[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:08

ja dat is altijd het belangrijkste, dat het veulen gezond is, altijd weer spannend, en daarna zien we wel weer verder ;) hoewel ik wel ideeen heb hoor

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:15

Jolanda, fijn dat ze prok gekeurd is en de baby nog netjes zat :)

Vanessa, ja klopt, maar toch hebben we het idee dat ze weer een merrietje zal geven, maar kan natuurlijk net zo goed een hengstje worden ;)
Ze is nu drachtig van Bentley, hij heeft nog geen nakomelingen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:39

Inowa, Lies vanaf jaarling gok ik? Die kwam niet jonger hier :P

Knolselder, fijn dat het met Spock ook allemaal goed gaat ;) Wanneer ben jij zelf uitgerekend?

Laureas, dan kunnen we elkaar een beetje gezelschap houden met nachtelijke updates misschien. Benieuwd hoe ik die periodes door ga komen. Bedoeling is paar weken vrij te nemen, maarja moet dus van te voren beetje inschatten wanneer ongeveer... :=
En in vergelijking zijn ze met 1.44m en 1.48m best groot dan inderdaad.
Toch jammer als er maar drie veulens over blijven. Gelukkig daar wel van kunnen genieten dan, maar toch hoop je dat alles goed gaat.

Pretty, op de laatste foto's, pagina 310 geloof ik :o waren ze wel wat viezig. Maar voor jouw geruststelling:
Afbeelding
Afbeelding
Paar weken terug in die regen periode O:) Vind dat het moet kunnen hoor. Het zijn dieren die lekker vies mogen zijn! Alleen de maandelijkse foto's voor in het archief gaat er (meestal :o ) even een borstel over heen haha.

Venthe, in zo'n zonnetje is het niet zo vervelend nee.

Wings_love, ja met dat in gedachten gewoon lekker door gaan.
Ik ben begin deze maand met een nieuwe baan begonnen, dus vandaag dan officieel de vier weken training afgerond en maandag gewoon echt aan de slag (en niet meer 3 uur reizen per dag).

Joyce, volgens jouw theorie zal Roos dan een hengstveulen krijgen en Lies een merrieveulen. Al kan het per merrie misschien ook nog wat verschillen natuurlijk.

Linda, alleen vanwege de naam liever een hengst? Of ook wel graag een merrietje? Benieuwd wat er dan uit komt rollen straks!

Jolandje, fijn dat ze helemaal goedgekeurd is en ook super dat het met het veulen allemaal goed was!

Vandaag post uit België ontvangen met de dekbonnen, dus dat kon nu ook in de map met alle papieren. Morgen maar eens kijken hoe de pony's deze mooi week hebben overleefd. Volgende week maar weer buikfoto's maken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:03

Spock is helemaal goedgekeurd! Was 20-weken echo dus wordt gekeken of alle organen enz goed zijn aangelegd en er geen afwijkingen zijn.
Spock wordt rond 12 maart verwacht, een maandje voor het eerste veulen :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:21

Klopt aniek haha

Pretty,ook modder op pootjes mag geshowd worden hoor.
Ik ga mijn schimmels ook echt niet schoon wassen voor ik foto's maak,dat is onbegonnen werk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:51

Ff offtopic,ik werk tegenwoordig halve dagen in zo'n project van de gemeente op werkloze mensen toch in een ritme te houden.
Dit houd in dat wij dan in het bos werken en daar onderhoud doen.

Deze foto's daar vandaag gemaakt,mooiste stukje natuur in de herfst.
Dit is een zeer geliefd bos voor familie uitjes en fotografen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 30-10-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:09

Aniek, hihi maakt me niks uit hoor wat er uit komt, zo lang het maar gezond is :)
(Maar ik heb een leuke naam voor een hengst, voor een merrie kan ik niks bedenken ;) :P hahaha)

Inowa, mooie foto's zeg!!!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:06

Wings wat onwijs leuk dat we zo gelijk op lopen! Haha dus wij kunnen elkaar steunen in onze onwetendheid :') Super gaaf ben benieuwd of onze merries gelijk blijven lopen of niet.

