[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:42

_O- Pretty. Tuurlijk, zo hoort dat in een goede relatie toch? ;)
En ik hoest liever zelf mijn longen uit mijn lijf dan mijn arme Keesje :)

Hoe voelt je hondje zich vandaag?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:50

ja,dat snap ik helemaal.

Ik zou ook graag het pootje van mn hond overnemen,zodat zij kan crossen en ik in de zetel kan liggen :')
Maar zonder gein,helaas voelt ze zichzelf nog erg zielig,terug contact gehad met de kliniek en we moeten het nog even aankijken en haar vooral niet TE veel aandacht geven mbt. haar pootje. (waar ik al grondig de mist inging :o ) ,want misschien wordt ze dan nog versterkt in haar zielig gevoel en het niet willen lopen op die poot.

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:59

Ja, dat zou inderdaad ook wel kunnen. Ik hoop dat het helpt... En anders geef je haar maar een dikke knuffel als ze niet oplet :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:06

dan sluip ik vannacht wel eens tot aan haar kussen :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:43

pretty schreef:
ai Cynthia,beterschap,je voelt je toch echt één met je merrie hé :(:) ;)

Whisje :(:) nog een flinke duw aan dat uier en dan komt het hoor!

Cemlys echt,kom jij vaak in westvlaanderen? Waar dan specifiek? Das ook telkens een verre reis!

Mijn ouders wonen daar nog. Kom ik oorspronkelijk vandaan. Kanten ieper. Dit weekend ben ik er weer even. Nl zaterdagavond :-)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:43

Pretty geef dan snel gelijk van mij ook een knuffel...
Misschien dat 1 keer heeeeel veel wel mag ipv veel keer een klein knuffeltje.
Nee flauw, het is en blijft gruwelijk sneu voor jouw hond.

Patrick uier is zo op de foto toch nog wel ietsies gegroeid, maar het mag nu gewoon komen!!
Whisper kom op..... NU!!
Is Whis-Serada nog bij jou of moest ze al terug?
Hoop zo dat het snel komt.

Cynth ik kan je de hand schudden, zit hier ook ziek te zitten.
Bleghhh.
uier dus wel weer wat vooruitgang... *\o/*

Olijf dat klinkt hoopvol!!! *\o/*
Wij zijn met jou benieuwd....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:47

Tjinta ook al solidair met Cynthia en Dais,lief van je :(:)

:P

Zo Cemlys dan zit je op 20 minuutjes van mijn kant uit! Ik hou het in gedachten,lief van je!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:28

ik ben er nog maar ga zondag naar huis

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:42

ik duim dat je er bij kan zijn

in mijn topic maf filmpje van roosje nu te zien

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:10

Olijf ben erg benieuwd naar jou kleintje, hopelijk zet ze door :)

En Whisper dat ze maar eens doorzet, ze zal het wel zat zijn.

Pretty: ja die halstertjes kosten geloof ik 5,95 maar ze zijn wel echt super fijn en je kunt ze echt ieniemienie maken :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:17

Bonnieaw schreef:
Leuk al die halstertjes die voorbij komen! Moet er zelf ook maar eens eentje aanschaffen :)

ff een vraagje aan jullie: Wat is jullie ervaring met de conditie van een drachtige merrie?
Ik hoor zo ontzettend veel verschillende verhalen op stal (ook van ervaren mensen) en ondanks dat iedereen zegt dat ze er top uitziet begin ik me toch zorgen te maken. Zoals jullie op de foto's gezien hebben heeft ze een enorme buik. Ik begin me steeds meer zorgen te maken dat ze ook heel veel overgewicht krijgt, wat eerst niet zo opviel omdat het op haar buik zat. Eigenlijk iedereen zegt dat het juist goed is als de merrie reserves heeft, maar overal lees ik dat het niet goed is als ze te dik zijn. Ik zag haar gister weer voor het eerst in 3 dagen en ze lijkt nu zelfs al zucht onder haar buik te hebben, ze moet nog 2,5 maand. Ze accepteert rijden niet meer, kan alleen nog een beetje stappen erop. Aan de longe gaat ze dan weer zó hard dat ik haar met die harde bodem niet durfde te longeren omdat ik bang ben dat ze valt. Met het slechte weer stond ze dus voornamelijk buiten en wandelden we wat.

Hier wat foto's van haar conditie:
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
op die laatste foto zie je in het midden de schaduw van de zuchtplek.

Ze krijgt op dit moment 3x 0,5 kilo Podo Lac en 2x hooi. Ik heb al eerder gemerkt als ik haar terugzet in voer dat ze heel erg honger krijgt (ze bedelt nooit en dan wel), maar ik denk er toch aan dit weer te doen. Terug in brok en hooi hetzelfde houden.

