[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:37

MelissaV schreef:
Charmfaith: Dat kan inderaad niet meer lang duren *\o/*

xYaartje: Fijn dat Maria nu ook veilig is, en wat een lekker plaatje van de kudde in de zon, mijn merrie slaapt altijd languit in haar stal 's nachts, de pony zie ik zelden tot nooit liggen :+

Sanet: Die is nog lekker in vorm zeg!

Kayley95: Oeeh spannend zeg!!! Ik meen de stal te herkennen waar jij staat, als ik het goed heb, wonen (of staan onze paarden) wij niet zo ver van elkaar..

MukiwaCobs: Zalig beide over de 300 dagen! Nu kun je gaan aftellen

Luna2006: Dat is niet veel indd, hopelijk schiet ze een beetje op

Floripori17: ik heb er niet genoeg verstand van om een degelijk oordeel te vellen maar lijkt mij redelijk vroeg voor uierontwikkeling

Kathleen_vW: Respect voor je bijleespost zeg! Fijn dat het beter gaat met je merrie, dat ze het nog maar even rekt :D

Is in België, Hamont bij de Grote Haart. :o
Waar sta jij dan?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:40

Kayley95 schreef:
MelissaV schreef:

xYaartje: Fijn dat Maria nu ook veilig is, en wat een lekker plaatje van de kudde in de zon, mijn merrie slaapt altijd languit in haar stal 's nachts, de pony zie ik zelden tot nooit liggen :+

Kayley95: Oeeh spannend zeg!!! Ik meen de stal te herkennen waar jij staat, als ik het goed heb, wonen (of staan onze paarden) wij niet zo ver van elkaar..

Floripori17: ik heb er niet genoeg verstand van om een degelijk oordeel te vellen maar lijkt mij redelijk vroeg voor uierontwikkeling

Kathleen_vW: Respect voor je bijleespost zeg! Fijn dat het beter gaat met je merrie, dat ze het nog maar even rekt :D

Waar sta jij dan?

Dat dacht ik inderdaad al, maar wist niet of je het openbaar op Bokt wou :D :D
Ik heb daar ook een tijdje gestaan met mijn quarter die inmiddels al 3jr verkocht is... Niet lang want ik kwam qua werk gigantisch in de knoei met iedere dag zelf rijden en stal mesten en voer klaar zetten, dus die is toen in training gegaan.
Ik woon zelf in Lommel ;) De merrie en pony staan thuis, mijn reinertje waar ik nu mee rijdt staat in Arendonk :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:40

Kayley95 schreef:
MelissaV schreef:

Waar sta jij dan?

Oh wat sta jij dan dichtbij mij! Wij wonen te kaulille met onze mini's :D

MelissaV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:41

Hahaha wat grappig dit, wist helemaal niet dat er hier mensen uit de buurt waren :+

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:51

Even weer beetje veulenspam van mijn kant, Luna haar eerst officiele fotoshoot heeft ze gehad! <3
Ze is nu al weer 2 weekjes oud

Krijg veel vraag of ik haar wegdoe, en dat mensen haar heel graag willen kopen maaar helaaas ze blijft lekker bij haar mama en mij := :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maaar phoee wat een pittige tante is het!
Ze weet erg goed wat ze wil, beetje teveel hetzelfde karakter als mijn merrie := Wilde juist meer het karakter van Papa lekker kalm, nu heb ik nog zo’n pittige tante op stal :roll: :roll:

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:59

Citaat:
Dat dacht ik inderdaad al, maar wist niet of je het openbaar op Bokt wou :D :D
Ik heb daar ook een tijdje gestaan met mijn quarter die inmiddels al 3jr verkocht is... Niet lang want ik kwam qua werk gigantisch in de knoei met iedere dag zelf rijden en stal mesten en voer klaar zetten, dus die is toen in training gegaan.
Ik woon zelf in Lommel ;) De merrie en pony staan thuis, mijn reinertje waar ik nu mee rijdt staat in Arendonk :D

Wat grappig zeg! Boston is van de staleigenaresse geweest. Dus die zal je dan waarschijnlijk ook wel kennen. Jouw merrie slaapt trouwens echt eng hahah. Ze lijkt wel dood. :o :=
Voor jou duurt het dus ook niet meer lang nu?