Inowa, wat een prachtige foto's! Waar is dat?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:11

Noord limburg net tussen de dorpjes horst en melderslo in.

Er is daar ook een vrij groot meer waar je kunt zwemmen en een luxe park hotel die over de bossen en meer uitkijkt.
Nog een kleiner meer waar je kunt gaan vissen en een heel mooi groot bos waar je door kunt wandelen.

http://www.parkhotelhorst.nl/sfeerimpressies

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:45

Hihi Marouschka, modder op pootjes was hier ook de juiste benaming voor.
Zag je foto's al op facebook. Echt prachtig hoor! Herfstkleuren zijn wel erg mooi altijd!

Linda, nee gezond is de eerste prioriteit. Maar daarnaast mag je ook wel een voorkeur hebben natuurlijk ;)
Ik heb ook al hengstennamen en nog niet echt merrienamen, maar komt vast nog wel.

Afbeelding
Roos is vandaag ook op de helft! We kunnen gaan aftellen!!! *\o/*

Zo en nu eerst naar stal om van het weekend te genieten!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:24

Aniek,ik ben ook echt blij met de foto's aangezien ik ze met mijn samsung s5 telefoon heb gemaakt haha

We willen wel weer foto's van de knappe dames hoor!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:25

Wat gaat het hard hier kan ik haast niet meer bijhouden :')

Gefeliciteerd met de mijlpaal AniekR, mijn merrie is ook 19 April uitgerekend (340) hoeveel dagen reken jij?
Gave foto's Inowa!
Jolanda, fijn dat ze prok gekeurd is en de baby nog netjes zat
Mijn merrie is zelf ook redelijk smal gebouwd en de hengst is iets breder.
Gezond veulen gaat zeker voor, maar een voorkeur hebben mag altijd :j

Vandaag 169 dagen drachtig, morgen op de helft :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:56

Leuk, ik heb er 1 voor 20 april!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:19

Gezellig samen waken Knolselder :) :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:36

Het gaat lekker door hier. Straks moeten we nog een nieuw topic openen voordat de eerste 2016 veulens een feit zijn :))

Welkom Wings Love, mooie merrie en ook "maiden". Wat misschien ook tegen de verveling helpt is om een paar Vrijheidsdressuur oefeningetjes aan te leren? Die van mij kan kusjes geven, ieder been afzonderlijk optillen als ik er naar wijs en om haar achterhand draaien (aan de hand). Is ook goed om je band te verstevigen en je bent weer eens op een andere manier met je paard bezig :)

Ik weet even niet meer hoe je heet, van de pony die gevallen is. Zit op m'n telefoon en kan het zo snel niet terug vinden :o Gelukkig lijkt het mee te vallen. Nooit handig als ze er zomaar een nieuweling tussen zetten en al helemaal niet als er een drachtige dame tussen staat..

Laureas, welkom!

Nu was er nog een nieuwe, naam kwijt :o ook welkom. Volgend jaar een bosje baby's op komst. Die kunnen dan heerlijk met elkaar spelen in de kudde. Altijd mooi om te zien.

Knolselder, mooie echo! Mijn zoontje is op 13 maart geboren, inmiddels alweer 8 jaar geleden. Time flies!

Vientje, miep weer in haar eigen blije doen
Ik heb hetzelfde probleem als jou.. Zwangerzilla en nu al een buik tegen mijn kuiten...
Afbeelding
Ze vreet echt iedereen op die dichter dan 3m passeert..Neusgaten tot aan de oren opgetrokken en zwiepen met de staart, niet normaal. Godzijdank tolereert ze mij nog :))

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:41

April wordt überspannend zo te lezen :D

Miepje gaat ook gelijk op met Wings en Venthe en is ook mijn eerste, samen afzien stressen en waken dus :D

Man dat gaat hard bij de dames Aniek :j Bietje modder is nooit weg :D

Gve foto's zeg Inowa! :wow: Gaat niks boven Limburg 8-)

Dat is nog eens een duidelijke echo Knolselder :)) Mooi dat alles goed gaat!

