[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:55

RX, persoonlijk vind ik het niet zo netjes om de eigenaren van Bentley hier zo neer te zetten. Vooral in een topic waar zij zich niet kunnen verdedigen. Ik ken het verhaal waardoor je zo reageerd maar ik denk niet dat zij jou onrecht aangedaan hebben. Ik denk ook als je (nog) een probleem met hen hebt, dat je het beter met hen zelf kunt bespreken.
Ze staan toch zeer goed aangeschreven in de minipaardenwereld en ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met ze!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:56

Ik heb ook enkel goede ervaringen. Marley heeft er een maand gestaan en kreeg alles mooi gebriefd gekregen.

Bij de mensen van sampson hetzelfde. Daar ben ik ook vaak kunnen komen kijken

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:06

Ben trouwens ook al weer veel te lang op de I-pad ha ha.
Moet nog zo veel doen en het is de eerste dag dat ik niet meer zo ziek ben jeeee eindelijk.

Schiet me trouwens net naar binnen dat ik nog een mini veulen halstertje bij moet kopen.
Ha dat is het leuke werk!
Het veulenpakket is nog compleet van vorig jaar.
Het liep toen zo voorspoedig dat ik het helemaal niet nodig heb gehad.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:24

Blij dat er elders nog van die vieze dikke bolletjes haar lopen. :o :+
Ik heb het nu aangedurft ze zo te tonen zoals ze nu zijn haha.

Ik begrijp je schrik Annebet,ik kan het zelf niet uit handen geven,maar ik begrijp dat je het overweegt na alles wat je meegemaakt hebt. Ik vraag me ook wel af of een hoogdrachtige merrie snel went ergens anders en of dat goed is voor het verloop van de laatste loodjes,maar het moet zijn dat dat wel lukt want tenslotte gebeurt het vaak genoeg dat mensen de bevalling van hun merrie uit handen geven.
Sommigen doen het omdat ze zelf niet genoeg kunnen waken en dan is het alleen maar positief!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:45

Aniek mijn stal naam is Absolutely Stables vandaar :)

Ehh wacht even hebben we het hier over de bentley van th StableS ? Hoe kun je daar nu net positief over zijn.?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:53

Het lijkt me beter als we dat niet hier in het topic verder bespreken? :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:10

Zo even wat drinken.
Best nog wel warm zo in de zon en met nog te weinig adem ha ha, ppfff.

Och jeemig ik heb wel wat aangehaald zeg.
Vertel alleen dat ik er geen goede ervaring mee heb maar wil er verder helemaal niet op door.

In dit topic is het juist de bedoel dat je toch ervaringen kan delen.
Ik heb mij zeer netjes opgesteld en houd het verder daarbij.
Het heeft mij al veel te veel narigheid opgeleverd.
Afsluiten dus die handel.

Zo weer wat leuks dus.
Toen ik vanmiddag bij de paarden kwam werd er bij de buren materiaal met de vrachtwagen gebracht.
En zo lekker open en nieuwschierig als mijn paardjes zijn had ik al wel verwacht dat ze aan het kijken wan en ja hoor.
Met ze allen de boel aan het bekijken.
Ik kom in de wei en een groot gedeelte komt naar me toe om hooi te eten maar het span was nergens te bekennen nog.
Stonden ze om het stallencomplex te kijken naar wat er allemaal toch gaande was.
Dus even geroepen en ja hoor daar kwamen ze.
Qween stopt nog even naast me voor een dikke knuffel en dan gaan ze naar het hooi.
Kijk ik even later hebben ze beiden blad in de baard en Smooth heeft de manentop ook nog versiert met hooi.
Tja zou dit dan de nieuwe haarmode zijn :') ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:10

Ik zie weer heerlijk bolle buikie's voorbij komen <3

Hier niet bezig met een hengst voor volgend jaar hihi, eerst deze maar eens geboren zien worden. Misschien dat we Bo in de toekomst nog eens laten dekken, maar volgend jaar niet.

Nou Bo is weer helemaal de oude := en daar kwam m'n bijrijdster ook achter. Had te maken met eens iets wat blije Bo. Ondanks ze Bo nu bijna een jaar doet, had ze dit nog niet mee gemaakt op deze manier.
Maar Bo ging ff lekker uit haar plaat aan de dubbele lijnen. Zo jammer dat ik mijn camera niet bij de hand had. Ze ging echt volgas, plat door de bocht, staart omhoog.
Maar heerlijk om haar boevige koppie weer zo terug te zien <3

Vandaag de jaarlijkse tandarts controle ook geweer gehad. Maar een paar kleine oneffenheden, kon gewoon handmatig. Voor nu kan ze weer een jaar vooruit.

