[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:50

Inowa na verloopt van de vele drachten is er ook grote kans dat dat gebeurd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:55

Ze is nu echt heel dik, ja! Maar ze heeft ook echt een puntbuikje nu, waar ze eerder gewoon rond was.
Heb je geen vergelijkfoto's van vorige drachten (met hengst- of merrieveulen erbij zetten)? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Dais was bijvoorbeeld bij Fiore (veulen nr 7) veel minder dik dan Bij TiSento (veulen nr 6) en nu heb ik het idee dat ze weer zwaarder is.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:56

Bedankt iedereen! :)

Foto's van mijn paardjes vind je in mijn profiel en ik zal eens recente foto's maken dit weekend, ze geven nog steeds mooi weer, hopelijk blijft dit zo. :D

Pretty, denk je echt dat het bij Ella gepakt heeft van die ene dek? Ik had dit jaar net hetzelfde, had niet gezien dat een merrie met veulen aan de voet hengstig was omdat ze te beschermend was naar haar veulen toe. Maar toen ik haar passeerde met mijn hengst liet ze hem toch toe, de dag erna was de hengstigheid al over. Eénmaal gedekt, en ja, mevrouw was drachtig van hem. :+

Jolandje, ik ben ook helemaal benieuwd naar jouw veulentjes hoor. En ja, Lilly had in 2014 een heel bijzonder veulentje, dat is nu een prachtige meid geworden die nog steeds mijn hart steelt, mijn Mystique. Dit jaar is Lilly drachtig van mijn valk hengstje Spirit, ik hoop echt op een even mooi veulen als Mystique. :P

Goh, en die verhalen altijd, ik heb geleerd dat je altijd beide kanten moet aanhoren van zo'n discussies en nooit vlug conclusies mag nemen. Zeker nu met social media is het zo vlug gebeurd.. zo had ik overlaatst iemand die me openlijk beschuldigde van diefstal van foto's , terwijl ik die foto's betaald had bij de fotografe... maar dat wist die eerste partij helemaal niet, dus ja, dan er eens goed over gebabbeld in PB en nu is dat helemaal uitgepraat onder ons.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:56

R.X. Dit is pas haar 4de veulen en doordat ze altijd gereden is was ze ook altijd weer strak in het pak.
Mooi slank en strak buikje.

Ze heeft wel 2x halverwege haar veulen verloren dus dit zou haar 6de dracht zijn.
Maar dat verwerpen was altijd nog voordat de boel echt ging uitzakken.

Ik heb zelf het idee dat er wel een flink (hengst) veulen inzit.
Papa is ook een behoorlijk flinke hengst kwa postuur.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:35

pretty, leuke foto's hoor van al je paardjes! En harig en wollig vind ik ook niets mis mee hoor! Heeft zo z'n charmes en hoort bij de tijd van het jaar.
En vind ze nog best schoon hoor, weet niet of je mijn foto's van de week hebt gezien. En dat was nog niet eens op het ergst.

Gelukkig is het momenteel inderdaad wat droger weer. Zou mooi zijn als het lekker droog (of vorst) blijft in de winter. Kunnen de paardjes lekker veel het grote land op ook!

Annebet, weet niet wat je ervaring is met Halona, maar als je het niet vertrouwd, dan is in de kliniek misschien een idee. Ook even afhankelijk van hoe ze is in vreemde omgeving enzo inderdaad. Mijn ene merrie is bijvoorbeeld echt een paar weken van de leg als ze verhuisd wordt. De ander kan het niet zoveel schelen. Dat heeft ook invloed natuurlijk dan.

Dl, aaaah dat verklaart een hoop. Dan snap ik em inderdaad :P

Vientje heeft een fanatieke Miep onder het zadel. Fijn dat ze zo goed in haar vel zit weer!

LauLau, merrie's zien er goed uit hoor. Je bruintje krijgt al een mooi buikje! Drummer Boy is ook een leuke hengst.