Vandaag nieuw paard op stal erbij. Alles staat in standje Hoogste Alertheid en stuitert door de weien inclusief gebrul, iedereen mega nieuwsgierig...en mijn mutsie doet haar inmiddels gebruikelijke 8 uur lange dutje in de wei, met de rug naar alle actie :') "Pffff stelletje gekken, ik kom hier voor m'n rust ja" }:0

Ze fris als ze onder het zadel is, zo uiterst niet in beweging te krijgen is ze in de wei nu :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:50

Inowa, als ik Pepper dr buikje vergelijk met die van Dais, denk ik ook dat Pepper een hengstje bij zich draagt.

AniekR schreef:
Pffff Marouschka, niet zo popiejopie doen. Cynthia heeft ook alle drachten van Lies en Roos meegemaakt O:) O:)

_O- Hahahaaa, ja joh, dusssss.... :+
Roosje ook alweer op de helft, lekker hoor!! Ik begin inmiddels af te tellen naar dag 170 (nog 21 dagen te gaan :Z )

Mooie foto van je baby, Knolselder!

Huh, Pretty, Ella ook drachtig? Ik heb even iets gemist, denk ik...

Venthe schreef:
Cynthia, oeh maar als dais nu weer net zo’n dikke puntbuik heeft als bij Ti zou het dan echt een hengstje worden??

Nou, een puntbuik is het niet, maar wel een grote waggelbuik. Of haar buik is nu een stuk dikker dan bij Fi, omdat ze amper gereden wordt, maar ik vind het echt een hengstenpensie <3

Gefeliciteerd, Jolandje! *\o/*

Mooie foto's van het bos, Inowa!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:46

Vientje, wat leuk dat Miep ook gelijk op loopt. Ik kan bijna niet wachten op het afzien, stressen en waken. Nou ja, meer niet op de periode erna, als er een gezond veulen naast loopt :D

Noisy, de vrijheidsdressuur deed ik altijd met mijn vorige paard, maar is voor wings niet geschikt. Zodra ze je dan ziet, blijft ze voetjes optillen en kusjes geven en draaien. Ik was namelijk al begonnen met kusjes laten geven. Die doet ze heeeeel goed en helaas ook als ik er niet om vraag. Ze kan overigens wel heel goed apporteren ;) vooral als het voer is, maar ze doet het ook met steentjes, blaadjes en eigenlijk alles wat je voor haar uit gooit.
Hahaha de jouwe is echt zwangerzilla, fantastische foto!

Venthe, ik heb je topic gevonden! Ik vind het echt bijzonder toevallig allemaal, ook dat je dit samen met je moeder doet. Zo is het bij mij namelijk ook.

Inowa, wat een mooie foto's!

Knolselder, wat spannend allemaal! Blij dat "Spock" helemaal goedgekeurd is :9

Aniek, wat zal jij een verschil in energie merken nu je niet meer zo lang hoeft te reizen! Ik reisde in de beginjaren van mijn studie dagelijks 3 uur heen en 3 uur terug met de trein. Eenmaal op kamers had ik ineens een overvloed aan energie! Ook fijn dat je zo goed door de training heen bent gekomen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:01

Je zou inderdaad niet zeggen dat die foto's met telefoon gemaakt zijn inderdaad, Marouschka. Maar zien er mooi uit hoor! Heb ook een hele mooie concertfoto gemaakt van Birdy met mijn Samsung S3, of misschien was het zelfs nog met m'n S1 plus. Maar daar stonden we ook maar 1,5 meter vanaf :P

