[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:02

Die van de buren droeg 360 dagen voor een merrie. De merrie van een vriendin ook zoiets en kreeg een hengst. Van dezelfde vader overigens.
Wat mij betreft zegt de datum helemaal niets qua geslacht

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:45

Met rond de uitgerekende datum bedoel ik dus letterlijk een paar dagen er voor of na. Ik heb het hier niet over merries die al weken over tijd zijn bijvoorbeeld. Ik weet heus wel dat er veel merries op springen staan. Maar ik wil weten hoe de Merrie's zijn die op hetzelfde punt zijn als mijn merrie
[/quote][/quote]

Mijn merrie is nu drie dagen over tijd, maar maakt ook nog niet heel veel vordering met haar uier. Denk dat ik nog wel een weekje mag afwachten helaas.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:46

Pfffff wat zijn jullie druk geweest hier zeg. Toen ik zag dat er 8 pagina's bij waren gekomen had ik wel een veulentje verwacht, maar helaas.... Komop met die veulens :P

Hier heb ik gister een fotomeeting gehad, en heb al een hele gave foto binnen ^_^ <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 06:50

Wat een prachtige plaatjes!
Veulen is nu wat bruiner of komt dat door de foto?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:08

Mooi hoor Ennasil!

Dagen dracht? Ik heb nog niet veel vergelijk, maar hier was;
2015 - Dag 331 - hengstveulen
2016 - Dag 342 - merrieveulen
2017 - Dag 348 - merrieveulen
(2015 en 2017 was dezelfde merrie)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:08

Ja ze is iets lichter geworden sinds de geboorte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:09

wat een leuke foto's ennasil!

geslacht in relatie tot draagtijd is bij koeien vaak wel.. als ze overlopen is het meestal een stier (extra tijd nodig om slurfje te bakken denk ik)

oh oh, Noisy laat zijn ware aard zien... :)

Hier ook ongeveer rond de uitgerekende datum, dag 335 vandaag.. maar hier ook de eerste keer, dus ik weet niet hoelang ze 'normaal' draagt.
geen alarm gehad vannacht, ze heeft volgens mij ook niet gelegen. Wel flink gegroeide uier.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:20

Ah wat een heerlijke veulenfoto's heb ik weer zien verschijnen.

Ennasil: prachtige foto's van je shoot!

Noisy, help, wat een viespeuk ben jij :+

Nadezda: ik zou er toch ook niet gerust op zijn, lijkt me erg vroeg. Ik denk dan direct aan placentitis. Mss toch maar eens scannen voor het zekerste.

Pretty: zoals jij het enkele pagina's geleden omschreef, zo voel ik het ook aan.

Ph nu al sinds vrijdag op 6 elke avond, zaterdagavond zelfs neigend naar de 5,5.
Uier is nog altijd niet ontsploten, maar de banden zijn slap (drilpudding). Esquina zelf lijkt er héél gerust in en ik heb echt het gevoel dat zo nog wel enkele weken kan doorgaan...
Na mijn derde slapeloze nacht, ben ik het echter eigenlijk al beu :o
Ze heeft deze nacht drie keer zo hard tegen de stalwand zitten schuren en duwen dat mijn camera naar beneden viel zodat ik iedere keer mn bed uit mocht om die opnieuw op te hangen. -:(-
Na de derde keer rond 4u30, amper een half uur na de vorige keer was ik het zo beu dat ik haar heb buiten gesmeten ~~}> O:)

Was het echt zo beu en ik zag het echt niet meer gebeuren die nacht. En nee hoor, vanmorgen stond ze fijn gras te eten alsof er niets aan de hand is. |o

Mijn ouders verklaren me gek dat ik niet gewoon doorslaap en pas komen weekend opnieuw begin met waken, of als er toch duidelijkere aanwijzingen zijn.
Maar die PH is nog altijd 6.... Dus ik vertrouw het toch niet helemaal.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:37

Crines, maar buiten kun je haar dan niet meer in de gaten houden? Ik zou gewoon even een schroef pakken en je camera vast schoeven ;)
Klagen na 3 slapeloze nachten kan echt niet, ik heb er 50 gehad en mag me nu alweer op gaan maken voor de volgende. En Rowan... die heeft geen eens meer slapeloze nachten, maar slapeloze maanden :') whahaha

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:40

Mijn maiden..uitgerekend 13 april...nog niks hoor..geen aanstalten..uier iedere keer weer leeg na de wei..banden niks slap nog..we gaan week 4 in van t overdragen..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:49

O, Esther, wat erg!!! :oo

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:51

Esther28 schreef:
Mijn maiden..uitgerekend 13 april...nog niks hoor..geen aanstalten..uier iedere keer weer leeg na de wei..banden niks slap nog..we gaan week 4 in van t overdragen..

