Hoi mensen. Gisteren avond rond 11 uur is Sambuca bevallen van een hengstveulen. Het was een redelijk zware bevalling,maar we zijn er goed doorheen gekomen. Gelukkig waren we erbij en hebben we dr kunnen helpen.
Yep moerders is wel wat uitgescheurd,maar dat kwam wel weer goed. Het ging zo snel,ze was 12 dagen overtijd en ze willde s óchtens al niet buiten staan, Om 20.30 liep de melk er uit en een uur later ging ze aan de gang. daarna ging alles uit het boekje
Tja en tegen zulke schattige ezelsoren kunnen we inderdaad niet op. Baardjescompetitie moeten we helaas aan ons voorbij laten gaan
Ik heb geprobeerd Flo op te meten maar ze was niet echt in een toeschietlijke bui. Dat ik op mams wilde springen en daarbij dwars door mn opstapkist zakte zal ook niet geholpen hebben
Gefeliciteerd met de veulens! paar heeeeeeele leuke voorbij zien komen ..
Ik was gister op concour, wil Indira van de trailer halen, en zag het gelijk, slokdarmverstopping, dus half uur gelopen met haar, onder tussen daar een vee-arts opgetrommeld. Daar 2 spuiten Buscopan erin, afgemeld en snel naar huis gegaan. Komen we thuis, zit ze onder de bulten! Allergische reactie van de Buscopan, dus door gereden na eigen DA. Verstopping was inmiddels nog niet weg..
Gisteravond liep ineens dr temp heel snel hoog op, dus toen is ze gespoeld en pijnstillers, en kwam de verstopping los.
Heb haar op de cam sinds gister om in de gaten te houden, mocht gelukkig weer wat houtkrullen in de stal, dus plassen heeft ze weer gedaan, maar mesten nog niet.
Ze drinkt ook nog te weinig, mag komende dagen alleen slobber
Joyce, Flo staat bij www.stalzwetsloot.nl, daar blijft ze in de opfok, echt superbedrijf, volgens mij niet belachlijk duurder dan in verweggistant en vanuit aalsmeer makkelijk te doen voor een bezoekje!
Mavrick proficiat! Toch weer een hengstje; ik dacht dat Kitzbi de merrieboom ingezet had.
Joto, wat een dikke pech, ik duim voor beterschap! Roquera heeft tjoepkes; geen druppels eraan, maar wel opgedroogde witte melkschilfers op uier en benen. Het is mooi weer, so you go girl!
Gefeliciteerd met de veulens Het goeie weer doet de merries dus goed!!
Verder niet echt bijgelezen
Gister op Zetje gekropen, k was alleen vergeten dat ik 2,5 maand niet op had gezeten. Nou k wist niet dat ze zo goed kon bokken Na 15 minuutjes er weer af gegaan. Vandaaag gelongeerd en de rust lijkt haar erg goed gedaan te hebben. T is nu iig een paard!
Wat een heerlijk weer is het he? Zeer genieten van de merrie's met t kleine grut in de wei.. kleine hier al bijna een maand. a.s. woensdag scannen voor een broertje of zusje!
rowo
Geplaatst: 23-05-10 13:00
Talida schreef:
Oh dat zou idd ook nog wel kunnen, dat het door het gemis van veulen wat extra impuls gaf
Dat deed het zeker. Ze heeft nog nooit omgedraaid, kop tussen de benen en bokken tegelijk gedaan Gister wel!
hmm klinkt goed mandy voelt ze zich in ieder geval goed
bij ons gaat het ook goed met het kleine blaagje! mijn ouders komen vandaag kijken en waarschijnlijk maken ze nog wel paar foto's! flipje is alweer behoorlijk veranderd en wordt met de dag brutaler, erg leuk! kan nu haast niet afwachten de merrie zadelmak te gaan maken maar goed nog maar even geduld!
Ik heb [***] zadelmak gemaakt rond februari, heb er ookal opgezeten en 2 maanden terug ong. weer mee gestopt, ik pak haar ook weer op als het veulen er is !