Even een kleine update: Fàe en Zuhra zijn de eerste nacht goed doorgekomen. De kleine drinkt als een tierelier en van de merrie mogen we gewoon aan het veulen komen. Zojuist zijn ze voor het eerst naar buiten gegaan en heb ik het mooi vanaf de webcam kunnen volgen. Fàe was een beetje onrustig maar zuhra bleef haar aanmoedigen totdat ze de eerste stapjes buiten de stal durfde te zetten. Straks komen er natuurlijk foto's ik zelf ben ook heel benieuwd ernaar.
Mon staat heerlijk buiten, ga zo kijken of we vanacht wat kunnen verwachten maar dat zal wel niet. Het word prachtig weer deze week dus tijd voor veulens
Gefeliciteerd met de veulentjes Mijn dame gaat ook in de richting komen nu 307 dagen drachtig. Ben benieuwd of ze de 340 gaat halen. Haar uier gaat inneens hard en ze is van gedrag aan het veranderen. Weten jullie of het kwaad kan als ze af en toe wat dun mest? Ze eet en drinkt verder goed en in de wei is ze nog vrij actief.
Peetje gefeliciteerd, heb je topic gezien mooi veulen hoor! Vind op een of andere manier Vivaldi veulens herkenbaar.
Joto en Melody, succes met het waken. Hoop dat er gauw meer veulentjes komen!
_Karin
Geplaatst: 21-03-10 17:20
Geen veulens vannacht en vandaag? dan krijgen we vannacht misschien wel de ware babyboom.
Ik heb Dora gisteren voor het eerst ontwormt. Vanmorgen kwam ik bij de stal om 8 uur lijkt ze helaas koliekerig getempt 38,8 even mijn broer en zijn vriendin die ook paarden hebben erbij geroepen en na een tijdje ging het weer wat beter om 9 uur had ze 38,6 en om 11 uur had ze 38,4 en nu holt en bokt ze weer dus gelukkig is het over. Maar het zat me eerlijk gezegd niet lekker.
Chidais
Geplaatst: 21-03-10 17:51
ohh toch spannend die slapeloze nachten, wachtend op het veulen Bij ons duurt het nog even, nog 6weken, vol ongeduld
Wij wachten hier nog geduldig (sommige mensen hier op stal vinden het haast nog meer spannend dan wij....) We zitten vandaag op 310 dagen, dus nog even geduld hihihihihihi.
Succes voor diegene die moeten waken!
savath
Geplaatst: 21-03-10 19:22
Hoera!! Vanmidaag om kwart voor twaalf is er hier een schattig vosbont merrieveulentje geboren.
We hadden in overleg met onze da besloten de boel op gan te zetten,daar het voor de merrie echt teveel werd.
Veulen lag goed en alles was klaar om de bevalling in te leiden.
Tijdens de weeen ging het even mis daar ze perste als gek en geen vooruitgang boekte,de da die hier bleef heeft dan de merrie recht gezet en bleek dat hoofdje en voorbeentjes naar beneden geplooid lagen, da corrigeerde dat en nog voor ze kon a zeggen waren de voorbeentjes er.
Toen ik de hooge witte beentjes zag en dan het donkere hoofdje viel mijn euro al dat het een bonte ging zijn. Ik had gehoopt op een merrie veulen met weinig wit maar wel bont,en heb gekregen wat ik wou.
Had ze zelf niet beter kunnen tekenen. Ze heeft een goede bloedvoering moeders kant Samber en vader is nikie een neron zoon.
En nu genoeg gepraat de foto's. Jullie zullen zien hoe groot ze is echt een mega groot veulen vinden we. De foto's zijn nog nat foto's daar de andere nog niet op pc staan.
Moeder en kind maken het dus prima en de melkbar was spoedig gevonden.
En wat vinden jullie.
Vannacht lekker lui slapen,zonder camera of gedoe!!
Heb geen spijt dat ik de natuur een handje geholpen heb.