Verder ben ik eigenlijk een beetje druk om fanatiek mee te schrijven, soms net ff tijd om bij te lezen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:12

Kiki super dat het nu zo goed gaat met Bo.
Je kan je zo machteloos voelen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:17

Wat een verzameling lekkere wollige bolletjes op de vorige pagina :j Ze staan er tevreden bij! Die kleintjes worden ook altijd zulke leuke buiken-op-pootjes :)

Fijn dat Bo weer helemaal OK is! *\o/*

Wij doen sinds vandaag aan zwangerschapsyoga _O- We zijn om madam soepeler te krijgen de laatste tijd extra bezig met zijgangen (in stap), en dus nu voor het eerst in jaren een stapje verder gezet met appuyeren. Dat ging me toch fijn :D Ze werd er helemaal enthousiast van, en maar briesen en oortjes flapperen :D <3 Alleen daarna in galop had ze de smaak te pakken dus wilde ze dus ook opzij voor mijn buitenbeen, toen ik daarop corrigeerde kreeg ik gratis en voor niks een wissel gepresenteerd :+ En daarna was het feestje los, stuiterbal :):) _O- Ze steekt echt goed in het vel!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:19

Jeelig de herfst in haar bol?
Ha ha.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:27

Vientje schreef:
Die kleintjes worden ook altijd zulke leuke buiken-op-pootjes :)

:')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:30

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:30

zaaalig vientje dat ze zo zalig in der vel zit.

Gister had ik maylinn eens los laten lopen, had ze na de keuring niet meer echt goed bekeken in beweging en wauw wat een showkanon is dat! staartje erop en gaan. Daarna begonnen de rest ook, inclusief dikbuik marley hihi!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:06

Annebet begrijp je zorgen! Denk dat het heel erg aan jouw merrie ligt hoe ze erop reageert. als ze normaal altijd heel relaxt is en niet zo snel van de leg dan zou ik het gewoon doen als voor jouw de kosten toch niks uitmaken... Scheelt jou een hoop stress en je moet er wel van kunnen genieten. Maar als ze wel snel nerveus is ofzo dan zou ik haar liever thuis houden. Die van mij ga ik ook nog verplaatsen denk 1-2 maanden voor ze moet bevallen. welliswaar naar de stal waar ze vroeger altijd stond maar toch weer nieuw maar die van mij geeft er nooit wat om zolang er maar eten is :+

Vientje wat fijn dat het zo goed gaat met je merrie! Hihi altijd leuk zo'n enthousiast peerd :)

Laulau, wat een plaatjes allemaal <3 Gave hengst voor volgend jaar zeg! Je merries zien er goed uit

Ik was/ben nogal druk met van alles en zit ook niet zo lekker in mijn vel vandaar dat ik niet zo fanatiek mee typ, hoop dat jullie het me kunnen vergeven ;)
Met mijn merrie gaat alles goed weinig nieuws.. We zijn nu 4,5 week aan het stappen dus nog 3,5 te gaan voor we weer terug mogen naar de DA :Z Verder zit ze nu bijna op de 120 dagen, ze is nog niet echt mega dik maar begin nu wel langzaam verdachte rondingen te zien. Maar nog altijd is ze vrij strak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Venthe op 29-10-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:49

Lil is echt gigantisch tegenover eef laura, zo grappig om te zien vind ik. Eef lijkt ook meer buik te hebben als marley!

Nog netjes strak venthe! trekt ze het goed dat stappen?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:58

Vientje, wat fijn dat ze zo goed in haar vel zit! Moet wel genieten zijn om op zo'n vrolijk paard te zitten!

LauLau wat zien die van jou er goed uit. Mooie hengst uitgekozen! Gave kleur ook:)

Luna, leuk als ze zo gaan showen hè! Genieten vind ik dat altijd.

Venthe, wat een herkenning vind ik in jouw verhaal. Je merrie ziet er goed uit. Ze is precies even ver als mijn merrie en die begint nu ook "verdachte rondingen" te vertonen hahah.

Wings is sinds vandaag weer wat meer zichzelf. Ze speelt weer met het touwtje en was vandaag verwoed op blaadjesjacht. Ik denk dat even de oprit af om koeien te kijken haar goed heeft gedaan :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:05

Gelukkig gaat het goed met wings. Leuk om te horen dat jouw merrie gelijk op gaat met de mijne. Die van jou ook voor het eerst drachtig toch?

Vientje en Luna, ze gedraagt zich prima met stappen. De ene keer lui de andere keer fris. 9 van de 10 keer brengt ze onze staprondjes al kauwend op het halstertouw door :') ze vind het volgens mij maar saai allemaal maar door staat het goed.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:07

Dit is wel leuk om te showen.

Pepper in april,niet drachtig
Afbeelding

En nu bijna 7 maanden later,mijn vriend zorgt erg goed voor mijn meisje :+:
Afbeelding

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:31

Wingslove, het is soms even zoeken wat past bij het paard/pony, fijn dat je de oplossing gevonden hebt.
Op naar de rest!