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:01

Citaat:
Waar sta jij dan?

Citaat:
Oh wat sta jij dan dichtbij mij! Wij wonen te kaulille met onze mini's :D

Dat is inderdaad maar een paar minuutjes van mij af ja, grappig. :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:06

Goh de naam zegt mij iets maar zoals ik al zei heb ik daar maar heel kort gestaan. Maar nu je het zegt komt haar koppie mij wel bekend voor.
Ja hier komt het ook steeds dichterbij :D Ze slaapt inderdaad eng maar dit doet ze ook als ze niet drachtig is :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:07

Nou, hier nog eentje redelijk in de buurt, maar dan aan de andere kant van de grens, ik zit in de gemeente Bergeijk (Riethoven, of nog gerichter, het gehuchtje Walik).

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:08

Neonlight schreef:
Nou, hier nog eentje redelijk in de buurt, maar dan aan de andere kant van de grens, ik zit in de gemeente Bergeijk (Riethoven, of nog gerichter, het gehuchtje Walik).

Dat is letterlijk 10 minuten van mij :+
Wat een klein wereldje is het toch, ik had echt geen idee :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:10

@ Kathleen nee niet preferent op haar eerste 3 nakomelingen hoor. Preferent op 3 henkie nakomelingen. Die zijn nu 4-5 en 6 jaar.

Afbeelding

Ons veulen is haar 4e henkie

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:21

Afbeelding
We gaan mooi richting de 300dagen. 296 is Wita nu. Begin wel al wat zenuwachtig te worden voor de bevalling aangezien ik vorig jaar een dood veulen had. Denk dat ik iemand standy-by vraag en de dierenarts die 2 dorpen verderop woont wil ik ook vragen puur voor mijn eigen gemoedsrust.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:23

Neonlight schreef:

Nou dat is echt dicht bij mij! Ik woon aan de rand van Waalre. In Veldhoven in de buurt bij koningshof. Walik ken ik wel. :P

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:29

Jessica, wat een supermooie foto’s <3 <3 Kan me voorstellen dat mensen haar willen kopen, ze is een knapperd

Floripori, ik kan je geen advies geven, behalve dat als het je niet lekker zit je gewoon de DA moet bellen. Beter een keer teveel dan te weinig toch :o

Er zijn al aardig wat merries over de 300 dagen, spannend :):)

Caresse zit zaterdag op de 280, dus nog een maand of 2 geduld :Z :Z

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:38

Wat spannend allemaal! En leuk om ervaringen te kunnen lezen van uiers tot banden
Iedereen met een gezond veulen gefeliciteerd!!! Vreselijk ook de minder leuke verhalen van sommige te lezen en heel erg van de verloren veulens
Mijn merrie is vandaag 327 dagen van haar eerste veulen
Wel redelijk slappe banden, een dikke buik, maar nog helemaal geen uier, de kling is wel iets gezwollen en lijkt iets langer en ik denk zucht? Onder haar buik net achter de singelplaats

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:58

Ooh, nog belgische limburgers! Ik ben van Kuringen, kort bij Hasselt. Is zon 45min van Lommel en omstreken!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:05

Charmfaith spannend! Dat kan niet lang meer duren

Sanet wát een bescheiden buikje. Geeft wel een fijn gevoel dat er nu toch eindelijk iets zichtbaar wordt.

Yaartje wat een heerlijke foto zo met z'n alle slapen.

Kayley voor jou ook heel spannend!

Muwikacobs de dames lopen er heerlijk bij zo in de zon.

Luna -O-

Floripori Havanna had dit ook op 280 dagen. Na 2 dagen was er ineens niks meer te zien en was het terug gelopen. Maar als je het niet vertrouwd zou ik altijd even bellen.

Kathleen met Havanna gaat het gelukkig nu allemaal prima.
Wat een verhaal met Obi zeg. Wat zonde.
Wat fijn dat het met Deja nu goed gaat. (Klopt mee af.)

