[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:40

Nicole288 schreef:
[m Laten we er van uit gaan dat iedereen op zijn eigen manier het beste voorheeft met zijn én andermans paarden, je hoeft het niet altijd eens te zijn met elkaar, maar nu gaat de discussie hier wel te ver doorslaan. Vanaf nu geen berichten meer over Delphi en posts die in dit verband op de man spelen worden vanaf nu verwijderd zonder verder bericht.
Dit topic is altijd als een grote familie geweest waarin iedereen welkom was om aan te sluiten, het is zo jammer dat mensen nu aangeven dat ze het topic liever verlaten door deze verwijten over en weer. Ik weet dat dit een ontzettend mooi topic kan zijn, waar mensen elkaar support geven en veel kunnen leren van elkaar, laten we daar met zijn allen weer mee verder gaan.[/m

Wel fijn dat ik nog een kans krijg om mezelf ook te verdedigen. :j
Ik wordt als slechte stal eigenaar afgeschilderd en krijg allerhande verwijten naar mijn hoofd geslingerd maar dat moet allemaal maar kunnen.
Ik heb altijd voor Kelly en Delphi klaar gestaan en hier in het topic geen verkeerd woord gezegd.
Wij hadden de camera's alweer op haar pony staan en ik keek er maar op voor haar want zelf deed ze dat niet. En dan zeggen dat wij niet genoeg waken en dat de pony dood was geweest als ze niet verhuist was.
Naar mijn bescheiden mening moet je een al zieke pony zo kort voor de bevaldatum niet meer verhuizen. Zaterdags verhuizen en Maandags daarop een dood veulen noem ik geen toeval. Hier ging het hartstikke goed met de pony. Moet je niet roepen dat het zo fout was gegaan hier. Ik vind dat echt heel kwetsend!
Wij konden het altijd prima vinden, krijg nog wat gescheld wat voor mens ik wel niet ben en wordt ineens overal door haar geblokkeerd... -O-
Dus mij wordt de mond gesnoerd. Fijn. Voelt goed!
Hopelijk hoef jij nooit achter haar ware aard te komen Vulina.

Monique1963

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:42

Geweldige foto van al die slaapkoppen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:54

Faline schreef:
Nicole288 schreef:
[m Laten we er van uit gaan dat iedereen op zijn eigen manier het beste voorheeft met zijn én andermans paarden, je hoeft het niet altijd eens te zijn met elkaar, maar nu gaat de discussie hier wel te ver doorslaan. Vanaf nu geen berichten meer over Delphi en posts die in dit verband op de man spelen worden vanaf nu verwijderd zonder verder bericht.
Dit topic is altijd als een grote familie geweest waarin iedereen welkom was om aan te sluiten, het is zo jammer dat mensen nu aangeven dat ze het topic liever verlaten door deze verwijten over en weer. Ik weet dat dit een ontzettend mooi topic kan zijn, waar mensen elkaar support geven en veel kunnen leren van elkaar, laten we daar met zijn allen weer mee verder gaan.[/m

Wel fijn dat ik nog een kans krijg om mezelf ook te verdedigen. :j
Ik wordt als slechte stal eigenaar afgeschilderd en krijg allerhande verwijten naar mijn hoofd geslingerd maar dat moet allemaal maar kunnen.
Ik heb altijd voor Kelly en Delphi klaar gestaan en hier in het topic geen verkeerd woord gezegd.
Wij hadden de camera's alweer op haar pony staan en ik keek er maar op voor haar want zelf deed ze dat niet. En dan zeggen dat wij niet genoeg waken en dat de pony dood was geweest als ze niet verhuist was.
Naar mijn bescheiden mening moet je een al zieke pony zo kort voor de bevaldatum niet meer verhuizen. Zaterdags verhuizen en Maandags daarop een dood veulen noem ik geen toeval. Hier ging het hartstikke goed met de pony. Moet je niet roepen dat het zo fout was gegaan hier. Ik vind dat echt heel kwetsend!
Wij konden het altijd prima vinden, krijg nog wat gescheld wat voor mens ik wel niet ben en wordt ineens overal door haar geblokkeerd... -O-
Dus mij wordt de mond gesnoerd. Fijn. Voelt goed!
Hopelijk hoef jij nooit achter haar ware aard te komen Vulina.

Even hierop en verder meng ik me er niet in, probeer je er niks van aan te trekken faline. Ik ken haar niet persoonlijk maar weet wel dat ze niet vies is van scheldkannonades op alles en iedereen op bv haar facebook en om die reden heb ik haar toen van mn Facebook verwijderd. Op Den duur was het elke dag weer.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:11

Dank je! Ik voel me hier echt altijd super gesteund! Echt Top!

