[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raya

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:52

Nog even een update van onze Lipurtá. De DA was bij haar geweest om haar ovulatie vast te stellen en toen bleek dat zij een eivormige tumor? op haar eierstok had zitten. Nou het is dus LOOS alarm! Ze was 'gewoon' hengstig en deze week is er een eisprong geweest Go jij! Go jij! Deze zogenaamde tumor was een onschuldig(e) blaas(je) en deze is dus gewoon gesprongen.
Ik heb nu een spuit gekregen waar ik haar volgende week vrijdag hengstig mee moet spuiten en dan kan ze naar de uithof om te insemineren Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:59

raya: dat is goed nieuws zeg!
Wel even een vraag: waarom insemineren op de uithof? (dat is toch een dierenkliniek?)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:29

Raya: gelukkig is het geen tumor. HOpelijk kan ze snel geïnsemineerd worden.

Ik maar aan't denken wat in hemelsnaam is een veulenboom???? Toen viel mijn euro....jullie hadden het over een veulenboom (boem uitgesproken en niet boom) Bloos. Hoog tijd om eens op tijd mijn bed in te kruipen Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:40

@inma : jeezes ;toch gevaarlijk die sloten !! hopelijk valt alles een beetje mee...verwen haar maar eens goed vandaag Ach gut
@raya : had Bibi ook,een cyste eigenlijk.

uier Pricilia vandaag dag 333

Afbeelding

Romi dag 340 Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:43

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:49

Ziet er niet verkeerd uit Amandake!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:04

Judith_M schreef:
Sjintoo schreef:
Ik maar aan't denken wat is een veulenboom???? Toen viel mijn euro....jullie hadden het over een veulenboom (boem uitgesproken en niet boom) Bloos. Hoog tijd om eens op tijd mijn bed in te kruipen Knipoog

Huilen van het lachen Ik maar denken aan een boom waar veulens aan groeien ofzo..

ROFL

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:07

daarom doe ik meestal ook minstens 3 o's Haha! , maar eerste veulentjesboom moet ik nog tegenkomen! Wel opletten trouwens als ze vallen, mini's zijn zo zwaar nog niet, maar een paardenveulen Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:09

Netten onderhangen he, of matten onderleggen Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:23

Net zoals bij de olijven ROFL

Net weer even onder Tes gehangen. Uier is nog bijna hetzelfde als vanmorgen en dat is een unicum, normaal slinkt hij nog wel wat.
We wachten rustig af...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:48

vandaag foto's gemaakt kan ze alleen morgen pas plaatsen ben ik bang!

over een naam zijn we nog niet helemaal uit.
maar ik vindt Belisima wel mooi heeft te maken met schoonheid (godin) kan de betekenis zo snel niet vinden.

was super leuk om middag bij de paarden rond te hangen echt geweldig! wat een schat van een beestje heb direct halstertje omgedaan. merrie even los van veulen gehaald echt maar 1 minuut even 10 meter verder op veulen in de stal men zusje had het vast en over algemeen ging wel goed natuurlijk wel even paniek maar ze konden zo weer naar elkaar toe.

voor de rest drinkt het veulentje goed was alleen wat in de diaree moeten we even op letten verder geen koorst of uitdroging misschien ligt het aan de melk.

en ze is echt geweldig mooi nog mooier dan op de foto's
en onder mama door lopen enzo ze lijken op elkaar echt gaaf denk dat ze donker wordt want ze is grijs op der benen en grijze veulens neigen richting zwart.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:47

Hello mensen!!

Gefeliciteerd met de geboren veulens (ik val in de herhaling, majah Knipoog )! Go jij! Go jij!

Linda is érg onrustig, stond constant te trappen naar d'r buik, met zowel voor als achterbenen. Ach gut Erg last dus, veulen zal wel onrustig zijn. Vanmiddag in het land ook nog liggen rollen, dus ik denk dat er vaart in de zaak komt. Ze harst nu ook veel, wordt steeds lichter, dus er zit melk achter.

We zijn benieuwd, afgelopen 2 jaar deed ze het op zaterdag, morgen is het weer zaterdag. Knipoog

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:30

jennyk schreef:
raya: dat is goed nieuws zeg!
Wel even een vraag: waarom insemineren op de uithof? (dat is toch een dierenkliniek?)

Uithof is idd een kliniek. Je hebt de UKG (gezeldschapsdieren) en de UKP (paarden) en aangezien het hier
om diepvries gaat is het beter om haar daar te brengen.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:43

_Marlijn schreef:
Keeva heeft een bestuurbare cam, gaaf zeg!! Hoe duur was die wel niet? Bloos!

