Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:13

Proficiat!!! Nu op naar de 300

Hier trouwens vandaag nog 46 dagen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:31

Dat schiet ook al op zeg

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:32

Ik ben benieuwd naar de volgende veulens!! Kimberly is trouwens voor de laatste keer op 5 augustus! gedekt... dus dat wordt ook echt een latertje!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:38

mijn paard is 275 dagen drachtig

Ik ga proberen om alles bij te lezen maar dat is wel heel veel

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:38

Succes

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:39

Gefeliciteerd Antoontje Die van mij ook

Veel succes met bijlezen! Waar ben je?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:49

@Adriana: hoeveel komen er nog?

En wow, wat een dikke buik van Iwaya zeg! Wordt grote kans dus een carnavalsveulen. Feest ze, ik ga straks ook! Zal de komende dagen dus iets minder hier te vinden zijn (en iets meer in de kroeg ).

jessjeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:05

marlijntjuh schreef:
Missy is vandaag 275 dagen drachtig

Waren ze niet op dezelfde dag uitgerekend, onze merries?!
Want volgens Marije's site is de mijne vandaag 276 dagen drachtig (ofte 9 maand)

Gefeliciteerd Antoontje, de mijne 1 dag langer dan
Veel succes met bijlezen!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:13

OEPS!!!! Ik ben een paar dagen niet hier geweest, en ik dacht dat het er 2 waren, dus heb ik 2 dagen erbij opgeteld. Maar het waren er dus 3 Nouja.. weer een dagje extra

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:24

@ Neonlight, 2 kwpners (het belangrijkste voor mij ) 1 fries en 2 New Forrest pony's en naar de laatste 2 ben ik ook benieuwd. Het zijn 2 hele mooie merries! Ik baal dat ik al zo oud ben!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:45

Vanaf pagina 307 geloof ik, wat een werk.

@ adriana, stom zeg van de eigenaar om er met een zweep achteraan te gaan, gaat het al wat beter met het veulen?
Wel vroeg idd dat hij al aan de diarree is. Is het niet al de eerste hengstigheid van de merrie?

@ Nimber, gaaf dat het veulen al zo snel zal komen. zeker als je dacht dat het nog lang zou duren
En wat een buiken zeg!

@ maaitjuh, veel plezier en hou ons op de hoogte he! Ik heb bij het vorige veulen ook in de schuur geslapen, bij de stal van de merrie. Op twee hooiblokken met mn moeder en later met een vriendin, die wou graag de bevalling mee maken. Toen ging ze een nachtje thuis slapen omdat ze de volgende dag naar de kerk moest, en die ochtend werd het geboren, dus was ze er alsnog niet bij, dat was wel sneu . Ik ben in die tijd dat ik in de stal ging waken ook op school wel een paar keer bijna in slaap gevallen, en een keer helemaal . Ik denk dat ik wel zo'n 2 weken in de schuur heb geslapen

@ Dana01, nou hopen dat ze het idd dit weekend doet. Zou wel heeeeel leuk zijn als je het zou kunnen mee maken!

@ Koekiesgek, achja een ooievaar iets vertellen kan nooit kwaad he, misschien krijg je het wel

@ MarijeR, jeetje zeg dat gaat echt hard. Zonde van alle biest die al die dagen al verloren gaat! Het is toch wat met Macy, ze laat je al die tijd in spanning!!

@ Nimber, Wat zonde van dr staart zeg, helemaal in de war en geschuurt. Ze heeft al een flink volle uier!

@ Mariska_28, die krijgt al een lekker buikje zeg! Mijn paard kon vandaag ook nog lekker galloperen, hoe ze het voor mekaar krijgt weet ik niet want die is ook zoooo dik
Sorry als je het al verteld hebt maar wat is er gebeurt met Katinka?

@ Koekiesgek, Wat een prachtig paard heb jij zeg Ze heeft nog niet een heel erg buikje of wel?
Wanneer is ze uit gerekend?

@ iwayalover, Hopen dat het snel komt, ze ziet er al flink uit!

@ IndianSummer, wel leuk dat je echt aan dr buik kan zien dat het einde eraan zit te komen

@ CarpeDiem, gefeliciteerd met je (inmiddels) 302e dag

@ Nimber, uit je verhalen en foto's ze horen/zien zal het niet zo lang meer duren lijkt me, wanneer is Libel uitgerekend?

@ jessje, Gaaf gevoel he, zo'n veulentje voelen schoppen.

@ iwayalover, wow wat een uier zeg! en die buik is ook niet mis!
En die foto's van achter

@ frenia, ja het topic gaat idd wel heel erg hard. Als je op iedereen wil reageren ben je nog tijden bezig
Ben verder wel benieuwd naar je foto's, en gaaf dat het zo goed ging met de koper!

