dankjulliewel ben echt super blij. in maart heb ik zo ongeveer mijn opleiding afgerond (hoezo goede timing met een veulen begin april ) dan ga ik tot de grote vakantie een klein baantje nemen, en na de grote vakantie solliciteren naar een baan in de banket. zo gaat het allemaal wel opschieten, wel een hoop veranderingen
inkepink
Geplaatst: 13-01-09 13:13
draaakje gefeliciteerd!!
Igora had vanochtend weer meer uier dan gister...hoop toch niet dat ze de beeb ineens veel eerder op de wereld ploft...
Hoeft niet hoor Mijn ene merrie zit nu op 264 dagen en heb het nog nooit gevoeld.. M'n andere merrie zit nu op 248 dagen en heb ik het 1 keer bij gevoeld M'n laatste merrie zit op 209 dagen en ook daar heb ik het nog niet bij gevoeld..
KootMiraDrum wat ziet ze er toch weer heerlijk uit!
150 dagen mijlpaal voor Scum en Kaatje
Tass, leuke foto's, ook van de a.s. papa.
BelgenGek, een merrie en veulen kunnen best zonder een ander veulen maar mijn ervaring is dat het voor de veulens leuker is om met andere veulens te spelen en dan hebben de merries ook wat meer rust. Zeker met hengstveulens, die kunnen hun ,moeder echt vreselijk pesten als ze zich vervelen Afgelopen jaar had ik 1 grote merrie met veulen en die wilde ik niet bij de mini's met veulens zetten. Wat was de merrie blij toen ik er een jaarling ruin bij deed. Het veulen kon zich daar op uitleven en moeders had weer wat rust De jaarling is een watje en het hengstveulen was hem al snel de baas
ponyparadijs, lekker hoor een grote stal om te bevallen.
haflinger_27, zo dat zijn er heel wat! Idd kan je ze dan beter achter elkaar hebben dan dat je er maanden mee bezig bent. Ook mooi met afspenen straks.
quintusgl en Porva de 240 dagen mijlpaal
areke leuke foto's van dikke buik en a.s. paps.
Pauk, beterschap!
marrlinde, nog geen veullie???
Hier zit Isis op de 290 dagen. Nog 10 dagen en dan mag het komen, nog 18 dagen en dan draagt ze net zolang als vorig jaar en nog 30 dagen tot de uitgerekende datum. Ze is nu aan het goochelen met haar uier, de ene dag is de linkerkant dikker, de andere dag de rechterkant Nog steeds loopt ze achter op de uierontwikkeling van vorig jaar. Maar haar banden beginnen wel wat losser te worden
Ik ga binnenkort misschien van stal veranderen en daar staat een fjordenjaarling, daar kan mijn fjorden hengten beebje bij Merrie veulen mag pleegmama lastig vallen
Vorige week zaterdag echt even spannend voor Vos, ze had een vorm van koliek, gelukkig waren we er erg snel bij, ze stond met 40,2 op stal. Eerste waar ik bang voor was, was het veulen, omdat het in eerste instantie ook tweelingdracht was. Na een flinke pijnstiller en een antibioticakuur is de temperatuur weer naar haar normale 36,9 gezakt en lijkt alles in orde, Ze zit nu op 190 dagen
Nee, het was in het begin een vruchtje met een extra vruchtje eraan en dat is eigenlijk zo gebleven. We hebben niks gedaan, de natuur hun werk laten doen.
De DA wou nu ook niet opvoelen oid, ze was al ziek genoeg. En hij heeft haar goed beluisterd en het klonk allemaal in orde.
Het is echt spannend, omdat de merrie dit jaar 18 word.
ponyparadijs: ik zit naar je onderschrift te kijken, moet ze nog maar 7 dagen tot de uitgerekende datum? Dan is het niet zo vreemd dat ze uier gaat krijgen toch?
kaatje: ah gelukkig, vos weer aan de beterende hand!
draaakje
Geplaatst: 13-01-09 16:35
gaat opschieten pony paradijs!
fijn dat het beter met de merrie gaat kaatje, maar de natuur zn werk laten doen bij een tweeling dracht???
inkepink
Geplaatst: 13-01-09 16:44
Sue_ schreef:
Nu al uier, inkepink???
euh...ja dus en daar maak ik mij ook ietsje zorgen over aangezien ze maiden is......en in maart ergens uitgeteld..
kaatje77
Geplaatst: 13-01-09 16:47
draaakje schreef:
gaat opschieten pony paradijs!
fijn dat het beter met de merrie gaat kaatje, maar de natuur zn werk laten doen bij een tweeling dracht???
Ja, hoezo?
Ik had het al eerder vermeld dat er twee vruchtjes waren en die waren met elkaar verbonden en vanaf dag 19 van de dracht hebben we haar 6 weken lang laten scannen en 1 vruchtje bleef klein, groeide niet, vandaar de natuur zijn werk laten doen. DA durfde het niet aan om die kleine weg te halen.
meestal gaat het goed, en dan hou je 1 gezond vruchtje over omdat het kleinste vruchtje overleefd, maar wat nou als het zo goed gaat dat alle twee de vruchtjes overleven? heb je haar daarna niet meer laten scannen of het 2de vruchtje echt weg was?
Met big momma gaat het goed, ze heeft wel iets zucht. Verder voelt het alsof ik op een ton rij , echt wennen, het is altijd zo'n slanke dame! Zondag moeten we weer op concours, arm ding