Fotsy schreef:hier vinden de merrie's het ook geenenkel probleem, buik, uier, billen, ik zit er vaak letterlijk onder om een goeie foto te kunnen maken dan zie je ze soms eens loeren![]()
![]()
ik zou het echt wel blijven proberen zonder het te forceren, in een dbt enkele jaren geleden was er ook zo een zure merrie, niks mocht, mensen beslist om het maar zo te laten, natuur regelt het wel, NIET DUS, merrie was net zo en sloeg veulen bont en blauw, dus midden in de nacht DA erbij, verdoving, praam en met veel hulp kon de kleine eindelijk drinken, ik ben er van overtuigd dat hadden ze gekund, ze het vast en zeker wel anders hadden gedaan. Heeft trouwens ook nog even geduurd eer ze veulen en moeder alleen konden laten. Die kopzorgen zijn voor niks nodig vind ik en dan mag je er nog niet aan denken dat het veulen moeilijkheden heeft of andere complicaties.
heb vorig jaar ook zo een topic gelezen van een shetland merrie die veulen echt niet duldde aan de uier, je moet dit niet onderschatten wat een hormonen er vrij komen en als merrie dan nog pijn heeft.
Is bij mensen net hetzelfde, niet iedereen is in de wolken nadat je bevallen bent.![]()
ik denk ook wel een merrie bij jou Kabayo, ze is zo lekker bitchy![]()
vind ik goed hinte, ze moet het niet leuk vinden dat tietengrfriemelmaar gewoon even toelaten
We gaan gewoon stug verder hopelijk komt het goed