@ marlijntjuh, gefeliciteerd met je 275 dagen!

zo. pff dat was heeeeeel veel werk
Ik heb denk ik op iedereen wel gereageerd. Iig op de meeste

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:46

en een overvloed aan smiley's

hoe rekenen jullie eigenlijk? gewoon de dekdatum en dan 11 maanden verder of 340 dagen?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:55

11 maanden en een week. Ik weet niet zo snel hoeveel dagen dit zijn...

Nog 11 weken

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:03

@Jessje: Wat ontzettend leuk dat je veulie nu zo duidelijk gevoeld had. Dat is echt een machtig gevoel he Ik heb Iwaya's veulen nu al 2 weken niet gevoeld, maar ik zi haar ook maar 1 keer per week en veulie is natuurlijk zo groot nu dat bewegen minder makkelijk gaat ivm ruimtegebrek in de buik.

@Frenia: Wat fijn dat Tinkerbell zo verandert is in positieve zin naar mensen toe. Ik kan me voortstellen dat je daar heel blij mee bent!

@Marlijn: Vanavond zowiezo niet drinken wat ik moet rijden. Maar andere dagen mag ik dus wel drinken, maar weet niet of ik het ga doen. Ik kan nl. niet met de fiets naar de manege. Dat is te ver. Dus moet wel met de auto en dan moet ik wel nuchter zijn

@Neon: Grote kans op een carnavalsveulen idd! Jij ook feest ze vanaaf!! en niet te zat

@Antoontje: Ik reken 340 dagen.

Iedereen die een mijlpaal had vandaag gefeliciteerd!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:54

mensen, heb geen tijd om alles bij te lezen!
Sorrie...ben net thuis, en heb mn neefje te logeren, die gaat dan zo in bad met mn zoontje dus heb nog wat werk!
Om half acht krijg ik een berg visite, komen om de apfelstrudel met ijs en slagroom en vanillesaus. En ze moeten in Pyama komen, dat vindt mn neefje zo leuk, dus we maken er een feestje van!

Treesje is verhuisd vandaag, is het nog niet gewend,staat steeds te hinniken en te kappen, maar ze heeft nog even tijd!

Verder niks bijzonders!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:16

Bij jou begint het ook al op te schieten peetje! Al 311 dagen Veel plezier vanavond! Dat word een gezellige drukte

Ik reken gewoon 11 maanden. Dat is bij missy precies 335 dagen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:21

Antoontje: bedankt.
De 302e dag was weer een ramp. Jeeh jullie zullen ook wel denken. Die griet heeft wel een mega klote beest.
Vandaag heeft ze met het uit de wei halen van haar en haar moeder flink klappen gehad van een ander paard. Eerst beet ze haar, daarna vol met 2 achterbenen erin.. Ik kon die knol wel wurgen! Daarna is ze in volle galop over het harde van de locatie gegaloppeerd.. Paar keer bijna onderuit gegaan, achterna gezeten door een hond.. OMG als ik eraan terug denk..
Pff. ga nu ff terug lezen wat jullie allemaal meemaken. nog geen veulens?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:38

Nog geen veulens nee

Jeetje wat heb jij een stinkmodderbeest zeg Hopelijk geen ernstige schade aan de paarden?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:49

Sonja 311 dagen drachtig
Afbeelding

Sonja v. Colombo x Elton. Drachtig van de hengst Earl v. Erbe x Vasall.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:52

iwayalover schreef:
Nog geen veulens nee

Jeetje wat heb jij een stinkmodderbeest zeg Hopelijk geen ernstige schade aan de paarden?

Haha, en bedankt!
Nee de schade lijkt mee te vallen. Ik ga morgenmiddag ff kijken, en rijden als dat toelaat.
Kim is vanaaf gedekt, ben benieuwd of het doorzet! Anders ben ik volgend jaar 1 van de eerste!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:09

Zo dat is lekker op tijd zeg. Heeft het een speciale reden dat ze zo vroeg gedekt is?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:16

Zo zeg ben ik ook eens een dagje vrij kletsen jullie gelijk weer een paar pagina's erbij

Even kijken wat ik me nog kan herinneren....

Iig nog geen veulentjes geboren.

Jessje heeft d'r veulen zien voetballen in zijn/haar mamma d'r buik

Frenia heeft van Tinkerbell haar zegen gekregen wat betreft de nieuwe eigenaar van Tinkerbell d'r veulen

Missy zit vandaag op 275 dagen en het paard van Antoontje ook!

Iemand zijn jonge grut was de hort op gegaan ik ben alleen even vergeten van wie

En de rest weet ik helemaal niet meer...