Nieuwe foto's niet gemaakt van de dames. Had per ongeluk m'n telefoon niet opgeladen vannacht, dus alleen bij het klussen nog wat foto's gemaakt van de schuur en daarna lag hij al binnen aan het stroom.
Volgende week gaat de camera weer mee!
en hopelijk de stal/uitloop dan ook klaar voor een fotoverslagje

Ilona_Ubique, ik ben uitgegaan van 342 dagen die ik op meerdere plekken tegen kwam. Bevallen beide merrie's 2 of meer dagen vroeger ga ik ook van 340 dagen :P Maar dan zou Roos dus twee dagen verder zijn als jouw merrie dus. Wat is de vader ook alweer van jouw merrie?

Noisy, het eerste "2016" veulen is al geboren. Kwam alleen een beetje vroeger ;) Misschien houden we het met dit topic nog net vol tot Marije's eerste veulen...
En jij hebt dus ook een Zwangerzilla. Hoop dat je het een beetje vol houdt met haar!

April wordt inderdaad een drukke maand geloof ik. En ik vind een beetje modder ook niet erg inderdaad, Vientje. Lekker in de Grunneger klei hier ;)
Wel mooi dat Miep dat nieuwe paard gestolen kan worden! Hier heb ik ook best luie pony's inderdaad.

Ach Cynthia, nog minder dan een maand, dan ben je ook op de helft alweer!

Vanmorgen/middag weer even bezig geweest met de winteruitloop. Mariska had vandeweek de hele omheining nog afgekregen, dus begint echt wat vorm in te komen nu. Nog wat snoeiafval en zooi weggehaald. Golfplaten waar duizenden mieren tussen zaten *blegh* en noem maar op.
Op den duur vreesden we even wat vertraging te gaan krijgen;
Afbeelding
Was een kabel opgedoken, uiteraard precies voor de opening van de schuur (en die kon ook niet echt ergens anders vanwege alle bomen).
Rond gevraagd, ook nog op facebook gegooid, want als het een spanningskabel is, heb je natuurlijk een probleem. Buurman kwam even kijken en godzijdank bleek het een oude luchtslang te zijn die vorige bewoner, meneer de klusser, in de grond gelegd. Alleen rubber dus... Doorgeknipt en we konden weer verder.

Wat ik vorige week nog niet had kunnen laten zien, de grote schuur;
Afbeelding
Rechts is de grote ingang, naar de grote uitloop achter. Links is iets smaller (zaten met steunpalen aan beide kanten) en gaat naar de overkapping die ik vorige week al liet zien. Zo kunnen beestjes in geval van boze-merrie-gedrag in ieder geval twee kanten op ;)
Afbeelding

Vervolgens was m'n telefoon dus leeg. Geen foto's van de merrie's meer. Wel kwam er 's middags visite op stal. Dus stonden even bij de pony's en die vonden het wel erg leuk dat we met 4 man en op den duur zelfs 5 man sterk kwamen knuffelen i.p.v. de gebruikelijke 2 O:)
Hier nog geen echter zwangerzilla's. Zowel Lies als Roos wouden weer graag knuffelen, en de andere twee ook. Zelfs dametje Shiva die meestal niet zo knuffelig is. Wel is Lies met name wat bitchier naar de rest (alleen tegen Shiva durft ze niet). Nouja en Roos is er gewoon niet dominant genoeg voor haha. Alleen naar Yazhi (de jaarling) kijkt ze wel eens boos naar, maar tegelijkertijd wil ze haar vriendinnetje niet kwijt :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:05

Wings_love schreef:
Aniek, wat zal jij een verschil in energie merken nu je niet meer zo lang hoeft te reizen! Ik reisde in de beginjaren van mijn studie dagelijks 3 uur heen en 3 uur terug met de trein. Eenmaal op kamers had ik ineens een overvloed aan energie! Ook fijn dat je zo goed door de training heen bent gekomen!

