[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:04

Dana01 schreef:
Clown 7 pagina's sinds gisteravond .... misschien een optie om de offtopic gesprekken in het andere topic te voeren? is wel zo prettig bijlezen Clown

[HK] Barncammers kletsen wat af! #1

Sorry Dana, maak je bericht even groter. Ik heb ook onwijs vaak al berichten geplaatst
maar ze luisteren niet. Het is erg vervelend voor de mensen die weinig tijd hebben!!

oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:09

adnariM schreef:
Dana01 schreef:
Clown 7 pagina's sinds gisteravond .... misschien een optie om de offtopic gesprekken in het andere topic te voeren? is wel zo prettig bijlezen Clown

Sorry Dana, maak je bericht even groter. Ik heb ook onwijs vaak al berichten geplaatst
maar ze luisteren niet. Het is erg vervelend voor de mensen die weinig tijd hebben!!

Oke bij deze mijn excuses sorry Bloos

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:14

sorry ook mijn excuses

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:31

Mee eens, maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de meeste posts hier wel aardig ontopic waren... Het blijft een beetje lastig, want wordt er een veulen geboren, dan ben je al twee pagina's verder met posts als 'Blaas!' en 'bijna...' wat natuurlijk niet erg is, maar dat kost inderdaad de mensen met minder tijd veel zoek tijd. Volgens mij houd je dat. Maar misschien als iedereen er even op let, dat het dan beter wordt!

oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:32

oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:38

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:40

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:40

Jethafa schreef:
Mee eens, maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de meeste posts hier wel aardig ontopic waren... Het blijft een beetje lastig, want wordt er een veulen geboren, dan ben je al twee pagina's verder met posts als 'Blaas!' en 'bijna...' wat natuurlijk niet erg is, maar dat kost inderdaad de mensen met minder tijd veel zoek tijd. Volgens mij houd je dat. Maar misschien als iedereen er even op let, dat het dan beter wordt!

Nu we toch even ons hart luchten...... ik stoor me ook een beetje aan de posts, als er een veulen geboren is, leeft het wel?, beweegt het wel? Wat blijft de merrie lang liggen enz
Het klinkt gelijk zo paniekerig.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:43

Ik ben het eens met Daan, Miranda en Fenneke, het maakt dat ik hier veel vaker wegblijf en me op een ander forum beter thuis voel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:45

Mja, als we toch bezig zijn... Tong uitsteken

Ik zou het zonde vinden als we niet meer met zn allen BLAAS mogen roepen oid, want dat IS nu eenmaal merriestaren! Dat is wat we doen, wat ons beroep zo leuk maakt!

Ja, we gaan te veel offtopic en daar maak ik mezelf ook schuldig aan... Vandaar dat ik zo veel probeer te updaten voor iedereen. Lachen

Dus ik zou wel af willen spreken om wat minder offtopic te gaan, maar daar zou ik het persoonlijk wel bij willen laten..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:46

Mag ik me er dan ook even mee bemoeien? Persoonlijk vind ik off topic post helemaal niet zo erg als het niet uit de hand gaat lopen en aangezien we al een soort HK forum zijn moet het af en toe kunnen. Maakt het alleen maar gezelliger. Knipoog
Kan me wel voorstellen dat het lastig is voor de mensen die minder tijd hebben, maar meestal valt het behoorlijk mee. Er zijn vannacht ook weer wat veulens geboren natuurlijk en dan krijg je vanzelf meer pagina's.

Alleen als ik moet lezen wat er op een ander forum wordt besproken over een niet drachtige merrie dan heb ik ook zoiets van kan dat niet via pb?
Meer dan de helft snapt niet waar jullie het over hebben en hoeven dat ook niet te weten. Knipoog

Verder ben ik het wel met Fenneke eens. Niet spannender maken dan dat het al is.
Het is niet zo dat de eigenaren van de cams geen verstand hebben van drachtige merrie's en bevallingen. De meeste weten echt heel goed wat ze doen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:46

Sleepy Hollow Acres: Thank you all.. Keep Sending those prayers. We did almost lose her twice now. She is having a hard time with her back feet at this point. We are awaiting to vet to return to give us a better idea. She is a fighter that's for sure. We did give her some Mouth to Mouth or My Mouth to her nose and that really got her going and it seems to have worked to get her to where she is at. Keep us in your thoughts and prayers and I will update as often as possible.

If someone would like to call me in a couple hours I can then give them the update and they can post it here for you all if anyone is up for that

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:48

voor al die praatjes is het andere topic er toch? dat was juist de opzet... ik werk 40 uur, heb een huishouding en een stel paarden, ik heb geen tijd om alles bij te houden Bloos maar wil wel graag de bevallingen zien en die verhalen lees ik juist wel graag, ook de blaas posten Clown
alleen is er inderdaad wel snel paniek, vergeet niet dat een bevalling geen kinderspel is (hihi) en wacht met paniekteksten tot alles netjes achter de rug is, dat scheelt al veel onnodig leeswerk Bloos

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:49

EmDee schreef:
Ik ben het eens met Daan, Miranda en Fenneke, het maakt dat ik hier veel vaker wegblijf en me op een ander forum beter thuis voel.

Dat is jammer EmDee, dat is niet de bedoeling.
Jij plaatst vaak links van merrie's die dan ook echt gaan bevallen en dat wil ik niet missen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:51

Ja maar wat is te ver gaan? Dadelijk is het al niet meer gepast om nog even over Fancy te ouwehoe.ren omdat die toch nog niet aan het bevallen is.

Ik denk dat de lijn tussen on en offtopic gruwelijk grijs is (ipv zwart wit) als het drachtige merries betreft...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:51

Dana01 schreef:
voor al die praatjes is het andere topic er toch? dat was juist de opzet... ik werk 40 uur, heb een huishouding en een stel paarden, ik heb geen tijd om alles bij te houden Bloos maar wil wel graag de bevallingen zien en die verhalen lees ik juist wel graag, ook de blaas posten Clown\

Volgens mij gaan de meeste pagina's toch echt over de bevallingen hoor.
Er zijn vannacht weer een paar veulens geboren.

Dat praattopic kan ik niet aan wennen, dus daar zal ik ook niet zo snel heen verhuizen.
We hebben deze discussie nu al 3 jaar geloof ik en ik zou het jammer vinden als mensen hier alleen nog maar posten als een merrie daadwerkelijk gaat bevallen.

De leukste tijd hier was toch wel degelijk het samen staren en af en toe gekke dingen zien op de ca omdat je te lang zat te staren.

Maar goed, staren blijf ik toch wel. Zal dan alleen een stuk minder gaan posten hier. Knipoog

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:53

adnariM schreef:
Dana01 schreef:

Idd Miran ik heb een tijdje terug een aantal een pm gestuurd hierover en van sommige kreeg ik te horen heb geen zin om in HK te posten. Dan niet maar hou je met de merries bezig en pas echt gaan roepen als het echt zover is.
Ik moet echt veel pagina;s lezen en dan denk ik jeetje zijn er zoveel bevallen??? Maar nee hoor soms 1 of 2 en soms helemaal geen 1. Dat is ook de reden dat ik hier amper kom. Vorig jaar was ik de updater en had me voorgenomen om dat dit jaar ook weer te doen, maar ik ben daar heeeeeeeel snel vanaf gestapt.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:54

wel blijven hoor EmDee No Cheer ik post niet zoveel hier maar ben er bijna altijd en vind jou post altijd super.(en anders stuur ik dana op je af)
maar ben het er wel mee eens niet te veel prietpraat een beetje moet kunnen maar anders is het niet bij te lezen.
edit.....en niet wegblijven hoor ThePast03
Laatst bijgewerkt door vuurtoren op 17-03-08 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

dat gaat dan toch over de cams ThePast03?
ik heb het over (niet sneu bedoeld dames) koffie praatjes en dergelijke.... sorry, maar die lag nu wel erg makkelijk voor de hand... dat zijn dingen, die horen hier IMO niet thuis

oma

Aan dat paniek zoals jullie het noemen heb ik me dus schuldig gemaakt, maar soms is er ook paniek hoor.
Neem de laatste bevalling, die ging echt niet goed en als je het stukje van de eigenaren leest, was het ook kantje boord, nou dat is toch ook niet niks om naar te kijken vind ik.
Ik noem dat mee leven met wat je ziet Knipoog
De meeste bevallingen gaan goed, maar ik heb er ook al een stuk of 4 gezien die niet goed gingen, en dat maakt indruk en dan wil je dat kwijt/delen met mensen die ook hebben gekeken.
Ik vind dit normaal, de leuke en minder leuke dingen delen. Knipoog
Neem nou het bericht dat kimmes net heeft geplaatst, zo'n bevalling maakt echt indruk hoor, ook de uren daarna nog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:55

Iris82 schreef:
Ja maar wat is te ver gaan? Dadelijk is het al niet meer gepast om nog even over Fancy te ouwehoe.ren omdat die toch nog niet aan het bevallen is.

Ik denk dat de lijn tussen on en offtopic gruwelijk grijs is (ipv zwart wit) als het drachtige merries betreft...

Dat vraag ik me dus ook af. Ik vind het heerlijk om te horen dat Stephany een kleinkind heeft gekregen, dat Rian een zoon heeft gekregen en dat Nicole haar merrie een veulen.
En ik vind het ook leuk om die herinneringen af en toe op te halen.

Maar feitelijk is dat allemaal off topic en zou dus eigenlijk niet kunnen.
Mijn idee is dat het dan een stuk minder menselijk en gezellig hier gaat worden.
Er staat toch echt [HK] voor dit topic dus het lijkt me dat dit soort dingen gewoon moeten kunnen?

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:57

Iris82 schreef:
Mja, als we toch bezig zijn... Tong uitsteken

Ik zou het zonde vinden als we niet meer met zn allen BLAAS mogen roepen oid, want dat IS nu eenmaal merriestaren! Dat is wat we doen, wat ons beroep zo leuk maakt!

Ja, we gaan te veel offtopic en daar maak ik mezelf ook schuldig aan... Vandaar dat ik zo veel probeer te updaten voor iedereen. Lachen

Dus ik zou wel af willen spreken om wat minder offtopic te gaan, maar daar zou ik het persoonlijk wel bij willen laten..

Dit vind ik nou juist het leukste van heel dat merriestaren...wat is ze onrustig,schrapen,flemen enz..En ook blaas,pootjes..het hoort erbij.
Kijk ik hoef niet te weten wat je op school of werk heb gedaan,zolang het over de merries gaat,is er toch niks aan de hand!

vuurtoren

ja je hebt gelijk dat moet kunnen maar het ging een beetje te ver oftopic zullen we nu weer ontopic gaan veulens willen we ja toch.......

adnariM

Zal ik met dan met de mods overleggen om een topic te maken waar we alleen vermelden welke merrie er op dat moment gaan bevallen of die is bevallen. En dan wel een klein verslagje van 1 of 2 personen hoe de bevallig verlopen is??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:58

Hahahahaha je meeent het niet!
Ik was net aan het bedenken: we zouden een topic moeten maken met alleen updates er in en welke veulens geboren zijn!

Dat si toch een perfect idee?