[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:52

spannend DM !! :-)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:56

Spannend DM

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:04

DM spannend..

Inowa, jemig, dat is wel heel erg balen, hoop dat ze in iedergeval leuke pleegmamma vinden voor het veulen.

Horssi, zwarte paarden blijkbaar geliefd bij veulens?

Pauk, gefeliciteerd!

Ior, mooie 3 musketiers.

Ik blij!!! De Hepsi Hals Haren (onderkant) laten los!!!
Dus ze gaat verharen!!
En nu komt het water met bakken tegelijk naar beneden.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:09

hier regent het ook f*cking hard!! laat de grasjes maar groeien :$

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:10

Inowa verschrikkelijk, sterkte voor de bokker...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:13

Buiten 1 harde bui en een paar kleinere is het hier gewoon droog.. Hier 16 km vandaan heeft het ook flink gedaan.. Maar hier regent het nooit veel..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:35

DMHorses schreef:
Soleda heeft melk!!

Super ............. *\o/*
Wens je merrie een mooie bevalling.

inowa brr vreselijk zeg.
Hoe is het nu met het veulen ?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:38

Eindelijk DM! Ik hoop voor jullie dat het veulen vannacht komt!

Weet iemand van jullie waar je een beetje knappe leren veulenhalsters kunt kopen of bestellen? Zoek me rot, maar alle leren halsters zijn even lelijk.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:40

Merel_Claire ik ben ook druk aan het zoeken, veulenhalster word hem over 2 weken niet meer :=
Hier verkopen ze helemaal niks, of ik vind het idd niet mooi.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:42

ik moet voor gentle al een maat shet gaan halen denk ik, veulenhalsters zitten allemaal op het laatste gaatje.

Mn rat :+

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:43

die van mij is nu ook bijna uit het veulenhalster gegroeid maar heb nog een halster XS liggen dat past hem nog wel effe denk ik..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:45

Merel_Claire schreef:
Eindelijk DM! Ik hoop voor jullie dat het veulen vannacht komt!

Weet iemand van jullie waar je een beetje knappe leren veulenhalsters kunt kopen of bestellen? Zoek me rot, maar alle leren halsters zijn even lelijk.

Mijne is van de Epple Jeck.. wel te vinden tussen mijn foto's gewoon zwart, met messing.
Niets speciaals, simpel ding.. was geloof ik 11 euro...
Was hier nog tikje ruim... :+ Past nu stuk beter.
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:48

Inowa, wat een naar bericht. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor het veulen.

DMhorses, spannend. Dat wordt vast een veulentje vannacht.

Gilly-Gail is ook uit haar halstertje gegroeid en draagt nu het veulenhalster met de titel 'Wild thing'. Past wel bij haar. Qua kleur ben ik er nog steeds niet uit. Van een bruine ben ik gewend dat de neus mooi zwart is, maar bij haar lijkt alles wel verdund. Haar neus is grijsachtig bruin, waar het haar van haar hoofd is is het bruinachtig beige of beigeachtig bruin (dus niet roodbruin of zo), maar boven haar oogjes weer wel wat roder. Ik noem haar in gedachten al TiTaToverbal ipv Gilly-Gail. Zodra het haar allemaal wat verder eraf is, zal ik weer een foto plaatsen en leg ik jullie de vraag voor welke kleur ze heeft ;-).

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:50

DIane die van mij heeft dat ook...
Die van mij is minder rood/bruin kwa vacht
Laatst bijgewerkt door Whisperke op 06-06-11 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:50

Gayaatje heeft ook een kleine maat shet nu. Haar andere veulenhalsters (heb er 3 gekregen!) past ze ook niet.

Van QHP hebben ze wel leren halstertjes in kleine maat. Ook in de kleur beige/cognac leer. Ik twijfel of die kleur mooi is. Je hebt in ieder geval wel iets aparts op de keuring. Verder kan ik het echt niet vinden.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:58

Wat erg van Diva, sneu hoor, hopelijk vind ze een oplossing voor het veulen.

Es haar uier was vandaag weer minder dik, gelukkig na weidegang dus geslonken.
Ik ga er toch maar vanuit dat ze nog een tijdje moet maar zal haar in de gaten houden, ze heeft zowiezo veel uier aangezien dit veulen nummer 10 wordt!

Fjör is een fel mannetje, hij steigert of bokt als hij het er niet mee eens is en in de wei rent hij keihard van mama weg, gevolg: mama erachteraan!
Hij is wat meer op zichzelf dan Draumur, die is echt nieuwschierig en heeft een hoog aaibaarheidsgehalte, waar ik wel voor waak trouwens want ik hou niet van verwende veulentjes.