Venthe, klein buikje lijkt nu te beginnen. Gelukkig zit het meeste stappen er inderdaad op, maar snap dat je merrie er een beetje zat van wordt en jij zelf waarschijnlijk ook wel een beetje ;)
Enneh echt Numero Uno koppie zit er op :j

WingsLove, fijn dat een beetje afwisseling je merrie toch goed heeft gedaan, maar net als bij Venthe, kan ook volledig snappen dat jullie er allebei een beetje klaar mee zijn op den duur. Maarja, het is voor een goed doel natuurlijk.

Marouschka, heel verschil met vorig jaar zeg! Toch wel duidelijk een drachtig buikje nu. Fijn dat ze er bij je vriend zo goed bij lopen, geeft ook een wat geruster gevoel.
Ben zelf nu ook elke dag van 7.45u tot 18.45 van huis, dus komt doordeweeks ook weinig van. Gelukkig weet ik dat ze er héél goed bij staan en krijg ik genoeg updates tussendoor ("Aniek, je moet je pony's poetsen!" met twee modderige pony's op de foto :P)

Laureas, welkom! Leuke paardjes heb je in je profiel staan!
Jouw eerste twee merrie's zijn (praktisch) gelijk uitgerekend met één van mij, dus kunnen ook tegelijk waken ;)
Mogen mensen met grote pony's ook ipv grote paarden? :P Maar stukje bij beetje leer je steeds weer wat beter paardjes van mensen hier kennen, is in ieder geval mijn ervaring O:)

Whahaha WingsLove. Mooie knipactie! _O- Dat krijg je dan met lichte wintervacht hihi

Cynthia, Roos heeft de buik veel meer hangen inderdaad. Lies is daarentegen véél breder. Dus stiekem verschillen ze niet zo veel :P Maar ze zijn er allebei mooi op tijd bij met hun buikjes.
Moet zeggen dat ze ook veel meer aanvallen op bijv. het hooi als de twee niet dachtige dames hier, dus ze eten ook goed :j

Pffff Marouschka, niet zo popiejopie doen. Cynthia heeft ook alle drachten van Lies en Roos meegemaakt O:) O:)

As usual hier weinig nieuws doordeweeks. Lies zit vandaag wel op 180 dagen! Roos morgen dus op 170 dagen, ook alweer bijna op de helft! *\o/*

Oh en vandaag de afsluitende toets mijn training gemaakt, dikke voldoende gehaald (8,4), dus zijn hier niet voor niets mee bezig. Morgen nog een laatste dagje en dan beginnen we vanaf maandag heerlijk wat dichter bij huis gewoon in Groningen!
iets met toe aan weekend...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:36

Ooooh wat gaan jullie hard. Kan het niet bijbenen.. :+

Maar super leuk al die foto's. En sommigen zijn best al aardig ver. Doet me denken om eens uit te gaan rekenen hoever flirtje en chakira zijn...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:51

Haha aniek,en dat zijn er ook veel he.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:54

Stttt dat doet er niet toe _O-
Jij hebt Roos wel een beetje van veulentje af aan kunnen volgen natuurlijk ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:18

Laureaus mooie paardjes heb je.
Welkom.

Inowa heb je nog een foto van de hengst?
Ben zeer benieuwd.
Hoe groot is het verschil kwa hoogte met pepper en de hengst?

AniekR van harte met je ruime voldoende!

Stal hd ha ha dat had ik laatst ook bleek dat ze al verder waren dan verwacht,
vond ze ook al zo uitdijen ha ha.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:26

Aniek dat klopt,heb ze allebei al vanaf veulen gezien.

Ik heb een foto van de hengst ja.
Afbeelding

Afbeelding

De hengst is maar 2 cm groter maar wel veel grover gebouwd dan pepper.
Breder en zwaarder beenwerk en echt meer massa

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:28

Zie nou wel ik dacht al dat je hem al eens had laten zien maar kon hem niet mer voor de geest halen word vast een knap veulen met zulke ouders!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:38

jullie gaan hard, straks moet ik mijn fiets nog nemen :')

zie FLuffy dikke buikjes met benen passeren _/-\o_ Pretty ze zien er in ieder geval goed uit hoor.

