[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:06

Cemlys mijn veulen vorig jaar had het sowieso niet en het lijkt me toch wel snel dan?

Dan zou ze schimmel worden denk ik?
Of zit er nog een kansje in voor roan?

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:09

Diane_basje gefeliciteerd *\o/*

Keresa, wat heftig zeg. Beterschap!!

Inowa, het einde komt in zicht!

Quincy, ziet er goed uit!

Caesar, lijkt mij verharen.

Rox gaat weer helemaal goed. De geboorte lijkt alleen nog wel even op zich te laten wachten. Haar benen zijn weer helemaal dun en de zucht onder de buik lijkt niet pijnlijk meer en is wat afgenomen. De uiers zijn nog vol, maar er komt nog niets uit. Banden zijn wel echt aan het verslappen. Normaal heeft ze echt ronde billen en nu echt een puntje. Haar staart is echt los. Normaal voel je wel weerstand als je de staart optilt, nu gewoon slap. Ze staat verder rustig. Merriebrok wil ze niet meer, alleen muesli hooi en gras.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:28

Leuk om al die toverballetjes te zien, qua verharen, maar ook qua ogen :D Dyde, onze bonte pony heeft twee half blauw/half bruine ogen. Maakt d'r wel apart en ik vind het erg mooi.

Wat een prachtige veulentjes zijn er weer geboren, vooral de jaardracht heeft wel een mooie zwarte prins opgeleverd. Zo zie je maar, wachten wordt beloond. Hier ook een aantal koeien die bijna een maand overdragen, ook maar een keer gedekt, dus zeker weten lang drachtig. Ze worden er niet mooier op, met al dat blubbervel :+

Lara en Luna lopen op het land van huis af. Ik ga een paar daagjes op vakantie met de rijvereniging en mijn man zorgt samen met dochterlief voor de paarden. Mijn Haflinger neem ik mee, dan hoeft man alleen de Shet en Welsh binnen en buiten te zetten en te mesten.
Lara groeit mooi, uier was vorige week veel, maar nu ze dag en nacht op het land staat is er geen uier meer te zien. Luna is inmiddels alweer een maand drachtig. Volgende week vrijdag ga ik nog een keer scannen, vruchtcontrole en kijken of het hartje klopt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:30

Inderdaad erg leuk al die kleuren! Maar soms zo lastig te zien. Mijn meisje lijkt toch bruin (en evt. schimmel) te zijn, even afwachten hoe ze ontwikkeld :) Ze doet het enorm goed. Lekker nieuwsgierig, slim en ondernemend.
Laatst bijgewerkt door YMJArabians op 13-05-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:30

Ladylisa wat een mooi veulen!

Cemlys, die mr. right die jij voorstelde aan Neon is wel echt om te kwijlen zeg! wat een plaatje en wat kan hij goed bewegen!! :~ En mooie nieuwe merrie heb je!

Tinnie wat heerlijk dat je alweer drie merrie's drachtig hebt! En ook vlak na elkaar zag ik in je andere topic! Leuk! ben benieuwd wat voor kleurtjes er allemaal uitkomen :j En wat leuk ook dat je oudere merrie toch weer drachtig is geworden!

Zag nog een aantal die weer gaan dekken dit jaar, hoop voor jullie dat het allemaal lukt! +:)+
Hier blijven de merries dit jaar leeg, wie weet het jaar erna weer. Eerst maar eens lekker rijden :)

Diane_basje gefeliciteerd met je mooie dame! *\o/* Ik denk dat haar oogjes blauw zullen blijven. Ze heeft op die onderste foto echt dezelfde blik als Rosa kan hebben!:) Zag ook dat Revi nog steeds een beetje aan het kwakkelen is, vervelend zeg. hopelijk slaat de AB kuur snel aan!

Polleman voor ons komt het beide steeds dichterbij he! :))

Emmy wat een plaatje van een veulen heb je zeg!

Pretty ik hoop voor jou en kiki dat ze snel zal gaan. 350+ duurt te lang hoor :P

Keresa wat een naar ongeluk heb je meegemaakt. fijn dat je zicht alweer 80% is, echt een engeltje bij je gehad :(:)

Onley wat wacht je al lang op je veulentje, de merrie lijkt er ook aardig klaar mee.

Jolandje spannend!

Caesar, Kodi heeft dat ook dat is volgens mij gewoon het verharen :)

Quincy spannend! duim voor je dat het zo geboren word!!

