook in de stress omdat ze hun leider ineens kwijt zijn. En hij accepteert het veulen dan gelijk als de zijne door hem er in te houden.
Meestal zetten we Maria en haar veulen na de bevalling altijd wel even apart de eerste paar dagen. Zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en dan daarna weer terug in de kudde. Enige moment ook dat ze het niet erg vind om even van de kudde weg te zijn is wanneer ze net moeder is. Dan is ze volop aan het moederen en niet op de kudde aan het letten en voor leidende merrie etc. aan het spelen.
Bevallen doet ze wel in de kudde. Dat is voor haar het fijnst. Maria houd er absoluut niet van om voor/tijdens de bevalling alleen te staan. Zit ze alleen maar bij het hek te kijken tot ze weer terug mag. Die heeft echt de steun van haar kudde nodig met bevallen. Ze is wat dat betreft een echte kudde merrie.
En klopt! Maar laten we hopen dat ze het nog even twee tot drie weken binnen houd. Dan zal ze in april de eerste hengstigheid hebben.
Al word ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar de kleine. Zo benieuwd wat Maria en Frodo er van gemaakt hebben! Eerste Frodo veulen voor ons (Frodo zelf heeft al een nakomeling van wat ik begreep, maar dat moet ik nog eens aan zijn eigenaar navragen).
For_Que schreef:xYaartje schreef:suffie, hij blijft er inderdaad bij lopen. Voor zowel Frodo als de kudde beter. Zet Frodo apart zit hij volledig in de stress omdat hij ineens alleen staat dan, heeft ook weer effect op zijn kudde en de kudde is dan ook in de stress omdat ze hun leider ineens kwijt zijn. En hij accepteert het veulen dan gelijk als de zijne door hem er in te houden.
Meestal zetten we Maria en haar veulen na de bevalling altijd wel even apart de eerste paar dagen. Zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en dan daarna weer terug in de kudde. Enige moment ook dat ze het niet erg vind om even van de kudde weg te zijn is wanneer ze net moeder is. Dan is ze volop aan het moederen en niet op de kudde aan het letten en voor leidende merrie etc. aan het spelen.
Bevallen doet ze wel in de kudde. Dat is voor haar het fijnst. Maria houd er absoluut niet van om voor/tijdens de bevalling alleen te staan. Zit ze alleen maar bij het hek te kijken tot ze weer terug mag. Die heeft echt de steun van haar kudde nodig met bevallen. Ze is wat dat betreft een echte kudde merrie.
En klopt! Maar laten we hopen dat ze het nog even twee tot drie weken binnen houd. Dan zal ze in april de eerste hengstigheid hebben.
Al word ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar de kleine. Zo benieuwd wat Maria en Frodo er van gemaakt hebben! Eerste Frodo veulen voor ons (Frodo zelf heeft al een nakomeling van wat ik begreep, maar dat moet ik nog eens aan zijn eigenaar navragen).
Is dat Frodo de Lusitano?