180 euro Bloos . Manlief kwam er mee thuis, ik had die camera van de Gamma gekocht maar die had dus een héle slechte ontvangst. Toen hem erop uitgestuurd en die kwam met deze thuis. Ha ha, is een beetje electronica-freak (zoals de meeste mannen, volgens mij Clown ) dus hij vond het zelf ook wel een leuk speelgoedje Haha! .
Vandaag nog een breedstraler in de paddock geinstalleerd (Kyara blijft gewoon buiten, ik kan het haar echt niet aandoen om haar op stal te zetten, dat is ze echt helemaal niét gewend, bovendien heb ik alleen een 3 x 3 box die ik ook niet groter kan maken, dus dan heb ik liever dat ze gewoon buiten bevalt) dus we zijn er klaar voor !

Vandaag had ze weer harsjes, er zit toch wel duidelijk vooruitgang in. En ze is het zoooo zat ... heb er echt medelijden mee Ach gut ... vandaag maar even lekker getutteld, nieuwe vlecht in de staart, en afwachten maar weer ! Officieel moet ze natuurlijk ook gewoon nog 2 weken !

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:49

@TabeR, Romearowan en Keresa: VAN HARTE GEFELICITEERD! Ben benieuwd naar de foto's! Cheese!
@Amandake: gefeliciteerd met je mijlpaal.
@Inma: Ieh, wat een bericht...gelukkig is het goed afgelopen en ik hoop inderdaad dat het geen gevolgen heeft voor de dracht.
@Raya: ook goed nieuws, gelukkig was het 'gewoon' de hengstigheid.
@Muzefee: klinkt spannend, zou wel leuk zijn wéér op een zaterdag!

Vandaag is hier de DA geweest voor de jaarlijkse inenting van de pony's. We wilde eerst wachten op het veulen, zodat ze alles in 1 keer kon doen, maar ja....Nina is al een week overtijd, nog geen veulen dus toch maar vast enten. De DA heeft naar Nina gekeken en vond haar al een mooie uier hebben en slappe banden, maar haar tepels moeten nog vullen. Afwachten dus!
Vandaag (16 mei) is Ramiro jarig, 10 jaar! Go jij! Go jij! En zondag (18 mei) is Nina jarig, ze wordt 4 jaar! Een veulen op 17 mei zou wel leuk zijn, dan hebben we 3 verjaardagen op een rij! Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:53

Keeva: Dat is een hoop geld! Bloos! Maar wel gaaf. Ja
Wat is een breedstraler? Een bouwlamp ofzo?

Buiten bevallen is fijn als dat kan. Hier lukt dat nooit. De paddock vind ik niet hygienisch genoeg, en de wei is te ver weg voor een camera.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:56

icoliene is inmiddels 3 dagen te laat....

ze liet ons wel schrikken vandaag.....ze lag namelijk lanuit in de weide naar der buik te kijken met der staart opzij...

en vanavond stond ze er weer zo bij.....zonder veulen helaas maar het laat niet lang meer op zich wachtten

Afbeelding

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:59

Wow, Icoliene heeft ook een flinke buik !!!

Marlijn, breedstraler is idd zo'n bouwlamp Knipoog . Ik heb het liefste dat ze in de wei bevalt, maar daar heb ik inderdaad ook geen camerabewaking. Als het er echt naar uitziet dat het binnen een dag gaat gebeuren, zet ik haar alsnog wel in de wei.

Keresa, nog van harte met je veulen ! Go jij! Go jij!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:04

Nog geen veulentje bij whitney wel nog steeds kegelen , als ze met dr staart zwiept en er tegen aan komt spuit het er uit Clown anders hangt er een beschaafd drupje
foto is met mn telefoon gemaakt en kon er niet zo heel dichtbij komen want dan werd BIg mama boos
Afbeelding
Hier geen drupje te zien
Afbeelding
Wat me nu dus wel opvalt van onder afgezien heeft ze grote boobies , zijaanzicht lijkt het wel mee te vallen Haha!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:10

Firenza zit vandaag op dag 317, ze wordt met de dag dikker en haar uier groeit gestaag. Ik zal binnenkort weer eens foto's maken.

Ik mag ook mee doen in het 2009 topic Lachen Wij hebben deze week een nieuwe merrie gekocht, haar naam is Aziza, en ze is drachtig van AR Sivmayall, uitgerekend op 29 februari.

Aziza Kwijl
Afbeelding

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:29

Wat is Aziza een beauty Kwijl

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:31

Aziza is echt gaaf! Gefeliciteerd met haar.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:49

Wat een beauty die Aziza Kwijl Gefeliciteerd met je aanwinst!

En romearowan, keresa en taber gefeli met de veulens Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:52

Wat een knap dier is Aziza! Gefeliciteerd!

Romearowan, Keresa en TabeR natuurlijk gefeliciteerd met de veulens!! Go jij! Go jij!

Hier een kleine mijlpaal, Vief zit op 300 dagen Pling

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:53

grrrrrrrr ik heb er de pest in, camera gekocht, doet ie het niet, kunnen we morgen weer terug............... zucht. baal baal