Robyn ik denk ook dat ze een vosje is, maar ik hoop voor jou dat ze stiekem nog een leuk kleurtje verstopt heeft! :)

Stal_Wiza hoop voor jou en Rox dat ze snel gaat :)

Vandaag zit Wish op 310 dagen *\o/*
Over tien dagen maar eens even de melk testen *D

Afbeelding

Afbeelding

En Kodi is vandaag voor het eerst bij de hoefsmid geweest. Op een paar ontsnappogingen na was hij best wel braaf. Er kon best wel wat van zijn hoefjes af en dat leverde een leuk plaatje op :D

Afbeelding

Ook is hij vandaag voor het eerst op het grote land in de groep geweest. Voor het eerst probeerde hij me niet te bijten toen ik hem uit het land wilde pakken, dus wie weet wordt hij een beetje opgevoed door de andere paarden O:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:45

Bonjoy schreef:
Inderdaad erg leuk al die kleuren! Maar soms zo lastig te zien. Mijn meisje lijkt toch bruin (en evt. schimmel) te zijn, even afwachten hoe ze ontwikkeld :) Ze doet het enorm goed. Lekker nieuwsgierig, slim en ondernemend.

maar ze is vos x vos toch? volgens mij is ze sowieso vos :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:58

Caesar schreef:
Cemlys mijn veulen vorig jaar had het sowieso niet en het lijkt me toch wel snel dan?

Dan zou ze schimmel worden denk ik?
Of zit er nog een kansje in voor roan?

Geen idee. Ik zal vrijdag voor de zekerheid een k weekje meenemen naar huis maar lijkt verharen.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:13

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:29

Ph was redelijk laag net hing tegen de 6 aan.
Geen hars en een normale temp van 37.7

Twijfel of ik straks nog eens moet gaan kijken of niet.
Ze oogde wat geiriteerd net en bij de tempratuur meten het veulen gevoeld toen die trapte.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:38

Keresa heftig hoor. Heel veel beterschap. Y;(

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:54

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:03

Super leuk dat halstertje <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:07

roos, zo mooi <3

succes aan de wakers, denk dat we morgen nog wat veulentjes mogen verwelkomen, onley? Quincy? onze toppers?

gefeliciteerd ook nog met de bereikte mijlpalen allemaal

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:13

Super lief dat halstertje!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:21

Gefeliciteerd met de veulentjes afgelopen nacht!!

Lekker buikje sultan. Elke keer als ik de merrie op de foto wil zetten om te laten zien hoe dik ze is lukt het niet! Ze lijkt slank op de foto haha!!

Geweldig halstertje <3

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:22

Afbeelding 11 maanden drachtig.... ;( -O- -O- ongeduldig!!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:27

En als je van een afstandje een foto maakt? Of misschien is het bij jou merrie aan de zijkant meer te zien. Ik zie dat je uit assendelft komt, dat is niet ver bij mij vandaan (gemeente velsen)!

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:36

nu is madam op haar gemak aan het snoezen :)

zal een nachtje waken worden

en hopen dat ze het niet te lang meer ophoudt

heb er toch wat compassie mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:48

Quincy, spannend!!! *\o/* Wat ze nu doet klinkt als mijn merrie op de laatste uren voor de bevalling.

Donna, schattig dat roze halstertje. Ik heb mijn veulen vanavond ook voor het eerst een halster om gedaan, ging verrassend goed.

Robynn, op welke kleuren laat je testen?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:16

Alle dames wakers veel succes

Voor de onrustige / fopmerrie s

Laat die babys te voorschijnkomen

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:26

Jeeeeeetje Keresa, wat heeft dat engeltje op jouw schouder goed werk gedaan... Wat heftig! Hopelijk geneest alles zo voorspoedig en mooi mogelijk! Sterkte!

Leuk om de foto's van de dikke merries te zien, vooral als het veulen duidelijk aan een kant ligt. Heerlijke plaatjes :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:30

Ze stond er rustig bij zei de stal eigenaar dus voor vanavond ook niet.
Of ze moet het hem stiekem doen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:46

Dan wordt het spannend, neonlight, voor onze toppers, want ook haar paard is vreemd rustig vanavond! Eerder als ze voer kreeg was het steeds benen optillen en staart slaan, vanavond stond ze voor het eerst als een mak schaap te eten. Ook maakt ze steeds hele kleine maar snelle 'kwispeltjes' met haar staart.... vanavond geen melk/hars, maar ik vond haar vreemd rustig. Af en toe wat zwaarder ademen, maar niet zweten..... onze toppers zal zo het hele verslag wel doen denk ik..

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:56

Hier is ze nog altijd aan het slapen precies dat er niks op gang is

Denk wel niet dat het mij gaat lukken heel de nacht op te blijven

Wel raar dat ze nu zo rustig is en de uren hiervoor zo onrustig

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:21

terug actie

ze was rustog aan het slapen

ineens liggen en nu terug rondlopen