Hebben jullie het ook niet wat moeilijker met die wintervacht om de buikomvang in te schatten, zo dacht ik amai mijn hengst wordt dik >;) maar na een regenbui over zich heen te krijgen wat het eigenlijk duidelijk alleen maar vacht :P

welkom Laureas, ik ken je van ergens :o zal wel van in een ander topic zijn en Belg

zo te zien genoten van mooi dagje RX, gelijk heb je

inowa die is nu duidelijk drachtig hoor

annabet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, de kliniek die ik ken staat altijd vol met drachtige merrie's, pas paar dagen voor bevalling gaan merrie binnen en dag erna mogen ze meestal naar huis, lijkt zowaar als bij mensen :D

hoe was je scan knolselder ;) , alles goed met je? buiten het gat in je hand

vientje Miepje nu aan het voetballen met je?

venthe ze ziet er nog mooi strak uit

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:43

Ach gossie veregende hengst van fotsy.
Had het zoveel geregend dan bij jou?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:44

Ja hoor! 'Spock' zit mooi op schema! <3
Afbeelding

Welkom Vanessa! 5 veulens, pfew!
Nuja, als volgend jaar alles wil lukken zijn het er hier ook 5 voor 2017.

Hier zitten ze nu op 171, 139 en 80 dagen.
WOW, Charlie zit dus ook al over de helft :wow: *\o/*

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 00:12

Annebet, ik zou Halona toch ook toevertrouwen aan een kliniek bij zulke twijfels. Toen Baybe hier aan haar miskraam begon kon mijn dierenarts het veulen er niet uitkrijgen, uiteindelijk naar de faculteit van Merelbeke gereden. Gelukkig hebben ze mijn merrie daar kunnen redden, het veulen was sowieso verloren, haar eerste merrieveulentje. ;( Dit jaar nieuwe kansen voor haar, want ze heeft er echt een soort van depressie van gehad erna.

AniekR, lijkt me leuk om samen te waken! En ja, grote pony's natuurlijk ook. Voor mij is alles al groot boven de 86cm, zo hoog is mijn grootste merrie namelijk van schoft. :+ Ik hoop snel idd wat beter te leren kennen in elk geval. En proficiat met je ruime voldoende.

Inowa, mooie hengst is dat. Pepper heeft inderdaad al een hele buik zeg, haar veulen zal op vader lijken.

Fotsy, jou heb ik inderdaad ook al zien passeren, in een kleurtjestopic geloof ik. :D En ja, ook Belg hier.

Knolselder, proficiat met jullie tweede baby'tje op komst, hopelijk mag ook alles voorspoedig verlopen.

Ja, vijf veulens hier in verwachting. Maar voor 2015 had ik zelfs zes veulens op de planning staan, maar één merrie (weer) niet drachtig gekregen, de andere heeft dan vroeg verworpen en Baybe is op het laatste van haar dracht haar veulen verloren. Bleven er uiteindelijk dus drie veulens van over, waar ik ten volle heb van kunnen genieten, het waren echt wel lieverds en zijn alle drie naar superhuisjes gegaan.

Iedereen is hier duidelijk al aan het aftellen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:24

Oei wat gaat het snel hier tegenwoordig.

Vanessa welkom,leuk dat je er ook bij komt met je mooie kudde. Baybe dus als eerste,Nikita ook hier,dat wordt voor ons beide weer een heel spannend begin maar deze keer moet het goed gaan hoor.
Baybe is drachtig van Spirit?
Ik denk het haast wel van Ella,ze toont niet meer hengstig in elk geval maar ik laat haar wellicht nog even scannen voor de zekerheid maar daar is het nu nog net te vroeg voor.

Leuk Knolselder,wat is het goed te zien zo!

Fotsy dat heb ik dus ook,als ze eens goed natgeregend zijn dan valt die omvang toch best vaak mee. Mager zijn ze wel nooit. :')

Inowa deze keer is ze inderdaad duidelijk drachtig! Ze geniet er ook wel van het goede leven.

