En ik hoest liever zelf mijn longen uit mijn lijf dan mijn arme Keesje

Hoe voelt je hondje zich vandaag?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pretty schreef:ai Cynthia,beterschap,je voelt je toch echt één met je merrie hé![]()
![]()
Whisjenog een flinke duw aan dat uier en dan komt het hoor!
Cemlys echt,kom jij vaak in westvlaanderen? Waar dan specifiek? Das ook telkens een verre reis!
Bonnieaw schreef:Leuk al die halstertjes die voorbij komen! Moet er zelf ook maar eens eentje aanschaffen
ff een vraagje aan jullie: Wat is jullie ervaring met de conditie van een drachtige merrie?
Ik hoor zo ontzettend veel verschillende verhalen op stal (ook van ervaren mensen) en ondanks dat iedereen zegt dat ze er top uitziet begin ik me toch zorgen te maken. Zoals jullie op de foto's gezien hebben heeft ze een enorme buik. Ik begin me steeds meer zorgen te maken dat ze ook heel veel overgewicht krijgt, wat eerst niet zo opviel omdat het op haar buik zat. Eigenlijk iedereen zegt dat het juist goed is als de merrie reserves heeft, maar overal lees ik dat het niet goed is als ze te dik zijn. Ik zag haar gister weer voor het eerst in 3 dagen en ze lijkt nu zelfs al zucht onder haar buik te hebben, ze moet nog 2,5 maand. Ze accepteert rijden niet meer, kan alleen nog een beetje stappen erop. Aan de longe gaat ze dan weer zó hard dat ik haar met die harde bodem niet durfde te longeren omdat ik bang ben dat ze valt. Met het slechte weer stond ze dus voornamelijk buiten en wandelden we wat.
Hier wat foto's van haar conditie:
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
op die laatste foto zie je in het midden de schaduw van de zuchtplek.
Ze krijgt op dit moment 3x 0,5 kilo Podo Lac en 2x hooi. Ik heb al eerder gemerkt als ik haar terugzet in voer dat ze heel erg honger krijgt (ze bedelt nooit en dan wel), maar ik denk er toch aan dit weer te doen. Terug in brok en hooi hetzelfde houden.
Cheytjuh schreef:Onze mooie meid gisteren , op 7 1/2 maand dracht inmiddels :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze was altijd al rustig, maar nu is het helemaal : Doe maar rustig aan, dan komt het wel goed allemaalKan bijna niet meer wachten, ben echt ontzettend nieuwsgierig
lisch schreef:[KS-MK] olivia dragend van cadans m 31 maart uitgerekend!
fotos gemaakt vandaag en geplaatst! ze is verschrikkelijk rond![]()
spannende merries!! ik heb vandaag het eerste veulentje gezien! kriebelss...