[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:00

Fotsy schreef:
hier vinden de merrie's het ook geenenkel probleem, buik, uier, billen, ik zit er vaak letterlijk onder om een goeie foto te kunnen maken dan zie je ze soms eens loeren >;) :D

ik zou het echt wel blijven proberen zonder het te forceren, in een dbt enkele jaren geleden was er ook zo een zure merrie, niks mocht, mensen beslist om het maar zo te laten, natuur regelt het wel, NIET DUS, merrie was net zo en sloeg veulen bont en blauw, dus midden in de nacht DA erbij, verdoving, praam en met veel hulp kon de kleine eindelijk drinken, ik ben er van overtuigd dat hadden ze gekund, ze het vast en zeker wel anders hadden gedaan. Heeft trouwens ook nog even geduurd eer ze veulen en moeder alleen konden laten. Die kopzorgen zijn voor niks nodig vind ik en dan mag je er nog niet aan denken dat het veulen moeilijkheden heeft of andere complicaties.
heb vorig jaar ook zo een topic gelezen van een shetland merrie die veulen echt niet duldde aan de uier, je moet dit niet onderschatten wat een hormonen er vrij komen en als merrie dan nog pijn heeft.
Is bij mensen net hetzelfde, niet iedereen is in de wolken nadat je bevallen bent. :o

ik denk ook wel een merrie bij jou Kabayo, ze is zo lekker bitchy :wow:

vind ik goed hinte, ze moet het niet leuk vinden dat tietengrfriemel :P maar gewoon even toelaten

We gaan gewoon stug verder hopelijk komt het goed

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:06

Ben het wel met Fotsy eens. Meestal lost de natuur en de moedergevoels het wel op, maar wat als dat niet zo is? Voorzichtig een beetje oefenen kan geen kwaad lijkt mij.
Bucks vond het in het begin heel eng allemaal maar inmiddels mag ik haar overal aanraken. Scheelt ook stress later voor het testen van Ph of bij hulp bij de bevalling ofzo... :j

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:04

Mijn merrie was net zo bitchy als die van Kabayo Fotsy, en zij accepteerde het veulen van een ander zelfs. Daarbij was ze ook nog een maiden.
Op dit filmpje mooi te zien hoe zij mama werd van een vreemd veulen.
https://youtu.be/srIZQGBLBMs

Ik denk dat het gewoon aan het karakter van de merrie ligt, of je nou oefent of niet. Sommigen zijn gewoon niet geschikt voor het moederschap. Een kennis van mij in Duitsland heeft ook zo'n merrie. Het veulen mocht bij de gratie gods even drinken maar vooral niet te lang anders kreeg het een hijs. Gelukkig had hij het snel door maar met die merrie wordt dus niet meer gefokt.

Vandaag weer gereden en het ging super. Ze was super relaxed vandaag. Kon met een heerlijk lang teugeltje rijden zonder dat ze ging racen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 01:25

Dooms vindt het heerlijk, dat ik haar uier schoonmaak. Gaat dat lipje helemaal omhoog, echt geweldig <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:27

Ohh das mooi minnig Noisy, gelukkig hier verder nog nooit meegemaakt ... godzijdank. Veulen kon er wel bijblijven dan ?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:45

Mag ik juist eens vragen noisy wat kabayo's merrie daar mee te maken heeft? :? Ik heb alleen maar gezegd dat ik denk dat ze een merrie gaat krijgen net als wat ze gependeld had. _/-\o_

En of je merrie nu bitchy of lief is heeft niks te maken met het accepteren van het voelen aan de uier, die merrie liet dit voor ze drachtig was ook niet toe. Je hebt zo van die zure mzerie's waar je zelfs nog niet eens hun achterbenen mag poetsen of de praam nodig hebt voor de hoefsmid := welwaar,ik zou er misschien ook niet meer mee fokken dan, zoiets kunnen ze best doorgeven ook aan hun veulens

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:20

Weten jullie ook nog een site waar je kan berekenen hoeveel dagen je merrie drachtig is? Ik kan het nergens weer terug vinden