Aniek ik kan me niet herinneren zelfs dat ik jouw merries al echt smerig op de foto gezien heb.
Nu valt het ook nog mee hier,als het echt modderig wordt plaats ik maar geen foto's meer haha.

Wings love zolang het maar niet door de huid is valt het mee :P

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:14

Laureas, welkom! Wat leuk zoveel veulentjes voor aankomend jaar

Wingslove, ja voor mij en het paard ook de eerste keer. Merrie is ook al wat ouder (13). Moest wel even lachen om die foto van het “bijknippen” :+

Cynthia, oeh maar als dais nu weer net zo’n dikke puntbuik heeft als bij Ti zou het dan echt een hengstje worden??

Aniek, pff ja we vinden het allebei niet echt leuk dat stappen maar zoals gisteren in het herfstzonnetje is het best te doen! En inderdaad een echte sprekende Uno! Dat hoor ik wel vaker en zie je overduidelijk. Wat een geweldig cijfer voor je toets!! Geniet van je weekend :)

Knolselder, wat een prachtige foto van je echo!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:57

Venthe, wat leuk, we liggen helemaal gelijk op koers. Wings is ook "al" 12. Welke papa heb je uitgekozen?

Hahah Pretty, er zijn geen gewonden gevallen tijdens het creëren van haar nieuwe coupe gelukkig! Alleen het wintervachtje is gesneuveld :')

Knolselder, wat een mooie duidelijke echo. Lijkt me heel bijzonder om te zien en meemaken. Wanneer ben je uitgerekend?

Inowa, wat een stoere hengst heb je uitgekozen zeg!

AniekR, soms is het stappen wel saai ja, maar zoals je zegt; het is voor een goed doel. Gelukkig is ze lief en knuffelig, dan is dat half uur zo voorbij :) En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je dikke vette voldoende! Wat volg je voor training?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:56

bij Barcardi was ook duidelijk verschil in buiken..Vanaf veulen 2 wist eik eigenlijk elke x wat t werd..
meer naar beneden was hengst en in de breedte dikker was merrie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:50

Oh joyce dan krijgt Elsa overduidelijk een merrie :P al zegt mijn gevoel dat ook. Zou leuk zijn de eerste merrie van mijn hengst, dit jaar drie hengsten geboren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:46

oke, ik ga bijlezen :D

Annebet, kan me voorstellen dat je je nu al erg zorgen maakt, toch lijkt de thuissituatie mij voor de merrie prettiger. En anders in ieder geval geruime tijd van te voren verhuizen ivm aanmaken antistoffen...

die koe }:0 :wow:

Annelies, hoe was je scan? Gelukkig kunnen ze bij jou van buitenaf scannen ;) :')

Pretty, hier ook pluizige, dikke bolletjes hoor :D ik vind ze juist wel schattig zo :)

Kiki, fijn dat Bo weer helemaal de oude is, liever te gek, dan niet lekker in haar vel zitten ;) hihi

Vientje, bij jou ook al goed in haar vel, hihi wat fijn! Fijn dat het goed gaat met de zwangerschapsyoga ;)

LauLauu, knappe buik en hele knappe date voor volgend jaar :j

Venthe, balen van het stappen zeg!! Maar wel fijn dat ze het zo netjes doet!
en merrie begint nu een klein buikje te krijgen maar wat ziet ze er nog strak uit zeg *jaloers! :o *

inowa, mooie vergelijkingsfoto's zeg! hihi knappe pepper!
en je denkt zelf een hengstje? Heb je voorkeur? of maakt het niks uit?

Vanessa, hey wat leuk, welkom :D
5 veulens in de maak, poeh dat zijn er heel wat! spannend hoor!

Wings, _O-

Aniek, yeah, 170 en 180 dagen zijn toch mooi over de helft :D
en gefeliciteerd met je mooie toets cijfer :)

Mathilda, ja kom, uitrekenen die handel ;) hihi

Fotsy, ja! hier ook moeite met inschatten van de buik, hihi
Zoals Pretty al zegt, nooit mager, maar een flinke regenbui geeft wel een heel ander beeld van je pony's hahaha :')

Annelies, ahhh knappe Spock! fijn!!! hoe voel je je lichamelijk? trek je het nog?
en charlie over de helft? loopt ongeveer gelijk met Star toch? spannend :):)
Je weet wel dat je eerst zelf aan de beurt bent, toch?! ;) hihi

Joyce, wat grappig dat je dat dan zo kon weten.