Inowa leuk die vergelijking foto's.
Ziet er daar ook nog zo wit uit ha ha.

Zo en nu eerst eens even eten.
Het is nog zacht buiten maar je ziet echt niets meer.
Ik moet er wel aan wennen hoor dat je de buitendingen nu eerder klaar moet hebben.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 29-10-15 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:31

Hey mensen, mag ik me ook eens aanmelden, ben ook een minipaardengek, heb een kleine kudde van 10 paardjes waarvan er nu vijf drachtig zijn. Dus als volgend jaar het eens allemaal goed mag gaan, dan lopen er volgend jaar ook een aantal veulens rond.

Heb ook al een aantal slechte aflopen gehad, dus angst zit er ook altijd in hoor. Maar zo willen we niet denken, dus positief blijven en vanaf half april verwacht ik mijn eerste veulen van mijn meest bijzondere lieve merrie, Baybe. (zij had dit jaar een verschrikkelijk zware miskraam, veulen was 10 maanden en zat helemaal verkeerd)

Je kan in mijn profiel onderaan foto's en datums vinden van de combinaties, moest het jullie interesseren.

Graag zou ik willen meepraten met jullie belevenissen van de drachtige dames, en vooral ook tips en raad krijgen/delen. Kleine of grote paarden, bij de dracht en het bevallen blijven de meeste dingen toch hetzelfde. ;)

Sommige ken ik al onder jullie, zeker die met de mini's... maar de mensen met de grote paarden moet ik nog leren kennen, vrees ik. :)

Zelf heb ik naast de minipaardjes, een grote liefde voor mijn honden, katten en cavia's, grote dierenboel hier. :D Wel werk ik full time en is het nu verschrikkelijk druk daar, dus zal alleen s'avonds kunnen reageren, ik hoop me zo wat te kunnen ontstressen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:44

Venthe, is de eerste keer inderdaad! Voor de jouwe ook begrijp ik hieruit?

Inowa, wat een verschil! Leuk om zo te vergelijken!

RX ja dat blijft lastig bij Winny, ze is zo snel verveeld, ook toen ze nog onder het zadel was al.
Wat een gedoe om zo tegen de klok te moeten werken. Hopen dat het snel af is.

Welkom Laureas! Leuk dat je mee komt beppen! Wat leuk, zo'n minipaarden kudde! Zet je er snel foto's op? Ben heel benieuwd :)

Vanochtend hadden we(mijn moeder en ik) bedacht dat we Winny maar even bij moesten knippen. Nu kregen we zojuist een foto binnen van onze verzorgster, die zich helemaal rot gelachen heeft en die ik jullie niet wil onthouden.

Afbeelding

Mijn moeder heeft regelrecht door haar wintervachtje heen geknipt :+

Ik kwam niet meer bij toen ik het zag hahaha
Laatst bijgewerkt door Wings_love op 29-10-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

hallo Vanessa, ik ben héél benieuwd naar je veulentjes voor volgend jaar, en zeker naar lilly's veulen, zou het weer zo'n beauty zijn?

Cynthia82

Aniek, Roos is echt veeeeeeeeeeeeel dikker dan Lies :wow:
Wat voor baan heb je?

Tinniie, wat zien jouw merries er ook al heerlijk bol uit :)

Fotsy, dat zie je zeker veel duidelijker van voor en achter dan van de zijkant!

Ze heeft echt een lekker bekkie, DL! <3

Joyce, ik snap ook wel dat je er niet zo veel zin in hebt nu. Ik denk dat ik het ook doodeng zou vinden na wat je hebt meegemaakt!

Zo, Suffie, die is écht heel dik! Je hoort het bij paarden ook wel eens, dat één van de twee tijdens de dracht overlijdt, maar toch blijft zitten en dan tegelijk met het gezonde veulen geboren wordt.

RX, bedankt :) Dais heeft inderdaad een heel schattig hoofdje. Ze is ook heel schattig, er zit echt geen kwaad in <3

Pretty, wat ziet jouw harige cluppie er gezellig uit zo. Heerlijk op zo'n herfstweide!

Wat een knappe date heb je geregeld voor volgend jaar, lau!!! <3

Venthe, ik zie daar een heel klein babybuikje komen!
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt! :(:)

RX, je hebt nu al zes keer gezegd dat je er niets meer over gaat zeggen. Ik denk dat het beter is omdat ook niet meer te doen nu. Dit is niet iets wat in dit topic uitgevochten moet worden.

Pepper heeft echt een overduidelijke zwangere buik zeg! :D

Welkom, Laureas!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:48

Cynthia,geloof dat jij al pepper haar drachten hebt meegemaakt...ze is echt heel dik nu he?
Geloof niet dat ze ooit eerder zo dik is geweest,ze zit ook pas op 6 maanden dracht.

Ik zie ze nu helaas ff een tijdje niet,14 november pas weer.

Laureas,ben heel benieuwd naar jouw mini paardjes!