Nou Kitzbi, laat ons niet langer in spanning! Wat voor moois heb je voor Petra?!
SteffieA
Geplaatst: 15-03-12 16:01
Go Kitzbi go Laat je baasje niet langer in spanning
Tjinta
Geplaatst: 15-03-12 16:03
Blijkbaar doet het zonnige weer een aantal merries goed...
Kitzbi gaat vast vandaag wel een veulentje krijgen. Na ja uiterlijk dan vannacht. Spannend!!!
Charisma wijs besluit om haar nu al daarheen te brengen. Maar dan kan het evengoed nog een lange tijd duren hoor. Mag jij niet zelfstandig op bezoek komen daar op de bevallingstal?
Princeps heb je Hera nu ook een hartig woordje toegesproken? Haar veulentje Moet genieten van dit zonnetje en niet in die donkere buik blijven zitten.
__Amber__
Geplaatst: 15-03-12 16:06
Oehhhh.. Kom ik thuis van school kijk snel op bokt zie ik het staan van Kitzbi!! Spannend!! Hopen dat ze het er nu uit ''gooit'' en niet wacht tot vanacht..
Tjinta: ja denk ook niet dat het voor dadelijk gaat zijn, maar toch wordt het wel heel spannend nu voor mijn gevoel! Jawel hoor, kan gaan wanneer ik wil, maar ik ga denk ik pas nadat het geboren is. Kan daar toch niet veel betekenen en Hera is nu niet bepaald aan mij gehecht ofzo.
_karola
Geplaatst: 15-03-12 16:08
Hallo allemaal,
wat denken jullie? Drachtig of niet? Ze is vorig jaar gedekt, opgevoeld en later gescand toen zat er wel iets in. Ze is deze maand uitgerekend maar ze lijkt niet erg dik. Gisteren is een kennis van ons langs geweest die zelf fokt, hij zegt er zit niks in want ze is niet dik genoeg...
Chanel is een kruising haflinger x trekpaard en gedekt door een tinker
die ooievaar heeft volgens mij het verkeerde adres in zijn navigatiesysteem staan!
@_karola; ze lijkt wel een drachtig buikje te hebben maar denk dat je niet meer kunt doen dan afwachten. maar zal waarschijnlijk wel een erg apart veulen uit komen!
Karola: heeft ze al wat uier? Is ze al wat slap vanachter? Goh, ze is idd niet heel dik, maar toch wel een buikje. Opvoelen is de enige manier om zekerheid te krijgen!
Aan de buik te zien lijkt ze wel drachtig. Als je haar laat opvoelen weet je het zeker.
pretty
Geplaatst: 15-03-12 16:29
Karola het kan best. Mijn merrie stond eerder mager dan dik bij haar eerste veulen,daar zag je niks aan voor ze 10 maand was. Maar scannen of opvoelen is de boodschap wil je het zeker zijn..
Kitzbi is er helemaal klaar voor! Nu nog ff afwachten..good luck!
_karola
Geplaatst: 15-03-12 16:32
Het uier zit niet vol, volgens mijn zus zitten er wel 'prusjes' aan. Ze heeft ook slappe banden maar volgens de kennis kan dat ook komen Omdat ze nu 2 maanden niet bereden is.
Het is moeilijk te beoordelen door mij, ik zit voor een jaar Op Sint- Maarten en kan er dus helaas niet bij zijn. Ben ook heel benieuwd wat er eventueel uit komt.
Mijn zus wil het nog even afwachten 2 weken ofzo, als Er dan nog niets te zien is laat ze de DA komen.
Ik hou jullie op de hoogte! Voor ons is het het eerste veulen dus erg spannend....
Mijn merrie had ook niets geen buik bij haar 1ste veulen, wil niets zeggen. Opvoelen is het enige wat je zekerheid geeft.
En Kitzbi laat ons nog even in spanning zitten, maar dat zal toch echt niet lang meer duren!
Tjinta
Geplaatst: 15-03-12 17:41
Karola zo op de foto lijkt het wel een beetje een drachtige buik... niet op het laatst maar toch....helaas kunnen wij echter geen uitsluitsels geven. Als ze deze maand uitgeteld is als ze drachtig zou zijn dan zou ik persoonlijk toch de Da er even bij halen en niet wachten.
Mocht er iets gebeuren en jullie zijn er niet bij dan zou dat toch erg vervelend zijn. Als je iets zeker weet kun je je toch beter voorbereiden. Of je waakt voor niets in het omgekeerde geval.
Even laten opvoelen is dus ook mijn advies.
Princeps
Geplaatst: 15-03-12 18:19
Tjinta schreef:
Princeps heb je Hera nu ook een hartig woordje toegesproken? Haar veulentje Moet genieten van dit zonnetje en niet in die donkere buik blijven zitten.
Ik vertel haar nu al een week lang dat het mooi weer gaat worden en dat het toch echt eens tijd wordt, maar ze heeft er geen zin in
Wow rosa is ook heel mooi drachtig..zal vanavond eens fotos maken van Upona haar uier, die moet je ook niet onderschatten haha
kitzbi
Geplaatst: 15-03-12 19:15
Giolli schreef:
Ik zeg voor Kitzbi, voor 22:00 is het veulen er.
ik hoop het ben nu even thuis even eten en de kids na mijn ouders brengen voor een nachtje dan kan ik zo weer na kitzbi er is nu iemand op stal en die houd kitzbi in de gaten....
Ze maakt het al spannender Petra! Hopenlijk schiet ze een beetje op en kan je nog een paar uurtjes slapen vanacht. Afgelopen nacht heb je (zo te lezen) ook niet veel geslapen. Succes!