Melissa schiet al op! Jou merrie hoefde geen singel om meen ik me te herinneren? Maar goed ook, anders zou je vaak wakker worden gebeld. :+

Jessicazz wat een mooie foto's :) Stiekem ook wel leuk dat mensen interesse hebben en je kan zeggen dat ze lekker blijft. :D

Olga dat komt zeker dichtbij. Snap dat je zenuwachtig wordt. Spannend hoor.

Havanna is vandaag verhuist van haar buitenbox naar de binnenstal. Als het eerste veulentje op stal geboren is mag ze naar de bevalbox. Waarschijnlijk komt het eerste veulentje rond 20 maart, dus dat schiet ook al aardig op.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:10

Kathleen_vW schreef:
AnsoDM: Geen veulens dit jaar zie ik, hopelijk in de toekomst wel weer?

Idd geen veulen. Ook dit jaar word ze niet gedekt mijn doelen liggen net ergens anders. Wil me echt concentreren op het wedstrijd seizoen. Maar ik wil zeker wel een nakomeling van haar om te houden. Dus word ze het jaar daarop normaal wel gedekt. Alleen die juiste hengst vinden is niet zo simpel. Ik heb er al een aantal op mijn lijstje, waaronder White Dream van al hier op bokt, maar die lijst word als maar groter. Oeps. Dus dat zal nog een heel gedoe zijn met wat in precies wil en waar in dus eerst wil verbeteren van mijn merrie. Maar we hebben dus wel nog even.

Ik geniet dus maar even van de veulen foto’s hier en van de kennissen dat een veulen verwachten. Wel zijn er mensen die enorm geïnteresseerd zijn in een veulen van mijn paard maar ja we zien wel of dat doorgaat of niet.

Hopelijk blijft het bij jou de goede kant op gaan ☺️
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 03-03-22 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:12

Veel merries komen echt al dichtbij de uitgerekende datum. Spannend!

Hier nog even wachten, maar wel een heel tevreden merrie. <3

Afbeelding

Afbeelding

Vorige dracht had ze tot de bevalling weinig uier dus voor diegenen die het nodig hebben: geen wanhoop? O:)
En wauw Sanet, mini buik! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:14

Kom ik aan. Tjalleberd (naast Heerenveen). In friesland dus haha. Meer mensen van hier? Zal wel niet/weinig

For_que ook al veilig! Leuk zeg. Ben heel benieuwd. Ze ziet er wel klaar uit buiten haar uier om. Kan ook pas na/tijdens geboorte volschieten.

Veel uiers die achterblijven lees ik. Maar sorry, ik geef jullie niks van Zilver :P Ik wil baby ook zien!

Jessica prachtige foto's <3 Heel mooi veulen!! Sterkte met 2 pittige dames :(:)

Caresse vliegt om hoor! Maar snap dat het nu nog trager lijkt omdat er al zoveel veilig zijn!

Wel vind ik dat er snel weer 1 mag melden. Is stil! :O

Olga snap dat het spannend is na vorig jaar! Gewoon doen als je je er beter bij voeld!

Baudyh geweldige paarden <3

Sanet wow. Bijna 300 dagen en zo strak? Wil je haar niet lekker aan de kant zetten met dat aantal dagen?

Mukiwacobs heerlijk al over de 300!! Aftellen! Komt nu echt dichtbij

Floripori zilver kennende zou dit uier normaal zijn. Maar weet niet hoe ze het de vorige keer deed? Je kan altijd laten scannen. Zo klaar en kan je rustig slapen

Kathleen wow wat een bijleespost! Super fijn dat je merrie nu stabiel lijkt. Elke dag is er één inderdaad!! Wat vreselijk van het vroege veulen... zo jammer :(
Ja vind zo'n lijst wel heel fijn!

MelissaV wat een schattige tietjes haha. Ze slaapt heerlijk. Nog een paar daagjes...

Kayley95 mooi rond! Ook haar uier lijkt al goed vol. Benieuwd wanneer de kleine zich meld

Edit. Meer posters tegelijk. Ook even op reageren.