En Vulina, misschien komt mijn tekst ook wat raar over. Jou beschuldig ik absoluut ook niet! Jullie doen net zo goed je best als wij :j
Bedoelde echt puur het verhuizen maakt niet uit waarheen want zoiets levert altijd stress op voor een paard, al dan niet direct zichtbaar. En stress terwijl ze al ziek was heeft denk ik echt geen goed gedaan. Maar daar kan niemand verder iets aan doen. Het blijft heel sneu en jammer dat het zo is gegaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:14

Dankje Faline, zo is het. Persoonlijk zou ik graag het onderwerp met rust laten, en verder gaan met het topic. Al die negatieve berichten wordt niemand vrolijk van.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:33

Zo en dan nu weer tijd voor bolle buiken , tieten en vulva's? :D :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:38

tanjaatjuhh schreef:
Zo en dan nu weer tijd voor bolle buiken , tieten en vulva's? :D :D

*\o/* *\o/*

Woogy

Faline, je wordt de mond niet gesnoerd. Je mag jouw kant laten horen. Echter zpou ik graag zien dat je sterk bent en boven alle ellende staat. Je schouders op haalt en verder gaat met de zaak van alle dag. Laat je net gek maken door wat mensen over je zeggen.

Kaz is zo'n lekkere slaap kop <3

Afbeelding

Fotsy

heb ik even wat pagina's gemist zeg :D
oh en ik vind de discussies niet storend, net weer leerrijk, zo zie je maar dat je mensen moeilijk kan inschatten van achter een computer en dit is een vrij topic waar iedereen zijn mening mag geven.
Al gaan we niemands job gaan bekladden op het internet, das er zwaar over.
En altijd eerlijk zijn, vind ik zooooooo belangrijk. Ik haat het als mensen zich voordoen als iemand die ze niet zijn, gewoon omdat dit in deze digitale wereld kan zonder dat iemand er weet van heeft.

ok en nu terug naar onze merrie's die het blijkbaar niet echt spannend willen maken. :')

woogy wil je die zon even hierheen sturen, we hebben ze vandaag helemaal niet gezien en het was barkoud. Hebben hier 20 mei een communiefeest inde stallen en wil de mensen niet laten bevriezen _/-\o_
hoe gaat de merrie van de buren?

oh wat super leuke foto van déja, Cynthia, hij heeft echt mooie uitstraling, voor een vos :D

pretty langer dragen dan normaal, dus toch een merrie dan :P was bij Elsa ook he :P
we delen de slapeloze nachten dan nog maar even, kreeg daarnet al alarm en de nacht is nog niet begonnen :') beloofd nog wat te worden zo
al stelt haar uier nog niet veel voor.

kniehoog gras, wow zeg cemlys

Alexandra das nog heel hoog maar kan ineens snel dalen ook

slaapkoppen vulina, wel leuke bende

gwen nog steeds geen aanstalten, en jij? de vraag is nu wie gaat er eerst :')

hinte meestal gaan ze wel vroeger ja de merrie's die later zijn uitgerekend op het jaar

soezee oh jee die wil het record gaan breken zeker, wel dan heb je toch nog even he :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:40

Gwen eerst hoor. Ik hou de mijne gewoon binnen hahaha.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:43

Aahhh Kazje... heerlijk!!!

Déjà, <3 knappe foto's heb je elke keer Cynth, jemig..

Verder ben ik vooral blij dat ik op mijn eigen stal sta zonder pensionhouder of pensionklanten geloof ik := :')

Oh ja... zei iemand iets over hoog gras?? :D
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:44

Picooootje!! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:49

linda2008 schreef:
Oh ja... zei iemand iets over hoog gras?? :D
[ [url=m/KQALmK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Agosh, arm ding :+

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:50

Hahaha!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:51

picoootje wat? waar? ik zie ergens een witte vlek ja :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:53

Aan gras geen gebrek Linda :))

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:02

Is er ergens iemand die lijstengek is en bijgehouden heeft hoe lang de merries langer dragen?

En weet iemand wat er van waar is dat een lange dracht vaak een hengstje is, of is dat een broodje aap?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:02

_O- Pico er na een uurtje maar afgehaald anders is hij volgende week moddervet op show :')
Merries mogen het eerst even wat kaler eten :P
Ik kom paardjes te kort denk ik :o :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:16

Monique1963 schreef:
Is er ergens iemand die lijstengek is en bijgehouden heeft hoe lang de merries langer dragen?