Pony heeft ook snel last van zucht en vochtplaten op haar buik en borst. Daar stap ik haar voor zodat het wegtrekt. Ze heeft zelf door dat dat heel prettig is en meld zich zelfs als ze vocht heeft. Normaal wil ze liever niet te veel doen ;)

De laatste weken gaat ze vanzelf minder eten en slijt ze wat vet. Pony werd wat dik maar eet nu nog maar half zo veel en is haar overtollige spek alweer kwijt.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:22

Onze mooie meid gisteren , op 7 1/2 maand dracht inmiddels :

Afbeelding

Afbeelding

Ze was altijd al rustig, maar nu is het helemaal : Doe maar rustig aan, dan komt het wel goed allemaal ;) Kan bijna niet meer wachten, ben echt ontzettend nieuwsgierig :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:56

Is bij jullie de stal ook zo'n bende?
De mijne maakt er echt een zootje van. Volgens mij staat ze de hele dat te zeiken.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:08

pony's stal is wel natter dan voorheen omdat ze veel kleine dikke plasjes doet de hele dag door. Ze mest ook mega veel! Maar op zich is haar stal niet heel veel smeriger dan hiervoor.

Moet zelf zo hard lachen als ze een poging doet tot rollen, dat gaat niet zo soepel meer met haar mega tumtum :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:11

annastasia schreef:
De mijne maakt er echt een zootje van. Volgens mij staat ze de hele dat te zeiken.....

ja, elke dag ontzettend smerig :j Voor ze de wei ingaat plast en poept ze, en als ze net weer binnen staat ook direct :P Heerlijk ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:13

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:18

Afbeelding
Mijn dame vandaag met nog 2,5 week te gaan

Afbeelding
artistiete tiekjes...uhhh

Afbeelding

Afbeelding
Ze lijkt steeds iets over te hangen op de foto's...volgens mij is het de buik die haar uit balans brengt ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:44

Hahah, ze loopt nu al scheef

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:45

Cheytjuh schreef:
Onze mooie meid gisteren , op 7 1/2 maand dracht inmiddels :

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ze was altijd al rustig, maar nu is het helemaal : Doe maar rustig aan, dan komt het wel goed allemaal ;) Kan bijna niet meer wachten, ben echt ontzettend nieuwsgierig :D

Ze ziet er goed uit!!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:46

annastasia schreef:

Dat was bij mij ook zo, maar sinds ze haar kraamstal heeft is het weer een stuk beter (schoner)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:50

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:51

Mooi buikje hierboven :)

Over stallen viesmaken, tjah mijn mini's hebben hier een grote stal van 3 x 4 tot hun beschikking met een flinke laag stro (en hooi met de bevalling er bovenop) dus eer dat dat vies is ben je wel een paar dagen verder :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:53

Woogy en Cheytjuh mooie merrie's!

Jeej, binnenkort komt de birth alarm! (lenen we van de DA die met pensioen is, mijn man heeft zijn deel van de kliniek opgekocht) Dan kan ik kijken tot waar we bereik hebben, schijnt een vast kastje bij te zitten (zoals het oude model dus) en hij schijnt ook op mobiel te kunnen bellen (hebben die dan ook meer bereik?)
Hopen dus dat hij zeer binnenkort weer in de buurt is, dan neemt hij hem mee namelijk.

Morgen waarschijnlijk de halstertjes binnen, bezorger is vandaag al geweest maar was de hele dag weg.
En als het dan binnenkort weer een beetje zonnig is ook weer eens foto's van Casa maken.
Laatst bijgewerkt door Jes op 27-02-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquilleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:53

Die van ons maakt er altijd een zooitje van ook als ze niet drachtig is ben zo blij dat het geen schimmel is :D . Woogy het schiet ook op bij jouw he al hoe wel de laaste weken wel erg lang duren. Whisper ik hoop maar dat je kleintje snel komt als je dan op zoon uitgerekende datum komt heb je echt zo iets van kom nou!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:01

leuk al die foto's van die buikjes! Bij die van mij zie je idd vooral veeeeeeel haaaaaaaar :P

Heb ook een streepje weggeschoren onder haar hals en manen, dat is ook al zo op de foto maar dat zie je nieteens, maar ze stond zwetend en klam binnen steeds, ondanks ruime stal, met open buitenluik. :D

nouja in juni zal het meeste haar wel weg zijn, zodat het veulen het uier vast wel kan vinden. 'Moet' ook nog een stalnaam verzinnen ... moeilijk!