Yvk fijn dat havanna is verhuisd naar binnen. Kan ze daar even wennen. Zal fijn zijn straks in de bevalbox. Zilver moet er na de bevalling ook uit. Dan moet Fayola er in

JoSav had het al gezegd. Maar ze is zo mooi <3

Hier weinig nieuws verder. Heel dik, veel zucht, uier hetzelfde. Nieuwsgierig hoor...

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:34

Wat voeren jullie naast (onbeperkt) hooi ?
Ik bedoel qua merriebrok?
Ik ben van vitalbix daily complete overgestapt naar breed en grow rond de 7 e maand , voeren meer van jullie dit en zijn jullie er tevreden over?

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:36

JoSav schreef:
Veel merries komen echt al dichtbij de uitgerekende datum. Spannend!

Hier nog even wachten, maar wel een heel tevreden merrie. <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vorige dracht had ze tot de bevalling weinig uier dus voor diegenen die het nodig hebben: geen wanhoop? O:)
En wauw Sanet, mini buik! :D

Wow wat een mooie merrie! En die kleur❤️

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:37

Kabayo schreef:
Kom ik aan. Tjalleberd (naast Heerenveen). In friesland dus haha. Meer mensen van hier? Zal wel niet/weinig

For_que ook al veilig! Leuk zeg. Ben heel benieuwd. Ze ziet er wel klaar uit buiten haar uier om. Kan ook pas na/tijdens geboorte volschieten.

Veel uiers die achterblijven lees ik. Maar sorry, ik geef jullie niks van Zilver :P Ik wil baby ook zien!

Jessica prachtige foto's <3 Heel mooi veulen!! Sterkte met 2 pittige dames :(:)

Caresse vliegt om hoor! Maar snap dat het nu nog trager lijkt omdat er al zoveel veilig zijn!

Wel vind ik dat er snel weer 1 mag melden. Is stil! :O

Olga snap dat het spannend is na vorig jaar! Gewoon doen als je je er beter bij voeld!

Baudyh geweldige paarden <3

Sanet wow. Bijna 300 dagen en zo strak? Wil je haar niet lekker aan de kant zetten met dat aantal dagen?

Mukiwacobs heerlijk al over de 300!! Aftellen! Komt nu echt dichtbij

Floripori zilver kennende zou dit uier normaal zijn. Maar weet niet hoe ze het de vorige keer deed? Je kan altijd laten scannen. Zo klaar en kan je rustig slapen

Kathleen wow wat een bijleespost! Super fijn dat je merrie nu stabiel lijkt. Elke dag is er één inderdaad!! Wat vreselijk van het vroege veulen... zo jammer :(
Ja vind zo'n lijst wel heel fijn!

MelissaV wat een schattige tietjes haha. Ze slaapt heerlijk. Nog een paar daagjes...

Kayley95 mooi rond! Ook haar uier lijkt al goed vol. Benieuwd wanneer de kleine zich meld

Edit. Meer posters tegelijk. Ook even op reageren.

Yvk fijn dat havanna is verhuisd naar binnen. Kan ze daar even wennen. Zal fijn zijn straks in de bevalbox. Zilver moet er na de bevalling ook uit. Dan moet Fayola er in

JoSav had het al gezegd. Maar ze is zo mooi <3

Hier weinig nieuws verder. Heel dik, veel zucht, uier hetzelfde. Nieuwsgierig hoor...

Spannend hè!! Idd meer uiers die nog niet willen

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:39

Ik geef roosje ook breed and grow.. Ben er tevreden over. Fijne ingrediënten.

Roosje heeft vandaag wat dunne kakkies gelegd zag ik.. Omdat ik wat onzeker ben zou ik graag van jullie horen of ik hier extra op moet letten of dat het vaker voorkomt bij (hoog) drachtig merries.. Heb er een foto bij gedaan voor de liefhebbers haha..
We hebben gister een rondje gedaan en heeft ze paar hapjes gras mee gegraaid maar verder kan ik niks anders bedenken. Er lagen ook 2 normale mesthopen.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:41

Ik voer gewoon merriebrok. Geen idee welk merk maar ze doen t er prima op.
Veulenbrok is van pavo breed en grow en daar de volgende van ook. En dan gaan ze op een basis-sportbrok