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:24

Ik gebruik dagenteller.nl

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:26

In de openingspost staan ook twee sites waarmee je het aantal dagen kan berekenen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:27

ik gebruik Day's left

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:59

Bitch/niet bitch,ik heb hier vanalles wat lopen.
Mijn vosmerrie heeft al heel wat veulentjes gebracht en pas sinds een jaar of 2 kan ik deftig uierfoto's nemen,zonder gevaar voor eigen leven,en zelfs snel eens voelen. :+
Wel altijd de beste mama,nooit problemen daar.
Ik probeer ook altijd wel de merrie te laten wennen aan aanraking van de uier,sommigen zoals Nikita en Vera hebben dit minder graag,ze moeten mij toelaten in zekere mate maar ik hou verder ook respect voor het feit dat ze gefrunnik daar niet zo leuk vinden.
Nikita deed er vorig jaar erg bitchy over maar hof wel haar been op om het veulen zo goed mogelijk te kunnen laten drinken,super mama. <3
Ze heeft het zwarte veulen op de foto (van Karin,zie uitleg hieronder) zelfs geadopteerd toen haar veulen afgespeend was. Die liep nog bij zijn moeder maar is daarna geswitched van mama en dronk dus bij Nikita. :+

Afbeelding

Ik heb dan nog Karin,die is echt super makkelijk en daar kan ik onder gaan liggen en van haar uier slurpen moest ik willen. :+
Bevalt als een tierelier MAAR is dan weer niet de beste mama. Even relax,en het veulen mag drinken maar moet verder vooral voor zichzelf zorgen,en eens hij begint mee brokjes uit haar bak te eten is de liefde helemaal over want brokjes zijn alleen voor de mama. := :=

Ik heb echt 500% genoten van vorig veulenseizoen,dat ik bang ben dat het nooit meer zo kan meevallen als toen. Vlotte geboortes,blije mama's en supervrolijke leuke veulentjes. Wat was dat zalig! Zo een zin in weer. <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:08

Ohhhh wat een mini's Pretty ! ... zo leuk !

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:10

Verschil moet er zijn Pretty ;) ergens begrijp ik Karin wel :') hengstjes zijn wel een groter genot om naar te kijken volgens mij... maar dit jaar toch maar merrietjes voor jou hoor :j

Oeh ik installeer ook een appje en zie dat jupi op dag 220 zit :D ik reken bij haar 330 dagen dus nog 110 te gaan. Nog 80 tot ze veilig zit, dat klinkt ineens al best goed :):)

Edit; eigenlijk zoek ik een appje waarbij je de aftelapp ook op je achtergrond zichtbaar kunt zetten, iemand enig idee??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:16

Ah ik ben een hengstenfokker geloof ik...Ik wil echt wel eens merrietje(s) ook dit jaar,maar zoals je zegt,hengstjes zijn zo leuk om naar te kijken,vaak ook net dat ietsje meer nieuwsgierig,open en brutaal. Ik hou er wel van. 8-)
Niettemin,als het dit jaar weer allemaal hengstjes zijn verliest Cas zijn ballen zegt mijn man. :')

Telt al lekker op voor Jupi weer!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:24

ik vind hengstjes ook wel leuker om naar te kijken in de kudde maar jij mag nu echt wel eens wat merrietjes hebben pretty :P

komt wel goed :(:) die schrik zit er hier ook wel in, ik denk dat je dat altijd hebt of je er nu 1 fokt of al honderd gefokt hebt, ergens moet dit ook wel, niks is zo vanzelfsprekend

oh linda dat gaat snel ineens, nog 80dagen klinkt helemaal niet meer zo ver ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:41

haha Arme Cas!

hier op 340 dagen nog 85 te gaan dus 65 tot ze veilig zit :D.

Linda wat bedoel je precies met app op de achtergrond?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:42

Goed,ik wil die saaie merrietjes er wel eens bijnemen voor één keer. O:)
Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik misschien eentje ga willen aanhouden. :')

Het is helemaal niet vanzelfsprekend,vaak zo een pech gehad ook andere jaren,en vorig jaar was zo schitterend,pfoe...dan wil je toch meer van dat hoor!
Een iets is en blijft ontzettend belangrijk en dat is alles doen om erbij te kunnen zijn. Dan los je al de helft van de problemen op.