En weet iemand wat er van waar is dat een lange dracht vaak een hengstje is, of is dat een broodje aap?

tot hiertoe gaat dit bij mijn merrie's niet op maar je zou er een topic kunnen overmaken zodat je alles in een statistiek kan gieten en dan pas kan je er conclusies uittrekken. :P als je linkje hier plaatst wil ik wel meedoen

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:16

Linda heb je pico nog terug gevonden? :+ _O-

Pretty wie weet merrie!

Hier is ph gedaald tot 6,5 en uier plots veel voller dus spannend. Allee toch van withney. Happy denkt er nog steeds het hare van. Die eigenwijze pony's toch.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:21

Oeh meer merries die t spannend msken! Leuk!!
Dr gaan er erg veel overtijd dit jaar ja, was mij ook al opgevallen! Hopelijk doet fjool ons dat njet aan! Die rustig begonnen met uier aanmaken en gaat best gestaag door, dus heb goeie hoop, 315 dgn drachtig vandaah!

Hahaha wow linda! Pico lijkt wel heel mini zo :)

Hebben jullie al je merries op de volle wei? Wij doen normaal altijd strook begrazing... Nu mag Fjola al heel vaak aan de andere kant van de draad op de volle wei, een paar uurtjes, zeker als we aan t rijden zijn met flook, want flook ontploft echt van zo'n wei ;) Maar nog geen hele dagen, de rest van de dag staat ze gwn op een kaler stuk met een strook vers lang gras, en verder hangt er onbeperkt hooi waar ze van (kunnen) eten, al doen ze dat niet zo veel ;)

Plan is wel om dr straks met veulen/bevalling gewoon op een volle wei te laten, alleen vind dat ergens toch wel spannend met HB enzo met die koudbloedjes... Zeker hier op die kleigrond is dat gras zo rijk! Maar met veulen aan de voet is dat risico natuurlijk veeeeel kleiner...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:27

De hele eerdere discussie bemoei ik mij niet mee. Maar wel even reactie op laatste bericht.
Hier geen volle wei. Ik ben daar toch niet zo van met de pony's.
Vorige merrie van mij was HB geweest, dus die mocht sowieso niet op volle wei. Huidige merrie zou misschien wel kunnen, maar ik durf dat niet meer. Ze ziet er prima uit. Momenteel nog wel onbeperkt voordroog bij, maar eten ze al stuk minder. En ja, dat gras erachter moeten ze allemaal nog op eten haha.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:29

Ach, wat is over tijd? Merries dragen gemiddeld tussen de 320 en 360 dagen, voor het gemak nemen wij 11 maanden of 340 dagen, het gemiddelde. Maar de ene merrie draagt nu eenmaal korter dan de andere. Wij hebben er eentje gehad die al jaar veulens op 11 maanden pkus of min 1 dag droeg, die had een draagtijd van 11 maanden. Maar ook eentje die altijd rond de 360 dagen droeg. Draagt die dan over? Nee want dat is nu eenmaal haar draagtijd. Dus een dergelijk lijstje maken heeft alleen zin als een merrie ook genoeg veulens heeft gehad waarbij ook echt de draagtijd van die merrie bepaald kan worden.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:35

Dyonne schreef:
De hele eerdere discussie bemoei ik mij niet mee. Maar wel even reactie op laatste bericht.
Hier geen volle wei. Ik ben daar toch niet zo van met de pony's.
Vorige merrie van mij was HB geweest, dus die mocht sowieso niet op volle wei. Huidige merrie zou misschien wel kunnen, maar ik durf dat niet meer. Ze ziet er prima uit. Momenteel nog wel onbeperkt voordroog bij, maar eten ze al stuk minder. En ja, dat gras erachter moeten ze allemaal nog op eten haha.
[ [url=m/tp6LrO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zo ziet t er bij ons nu ook ongeveer uit, op een leuk veulentje erbij na dan ;)
ik vind lastig wat nou t beste is... naja voorlopig nog gwn even op de strook, met paar uurtjes aan de andere kant voor wat extra :) Dan zien we straks wel of we gwn lekker doorgaan met stroken of dat zr aan de andere kant blijft :)

Jillzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:39

Hoi allemaal. Ik vroeg me even af of er nog meer merries nu rond de uitgerekende datum zitten. Mijn merrie is nu 2 dagen over tijd, maar volgens mij kan ik voorlopig nog wel wachten haha. Hoe zijn bijvoorbeeld de uiers van jullie pony's? Bij Gentle is het nog maar vrij weinig.

Afbeelding
Afbeelding

Wel verandering, maar absoluut nog lang niet vol