Sterkte met geduld hebben! :(:) Hopelijk wordt je daarna blij verrast door een mooi en gezond veulen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:52

Esther28 schreef:

:wow:

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:53

linda2008 schreef:
Crines, maar buiten kun je haar dan niet meer in de gaten houden? Ik zou gewoon even een schroef pakken en je camera vast schoeven ;)
Klagen na 3 slapeloze nachten kan echt niet, ik heb er 50 gehad en mag me nu alweer op gaan maken voor de volgende. En Rowan... die heeft geen eens meer slapeloze nachten, maar slapeloze maanden :') whahaha

Hihi ik weet wel Linda. :o

Maar ik ben een zombie als ik slaap tekort kom. Mentaal was ik er nog niet op voorbereid ook :+ Ik dacht, ok ze gaat sowieso over dragen, dus we beginnen pas rond 12 mei te waken, behalve als ze het vroeger al spannend maakt. Nu maakt ze het echt niet spannend, behalve dan die PH waarde :')

Nee ik kan ze in de weide niet meer in het oog houden.

Dus vanavond zet ik haar inderdaad braafjes weer op stal en zorg ik dat ik de camera wat steviger vast kan maken :j

Godzijdank heb ik vrijdag een dag verlof gevraagd, dan kan ik toch ff bijslapen :P

Ah Esther 13 april :oo . Ik leef plots terug veel meer mee met iedereen die al zo lang wacht :') _/-\o_

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:01

Ach ze heeft gewoon een weddenschap met een andere merrie hierop stal wie t langst kan overdragen. Die merrie stond in dezelfde week uitgerekend en ook nog niks :+
Inmiddels is ze al ingehaald door een merrie die deze week uitgerekend was..
T waken vanaf dag 320 gaat nu serieus wel opbreken :')

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:23

Dag 357 en nog geen veulen -O-

Doordat ik vorige week een weekje vrij was heb ik gelukkig wat bij kunnen slapen, dus ben weer redelijk fit. Maar hoop nu wel dat het niet meer lang duurt. Sinds vorige week donderdag heeft ze hars. Vanmorgen was haar uier zo goed als helemaal gevuld en "ontsploten". Vriendin van mij had 10 mei gezegd, dan is het volle maan. In april zei ik nog vol vertrouwen, zo lang gaat het niet duren maar zo langzamerhand denk ik dat ze misschien wel gelijk krijgt :o
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 08-05-17 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:24

AH Esther het is dus op jou merrie dat die van ons aan het wachten is.
Happy was uitgerekend op 11 april maar ook niets dus. Ik zeg het ze zijn een wedstrijd aan het houden voor een bokt record.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:24

Oh Esther :(:)

Crines wel raar ook die PH waarde en dan geen vol uier.
En zwijg me van waken. Het alarm hangt hier al van begin april continu wel aan een merrie. :')

De merrie die zo vroeg harst zou ik eigenlijk niet wachten en scannen op placentitis. :o

Noisy zin in een afspraakje? <<)

Prachtige foto's Ennasil.

Benieuwd Faline! Lastig als je nog geen vergelijk hebt.

Jillzie die neemt er ook haar tijd voor. :(:)

Hier dus ook nog geen veulen. :+ De uier was weer teruggelopen na een nacht stal. Ja,echt,! Ik haal ze 's avonds binnen en dan heeft ze meer uier dan 's morgens. -O-
Maar ik weet hoe het komt,door al dat platliggen 's nachts. }:) |o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:26

Soezee schreef:
Happy was uitgerekend op 11 april maar ook niets dus. Ik zeg het ze zijn een wedstrijd aan het houden voor een bokt record.

ja :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:42

Spannend juval, laat maar komen :):)

Ik snap het wel Crines, dat het je verontrust. Ik hoop dat het gewoon snel komt nu. :j

Esther28 schreef:

-O-

Moratoetje ook nog niks -O-

Hahaha pretty jouw merrie voert s nachts meer uit met opstaan en gaan liggen dan overdag in de wei. :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:43

Esther28 schreef:
Soezee schreef:

ja :')

in je onderschrift staat 'nog 9 dagen te gaan' daar wacht ze op, ik zou het aanpassen. :')

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:59

Ff het New Forest veulen van mijn broer spammen, het is zo'n schatje <3

Arendsnest's Cappuccino (Sulaatik's Vesins x voorl.kroon v. Carlo)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:05

Afbeelding
Tietjes beginnen er op te lijken. Lucy heeft sinds vrijdag ochtend al onrustige periodes. Veel liggen ook plat. Veeeel mesten. Kreunen en zuchten. Zijn dit voorweeën? Nog geen harsjes of kegels....
Wat denken jullie?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:07

Jeetje wat lopen die merries toch lang over! Niet leuk!

Gwen haar temp is gelijk aan gisteravond ze had wel meer onrust vannacht maat als ze ging liggen was het toch slapen :P
Uier was erg vol vanmorgen en stripje was echt duidelijk groen, maar moet toch echt even geel worden ;) leek dr wel meer pijn te doen.

Billen zijn pudding, weinig gegeten, veel gedronken, moet toch wel komen nu ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:45

Allemachtig wat lopen er veel over tijd zeg! Wat voor 1 een uitzondering was is nu de normaalste zaak van de wereld :') Ik denk toch dat het komt door het weer het is nog best koud en totaal geen voorjaar gevoel haha..