Cas zonder balletjes blijft ook nog steeds Cas hoor. :P
volgens mij zou die dat niet eens zo heel erg vinden.
Stoppen met fokken,alles bij elkaar laten lopen en alleen nog genieten.
Maar ik zou alles errond wel vreselijk missen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:02

Ik heb de days left widget op mijn android telefoon.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:10

Linda, Days Left is inderdaad een leuke, maar dan moet je wel een Android hebben. Ik had ook altijd Days Left, maar heb nu een IPhone en voor IOS bestaat geen app voor je achtergrond, helaas.

Ik ben vanmorgen weer gaan werken, maar ben weer thuis. Ik was zo misselijk en een beetje duizelig. En nu ik op de bank zit, voel ik me natuurlijk prima :?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:23

Hum vind het ook niet prettig als ik aan haar uier zit maar neem het gewoon elke poetsbeurt mee. Moet zeggen dat als ik vanaf de buik naar haar uier ga ze meer bitchy is als dat ik van achterlangs naar het uier ga.

W.b.t het pendelen geloof ik ook niet in maar is opzich wel leuk om te kijken of het uiteindelijk klopt. Heb zelf het gevoel dat het bij hum een hengstje is.

Hoever van te voren doen jullie een alarm om? Wil er graag eentje huren dus wil alvast reserveren voordat ze allemaal al verhuurd zijn. Zat zelf te denken aan 3 weken voor de datum tot 3 weken na de datum?!

Wij zitten overigens vandaag op de 242 dagen dus vanaf vandaag nog 100 dagen...het aftellen kan beginnen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:41

oh silly dat klinkt al dichtbij zeg :wow:
euh ik klinkt warrig haha!

Ahh Cynth geeft verderop al antwoord, niet zo'n app voor IOS?? ;( nouhou...
Oeh ben je zo ziekjes? Goed uitzieken is belangrijk! Extra vitaminen en volgens mij het beste remedie; RUST!

Pretty, ahhh arme Cas :P hihi
Ik heb natuurlijk pas twee veulentjes gehad, maar Pico (hengst) was echt een heeeeerlijk veulen... Zo speels, nieuwsgierig, enthousiast, ondernemend, maar ook aanhankelijk. Pippa (merrie) was een bangerik en heel "saai" eigenlijk speelde ze nooit. Ze is nu (8 maanden) pas lief en aanhankelijk aan het worden...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:51

OMG cas zonder ballen := stout van je man hoor zo een dreigement ~~}> dus nog eens extra duimen dan voor merrietjes.

En ja alles aan doen om er bij te zijn is echt noodzakelijk.

Ik waak ook al drie weken ervoor en van zodra ze uier maken, Elsa was vorig jaar 25 dagen te vroeg en toch heb ik weken ervoor al gewaakt.

Beterschap Cynthia ook zelfs al voel je je even beter voldoende rust nemen.

Silly jij moet echt niet lang meer wachten wow

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:07

pretty, Ahhh, wat een lieve foto <3

Beterschap Cynthia

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:32

Zo voelt het ook Linda, brrrrrr begin het steeds spannender te vinden haha.

1 febr verhuist ze naar de merrie stal en dan mag ze vanaf eind feb bevallen, al hoop dat het dan nog een maand blijft zitten.

Haha pretty, als ik Harmony haar uier schoonmaak gaat ze soms ook zo staan, al is het been niet zo hoog als bij de jouwe ;)

Oeps Bijna overheen gelezen dat je ziek bent Cynthia, Beterschap!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:21

Komt steeds dichterbij voor sommige hier, spannend!!

Ik heb ook de days left app op mijn mobiel. Super handig :j

Hier komt er ook wat schot in de zaak, Rose zit vandaag op de 200 dagen mijlpaal, as in nog 200 te gaan :P
En Nina nog 175, bijna op de helft dus :D

De buikjes beginnen ook al wat te tonen.
Heb een deken voor Rose die eigenlijk net wat te groot is, met name de singels waren te lang. Daar moest in het begin een knoop in, dat hoeft nu niet meer :') :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding