[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 01:08

Quinn doet mee CharmFaith. Ook ineens alles leger. Nu is het wel vaak zo dat ze dan voor echt gaan vullen!

Prachtige merrie CP <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:44

Knolselder oehh ni echt vullen *\o/*

CharmFaith even leeg en nu vullen voor het echie denk ik. Vind het wel een serieus uier anders :j

CP112 :+ _/-\o_

Balko ik gebruik een site die de dagen berekend.

Fleuribelle inderdaad! Hoe dichter bij de veilige dag hoe mooier.

Yvk erg he := Zou wel grappig zijn. Als ik het zo terug zie in mijn vorige topics moet het bijna wel.

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 338
Knolselder - Quinn - 335
Luna2006 - Sun - 333
Knolselder - Mona - 333
Goldenarrow - Prganza - 333
Tinniie - Jade - 325
Goldenarrow - Intissima - 323
XYaartje - Jenny - 304
Knolselder - Desi - 301
XYaartje -Maria - 300

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:36

cp112 schreef:
Ik vraag me wel af Charmfaith....

Geeft Milka straks dan chocolade melk? :? :))

Haha dat zou wel lekker wezen dan ga ik haar melken _O- :o

Vanmorgen weer voller kan toch niet lang meer duren zou je denken :+

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:03

Dat zou inderdaad toch echt wel voor een van deze dagen moeten zijn dan ja CharmFaith!

Maria is officieel veilig *\o/* . Zal haar vanmiddag nog even toefluisteren dat we willen zien dat haar uier gaat vullen en een gezonde baby in de wei :D .
De enige die nog niet veilig is is Zoë. Zij zit op 277 dagen, maar kruipt heel voorzichtig ook richting de 300 dagen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:36

Eindelijk maar toch (training is wat terug geschroefd) krijgen “wij” ook een buikje. Het is dat de baby met tijden heel druk is, anders was ik bang geweest dat er niets meer in zat.

Afbeelding
283 dagen gister

Vanaf voor of achter nog niets te zien.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:11

Dit is wat er nu live gebeurt in de kudde. Kwam aan om hooi te voeren. Zie ik dit. Zelden dat ik ze allemaal tegelijk zie slapen. Mijn hart is weer gesmolten van liefde <3
Van links naar rechts:
Asfaloth (ruin)
Arwen (merrie)
Frodo (hengst)
Maria (drachtige merrie)

Afbeelding

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:21

Sterkte Jenny! Vreselijk… :knuffel:

Gefeliciteerd iedereen die een veulentje heeft gekregen deze week. Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik lag even onder een steen. :=

Morgen is Boston officieel uitgeteld. Ze houd het nog spannend voor mij. Haar banden zijn helemaal ingezakt nu. Je ziet werkelijk een deuk nu achter bij haar billen aan de zijkant en dat haar staart er op ligt. Ik kan hem helemaal omhoog doen, maar durf hem niet op haar rug te leggen. Beetje enge gedachten vind ik dat. :=

Ze begint langzaam haar spenen te vullen, ze staan helemaal naar buiten en ze krijgt echt theezakjes. Helaas nog geen hars.

Gelukkig gaat het zonnetje goed schijnen deze week. Dus ik hoop dat het wat doet voor mevrouw, ik zit echt met zenuwen nu op dit moment namelijk. _O-

Wat zijn die laatste dagen toch altijd een ding, dat wachten daar ben ik zo slecht in hahaha.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:56

Hier weer eens nieuwe foto’s gemaakt.
Beide zijn over de 300 dagen EINDELIJK :D

Wiske 304 dagen
Afbeelding

Maddy 302 dagen
Afbeelding

Samen weer lekker aan het hooi
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:14

Mukiwa, ik vind Wiske zoooooo mooi met haar zwarte lange bles over haar wit met bruin hoofd <3 zoiets mag hier ook wel eens geboren dorden in mini vorm <3

Luilekkerdag Yaartje! Ze hebben gelijk.

CharmFaith, jaja nu vult die echt! Bereid je maar voor! Nu ben ik heel benieuwdbof Quinn hetzelfde gedaan heeft vannacht.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:32

Jullie merries doen tenminste iets!!
Sun is 335 dagen vandaag en dit vind ik tussen haar benen -O- :x

Afbeelding

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:52

Luna2006 schreef:

[ [url=m/9IPa0f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wow! Dat is echt nog niks. Geef je wel merriebrok?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:57

Kayley95 schreef:
Luna2006 schreef:

Ik lees enkel mee bij gebrek aan een drachtige merrie :+ Maar wat heeft merriebrok met uierontwikkeling te maken? Ik heb mijn merrie nooit merriebrok gevoerd, en die heeft toch echt 2x een vol uier gekregen. Het duurt gewoon nog even bij die merrie denk ik.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:20

MukiwaCobs, knappe dames heb je en het gaat nu ook echt opschieten voor ze :)

Luna, dat is inderdaad nog niet heel veel -O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:05

Arme Sara :') Sun heeft er nog niet veel zin in _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:58

Kayley95 schreef:
Luna2006 schreef:

Hier hetzelfde. Ook nooit merriebrok gevoerd en gewoon altijd vol uier.
Merries kunnen de uier ook nog vlak voor of tijdens de bevalling de uier vullen. Komt goed Luna. De uier vult zich vanzelf!

En Troost je Luna. Hier gebeurt ook nog niks.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:54

Dames, mag ik iets aan jullie vragen?
Is dit reden tot zorg? Ze zit vandaag precies op 9 mnd (273 dagen).

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet wat ik ermee moet? Da erbij of niet?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:06

Is het ook warm? En loopt t terug?

Had ze vorige jaren ook zo snel uier? Of is dit haar eerste veulen?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:06

Yvk: Dankjewel. Hoe is het nu met Havanna?

SimonDesteny: Wat een leuke pony! Succes met de laatste loodjes +:)+

baudyh: Nog van harte met het knappe vosje! Fijne merrie, zeg. Preferent op haar eerste 3 nakomelingen *D

Charisma: Wat fijn dat je sportpaard weer aan de bak mag!

Kayley95: Succes met de bevalling! Gaat niet lang meer duren zo te horen!

Knolselder: Stiekem toch een beetje een verrassingsveulen dus, nu je niet zeker bent of ze drachtig is van de eerste of tweede dekking. Spannend! Wat een heerlijk snoetje heeft de merrie, zeg! Heerlijke omgeving ook waar je ze hebt staan zo te zien! Hopelijk voel je je inmiddels wat beter :(:)

Jessicazz: Luna is knap! <3

goldenarrow: Oh, wat heerlijk, dat het zo lekker bij je ligt. Ik zou ook nooit meer opstaan! En wat is ze knap zeg :wow: ! Logisch dat het buitenland aanklopt!

keresa: Hoi keresa :wave: Welkom terug!

AnsoDM: Geen veulens dit jaar zie ik, hopelijk in de toekomst wel weer?

Setteli: Phoebe moet nog eventjes. Is het veulen van de buurvrouw inmiddels geboren?

xYaartje: Heerlijk al die slaap shetjes. Hoe staat het met de merries?

AM_Horses: Bedankt voor de suggestie. We vermoeden wel dat de ontsteking in het been iets getriggert heeft en dat dat is gaan zwerven, maar het kan nooit kwaad.

CharmFaith: Wat is ze toch apart getekend. Beste buik heeft ze, en het uier ook al zo vol. Dat gaat nooit lang meer duren ;)

Tinniie: Wat is hij leuk getekend! Heel knap, gefeliciteerd! *\o/* Alles goed met moeders en kind? En nummer 2 is ook hard op weg!

Olga89: Leuk hé, als de mannen stiekem softies zijn bij de paarden :D

Mer1980: Solo schiet ook al op. Nog even volhouden!

Wpaard: Nog anderhalve maand tot Joly veilig is, toch? Fijn dat ze zo van het lekkere weer kan genieten!

Kabayo: Top dat je de lijst wilt bijhouden! Toch wel fijn, zo’n overzichtje. Je paarden zien er goed uit! Hopelijk houdt Zilver het nog even binnen.

_Natasja_: Wat een aansprekende merrie is jouw schimmel. Super fijne allrounder zo te zien!

Dieyar: Gefeliciteerd!!! :):)

lovejouuuIB Wat zit Nika lekker in haar vel!

Tinkels: Bij jou is het ook al zo spannend -O- . Niet niks, hé? Hier is een keer een veulen op 304 dagen geboren, 3 jaar terug. Veulen was prematuur, maar gezond. Longen waren volgroeid, geen slappe oren, goede zuigreflex. We hadden nog geen melder om, sterker nog, ik was niet eens in Nederland. De staleigenaar waar ik toen stond moest ook 2x met haar ogen knipperen toen er ’s ochtends ineens een zwart klein veulentje naast stond, droog en wel. Helaas hebben wij een fout gemaakt in het management en is de kleine te vroeg naar buiten gegaan. Zijn spronggewrichten waren nog niet gekristalliseerd, en ze waren ingestort. Toen hij een maand was, heb ik heb hem moeten laten inslapen omdat hij nooit meer pijn vrij kon leven, ook niet als weide paard. Daarom druk ik het ook iedereen op het hart, heb je een vroeg geboren veulen (of een voldragen, maar met verschijnselen van een prematuur veulen), laat even foto’s maken. Als we Obi binnengehouden hadden en hadden gespalkt, had hij nu waarschijnlijk zonder verdere problemen opgegroeid. 2 a 4 foto’s en je weet genoeg.

shadow33: Het is ook heel wat, wat dat lijf allemaal aan het fabriceren is. Zijn meer merries een beetje af richting het einde.

Fleuribelle: Ach wat verdrietig van Sterre Y;( . En de 3e op rij? Jeetje, dan zinkt de moed je toch in de schoenen.

jennyk: Ah bah, wat zonde zeg. Heel veel sterkte! :knuffel:

Popo97: Dat is inderdaad een beste buik! Nog even volhouden!

Symke: Ik snap heel goed dat het nu leeg aanvoelt. Wel fijn dat je een goed adres voor je merrie hebt om te bevallen.

Cioccolato: Kijk, daar zit beweging in. Ik ben benieuwd hoe lang nog!

Kimm4: Meen je dat? Heeft de DA dat serieus gezegd, dat jullie je geen zorgen hoefde te maken? Geen bloed afgenomen, niks? :oo %)

Caresse07: Hoe is het nu met de zucht? Al minder?

Melissa1996: Dat gaat inderdaad ook al hard! Als het uier nu al iets doet, goed in de gaten houden, hoor. 250 is behoorlijk vroeg!

splenius: Fijn dat het weer beter gaat. Je hoort het veel op het moment, koliek. :(:)

cp112: gefeliciteerd met de nieuwe merrie! De meiden zijn duidelijk al gek op haar :D

Sanet: Een beschaaft buikje inderdaad voor 283 dagen.

MukiwaCobs: Fijn dat de merries over de 300 zijn! Dat geeft toch een fijn gevoel.

Luna2006: Sun heeft geen haast zo te zien :o

Floripori17: Dat ligt eraan. Ken je de merrie goed? Wat was haar routine bij eerdere bevallingen? Ik zou voor de zekerheid wel een dierenarts raadplegen en evt. bloed laten trekken voor een ontstekingsbeeld. Want dat uier is wel wat aan het doen :\

Zo, ik ben bij :')

Hier alles rustig (heel hard afkloppen :+ ). Deja staat nog steeds volle bak op de regumate, antibiotica en ontstekingsremmers. Banden zijn sinds 3 dagen iets slapper, maar uier is gestachneerd en vooralsnog geen hars. Vandaag zit ze op 302 dagen. Ik weet dat ze ze vroeg afmaakt, dat hebben we 3 jaar geleden wel gezien, dus ik merk dat ik zelf weer wat rustiger ben. Hopelijk blijft het nog even zitten. Iedere dag is er eentje :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:09

Kathleen: respect voor je bijleespost :D En wat leuk om te lezen dat het met Deja goed gaat!!! Hopelijk houdt ze het nog even binnen! En wat een droevig verhaal van Obi, als je echt een prematuurtje hebt is foto's idd geen overbodige luxe...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:28

Klopt inderdaad. Maar ja, net begonnen met fokken, DA die me daar niet op geattendeerd heeft. Het was een harde les om te leren, ben er echt kapot van geweest, en Deja heeft het er ook echt lastig mee gehad. Die heeft nog zo lang gezocht en is echt een tijd treurig geweest. Kreeg haar dat jaar ook niet meer drachtig.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:39

Verschrikkelijk... dan is je zin in fokken wel effe over...

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:41

Knolselder schreef:
Mukiwa, ik vind Wiske zoooooo mooi met haar zwarte lange bles over haar wit met bruin hoofd <3 zoiets mag hier ook wel eens geboren dorden in mini vorm <3

Luilekkerdag Yaartje! Ze hebben gelijk.

CharmFaith, jaja nu vult die echt! Bereid je maar voor! Nu ben ik heel benieuwdbof Quinn hetzelfde gedaan heeft vannacht.

Je bedoelt manen denk ik? :')
Ze heeft namelijk een gewone witte bles tot bovenaan :)

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:43

Kathleen respect voor je bijleespost. :) Het zijn dus ook spannende dagen nu momenteel voor jou met Deja.

Ik heb vandaag weer even een foto spam gedaan. Ze houdt de spanning er in iig goed in die van mij. Nog steeds geen hars of iets dergelijks. Mevrouw staat gewoon lekker te chillen. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 03-03-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:46

Ja sorry, haar lange voorpluk :') hier zeggen we ook wel bles tegen haar dat voor je ogen valt, bij mensen dan _O-

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:34

Charmfaith: Dat kan inderaad niet meer lang duren *\o/*

xYaartje: Fijn dat Maria nu ook veilig is, en wat een lekker plaatje van de kudde in de zon, mijn merrie slaapt altijd languit in haar stal 's nachts, de pony zie ik zelden tot nooit liggen :+

Sanet: Die is nog lekker in vorm zeg!

Kayley95: Oeeh spannend zeg!!! Ik meen de stal te herkennen waar jij staat, als ik het goed heb, wonen (of staan onze paarden) wij niet zo ver van elkaar..

MukiwaCobs: Zalig beide over de 300 dagen! Nu kun je gaan aftellen

Luna2006: Dat is niet veel indd, hopelijk schiet ze een beetje op

Floripori17: ik heb er niet genoeg verstand van om een degelijk oordeel te vellen maar lijkt mij redelijk vroeg voor uierontwikkeling

Kathleen_vW: Respect voor je bijleespost zeg! Fijn dat het beter gaat met je merrie, dat ze het nog maar even rekt :D

Mijn merrie vandaag op 313 dagen

Afbeelding

En zo slaapt ze altijd :+

Afbeelding