De vorige eigenaresse van Star denkt dat ze voor derde keer op rij een merrie gaat geven, dus ik ben benieuwd. Voor de naam zou ik liever een hengst willen ;) of niet Annelies? hihi

Star zit vandaag op 176 dagen :D gaat toch stiekem best hard :D
en nu ben ik geloof ik weer helemaal bij :) best knap van mezelf hihi

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:02

Cynthia82 schreef:
Ze is nu echt heel dik, ja! Maar ze heeft ook echt een puntbuikje nu, waar ze eerder gewoon rond was.
Heb je geen vergelijkfoto's van vorige drachten (met hengst- of merrieveulen erbij zetten)? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Dais was bijvoorbeeld bij Fiore (veulen nr 7) veel minder dik dan Bij TiSento (veulen nr 6) en nu heb ik het idee dat ze weer zwaarder is.

Over je vraag heen gelezen.

Ik heb geen foto's van de eerste 2 drachten meer maar toen droeg ze wel heel rond.
Dat werden ook allebei merrie's.
Haar 3de veulen had ze meer een puntbuik en dat werd een hengstje.

Ik denk nu dus weer een hengstje.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:03

onze kleine Camille is vandaag PROK goedgekeurd en van buitenaf gescant, was een mooi ruggengraatje te zien, dus veulen zit er nog mooi in :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:07

linda2008 schreef:
inowa, mooie vergelijkingsfoto's zeg! hihi knappe pepper!
en je denkt zelf een hengstje? Heb je voorkeur? of maakt het niks uit?

Ik denk zelf een hengstje ja,voorkeur gaat uit naar een merrieveulen omdat ik graag een opvolger voor pepper wil hebben.
Waarschijnlijk zal een hengstje wel blijven maar zal op den duur verkocht worden.
Ik wil hem eigenlijk opfokken voor de HK als hij goed genoeg is.
Mocht hij niet goedgekeurd worden en ik heb inmiddels een mooie dochter van pepper dan word hij verkocht.
Word hij wel goedgekeurd dat moet ik nog zien wat ik doe,misschien verhuren en naar verloop van tijd verkopen.

Maar dit is nog zo ver weg,eerst maar zien dat het veulen gezond geboren word.
Dat staat voorop.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:29

Dat het veulen gezond en wel geboren is, is inderdaad altijd de grootste zorg. Maar je hebt sowieso leuke plannen voor het veulen, Inowa, of het nu een hengst of merrie is. We zullen stiekem toch duimen voor die opvolger van je Pepper.

Jolandje, proficiat met de geslaagde prok keuring. Ik heb begin dit jaar ook al mijn volwassen merries op die manier laten keuren, en ze doen het grondig, dus je Camille is zeker helemaal in orde. Maar daar was ook geen twijfel over, en nu op naar haar gezonde prachtige en bonte veulentje. :)

Pretty, mijn merrie Baybe heb ik laten dekken door Magic omdat ik van hem zeker weet dat hij kleine en vooral ook fijne veulens geeft, is toch altijd wat veiliger voor de bevalling. Ze zeggen wel altijd dat het veulen zich aanpast in de baarmoeder maar na dit jaar heb ik daar mijn twijfels over.

Mijn ander hengstje Spirit zal volgend jaar zijn eerste veulens in mijn stal geven. Hij heeft al twee veulens ergens rondlopen, maar ik heb maar van één veulen foto's kunnen krijgen. En dat zag er wel veelbelovend uit!

Linda, het is toch de hengst dat het geslacht bepaald van Star's veulen, dacht ik? En het valt me op dat de ene hengst meer merries geeft dan een andere. Van welke hengst is jouw merrie nu drachtig misschien?