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Gisteren die fotograve van de National Geographic langs geweest. Leuk en aardig vrouwtje. Inge van Mill heet ze en ze maakt erg mooie foto's: http://www.ingevanmill.nl/
Ze heeft volgens mij erg veel foto's gemaakt van Fayette en Hercje waarbij Hercje of constant Fayette zat te bijten of met zijn snoet bij haar in de camera zat Ook nog met mij op Fayette.... Geheel tegen mijn principes in zonder cap met alleen het halster en 2 halstertouwen en in mijn goede kleren (ik heb dus nu allemaal witte haren op mijn nette rode jas....) maar ach, waar wil Fayette heen met die dikke buik? Ik moest wel erg lachen toen Fayette op het eind een paar keer naar Hercje bokte en dat ik er nog op zat. Hihihi, dat had ze al heeeeel lang niet meer gedaan
Verder heeft ze ook nog foto's binnenshuis gemaakt en in ons plaatselijk schnitzelrestaurantje/dorpscafe en bij de plaatselijke slager.
Ik ben iig erg benieuwd naar het resultaat en als er nog een paar echt mooie tussen zit ga ik ze denk ik ook nog na bestellen

Vandaag lekker rustig dagje gehad. Bar koud is het hier met die vieze oostenwind. Roy is vandaag nog bij een boer hier uit het dorp geweest die blijkbaar nu een stuk van 3 ha toch wel wil verpachten. Vorig zomer wilde hij dat stuk alleen verkopen maar vandaag hoorden we van onze buurman dat hij het nu ook wel wil verpachten. Dus wij gelijk erachter aan. De man moest nog eerst alles even op een rijtje zetten maar hij zou er nog op terug komen. Roy heeft iig aan gegeven dat wij het zeker willen pachten nu en misschien op den duur ook wel willen kopen maar dat we daar op het moment nog niet de centjes voor hebben. Het zal gaan om een stuk van 3 ha weiland, zgn. Still-legungsfläge d.w.z. dat er normaal gesproken niks mee gedaan mag worden en dat er pas na half juni (of was het nou juli?) gemaaid mag worden ivm de vogelbroed maar er mogen wel max. 2 paarden per ha. op lopen! Ik hoop zo dat we dit mogen pachten straks! Duim, duim, duim.....

Goed, volgende nieuwsflits: Fayette is de 280 dagen gepasseerd en zat vandaag op 282 dagen. Reden om maar eens wat foto's in de ijzige kou te maken. En het zal jullie vast niet verbazen dat ik haar tegenwoordig Dikkie Dik noem

achterkant:
Afbeelding
voorkant:
Afbeelding

maar draven kan ze best nog wel met die dikke toet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo en nu ga ik maar weer lekker bank hangen bij de warme houtkachel want het is hier op de computerkamer best wel frisjes Afbeelding

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:21

hallo allemaal ik heb niet helemaal bij gelezen alleen de laatste pagina's
Hier het laatste nieuws over pleunie
ze is nu een week later als gepland
de melkbar is helemaal volgelopen en blijft ook vol als ze lekker los heeft gelopen de banden zijn al helemaal plat bijna
ze is erg aan het graven in haar hok en erg onrustig dus we wachten het rustig af vannacht.
Heb ze zelf heel de week niet gezien omdat ik op vakantie was

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:43

dat wordt dus spannend keresa
dat wordt nog wat met de dames die nu zo'n beetje zijn uitgerekent
ze houden de boel wel in spanning zeg

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:47

euhmmmm... Flettie: waar vidn ik die foto's opd e site? of staan ze dr nog niet op??? Leuke dikke buikenfoto's van jou trouwenss!

foto's zal voor morgen zijn...ben gekraakt en doodop...
zijn gaan rijden met zn tweeën, ik op Tinkerbell, moeder op angel. tinkerbell weer wat gekke koppige kuren, maar tvil best mee. Twas voor haar en mij alweer 2 maand geleden vandaar dat ik nu nogal stijf ben...
Verder liep Tinkerbell als een trein lang geleden dat ze zo'n vlot tempo maakte en soepel liep!!! alleen op teinde merkte ik wel dat ze te weinig conditie heeft: galop wou ze niet echt (2x 1 pistelengte )en verder wat puffen en hijgen, zweten niet.Helemaal naar teinde toe wou ze zelfs niet meer stappen. Draf ging vlot, maar in stap moest ik haar vooruitduwen Buiten stonden we even stil en toen heeft ze beetje pipi gedaan, daarna wast beter Op stal weer hetzelfde en ze bleef met opgetrokken rug en benen gespreid staan... en haar buik ging wild tekeer: beetje krampjes en een woest veulen dat zn draai niet kon vinden dus (wel beetje paniek van mijn kant in eerste instantie )

en dan...Afbeelding
Angel is hengstig Niet dat het wat uitmaakt, want ik laat haar nu toch nog niet dekken, maar vond het toch vermeldenswaardig
Moeder reed haar dus vandaag en anders dan anders kreeg ze ze moeilijk vooruit dus stokje gepakt om als zweepje te dienen..;en toen het "zweepje" angels flank raakt, ging die lekker doord r benen

twrdt hier nu spannend: keresa, iwaya,...