Fjör is nog behoorlijk tenger morgen of overmorgen krijgt hij voor het eerst een halstertje om, ik heb wat langer gewacht bij hem omdat hij wat langer nodig had om de wereld te verkennen en wilde hem niet gelijk lastig vallen met allerlei gedoe aan zijn hoofd.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:03

Ik heb een hele mooie gevonden. Kost wel slecht 30 euries!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:05

Merel_Claire schreef:
Ik heb een hele mooie gevonden. Kost wel slecht 30 euries!

Moet je hem natuurlijk ook even laten zien!!! :+

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:07

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:07

Je kan dezelfde ook voor mams uitkiezen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:17

Inowa, wat vreselijk. Een veulen van die leeftijd zal heel moeilijk worden om nog bij een pleegmerrie te doen. Wat eventueel nog kan is een veulenopvang, in Hoogeloon zit er eentje, http://www.debemihoeve.nl/. Iemand die ik ken heeft er vorig jaar een veulen naar toe gebracht en dat is perfect gegaan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:19

DM: Spannend voor jou dus vannacht! :))

Leren halstertje heb ik al hangen, maar past haar nog niet. Maar met de keuring krijgt ze hem wel om, dan gaat die mooi passen. Was een goedkope op een of andere keuringsdag op zo'n kraam, maar vond hem mooi en heb hem dus meegenomen. Simpel zwart met zilveren gespen.
Hepsi gaat verharen! Komt er zeker weer een ander kleurtje onderuit?

Hier heeft het net keihard geregend, verder viel het wel mee.. Nu is het ook weer droog.
Ik ging net even wandelen over het gras met Shanti en Kayenne, die kleine ging hard := Maar ze heeft nog niet helemaal door dat wanneer het gras nat is, je niet kan remmen op de normale "Kayenne" manier (ze maakt slidings :') )
Dat resulteerde in een paar valpartijen :') Stond ze daarna echt zo te kijken van, >;) Uhm, wat gebeurde daar nou???? :+

Ik heb er een leuk filmpje van, daar gaat ze en in onderuit, én draaft ze heel parmantig voor Shanti uit richting stal alsof ze wil zeggen: "kijk mama, ik weet de weg heus wel :j "
Hij is nu nog even aan het uploaden, ga zo even topicje maken :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:25

DM: spannend! Succes vannacht!

M_I: Totaal verschillende veulentjes dus. Deze zal vast ook wel maker worden als ie van mams ziet dat jij niet ècht eng bent.

wendy: arme kayenne boem :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:29

Inwoa, wat erg! Is er al wat gevonden inmiddels? Rotterdam is bij mij, dus ik zal goed om me heen kijken en vragen..

Pauk, je kan er toch een zebra van maken :+

Gentle wordt echt al groot, zeg!! Stoer naamplaatje :) Is hij nog steeds zo stout?

Wendy, ik ben benieuwd naar je filmpje!

DM, succes! :)

Lekker he, die regen? :) Het gras op de wei is vandaag al veel groener dan gisteren, heerlijk!!

Bedankt voor al jullie reacties en PB's op mijn verbrande-neuzen-vraag. Ik heb nu Sudocreme voor 's avonds en als de zon niet schijnt, om het hele gevoelige eraf te halen en een sunblock voor mensen die maar één keer per dag gesmeerd hoeft te worden en ga NU bij de Paardendrogist bestellen :)

Kleine Ti heeft vandaag op schapen gejaagd. De arme beesten moesten rennen voor hun leven _O- En Ti maar huppelen (en Dais erachteraan, bang dat de schapen hem zouden opeten :+ )
Vandaag 10 minuten over het erf gewandeld met Dais en Ti in de stal. Hij is druk in de stal aan het scharrelen en bedenkt zich dan ineens dat hij ergens nog een moeder heeft en het vast normaal is dat je dan hinnikt. Dus dat doet hij en vervolgens gaat hij weer druk verder met zijn tocht door de stal.
Vandeweek komt de hoefsmid even, want hij staat nog niet helemaal goed op zijn voorbeentjes.
Ik kan alle vier zijn voetjes uitkrabben, vindt hij prima.
En als ik aankom en ik roep, komen ze allebei aangerend. Soms eerst Ti en dan komt Dais er achteraan, of soms eerst Dais en dan denkt Ti 'Ik is stoer, dus ik hoef niet mee met mama. Baassie? Baassie!!!! :D' En dan komt hij hard galopperend én hinnikend op me af (bedenk je eens hoe dat hinnikje dan klinkt <3

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:39

vandaag een wat mindere dag met Hercules,hij is alleen maar bezig mij te bijten en happen,terwijl ik wel streng en consequent bent,en voetjes optillen gaat erg slecht,hij staat dan net zolang achterlijk te doen tot hij omvalt