Ja dat denk ik ook wel! Nou heb ik ook in Leeuwarden gestudeerd, dus was het wat gewend. Maar nu ook nog met de auto rekening houden met de spits en alles. Verheug me al op dat uurtje extra slapen maandag! (tweede week achtereen dankzij wintertijd :P). Woon maar 5 minuten fietsen van het gebouw in Groningen vandaan gelukkig!

Maar nu eerst nog vier weken 9 tot half 6 werken, daarna hoop ik eigenlijk op meer avonddiensten. Dan begin ik om half 2 en is er 's ochtends lekker tijd om naar de paardjes te gaan. Want in de winter is dat na het werk ook geen doen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:14

ziet er goed uit Aniekr wat mooi werk hebben jullie al geleverd, zien er zo gezellige stallen/schuur uit.

wat goed dat alles op schema zit Knolselder, ook voor jou heel spannend

noisy := heftige merrie

mooi bos inowa, wow

het gaat vlug nu voor velen, vele mijlpalen, vind het zo spannend

Prety ben benieuwd wat Ella en Cas ervan hebben gemaakt

Miepje spaart haar energie, lief toch :o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:49

AniekR schreef:
Noisy, het eerste "2016" veulen is al geboren. Kwam alleen een beetje vroeger ;) Misschien houden we het met dit topic nog net vol tot Marije's eerste veulen...
En jij hebt dus ook een Zwangerzilla. Hoop dat je het een beetje vol houdt met haar!

Een beetje veul vroeger :)) Dan is het toch een 2015 veulen? Ik bedoelde het eerste veulen dat officieel in 2016 geboren wordt :)
Ach, ze is met vlagen een beetje sjaggie naar mij maar andere paarden dan haar graasmaatje... :roll: Een echte tuthola :))

Je stal wordt overigens erg mooi +:)+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:50

Keesje, dag 146

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:27

Zooo dat gaat snel... schrijft iedereen dus ik ook maar. _/-\o_

Ik ben heel erg druk, ook zoals zovelen hihi, dus continue reageren lukt echt niet Sorry. Dit is niet persoonlijk bedoelt.

Prachtige landschapsfoto's Inowa. De natuur is echt supergaaf.

Dais al een echte buik. Ik vind haar ook ronder dan bij Fi. Maar op de foto vertekend ook een hoop natuurlijk.

AniekR heerlijk aan het klussen ziet er goed uit joh.

Noisy hihi zwangerzilla.

Wij hebben babyboom in de herfst... echt te bizar :brr: 8-)

Vorige week bleek een kloekse kip 2 kuikentjes uitgebroed te hebben.
Waar ermee heen? veel te koud zo. Dus onder de rode lamp Enzo pfft.
Nu staan in ze in de trailer...... goede oplossing maar voordat alles geregeld is....

Onze poes heeft al twee keer een zwaar ongeval overleefd en heeft dus toch nog dit jaar een partner gevonden..... zeer laat en geheel onverwacht.
Dus nu zitten we ook nog eens met 6 kittens. Kunnen niet in het stro of waar anders buiten want dat is m.i. te koud.
Dus in huis.... met 3 herders die het reuze interessant speelgoed vinden... :j :') Waar moet ik die nu weer gezond op laten groeien.
We hebben en enorm huis gelukkig dus uiteindelijk een plek boven gevonden.
Wel wat kouder maar te doen. Pfft...wat een gedoe.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:01

Thanks allemaal! Noisy, helaas is het niet mijn stal. Staat bij Mariska (goeroe hier op bokt) op het terrein. Daar lopen mijn merrie's bij haar twee pony's. Maar het begint een leuk knus ponyparadijsje te worden zo!

Cynthia, die ziet er goed uit zo! Ook mooi zo tussen de herfstblaadjes.

Tjinta, oeh wat een babyboom inderdaad. Net als egeltjes dat die door een lange warme zomer heel laat nog jongen hebben gekregen dan?
Maar een beetje op zoek naar oplossingen dus.